Formatointi apua!

Keskustelua tietokoneohjelmista ja käyttöjärjestelmistä.

Formatointi apua!

Viesti bombsly 17 Loka 2007 17:41

Joo tälläistä bombslyltä tänään. Kun koneelleni on kertynyt jo tarpeeksi paljon roskaa siitä kun tämä kone ostettiin ja niitä kansioita en millään jaksaisi ruveta yksitellen poistamaan. Minulla kun on vieläpä kone, jossa on paska, integroitu Wintoosa. Joten, kuten otsikostakin jo melkein voi arvailla haluasin formatoida koneen, mutta onko se mitenkään mahdollista koneella, jossa Windows on integroitu. En siis haluaisi ruveta Windows kansota poistaaa, arvatenkaan minulla ei ole rahaa uuteen Windowsiin.
bombsly

Re: Formatointi apua!

Viesti praKKA 17 Loka 2007 19:16

bombsly kirjoitti:Joo tälläistä bombslyltä tänään. Kun koneelleni on kertynyt jo tarpeeksi paljon roskaa siitä kun tämä kone ostettiin ja niitä kansioita en millään jaksaisi ruveta yksitellen poistamaan. Minulla kun on vieläpä kone, jossa on paska, integroitu Wintoosa. Joten, kuten otsikostakin jo melkein voi arvailla haluasin formatoida koneen, mutta onko se mitenkään mahdollista koneella, jossa Windows on integroitu. En siis haluaisi ruveta Windows kansota poistaaa, arvatenkaan minulla ei ole rahaa uuteen Windowsiin.

Koneen mukana tuli windowsin asennus (palautus) levyt, joten ei mitään hätää. Laitat ne asemaan ja käynnistät niiiltä. Asennuksessa poistat vanhan osion ja teet uuden johon asennat uudestaan wintikan.
Ota tärkeistä tiedostoista kopiot jonnekin, sillä kaikki tavara katoaa silloin.
praKKA
Nerd

Viesti bombsly 17 Loka 2007 19:29

praKKA kirjoitti:
bombsly kirjoitti:Joo tälläistä bombslyltä tänään. Kun koneelleni on kertynyt jo tarpeeksi paljon roskaa siitä kun tämä kone ostettiin ja niitä kansioita en millään jaksaisi ruveta yksitellen poistamaan. Minulla kun on vieläpä kone, jossa on paska, integroitu Wintoosa. Joten, kuten otsikostakin jo melkein voi arvailla haluasin formatoida koneen, mutta onko se mitenkään mahdollista koneella, jossa Windows on integroitu. En siis haluaisi ruveta Windows kansota poistaaa, arvatenkaan minulla ei ole rahaa uuteen Windowsiin.

Koneen mukana tuli windowsin asennus (palautus) levyt, joten ei mitään hätää. Laitat ne asemaan ja käynnistät niiiltä. Asennuksessa poistat vanhan osion ja teet uuden johon asennat uudestaan wintikan.
Ota tärkeistä tiedostoista kopiot jonnekin, sillä kaikki tavara katoaa silloin.

Ja koneeni mukana ei sitä tullut.
Siksi juuri apua kaipaankin..
bombsly

Viesti praKKA 17 Loka 2007 19:56

Jaahas. No sitten se on erillisellä osiolla, tai siihen on ihan omat ohjelmat että saat ne palautuslevykkeet. Windowsia ei ole integroitu. Muuten minullakin olisi Linux ja Windows integroituja.
Eli siis jos mistään et saa asennusfiluja niin sitten menet ostopaikkaan ja sanot että "Prkl, en saanu palautuslevyjä". Niiden on pakko se antaa.
praKKA
Nerd

Viesti Matso 18 Loka 2007 01:51

Ei omalla Fujitsu siemens Windows Recovery CD:llä ainakaan tehnyt enää mitään kun oli kertaalleen formatoinut levyn. Se Winukka oli koneeseen esiasennettu ja sillä levyllä pystyi ilmeisesti ainoastaan korjaamaan asennuksen. Kun oli formatoinut levyn, niin se recovery cd ainoastaan tyrkytti tyjää ruutua.
praKKA kirjoitti:Eli siis jos mistään et saa asennusfiluja niin sitten menet ostopaikkaan ja sanot että "Prkl, en saanu palautuslevyjä". Niiden on pakko se antaa.
Ainoastaan jos ostettaessa konetta paketissa tai tiedoissa luki: "Sisältää Windows palautuslevyn". Miks niiden pitäis antaa joku palautuslevy jos sellaista ei kuulu edes tulla paketin mukana?
Käyttäjän avatar
Matso

Viesti bombsly 18 Loka 2007 07:14

Lukkoon. Sain levyn, kun soittelin tarpeeksi. Jouduin sitten itse hakemaan sen.
bombsly

Viesti praKKA 18 Loka 2007 11:16

Matso kirjoitti:Ei omalla Fujitsu siemens Windows Recovery CD:llä ainakaan tehnyt enää mitään kun oli kertaalleen formatoinut levyn. Se Winukka oli koneeseen esiasennettu ja sillä levyllä pystyi ilmeisesti ainoastaan korjaamaan asennuksen. Kun oli formatoinut levyn, niin se recovery cd ainoastaan tyrkytti tyjää ruutua.
praKKA kirjoitti:Eli siis jos mistään et saa asennusfiluja niin sitten menet ostopaikkaan ja sanot että "Prkl, en saanu palautuslevyjä". Niiden on pakko se antaa.
Ainoastaan jos ostettaessa konetta paketissa tai tiedoissa luki: "Sisältää Windows palautuslevyn". Miks niiden pitäis antaa joku palautuslevy jos sellaista ei kuulu edes tulla paketin mukana?

Siksi koska se nyt vain on niin, muistaakseni taisi olla ihan laissa säädetty.
Ja kyllä se toimii, kädetit kai ton sun recoverys, itse olen DTK:n recoveryllä monasti sitä duunannu, HP:n recoveryillä, Fujitsu-Siemensin, Acerin yms. ja hyvin on toiminu.
DTK:lla oli ensin lisenssi vanhentunut, otin yhteyttä dtk:hon josta sanottiin että sano mikkisoftalle, josta annettiin uus lisenssi.
praKKA
Nerd

Palaa alueelle Ohjelmistot ja käyttöjärjestelmät