Harrastuksesi kulut?

Keskustelua urheilusta ja harrastuksista.

Re: Harrastuksesi kulut?

Viesti jykä95 19 Tammi 2009 22:15

Mitä harrastat ja kuinka paljon se maksaa?

Itse harrastan Dirt/Downhill pyöräilyä. Hinta riippuu ihan varusteista. jos ajat jollakin normi pyörällä (lue normi maastopyörä) niin hinta voi olla erittäin halpakin (100-300€), jos taas panostat enemmän pyörääsi niin hinta voi olla 1000-3000€. Sopiva kypärä (Full-Face) maksaa noin 100€ ja muut suojavarusteet oman maun mukaan (50-200€).

Maksatko itse kulut vai maksaako ne joku muu?

Itse maksan, paitsi nyt sain joululahjaksi uuden pyörän (1000€), mutta kaikki uudet pyörän osat yms maksan itse.

Aiotko jatkaa harrastustasi vielä pitkään?

Viime kesänä aloitin ja ainakaan vielä ei vaikuta yhtään siltä, että harrastus lopahtaisi.

PS:Jos joku nyt kiinnostuu tuosta lajista niin ota vain rohkeasti yv:llä yhteyttä, myöskään aivan normi marketti pyörällä mäkeen/dirt mestoille ei kannata lähteä ilman KUNNON suojavarusteita. ja siltikin normi marketti pyöristä vähintään etuhaarukka kannattaa vaihtaa.
[piilotettu kuva]
[piilotettu kuva]
Käyttäjän avatar
jykä95

Viesti Muhku 08 Maalis 2009 18:12

Kitaran soitto
-Varusteet(kitara+vahvistin+pedaalit+muut)ei maksanu itelle mitään, koska kaikki on saatu
-En käy missään musaopistossa tai vastaavassa eli en maksa mistään mitään
Tietokone
-Siitäkään en ole maksanut mitään koska olen saanut sen ilmaiseksi.

Ei ole kuluja

Molempia yllä olevia varmaan aina
||Mah YouTube Channel||
LässynLää, Läpätiläpätilää, Lää______________________Ei ole todellisuutta!
ÄLÄ KlikKaa! | <-----älä klikkaa
MLoL?
[piilotettu kuva][piilotettu kuva]
Käyttäjän avatar
Muhku

Viesti Wyylok 09 Maalis 2009 23:17

Hirmu kalliita kausimaksuja teillä...

Nyrkkeilyä, ja kausimaksu on vaivaiset 30€. Hanskat, säkkihanskat, siteet, pääsuoja, säkki, nyrkkeilytossut, hammassuojat= 70€+50€+14€+60€+100€+55€+10€= noin 360€
Kamat on maksanut paljon, mutta ne on kerran maksettu, niin ei tartte kovin monesti uusia hankkia... paitti, ku kengät ja hanskat menee pieneks...

Äiti maksaa, ja ite maksan osan kamoista...

Aijon jatkaa.
Käyttäjän avatar
Wyylok

Viesti pylly_69 22 Maalis 2009 12:39

joskus kuluja 500€/päivä, mutta tuottosaa se on loppujenlopuksi, voittoja joskus päälle 1000€/päivä
(nettipokeri) :lol:
[piilotettu kuva]
pokerirahaa ilman omaa tallitusta, kun oot pelannu tarpeeksi, voit ottaa kaikki tilille ;)uutta:suosittele foorumille 15 kaveriasi, ja saat 5€
pylly_69

Viesti Curvex 22 Maalis 2009 15:17

Laskettelu
Kulut:Sukset+siteet:Viimeisimmät 500e
Sauvat:40e
monot:100-200(vissii)
Liput:kausikortti: n.300e
kypärä:70e
lasit:100e(kunnolliset)
Siinäpä ne.
||AMD Athlon 64 3200+||ATI x1650 pro||1gt RAM||Asus A8V||250gt+80gt HDD||
||Razer Deathadder||Logitech keyboard||Benq e2200hd||Win 7 Professional 64-bit <33||SE k660i||
Curvex=1337<3
Käyttäjän avatar
Curvex

Viesti Wyylok 22 Maalis 2009 19:28

Curvex kirjoitti:Laskettelu
Kulut:Sukset+siteet:Viimeisimmät 500e
Sauvat:40e
monot:100-200(vissii)
Liput:kausikortti: n.300e
kypärä:70e
lasit:100e(kunnolliset)
Siinäpä ne.

Missä helvetissä oikee maksaa kausikortti 300€?? yleensä ne maksaa 150€ siinä paikkeilla...
Käyttäjän avatar
Wyylok

Viesti dalen 23 Maalis 2009 13:09

Punttisali:
2,5 e käynti(sillä saa olla siellä max. 2h) ja käyn salilla tiistaisin, torstaisin ja lauantaisin.

Mopo:
Päivässä ajan vähintään 6 km ja 10 litraa bensaa maksaa noi 14 e ja mun mopossa on 7 litran tankki.
Plus vakuutus mikä on yli 100 e.

Tietokone:
Noh tästä en tiedä, koska mun ei tarvitse maksaa laskuja.
Koneella oon päivisin vähintään 2 h.
Käyttäjän avatar
dalen

Viesti jjozzee 23 Maalis 2009 16:38

hitler| kirjoitti:Missä helvetissä oikee maksaa kausikortti 300€?? yleensä ne maksaa 150€ siinä paikkeilla...

Taitaa ollan Rukan kausikortti kyseessä, siellä ne on aikakalliita!
Exhalator kirjoitti:Miksi jonnelassa on tyhmiä 12v syskovitseja ja seedeeässiä ja deeseitä ja jozzeja ja herranollia?
Käyttäjän avatar
jjozzee

Viesti XxCR7xX 27 Maalis 2009 20:33

Latemara kirjoitti:
Sleep-O kirjoitti:Mitä harrastat ja kuinka paljon se maksaa?

Sk8aus

Dekki ~50€
Trukit ~55€
Renkaat ~40€

ja jos käyn hallis niin pari euroa maksaa...

Itse joudun maksamaan ku äippä ei kauheasti harrastuksestani pidä -.-

Kyllä!

Skeittaaminen on tylsäää

Turpakiinni vitun maastohiihtäjä :D
Käyttäjän avatar
XxCR7xX

Viesti Curvex 13 Huhti 2009 19:18

jjozzee kirjoitti:
hitler| kirjoitti:Missä helvetissä oikee maksaa kausikortti 300€?? yleensä ne maksaa 150€ siinä paikkeilla...

Taitaa ollan Rukan kausikortti kyseessä, siellä ne on aikakalliita!

Säpä sen sanoit Rukan kausari kyseessä ;p
||AMD Athlon 64 3200+||ATI x1650 pro||1gt RAM||Asus A8V||250gt+80gt HDD||
||Razer Deathadder||Logitech keyboard||Benq e2200hd||Win 7 Professional 64-bit <33||SE k660i||
Curvex=1337<3
Käyttäjän avatar
Curvex

Viesti Peto 13 Huhti 2009 19:46

Tähän asti harrastukset ovat olleet halpoja.

-Mehtästys

~500€ haulikko varmaan tai lintukivääri/hirvikivääri + 25€/vuosi jäsenmaksu. Todella mukavaa puuhaa, kannattaa todellakin kokeilla jos on vain mahdollisuus.

-Salibandi

Eipä juuri mitään, muiden vuorolla käyn sillä ei ole kiinnostusta hommata omaa vuoroa. Mailan ostan noin 3v välein ja yleensä sekin on 20€ hintainen. Tosin joskus maksetaan aina yhteen salivuoro eli noin 5€ per jätkä. Kenkiäkään ei ole kovin tarvinut ostaa kun löytyy aina vanhoja joita voi käyttää.

-Tietokone

Aika kallis harrastus jos haluaa hyvän ja toimivan koneen. Musiikin kuunteluun aijon panostaa, joku 400€ kotieatteri tai vähän halvempi. Tietokoneeseen tulee lisää kovalevy tilaa ja uusi näyttis. Ja ehkä 17"LCD viereen kuka ties. Pelaamisen kannalta uusi näyttis niin pyörii pelit vielä paremmin. Koneen tarkemmat tiedot allekirjoituksessa. Elokuvia katson myös paljon joten videtykin ostan, jokapojan hankinta ;).

-Jääkiekko

Maila on sen 30€ + luistimet 60€. Kaukalossa pelataan niin mitään maksuja ole. Itse ollaan käyty myös jäädyttämässä jää. Ei tahdo kunnalla asiat pelata täysin. Myös itse auraamme sen. Onneksi melkein kaikilla on traktori niin saadaan enimmät lumet nopeasti pois.

-Jalkapallo

Tätä nyt kesäsin käyn pelaamassa, ei maksa mitään. Lenkkareilla ihan pelaan ja hiekkakenttä kun on...

-Kuntosali

Tämän harrastuksen aijon alottaa ensivuonna. Tänävuonna siihen ei ole aikaa. Tavoite on saada penkistä yli 100kg. Nykyään menee ~65kg. Myös muita lihaksia treenaan.

-Moottoriurheilu

Melkein tärkein asia elämässä, tietokone tulee sen perässä (harrastukset). Minulta löytyy suzuki pv -91 ja derbi x-race -07 sm. Molemmilla olen ajellut aktiivisesti. PV:ssä oli kunnon tappovirit yhtenä kesänä. Tulin jäämään kiinni niin myin nekin pois. Bensat maksan ihte ja osat mitä tilaan ja sakot maksan. Vanhemmat maksavat vakuutukset. Bensaan menee helvetisti rahaa. Mopoonkin meni rahaa derbi kun ei ollut kovin halpa. En ole virittämässä mopoja enään, eikä kannata. Olisin jo tänä kesänä saanut aloittaa kevarilla ajot mutta jäin kiinni ja vuojen suorituskielto ja anoin lyhemmäksi niin eipä hyväksytty.

Kortti oli poissa vain sen 2kk joka oli vähän. Minulle ihan sama onko korttia vai ei. Kevarin ostan tossa kesällä ja aloitin joskus samoihin aikoihin kevarikoulun. Tarkemmin elokuunpaikkeilla. Kevariksi olen ajatellut Yamaha DT 125 tai Honda CBR 125. Bensaa nekin syövät. Toisaalta enduro olisi paremmin kun sillä voi ajaa enemmän ja maastossa. Kyykky taas söihi vähemmän kun on nelari, mutta ajatus ei innosta. Pitäähän autojen ohi sillä päästä ;). Tähänkin uppoaa helvetisti rahaa. Itse kevari 2000€-3000€ ja kortti sen noin 600€-800€. Riippuu ihan ottaako harkkaluvalla vai sitten kunnon kortin heti.

Kaiken maksan itse. Käyn kesätöissä josta tulee ihan mukavasti rahaa. Sen 2500€-5500€ tulee per kesästä ;). Ihan sopiva summa rahaa. Se nyt ihan riippuu vihtiikö tehdä paljon töitä. Mahdollisesti yritän tehdä pitkääkin päivää :).
You have become my ethereal darkness
My black highway and my heart split down the middle
Why do we keep doing this to ourselves?
This never bliss, only sounds of hell's bells
Peto

Viesti Great prince 05 Marras 2009 17:39

Harrastan itse sellaisia lajeja paljon, mistä ei heru kuluja. Ainoastaan naistenjumpat ja semmoset perustuvat aina jäsenmaksuihin kesän ja talven ajan, mutta aika halpojahan nekin ovat nuoruuteen nähden.
Käyttäjän avatar
Great prince

Viesti JuiC. 06 Marras 2009 17:54

Harrastan hiihtoa ja suunnistusta, ja kulut ovat n.

-Kahdet sukset (jokatalvelle uudet), yksi pari n.200-300e
-monot (parin vuoden välein uudet) yhdet n. 100e (?)
-sauvat, n.100e (joka vuosi uudet)

Ja sitten suunnistusksesta tulevat kulut.
-Kengät (joka vuosi uudet) n.50e
-Emit (kerran 5 vuodessa) n. 50-75e
-Suunnistusvaatteet (kerran 1-3 vuodes) näistä en tiedä, koska on ostettu seuran väreissä, "mittatilauksena"

Siinähän ne oli, yhteissummaa en laske, mutta aika kalliita harrastuksia mulla :D

Porukat maksaa kaiken :wink:

E: Niin ja tähänhän ei kuulu matkustuskulut yms. jotka maksaa kans ihan hitosti :D
Viimeksi muokannut JuiC. päivämäärä 14 Marras 2009 11:53, muokattu yhteensä 1 kerran
[piilotettu kuva]
Käyttäjän avatar
JuiC.

Viesti oppa 06 Marras 2009 21:46

Basson soittoa, ei mitään muutakun alussa kun ostaa basson ellei mene tunneille.

itse.

kyl
oppa

Viesti BILLABING97 07 Marras 2009 09:51

Ilmaveivausta harrastan ja maila makso 25e ja pallot 3e (4 kpl)
Käyttäjän avatar
BILLABING97

Palaa alueelle Urheilu ja harrastukset