Tähän asti harrastukset ovat olleet halpoja.
-Mehtästys
~500€ haulikko varmaan tai lintukivääri/hirvikivääri + 25€/vuosi jäsenmaksu. Todella mukavaa puuhaa, kannattaa todellakin kokeilla jos on vain mahdollisuus.
-Salibandi
Eipä juuri mitään, muiden vuorolla käyn sillä ei ole kiinnostusta hommata omaa vuoroa. Mailan ostan noin 3v välein ja yleensä sekin on 20€ hintainen. Tosin joskus maksetaan aina yhteen salivuoro eli noin 5€ per jätkä. Kenkiäkään ei ole kovin tarvinut ostaa kun löytyy aina vanhoja joita voi käyttää.
-Tietokone
Aika kallis harrastus jos haluaa hyvän ja toimivan koneen. Musiikin kuunteluun aijon panostaa, joku 400€ kotieatteri tai vähän halvempi. Tietokoneeseen tulee lisää kovalevy tilaa ja uusi näyttis. Ja ehkä 17"LCD viereen kuka ties. Pelaamisen kannalta uusi näyttis niin pyörii pelit vielä paremmin. Koneen tarkemmat tiedot allekirjoituksessa. Elokuvia katson myös paljon joten videtykin ostan, jokapojan hankinta

.
-Jääkiekko
Maila on sen 30€ + luistimet 60€. Kaukalossa pelataan niin mitään maksuja ole. Itse ollaan käyty myös jäädyttämässä jää. Ei tahdo kunnalla asiat pelata täysin. Myös itse auraamme sen. Onneksi melkein kaikilla on traktori niin saadaan enimmät lumet nopeasti pois.
-Jalkapallo
Tätä nyt kesäsin käyn pelaamassa, ei maksa mitään. Lenkkareilla ihan pelaan ja hiekkakenttä kun on...
-Kuntosali
Tämän harrastuksen aijon alottaa ensivuonna. Tänävuonna siihen ei ole aikaa. Tavoite on saada penkistä yli 100kg. Nykyään menee ~65kg. Myös muita lihaksia treenaan.
-Moottoriurheilu
Melkein tärkein asia elämässä, tietokone tulee sen perässä (harrastukset). Minulta löytyy suzuki pv -91 ja derbi x-race -07 sm. Molemmilla olen ajellut aktiivisesti. PV:ssä oli kunnon tappovirit yhtenä kesänä. Tulin jäämään kiinni niin myin nekin pois. Bensat maksan ihte ja osat mitä tilaan ja sakot maksan. Vanhemmat maksavat vakuutukset. Bensaan menee helvetisti rahaa. Mopoonkin meni rahaa derbi kun ei ollut kovin halpa. En ole virittämässä mopoja enään, eikä kannata. Olisin jo tänä kesänä saanut aloittaa kevarilla ajot mutta jäin kiinni ja vuojen suorituskielto ja anoin lyhemmäksi niin eipä hyväksytty.
Kortti oli poissa vain sen 2kk joka oli vähän. Minulle ihan sama onko korttia vai ei. Kevarin ostan tossa kesällä ja aloitin joskus samoihin aikoihin kevarikoulun. Tarkemmin elokuunpaikkeilla. Kevariksi olen ajatellut Yamaha DT 125 tai Honda CBR 125. Bensaa nekin syövät. Toisaalta enduro olisi paremmin kun sillä voi ajaa enemmän ja maastossa. Kyykky taas söihi vähemmän kun on nelari, mutta ajatus ei innosta. Pitäähän autojen ohi sillä päästä

. Tähänkin uppoaa helvetisti rahaa. Itse kevari 2000€-3000€ ja kortti sen noin 600€-800€. Riippuu ihan ottaako harkkaluvalla vai sitten kunnon kortin heti.
Kaiken maksan itse. Käyn kesätöissä josta tulee ihan mukavasti rahaa. Sen 2500€-5500€ tulee per kesästä

. Ihan sopiva summa rahaa. Se nyt ihan riippuu vihtiikö tehdä paljon töitä. Mahdollisesti yritän tehdä pitkääkin päivää

.