G-DoG'X kirjoitti:Gigantti ei liity tähän mitenkään poju?! kuka vitun idiootti OSTAA koneensa?
wiipe_ kirjoitti:Aika vähän teiltäkään perusteluja näkeeKomennetaan vaan että ota tää ja ota toi.. ja nyt saa jo kuonoonsa ellei teidän tahtoanne toteuta? Ei kaikilla ole varaa nostaa budjettia yhtäkkiä monella kympillä - ainakaan epämääräisestä syystä. Tottakai toiset kortit ovat parempia kuin toiset, mutta toisaalta tätä kierrettähän voitaisiin jatkaa aivan hirveisiin hintoihin.
Oma tilanteenihan on se, että 8600gt:ni riittää täysin ongelmitta kaikkiin peleihin joita välitän pelata. Suhteessa sama tilanne on varmasti monilla muillakin, "huonoine" näytönohjaimineen. Eikö ole tietyssä mielessä ihan loogistakin että tyytyisi nyt halvempaan mutta täysin riittävään näytönohjaimeen, ja ostaisi sitten tulevaisuudessa halvemmalla tehokkaamman näyttiksen.
Olen siis vain sanomassa että itse kannattan sitä periaatetta että ostaa nyt sen mitä tarvitsee, eikä suotta syydä kaikki viimeisiäkin ropoja siihen että saa nykymittapuulla tehokkaan kortin vain huomatakseen että 6kk päästä sama kortti maksaa puolet vähemmän. Näyttismaailma kehittyy kuitenkin niin älyttömän nopeasti. Tyhmää ostaa "kortti jota ei tarvitse uusia hetkeen".
Mustang kirjoitti:Uutta prossutuuletinta ja kotelotuuletinta oon ostamassa, joten nyt tarvitsisin vähän neuvoja. Kotelotuulettimeksi varmaankin otan Noctuan NF-P12-1300:n, mutta prossutuulettimesta en ole niinkään varma. Ylikellotan kyllä prossua (lisää), eli tehokasta tuuletusta tarvitsin, mutta myös kohtuu hiljaista. Hintaluokkana voisi olla 30-40 euroa, mutta saako siitä haarukasta mitään hyvää? Onko järkevempää etsiä sopivaa hintahaarukasta 50-60 euroa?
Suositelkaahan.
E: Niin ja olisi iso plussa jos ei tarvitsisi emolevyä irroitella, mutta kyllä sekin luonnistuu, että ei tarvitse sen takia jotain hyvää tuuletinta karsia pois, että sen asennuksessa pitää emolevy irroittaa.
praKKA kirjoitti:Nosiis tuotah. Tottahan tuo, mutta miksi pitäisi perustella kun toinen pyytää kasaamaan koneen? Täällä on niin paljon tullut että "ei ku mä otan nyt tän". Kuitenkin kun vertailee että 8800GT ja Atin HD4850 on melkolailla samassa hinnassa ja ihan eri teholuokassa, on se vain tyhmää valita 8800GT. Silläpä sanoinkin että perusteluja jos ei kelpaa. Muuten varoituksia, varmana ketään kiinnosta auttaa jos kaikki avunannot hylätään suorin käsin ilman että kerrotaan missä meni vikaan.
Muikku kirjoitti:tälleen OTna![]()
niin siis hinta/laatu suhteelta toi 4850 on ehdottomasti paras ja kannattavin hankinta.varmasti saat crysiksessä fpssät tosi,tosi hyväks..
mutta esim pelit mitä minä pelaan joita enimmäkseen on age of conan,niin tällähetkellä ottaisin heti 8800GT:n yli 4850/70stä..1stä syystä..se pyörittää saatanasti paljon paremmin sitä.mutta se ei oo atin vaan funcomin moka.(eli helevetin huono optimointi ati korteille..)
ihan vaan tolleen piti sanoo..mutta jos pelaa jotain muuta kun AoC ni ehdottomasti kannattaa säästää se 20-50€ ja ostaa tuo HD4850.ei tuota turhan takia oo hehkutettu..
Hemuli kirjoitti:Uskaltaako nettori.org:ista tilata osia
Ikiroudasta Pohjolan maan
nyrkki rautainen kohoaa
Peto herää taistelemaan
ja saaliinsa raatelemaan
Vastustaja kaatuu lokahankeen sohjoiseen
Kerta kerran jälkeen pisteet jäävät pohjoiseen