Erotkaa kirkosta!!!

Aiheet jotka eivät sovi muualle.

Re: Erotkaa kirkosta!!!

Viesti Anal Satan 13 Syys 2007 06:55

Blueshit kirjoitti:Paljonko kirkollisvero muuten on vuodessa?
Muistelisin, että prosentin tuloistasi. Sitten valtionkirkolla on oikeus verottaa vieläpä yhtiöitä välittämättä siitä, että mikä yhtiö on kyseessä. :/

En ole koskaan kuulunutkaan kirkkoon, joten en voi tällä kertaa seurata muotia.
Käyttäjän avatar
Anal Satan

Viesti Regalis 13 Syys 2007 14:28

hikimiki kirjoitti:
Regalis kirjoitti:
softaajamies kirjoitti:Mitä helvetin järkeä siinäkin on, että jos ei mene kirkkoon joka sunnuntai niin joutuu helvettiin

Raamatun luku ja jae, kiitos.
Pääsitkö vasta ripiltä? Ainoata hyvää kirkosta kun saa omaisilta rahaa. Kirkko hoitaa vanhana sitten veroineen summan takaisin.

En tarkoittanut viestiäni sinulle, vaan softaajamiehelle. En ole tiennytkään, että raamatussa käsketään menemään kirkkoon joka sunnuntai, tai joutuu helvettiin.
Ja ei, en ole päässyt vasta ripiltä. Todennäköisesti eroan itsekin jossain vaiheessa kirkosta.
Käyttäjän avatar
Regalis

Viesti StoneCarl 13 Syys 2007 15:07

..ja diktatuuri on demokratiaa.

Hieno vertauskuva, luulet keksineesi erittäin oivallisen vertauskuvan, mutta tosi-asiassa se ei pidä paikkaansa, satanismi on saatananpalvontaa. SATANismi.
http://koti.mbnet.fi/crube/lakanaverkko/index.html
StoneCarl

Viesti EveningStar 13 Syys 2007 15:52

Nike kirjoitti:Jumala ei vihaa homoja, vaan sitä mitä he tekevät. Samoin kun tapat jonkun, Jumala ei siltikään vihaa sinua, mutta siltikään ei pitänyt siitä mitä teit. Sinänsä en ymmärrä kyseisen asian ristiriitaa, syntiä siinä missä muutkin synnit.

Kuitenkin Raamatun mukaan Jumala on jo kerran hukuttanut ihmispopulaation lähes kokonaan kostoksi synneistä. Hän teki sen kerran, miksei siis tekisi sitä toistamiseen?
[piilotettu kuva]
Jokelan ampumavälikohtauksen uhrien muistolle
Se on ohi nyt minun osaltani.
Käyttäjän avatar
EveningStar

Viesti noldor 13 Syys 2007 16:08

EveningStar kirjoitti:Kuitenkin Raamatun mukaan Jumala on jo kerran hukuttanut ihmispopulaation lähes kokonaan kostoksi synneistä. Hän teki sen kerran, miksei siis tekisi sitä toistamiseen?

Vastaus löytyy, yllätys yllätys, Raamatusta.
Ensimmäinen Mooseksen kirja, luku 9 kirjoitti:Jumala sanoi vielä: "Tämä on merkkinä liitosta, jonka minä teen teidän sekä kaikkien maan päällä elävien olentojen kanssa kaikkiin tuleviin sukupolviin asti: minä asetan kaareni pilviin, ja se on oleva merkkinä minun ja maan välisestä liitosta. Kun annan pilvien nousta taivaalle ja sateenkaari näkyy pilvissä, muistan liiton, jonka olen tehnyt kaikkien elävien olentojen, kaiken elollisen kanssa: vedet eivät enää koskaan paisu tuhotulvaksi hukuttamaan kaikkea elävää.

Kaikkea ei kuitenkaan kannata ottaa K-I-R-J-A-I-M-E-L-L-I-S-E-S-T-I.

Itse vielä osaa sanoa eroanka kirkosta vai en. Suhtautumiseni mahdolliseen Jumalaan on melko neutraali. Tietysti haluaisin uskoa että emme ole yksin tässä maailmankaikkeudessa ja elämällä on tarkoitus. Järjen kanssa ajateltuna kuitenkin kristillisen kirkon luoma ajatus Jumalasta ei kuitenkaan kuulosta kovinkaan rationaaliselta. Pysyn nyt kuitenkin toistaiseksi osana kirkkoa, mieluummin autan muita kirkon kautta kuin käytän ne rahat vaikka siihen mäyräkoiraan.
noldor

Viesti Leipis 13 Syys 2007 16:18

Hahhah, veroja joutuu maksamaan niin onnettoman määrän, että siinä ei kovin suurta hyötyä saa jops eroaa kirkosta. Mutta jos harjoittaa sitten jotain muuta uskontoa tai ei usko mihinkään, niin lähtee sitten jos tuntuu siltä.
You spin me right round, baby right round like a record, baby right round, round, round!
Leipis

Viesti Shatraug 13 Syys 2007 18:55

Satan- kirjoitti:
..ja diktatuuri on demokratiaa.

Hieno vertauskuva, luulet keksineesi erittäin oivallisen vertauskuvan, mutta tosi-asiassa se ei pidä paikkaansa, satanismi on saatananpalvontaa. SATANismi.
http://koti.mbnet.fi/crube/lakanaverkko/index.html

Yleinen harhaluulo on, että kaikki satanistit ovat saatananpalvojia. Kaikki jotka eivät ole asiaan perehtyneet, pitävät kaikkia black-metal musiikin kuuntelijoita saatananpalvelijoina ja satanisteja saatananpalvelijoina. Satanistille hän itse on jumala, saatananpalvoja palvelee sitä kristinuskon sarvipäistä pirua.

Ja otetaanpa vaikka esimerkiksi minä, vaikka olen hyvin paljonkin satanismin ajatusmaailman kannalla, en palvele mitään satuolentoa enkä teurasta eläimiä pimeässä nurkassa.
"Yes, in one short evening, I've become the most successful impresario since the manager of the Roman Colosseum thought of putting the Christians and the lions on the same bill."
Käyttäjän avatar
Shatraug

Viesti Naturligvis 14 Syys 2007 07:36

Ihsahn kirjoitti:Yleinen harhaluulo on, että kaikki satanistit ovat saatananpalvojia. Kaikki jotka eivät ole asiaan perehtyneet, pitävät kaikkia black-metal musiikin kuuntelijoita saatananpalvelijoina ja satanisteja saatananpalvelijoina. Satanistille hän itse on jumala, saatananpalvoja palvelee sitä kristinuskon sarvipäistä pirua.

Ja otetaanpa vaikka esimerkiksi minä, vaikka olen hyvin paljonkin satanismin ajatusmaailman kannalla, en palvele mitään satuolentoa enkä teurasta eläimiä pimeässä nurkassa.

Lukeeko jossakin kuvausta Saatanasta? Enpä ole törmännyt ''Punaiseen sarvipäiseen Saatanaan''? Enkä minäkään ole saatananpalvoja.
Käyttäjän avatar
Naturligvis

Viesti The Splendid 14 Syys 2007 11:57

softaajamies kirjoitti:Raha on varmaan juuri se ensimmäinen syy eroamiseen. Toinen syy on myös raha, sillä miksi maksaa jostain johon ei usko? ja kolmas syy on juurikin tuo uskominen. Pistän ne 200€ mieluimmin patruunoihin kuin kirkkoon.

Hahahaha. Tälle repesin. Mikä ihmeen pikkupoika sinä olet? Mahtaa tytöt ja muut jätkät nauraa kun yks vaan ammuskeleee pyssyllä ja vielä tosissaan.

Joo ja todennököisesti eroa koska olisihan se kiva käydä kirkkohäät :).
Kontiainen kirjoitti: "So? Mitäpä silläkään voittaa, jos kulutta elämänsä hiihtoladulla? Saa hyvän kunnon ja elää pitkään? Mieluummin elän kuuskymppiseksi onnellisena tietokoneen ääressä, kuin kasikymppiseksi hiihtoladulla"
Käyttäjän avatar
The Splendid

Viesti Alter 14 Syys 2007 12:16

Lukeeko jossakin kuvausta Saatanasta?

Ei sinällään järin tarkasti raamatussa. Mainitaan vain, että oli ensin kaunein enkeli, kunnes nousi kapinaan Jumalaa vastaan.
Käyttäjän avatar

Viesti Amadeuss 14 Syys 2007 13:05

The Splendid kirjoitti:Hahahaha. Tälle repesin. Mikä ihmeen pikkupoika sinä olet? Mahtaa tytöt ja muut jätkät nauraa kun yks vaan ammuskeleee pyssyllä ja vielä tosissaan.
Joo ja todennököisesti eroa koska olisihan se kiva käydä kirkkohäät :).

Kannattaa tietää jotain asoista ennen kuin alkaa väittämään, että se on naurettavaa. Softaus on suosittua, eikä sitä todellakaan mitkään pikkulapset harrasta.
Amadeuss

Viesti Seneca 14 Syys 2007 14:57

Luultavammin olen satanisti taikkapa ateisti, enpä oikein tiedä. En oikein nimittäin tiedä mihin uskoa. Satanismin opit kuulostavat järkevämmiltä kuin kristinuskon. Tosin kristitty olen ja kristinuskossa voisi olla mukava olla jos siihen uskoisi, itse haluaisin ainakin usko johonkin. Tosin en aio pakottaa itseäni uskomaan johonkin mihin en usko. :p
Mutta seurakunnan kanssa olen jonkin verran tekemisissä. Esimerkiksi käyn juuri isoskoulutusta. Onhan se semmoista 'jeesustelua' omaksi osakseen, mutta siellä on todella mukavaa. Vaikkakin puhumme Jumalasta ja Jeesuksesta ja Pyhästä hengestä sun muista kristinuskon asioista, niin ei se mitenkään vastenmieliseltä tunnu. :3

Eli en ole eroamassa kirkosta vaikka en (ainakaan näillä näkymin) usko Jumalaan tai ylipäätänsä kristinuskoon.
"My son, why hide your face in fear?"
"See you not, Father, the Erlking?
The Erlking with crown and flowing cloak?"
"My son, it is a wisp of fog."
Käyttäjän avatar
Seneca

Viesti Shatraug 14 Syys 2007 15:49

Doufler kirjoitti:
Ihsahn kirjoitti:Yleinen harhaluulo on, että kaikki satanistit ovat saatananpalvojia. Kaikki jotka eivät ole asiaan perehtyneet, pitävät kaikkia black-metal musiikin kuuntelijoita saatananpalvelijoina ja satanisteja saatananpalvelijoina. Satanistille hän itse on jumala, saatananpalvoja palvelee sitä kristinuskon sarvipäistä pirua.

Lukeeko jossakin kuvausta Saatanasta? Enpä ole törmännyt ''Punaiseen sarvipäiseen Saatanaan''? Enkä minäkään ole saatananpalvoja.

Luultavasti kukaan ei ole törmännyt punaiseen sarvipäiseen saatanaan, eli et tee poikkeusta. Ehkäpä tarkoitus onkin vain havainnollistaa kaikille, että mikä olento mahtaa olla kyseessä. Hyvin harva olisi luultavasti käsittänyt mistä on kyse, jos olisinkin maininnut mephistophelesin, enkä saatanaa.
"Yes, in one short evening, I've become the most successful impresario since the manager of the Roman Colosseum thought of putting the Christians and the lions on the same bill."
Käyttäjän avatar
Shatraug

Viesti ^^Lemon^^ 14 Syys 2007 17:55

Eroan kun täytän 18. Kukaan perheestäni ei pahemmin usko jumalaan yms. vaikka kuulummekin kirkkoon ja maksamme tyhjänpäiväisiä veroja, eipä ole tullut mieleen erota. Mutta esim. serkkuni eivät kai käy edes rippikoulua.
Käyttäjän avatar
^^Lemon^^

Viesti hikimiki 14 Syys 2007 18:58

Ja mikä onkaan se pelatus? Eiköhän siellä ole vastassa ei mitään? Jeesus taisi olla vaan huru-ukko.
Oma teoriani hänestä on että hän eli ja omisti maquar feher Bor:in. Jeesus oli kova juomaan eikähän tarjonnut ikinä kellekkään tuota piimän makuista vinettoa.
Don vito pilatus lähetti mafioosansa hänen peräänsä, he telkkesivät hänet luolaan ison kiven taakse. Missähän lymyili niin kauan kunnes kuoli 1600jkr mathew hopkinsin noitatestissä.

Ristiinnaulinta oli siis vaan Hallusinaatio (Kunnon jurri), Maqqis oli alunperin naseretilainen valkoviini joka myytiin unkariin ja siitä jalostetti doris, jormaa, valdemaria ja muut paskimmat litkut.

sanoisipa joku näille maan immeisille että elävät elämää sellaisenaa niinkuin elävät eikä jonkun skitsofreniaa sairastavan juoppo-ukon höpinöitten mukaan, joka luule olevansa matteus, markus, luukas ja jokun neljäs.
hikimiki

Palaa alueelle Yleinen keskustelu