Eli ongelmana on se, että koneellani taitaa olla jonkinlainen virus, jota olen yrittänyt poistaa, mutta scannauksien hakutuloksista ei ole löytynyt mitään epäilyttävää. Huomasin asian, kun tuonne näytön alanurkkaan, missä näkyy kello jne. ilmestyy sellainen punainen vilkkuva merkki, jossa on valkoinen rasti. Se siinä sitten jonkun ajan vilkkuu ja ilmoittaa välillä hijack -, spyware -ja muista virusohjelmista, kunnes työpöydän taustakuva vaihtuu itsestään punataustaiseksi virus -ilmoitukseksi, jossa kehotetaan hankkimaan jonkinlainen virus-skannausohjelma. Tämän saa kuitenkin pois klikkaamalla yläkulmassa olevaa rastia.
Myös muita virusilmoituksia tulee, joissa kehotetaan jälleen kerran hankkimaan erilaisia ohjelmia, joita en kuitenkaan ole ladannut, koska tiedän, että nämä ilmoitukset ovat feikkejä ja tuovat mukanaan lisää viruksia. Tämä kaikki roska aiheuttaa koneen liiallisen hidastumisen ja lagaamisen.
Olen kokeillut monia eri palomuureja ja virustorjunta ohjelmia ja scannanut koneeni lukuisia kertoja, mutta mikään ei ole tähän mennessä auttanut. Käyttöjärjestelmän vaihdoin noin 2 viikkoa sitten Linux Ubuntusta Windows XP :ksi, jolloin kaikki tämä alkoi.
Kiitän kaikkia, jotka osaavat vähänkään auttaa minua ongelmassani, tarvitsisin melko kipeästi apua. Kiitos.