Foorumin säännöt (päivitetty 22.6.2009)

Palautetta ja keskustelua Jonnewebistä. Tänne voit lähettää vaikka parannusehdotuksia. Täältä löytyvät myös kaikki foorumia koskevat ilmoitukset.

Re: Foorumin säännöt (uudistettu 27.8.2007)

Viesti Fonzie 13 Syys 2007 07:15

Runescapen haukkumisviestit jossain RS-klaani-topicissa kiellettyjä? Itseäni ainakin ärsyttää viestit tyyliin: "rune on paska"
Moio sudno na vozdušnoy poduške polno ugrey

Matrox G450 || 1024MB DDR 400MHz|| ASUS P4PE || Intel Pentium IV 1,6GHz ||
Käyttäjän avatar
Fonzie
en

Viesti Jii 13 Syys 2007 15:18

Fonzie kirjoitti:Runescapen haukkumisviestit jossain RS-klaani-topicissa kiellettyjä? Itseäni ainakin ärsyttää viestit tyyliin: "rune on paska"

Kyllä ovat, OT:tahan ne vain ovat.
* is away: epäaktiivisuus ja rutiinejen siirto pois
Jii

Viesti JácK_Ráckham 05 Loka 2007 14:54

Fonzie kirjoitti:Runescapen haukkumisviestit jossain RS-klaani-topicissa kiellettyjä? Itseäni ainakin ärsyttää viestit tyyliin: "rune on paska"

Itseänikin ärsyttää se, että kaikissa topiceissa noin puhutaan, vaikka en itse koko pelistä edes välitä. Voisi vähän tiukemmin noita "toi peli on kak-ki" viestejä katsoa.
Well everybody blames his ol' man,
For makin' him mean as a snake,
When Amos Moses was a boy
His daddio would use 'im fo' alligator bait.
Tie a rope aroun' his neck, an' throw 'im in the swamp,
Alligator bit 'im in a Louisiana bayou
Käyttäjän avatar
JácK_Ráckham

Viesti Matso 09 Loka 2007 18:09

Mikä on userbar? Onko userbar vain 350x19 px kokoinen kuva? Pitääkö siinä esiintyä sana "user"? Eikö mahdollisesti yhtään standardikoosta poikkeava kuva kelpaa? Esimerkiksi 300x21 px? Jos, niin missä menee raja? Täytyykö kuvassa olla 1px kokoiset mustat reunukset kuten yleensä userbareissa? Entä onko kiiltoefekti pakollinen?

Kyselen sen takia, kun pelkästään userbarit saa olla animoituja. Mitenhän kummassa juuri userbarit? Olisko siks kun itse Jiillä nyt sattuu olemaan niin "hieno" animoitu userbar jota ei olisi saanut pitää ilman sääntömuutosta. Nauti nyt siitä adminoinnista kun saat tehdä foorumista juuri itselles sopivan.
Käyttäjän avatar
Matso

Viesti Jii 09 Loka 2007 18:32

Matso kirjoitti:Mikä on userbar? Onko userbar vain 350x19 px kokoinen kuva? Pitääkö siinä esiintyä sana "user"? Eikö mahdollisesti yhtään standardikoosta poikkeava kuva kelpaa? Esimerkiksi 300x21 px? Jos, niin missä menee raja? Täytyykö kuvassa olla 1px kokoiset mustat reunukset kuten yleensä userbareissa? Entä onko kiiltoefekti pakollinen?

Kyselen sen takia, kun pelkästään userbarit saa olla animoituja. Mitenhän kummassa juuri userbarit? Olisko siks kun itse Jiillä nyt sattuu olemaan niin "hieno" animoitu userbar jota ei olisi saanut pitää ilman sääntömuutosta. Nauti nyt siitä adminoinnista kun saat tehdä foorumista juuri itselles sopivan.

Määrittele animoitu kuva joka ei häiritse kaistaa ja ei ole epilepsia-kohtausta aiheuttava.

E: Mjaha, piilossa itsellä noi sigien kuvat ja katoin profiilis sit myöhemmi.... Porsaanreikä.
Päivitetääns siinä tapauksessa.
Jii

Viesti Matso 09 Loka 2007 18:35

Jii kirjoitti:Määrittele animoitu kuva joka ei häiritse kaistaa ja ei ole epilepsia-kohtausta aiheuttava.

Eikai säännöissä määrätty ottamaan huomioon epileptikoita?
Käyttäjän avatar
Matso

Viesti Jii 09 Loka 2007 18:43

Matso kirjoitti:Nauti nyt siitä adminoinnista kun saat tehdä foorumista juuri itselles sopivan.

Öm öm, lainaten MJ:tä ekalta sivulta:
Mahlainen jarruton kirjoitti:Säännöt perustuvat tseitsein alkuperäisversioon - säännöt olivat tuolla modepuolella vapaasti kaikkien moderaattoreiden ja ylläpitäjien muokattavana. Se siitä sitten.

MJ
Matso kirjoitti:Eikai säännöissä määrätty ottamaan huomioon epileptikoita?
Ei, mutta jokainen ymmärtäköön itse mitä tulee mahdollisesti tekemään laittamalla sellaisen kuvan.

Anyway, sääntöjä hiukan päivitetty nyt. Pohjustetaan vielä sääntölisäyksessä sitä kohtaa että ylläpidolla on oikeus poistaa animoitu kuva.
Jii

Re: Foorumin säännöt (päivitetty 9.10.2007)

Viesti praKKA 27 Loka 2007 09:36

Saako muutes mainostaa omaa opastansa, esim. minun sigissä oleva opas, niin Hardware-alueen näyttiksen ajurien päivittämisen topicciin?
Eli siis saako mainostaa omaa topicia/opasta jossain thredissä?
praKKA
Nerd

Viesti Viltszu 02 Marras 2007 20:43

Toimivat säännöt,jonneweb rules!
[piilotettu kuva]
98% Teineistä polttaa tai on polttanut tupakkaa. Jos olet yksi niistä 2%, kopioi tämä teksti sigiisi.
Sentenced \,,/ R.I.P - Poisonblack-Getting better.
92% Nuorisosta on siirtynyt räppiin. Jos kuulut näihin 8% prosenttiin jotka kuuntelevat OIKEETA musaa niin laita tää sigiisi.
Käyttäjän avatar
Viltszu

Viesti Venomaatti 07 Marras 2007 19:02

praKKA kirjoitti:Saako muutes mainostaa omaa opastansa, esim. minun sigissä oleva opas, niin Hardware-alueen näyttiksen ajurien päivittämisen topicciin?

Vaikken ole minkään luokan mode tjsp. niin eiköhän se ole.
Venomaatti

Viesti Ouroborous 07 Marras 2007 20:32

praKKA kirjoitti:Saako muutes mainostaa omaa opastansa, esim. minun sigissä oleva opas, niin Hardware-alueen näyttiksen ajurien päivittämisen topicciin?
Minulla on vähän huono kutina siitä mitä tuon yleisestä sallimisesta seuraisi. Itse linjaisin että muun keskustelun ohessa voi mainita ja linkittää oppaan muun mahdollisen materiaalin ohessa, mutta pelkästään mainostamiselle postausta ei mielellään saisi tehdä, ellei kyseessä ole tarpeeksi laadukas ja kattava topik/opas että sen voi rinnastaa varteenotettavasti muuhun internetistä löytyvään materiaaliin.

Tuosta oppaastasi, olen sen jo kauan sitten lisännyt maininnaksi kys.omaiseen topikkiinkin.
Ouroborous

Viesti praKKA 09 Marras 2007 18:24

wiipe_ kirjoitti:
Minulla on vähän huono kutina siitä mitä tuon yleisestä sallimisesta seuraisi. Itse linjaisin että muun keskustelun ohessa voi mainita ja linkittää oppaan muun mahdollisen materiaalin ohessa, mutta pelkästään mainostamiselle postausta ei mielellään saisi tehdä, ellei kyseessä ole tarpeeksi laadukas ja kattava topik/opas että sen voi rinnastaa varteenotettavasti muuhun internetistä löytyvään materiaaliin.

Tuosta oppaastasi, olen sen jo kauan sitten lisännyt maininnaksi kys.omaiseen topikkiinkin.

Joo, mutta olipahan hyvä silti kysyä, näitäkin saattaa näkyä joskus.
praKKA
Nerd

Viesti ewelynea. 26 Joulu 2007 20:18

Voisin varmaan perehtyä noihin sääntöihin oikein ajatuksella, ettei tule enää enempää varoituksia.. :oops:
Käyttäjän avatar
ewelynea.

Viesti Daega 06 Tammi 2008 18:16

Eikö tähän voi lisätä sellaisen, että kiellettäisiin toisto? Siis tämmöinen, kun tätä ilmestyy joka paikassa esimerkiksi jonkun paikan linkki ei toimi:

''Linkki ei toimi!''
''Linkki ei toimi'' Ei niin

Joo ootte oikees, se ei toimi!

Tai esimerkiksi tätä sanotaan useat kerrat, ja esimerkiksi pelkkä ''WANHA!'' ja toinen tulee ''Tuo on nähty sata kertaa. Wanha!'', jne. Eikö tälle tulisi tehdä jotakin, kieltää kokonaan ''Wanha!
'', sillä jos se on vanha, se on hyvä ottaa esille, suotta se netin syövereissä homehtuisi, jos jotkut ovat nähneet kyseisen elokuvan / pelin / tms, he ovat nähneet sen eivätkä välitä, vaan jatkavat omia hommiansa, eivätkä kommentoi tyyliin: ''Wanha, mutta hauska'', kuka tästä oikeasti hyötyy? Olisi paljon parempaa sanoa jotakin muuta, esimerkiksi kirjoittaa pieni arvostelu. Jos jotkut ovat nähneet kyseisen jutun, he ovat ja voivat mennä pois topicista, mutta on heitäkin, jotka eivät ole nähneet kyseistä juttua, mikä sitten lieneekään.

EDIT: Katsokaa tätäkin aihetta. Eikö lausetta ''Linkki ei toimi'' ole sanottu kertaakaan? viewtopic49413.html
''Lähetetty: Eilen, 16:40
Lähettäjä: DareF
Vastaanottaja: Daega
Etkö arvaa naturligviksen kloonia? Fonzie! Fonzie on sen klooni!''

OlISHAN SE PITÄNYT ARVATA!
Käyttäjän avatar
Daega

Viesti praKKA 06 Tammi 2008 19:32

Drew kirjoitti:Eikö tähän voi lisätä sellaisen, että kiellettäisiin toisto? Siis tämmöinen, kun tätä ilmestyy joka paikassa esimerkiksi jonkun paikan linkki ei toimi:

''Linkki ei toimi!''

Joo ootte oikees, se ei toimi!

Tai esimerkiksi tätä sanotaan useat kerrat, ja esimerkiksi pelkkä ''WANHA!'' ja toinen tulee ''Tuo on nähty sata kertaa. Wanha!'', jne. Eikö tälle tulisi tehdä jotakin, kieltää kokonaan ''Wanha!
'', sillä jos se on vanha, se on hyvä ottaa esille, suotta se netin syövereissä homehtuisi, jos jotkut ovat nähneet kyseisen elokuvan / pelin / tms, he ovat nähneet sen eivätkä välitä, vaan jatkavat omia hommiansa, eivätkä kommentoi tyyliin: ''Wanha, mutta hauska'', kuka tästä oikeasti hyötyy? Olisi paljon parempaa sanoa jotakin muuta, esimerkiksi kirjoittaa pieni arvostelu. Jos jotkut ovat nähneet kyseisen jutun, he ovat ja voivat mennä pois topicista, mutta on heitäkin, jotka eivät ole nähneet kyseistä juttua, mikä sitten lieneekään.

EDIT: Katsokaa tätäkin aihetta. Eikö lausetta ''Linkki ei toimi'' ole sanottu kertaakaan? viewtopic49413.html

Toisto onkin kielletty, sitä ei olla varmaankaan taidettu mainita, mutta on minullekin siitä joskus varoitus napsahtanut. Wanhan huutokin on kiellettyä jos ei muuta sanottavaa ole; sehän on turha viesti.
praKKA
Nerd

Palaa alueelle Jonneweb.net