Ilotulitteet

Aiheet jotka eivät sovi muualle.

Ilotulitteet

Viesti Junior Suorakumi 26 Elo 2007 20:25

No päätimpä tässä nyt kirjoitella ilotulitteista...Onko sinulle jäänny uudenvuoden jälkeen vielä ilotulitteita...?? minulle on..hiukan jäi jotain kissan pieruja ja roomalaisia..Oletko koskaan tehnyt mitään omaa viritelmää niillä..?? Itse jotain pientä mutta ei mitään erikoista...[lego ukot on saannu kärsiä].Tässä samalla nyt tuli mieleen kun kirjoittelin että tietääkö kukaan mistä sytytyslanka on tehty tai mistä olisi hyvä itse valmistaa?..kokemuksia?

Sitten ½ offia:Onko kellään ideoita miten voisi tehdä sellaisen ajastimen joka esim:teksisi kipinänä tai vastaavan jolla sitten voisi lähettää raketteja sun muutakin...[millä hakusanalla sitä voisi etsiä]?
[piilotettu kuva]

JuPe on poistunut keskuudestamme ja paikan on ottanut Junior Suorakumi!

Absoluuttinen totuus! RadioRock.fi
Käyttäjän avatar
Junior Suorakumi

Re: Ilotulitteet

Viesti Blueshit 26 Elo 2007 20:43

On erittäin ärsyttävää lopettaa joka lause kolmeen pisteeseen... Miksi et voi vain laittaa yhtä pistettä, se antaisi sinusta varmemman kuvan.

Viime uudestavuodesta jäi muutama Thunder Kingi ja läjäpäin Moon Travellereitä.

Omia virityksiä oli mm. 50 kiinalaista yhteen, joka oli sellainen pallon muotoinen teippiviritelmä. Se onnistui täysin, räjähdykset tapahtuivat kork. 2sek viiveellä toisistaan.

Sitten teippasin yhteen myös 4 Thunder Kingiä, jotka osoittivat kaikki eri suuntiin. Tungin sen postilaatikkoon niin että pohja aukesi. Meinattiin vielä jäädä kiinni kun naapurini tuli juuri autolla vastaan - postilaatikko oli siis naapurin. Mutta onneksi ei tunnistanut meitä.
Käyttäjän avatar
Blueshit
somali

Viesti Anal Satan 26 Elo 2007 20:46

Emoo räjäytelly raketteja kahteen vuoteen (tähtisädetikun olen khyl polttanut) lukuunottamatta muutamaa faijan ostamaa isompaa rakettia, joten ei rakettejakaan ole jäänyt.
Käyttäjän avatar
Anal Satan

Viesti Regalis 26 Elo 2007 20:51

Jupe kirjoitti:Tässä samalla nyt tuli mieleen kun kirjoittelin että tietääkö kukaan mistä sytytyslanka on tehty tai mistä olisi hyvä itse valmistaa?..kokemuksia?

Käsittääkseni ilotulitteissa ne ovat johonkin paperin tapaiseen käärittyä ruutia. Sytyslankaa saa tehtyä itse helposti kastamalla narun sulaan steariiniin.

Jupe kirjoitti:Onko kellään ideoita miten voisi tehdä sellaisen ajastimen joka esim:teksisi kipinänä tai vastaavan jolla sitten voisi lähettää raketteja sun muutakin...[millä hakusanalla sitä voisi etsiä]?

Jostain vanhasta mopon sytytysjärjestelmästä saisi varmaankin suht helposti tehtyä sähköisen sytyttimen.
Käyttäjän avatar
Regalis

Viesti Adam 26 Elo 2007 21:03

Regalis kirjoitti:
Jupe kirjoitti:Tässä samalla nyt tuli mieleen kun kirjoittelin että tietääkö kukaan mistä sytytyslanka on tehty tai mistä olisi hyvä itse valmistaa?..kokemuksia?

Käsittääkseni ilotulitteissa ne ovat johonkin paperin tapaiseen käärittyä ruutia. Sytyslankaa saa tehtyä itse helposti kastamalla narun sulaan steariiniin.

Jupe kirjoitti:Onko kellään ideoita miten voisi tehdä sellaisen ajastimen joka esim:teksisi kipinänä tai vastaavan jolla sitten voisi lähettää raketteja sun muutakin...[millä hakusanalla sitä voisi etsiä]?

Jostain vanhasta mopon sytytysjärjestelmästä saisi varmaankin suht helposti tehtyä sähköisen sytyttimen.

Uutena vuotena ku myyään niitä "turvallisia" sytyttimiä tulitteisiin nii pura ne ja niistä saa semmosen homman mistä tulee sählöisiä kipinöitä.
Jotkut päivät ovat pitkiä ja jotkin lyhyitä joskus bannittaa ja joskus on hauskaa.

Pelasta paiväsi! http://www.kerrolisaa.com
Kaikkea hauskaa joka päivä!

-ªdam ╣
Käyttäjän avatar
Adam

Viesti Pallopää 26 Elo 2007 21:08

Ei oo ikinä jääny ilotulitteita (meillä on ollu vasta kerran ilotulitteita, ja niitäkää ei ollu paljoo. :oops: ) :lol:
Pelatkaa MapleStorya. Se on ihan paras! Number 1
Käyttäjän avatar
Pallopää

Viesti Futsii_ 27 Elo 2007 07:26

Ei jäänyt ilotulitteita.. Vaikkapa juuri ja juuri jaksoin ne posautella. heittelin loput seuraavana iltana kavereitten kansssa koulun seiniin ja ikkunoihin. sellanen näytön kokonein musta läiskä jäi koulun ikkunaan :)
Käyttäjän avatar
Futsii_

Viesti Bladize 27 Elo 2007 13:34

En itse ostanut yhtään, mutta vanhemmat osti jotain vähän isompia. Joitain edellisen vuoden pikku pommeja heittelin tuolla ulkona, eikä nekään loppunut.
miekkamies kirjoitti:no mä haluaisin mennä ONE PIECE maailmaan ja olla joku heinähatuista se on mun unelma, tiedän että se ei koskaan toteudu mutta voin vain haaveilla ja joskus unissanikin olen yksi niistä, ei tarvii sit tulla haukkuu että "v**un kakara"
Käyttäjän avatar
Bladize

Viesti JácK_Ráckham 27 Elo 2007 13:58

Mitään ei jäänyt, kun ammuin vahingossa roomalaisella sinne rakettipussiin. ollaax vähän govixii!1+?!
Omia viritelmiä on kinu auki, jauhot pääsiäismunakoppaan, sitten munakaranaattien ruutia sinne. Jos joku sukulaisistanne metsästää, pyytäkää siltä vähän luodin ruutia sinne, tulee kiva pamaus.
[piilotettu kuva]
Käyttäjän avatar
JácK_Ráckham

Viesti Delta93 27 Elo 2007 15:06

no vielä tällä hetkellä on yksi thunderking,munaranaatti ja ukin ostama kaupunkiraketti
voe voe voe sentään...
Perkeleen äidinkieli kun hyppii silmille eikä google auta...
Käyttäjän avatar
Delta93

Viesti Åpoåpoo 27 Elo 2007 15:27

No minulla ei itsellä ole jäänyt (eikä ole paljon ollutkaan). Mutta kaverilla oli jäänyt viimevuodesta thunderkingejä. Räjäytettiin niitä uudenvuoden jälkeen. Viimeinen räjäytettiin viime viikolla.
Åpoåpoo

Viesti ErakkoPapu 27 Elo 2007 15:53

Joo mulla on jääny kaiken laisia ilotulitteita kuten:
- 1 Isännän ylpeys (tosi suuri!)
- munakranuja läjäpäin
- Roomalaisia on ollu jo monta vuotta ja viime vuonna löysin varastosta.
Oon tehny omia virityksiä mut kaikki ei aina toimi :wink: Kuten mm: Majakka sytyttää roomalaisen ja siitä tuleva pallo sytyttää monta munakranuu.
Ja ottanu monesta ilotulitteesta sisältö pois ja laittanu johonki isompaan rakettiin. Tulee pikkanen pamaus taivaalla :D

DEViANCE kirjoitti:Ei, ei jäänyt yhtään. Katsos kun en niitä nyt ostanut. Kotona vietin uudenvuoden. Koneella.

Niin ja en haluu moittia, mut uusivuosi on toiseks paras päivä vuodesta, joten en suosittele viettään sitä koneella. No jaa meitähän on moneksi :D
[piilotettu kuva]
[RebirthRO - Loki - Carronanas] Lisää jos pelaat :]
Käyttäjän avatar
ErakkoPapu

Viesti ineartic 27 Elo 2007 20:11

Eipä jäänyt yhtään, tosin yksi pieni tulite oli jäänyt pihalle, jonka seuraavana päivänä räjäytin. Kerran tosin ostettiin useita satoja Moon Travellers :eja, niistä osa oli pakko antaa kaverille, kun en tajunnut posauttaa useampiakin kerralla. En ole koskaan ostanut niin paljon ilotulitteita, että niitä olisi jäänyt, kyllä ne on pakko ampua heti kun on tilaisuus ;)

Niitä edellämainittuja ilotulitteita oli varmasti lähelle 1000 ellei enemmänkin, joten oli pieni vaiva posautella sellaisia pieniä "ammuksia" =)
ineartic

Viesti Regalis 27 Elo 2007 22:35

Adam kirjoitti:

Uutena vuotena ku myyään niitä "turvallisia" sytyttimiä tulitteisiin nii pura ne ja niistä saa semmosen homman mistä tulee sählöisiä kipinöitä.

Joku pietso-kide josta tulee sähköiskuja? En usko että sellainen riittää sytyttämään sytytyslankaa, ne tuottavat sen verran heikkoja kipinöitä (Pietsosähköisellä kiteellä pystyy vaikka tökkimään toista, eikä se satu erityisen paljon). Sytyttimessä ne toimivat yhdessä palavan kaasun kanssa, mikä saa aikaan "sytytys-efektin". Jossain elektroniikkafoorumilla osattaisiin varmaan neuvoa paremmin sähköisen sytyttimen tekemisessä, se onkin sitten toinen juttu miten käyttäjät saa neuvomaan. :) Näistä netin pommi- sun muista ohjeista on ollut viime aikoina sen verran paljon negatiivista juttua.

Tarvittavat komponentit ja muut riippuvat aika paljon siitä, miten sytyttimen olisi tarkoitus toimia. Pitkällä johdolla toimiva "kaukolaukaisin" olisi varmaan helpoin toteuttaa. Siihen tarvittaisiin ainakin akku, jonkinlainen kytkin, paljon johtoa, sekä sytytyspuola ja -tulppa. Nämä sitten viritellään yhteen, ja siinä pitäisi olla kaukolaukaisin. En ole mikään sähköinsinööri, joten voi olla että jotain osia jäi puuttumaan. Jos joku älypää alkaa kyhätä tuollaista, kannattaa varoa saamasta sähköiskua tulpasta, se nimittäin voi kirpaista jonkin verran.
Käyttäjän avatar
Regalis

Palaa alueelle Yleinen keskustelu