DarrenShan

Keskustelua kirjoista ja kirjallisuudesta.

DarrenShan

Viesti ErakkoPapu 18 Elo 2007 13:00

Luetko DarrenShan kirjoja tai oletko lukenut? Minä luen aina kun tulee uus kirja oon sen kirja sarjan tosi ystävä. :D
Edit: tos on kirjat
Suomeksi ilmestyneet kirjat

* Darren Shanin tarina 1: Friikkisirkus, 2001. Uusipainos 2006.
* Darren Shanin tarina 2: Vampyyrin oppipoika, 2002. Uusintapainos 2006.
* Darren Shanin tarina 3: Kauhun tunneleissa, 2003. Uusintapainos 2006.
* Darren Shanin tarina 4: Vampyyrivuori, 2004. Uusintapainos 2006.
* Darren Shanin tarina 5: Kuoleman koetukset, 2006.
* Darren Shanin tarina 6: Vampyyriprinssi, 2002, suom. 2008.

Suomentamattomat kirjat

* The Saga of Darren Shan 7: Hunters of the Dusk, 2002.
* The Saga of Darren Shan 8: Allies of the Night, 2002.
* The Saga of Darren Shan 9: Killers of the Dawn, 2003.
* The Saga of Darren Shan 10: The Lake of Souls, 2003.
* The Saga of Darren Shan 11: Lord of the Shadows, 2004.
* The Saga of Darren Shan 12: Sons of Destiny, 2006

Edit2: Kertokaa parhaat tyypit kirjassa mun on Larten Crepsley, Gavner Purl :D
Edit: Älkää sit välittäkö kahesta aiheesta xD. Sovitaan, että tämä on oikea.
Edit:
Vampyyi prinssi on mahtava!! Olen toki lukenu jo aikaa sitte, mut kirjotan nyt upean kohan spoileriin.
Spoileri (sisältää juonipaljastuksia):
Darrenista tulee lopussa vampyyri prinssi!
Viimeksi muokannut ErakkoPapu päivämäärä 23 Elo 2008 23:02, muokattu yhteensä 6 kertaa
Käyttäjän avatar
ErakkoPapu

Re: DarrenShan

Viesti Pehmolelu 18 Elo 2007 14:14

Olenhan minä lukenut kyseista kirjasarjaa ja pidin siitä, sopivan humoristinen, mutta ei liian. SArja vain tuntuu loppuvan kesken.. Eikös viimeinen kirja ole Kauhun Tunneleissa tjsp.? Vai onko siitä jatkoa?
ASUS P5Q | Intel Core 2 Duo E8400 3GHz | ASUS EAH4850 512mb | Kingston 1gb x2 | WD Caviar640gb SATA2 x2 | Nexus Clodius
Käyttäjän avatar
Pehmolelu

Viesti ErakkoPapu 18 Elo 2007 17:05

Pehmolelu kirjoitti:Olenhan minä lukenut kyseista kirjasarjaa ja pidin siitä, sopivan humoristinen, mutta ei liian. SArja vain tuntuu loppuvan kesken.. Eikös viimeinen kirja ole Kauhun Tunneleissa tjsp.? Vai onko siitä jatkoa?

On sen jälkeen vissiin tullu jo 2 kirjaa.
Käyttäjän avatar
ErakkoPapu

Viesti Seneca 18 Elo 2007 18:06

Oijjoi, kerrankin kunnon aihe. Rakastan Darren Shaneja. Avatarinikin esittää Darrenia, tosin itse en ole sitä väkertänyt.
Paras kirja on klassinen Friikkisirkus. Vampyyrin oppipoika oli vähän niin ja näin... Kauhun tunneleissa(ko?) oli aivan loistava sillä siinä on Murlough. Rakastan häntä. <3 Myös Vampyyrivuori on hyvä. Ah, kuinka Lartenin oppi-isä Seba Nile on ihana. <3 Ja vielä viimeisenä Kuoleman koetukset on loistava. Se kohta missä Darren halaa Lartenia. Meinasin kuolla sen liialliseen söpöyteen. <3___<3

Parhaat hahmot ovat mielestäni Larten Crepsley, Seba Nile, Kurda Smahlt, Gavner Purl, Murlough ja Arra Sails (ah mikä kunnioitettava nainen <3) . Ja tietenkin Mr. Tall, Harkat Mulds, Vanez Blane ja Mika ver Leth.
Voi kettu kun piti lunttia nimiä, kun siitä on niin kauan kun luin nämä kirjat. Kaikki suomennokset ovat tietty omana mutta ei ole tullut niitä lueskeltua. Ja nyt vahingossa spoilin itseäni. TT-TT
"My son, why hide your face in fear?"
"See you not, Father, the Erlking?
The Erlking with crown and flowing cloak?"
"My son, it is a wisp of fog."
Käyttäjän avatar
Seneca

Viesti lateksi 10 Syys 2007 20:27

Itse olen lukenut 1-4 ehkä paras kirja sarja minkä olen koskaan lukenut.
lateksi

Viesti XL Special 25 Marras 2007 04:14

Darren Shan on todellakin erittäin hyvä kirjasarja, Olisi kiva tietää sen idiootti suomentajan nimi joka ei saa suomennettua noita loppujakin.. viimeisin kirja taisi olla juuri tuo Kuoleman koetukset, itselläni se on Stockmannin lehtipisteestä ostettuna pokkarina..loput kirjat ovat niitä norm.kovakantisia.
Väsyttää, taas
XL Special

Viesti K-Vee 19 Maalis 2008 15:54

Luen tänään "Friikki Sirkus" kirjan.
Aloitan tänään siis tämän kirjasarjan, mutta en uskoisi, että on hyvä sarja.
Iron Maiden, Metallica, Guns & Roses, AC/DC jne.
Käyttäjän avatar
K-Vee

Viesti K-Vee 20 Maalis 2008 19:20

Kyllä, Darren Shan yllätti minut. Mahtava kirja! Luin äsken "Friikki Sirkus" kirjan.
Iron Maiden, Metallica, Guns & Roses, AC/DC jne.
Käyttäjän avatar
K-Vee

Viesti nutwist 08 Touko 2008 21:04

Kerran olin niin uppoutunut Darren Shan-kauhujen tunnelissa,että luin sen alle kahdessa päivässä.
nutwist

Viesti Miltsu 18 Touko 2008 20:37

Luen ... MUn kaikki kaveritki lukee,,, kanttiii kirjottaa alllekirjotus tohon adressiii jos tahtoo ittä sarjaa jatketaa http://www.adressit.com/darren_shan
Paras hahmo on Crepsley ja paras kirja on kauhuntunneleissa ja friikkisirkus. suosittelen että kaikki lukis. :D Mä en tajuu miks tammi ei jatka suomentamista kun kaikki tykkäää... ne sais hyvät rahat ku kaikki ostaaki.
Miltsu

Viesti Rammstein fan 07 Elo 2008 00:13

Oon tainnu joskus selata jtn läpi, aika paskoja.

Mut minkä takia toi 6. kirja on suomeksi ilmestyineissä ja suomentamattomissa??
[piilotettu kuva]
Käyttäjän avatar
Rammstein fan

Viesti Regalis 07 Elo 2008 11:25

Miltsu kirjoitti:Luen ... MUn kaikki kaveritki lukee,,, kanttiii kirjottaa alllekirjotus tohon adressiii jos tahtoo ittä sarjaa jatketaa http://www.adressit.com/darren_shan

Lol, miksi Tammi suomentaisi nuo kirjat vain hyvää hyvyyttään, tehden tappiota? Lukijoita ei vain ole tarpeeksi (mikä ei ole ihme), joten siinä ei olisi mitään järkeä.
[piilotettu kuva]
Käyttäjän avatar
Regalis

Palaa alueelle Kirjat