Raamattu - kyselyä/väittelyä Jumalasta

Sitä vakavaa keskustelua. Kirjoitusoikeudet.

Re: Raamattu - kyselyä/väittelyä Jumalasta

Viesti Suomalainen 10 Joulu 2007 17:03

Jumala ei aiheuta esim. Sotaa vaan hän sallii sen jos katsoo välttämättömäksi. ÄLKÄÄ kysykö miksi hän sallii, mistä ihminen sen tietäisi. "Tutkimattomat ovat herran tiet".
Korppi on OIKEUS! Liity sinäkin kansalliseen korppipuolueeseen!

PARAS VÄITTELIJÄ 2007!
PARAS VÄITTELIJÄ 2008!
TOISEKSI PARAS VÄITTELIJÄ 2009!

Kansallinen Korppipuolue
Käyttäjän avatar
Suomalainen

Viesti Zacha 10 Joulu 2007 17:59

Blueshit kirjoitti:

"On ihmeellistä, että ventovieraat opetuslapset saavat viedä varsan. Ja vain sellaisella kaupalla, että Jeesus palauttaisi varsan pian takaisin. Jos meiltä jokin ventovieras tulisi hakemaan autoa vastaavanlaisella kaupalla, kuinkahan moni luovuttaisi autonsa? Luulen, että vain ani harva, jos kukaan. Opetuslasten yllätykseksi he saivat varsan. Ja Jeesus pääsi ratsastamaan. " Tuohon aikaan aikuinen mies ei ollut varmaankaan kovin pitkä (175cm?) ja painoi n. 70kg. Aasit jaksavat kantaa painavempiakin kuormia.

Aasin varsa, ei aasi. Ja jos olet koskaan ollut hevosten kanssa tekemissä (kuten minä pakon edessä) tietäisit, että hevosen varsa on hyvin heikko ja pieni, entä sitten Aasin varsa? Varsalle sopivat vain kevyet lastit. eikä 70 kg ole sitä.

Blueshit kirjoitti:
Mistä lähtien raamattu on ollu lakikirja? Aviorikos tarkoittaa yleensä seksin/deittailun harrastamista toisen miehen kanssa. Sitähän Maria ei tehnyt.

Eli jumala syyllistyi vähintäänkin raiskaukseen, selvä.
"
no sehän on ainoo mitä ne osaa
murhata ja raiskata
odottaneet tilaisuutta koko elämänsä
huomenna oon haudassa
saan ristin, muistosanoja
kuolin isänmaan puolesta
nyt kiväärit ojossa mun haudalla kumarretaan"
kaaos - Kuka kuolee Kenen puolesta
Käyttäjän avatar
Zacha

Viesti Veli Joosef 10 Joulu 2007 19:19

Blueshit kirjoitti:Mistä lähtien raamattu on ollu lakikirja?

Sitähän Raamattu juuri on, varsinkin Vanha Testamentti on lakikirja.
Käyttäjän avatar
Veli Joosef

Viesti Suomalainen 10 Joulu 2007 21:16

Suomen lakihan pohjautuu myös raamattuun.

PARAS VÄITTELIJÄ 2007!
PARAS VÄITTELIJÄ 2008!

Kansallinen Korppipuolue
Käyttäjän avatar
Suomalainen

Viesti Blueshit 11 Joulu 2007 00:19

Pohjautuu, eli se ei tarkoita sitä että se on laki. Tuokin tieto on ihmisten kirjoittamia lakeja jotka eivät oikeastaan liity jumalaan. Sitäpaitsi kyseessä oli UT.

Ponit pystyvät kantamaan melko isojakin lasteja, kyllä aasikin varmasti. Valitettavasti tämä ei ole kovinkaan olennainen asia raamatussa.

<Laatikkokauha> Nurkkaan ahdistettu Zacha takertuu epäolennaisiin asioisin.

Tiedätkö miksi Maria oli Neitsyt Maria? Turha asiasta keskustella jos et ole viitsinyt edes tutustua lähteisiin ktsmoggbyebye.
Käyttäjän avatar
Blueshit
somali

Viesti Veli Joosef 11 Joulu 2007 21:44

Blueshit kirjoitti:Pohjautuu, eli se ei tarkoita sitä että se on laki. Tuokin tieto on ihmisten kirjoittamia lakeja jotka eivät oikeastaan liity jumalaan. Sitäpaitsi kyseessä oli UT.

Raamatunhan mukaan VT:n lait juuri ovat Herran antamia.

4. Moos. 15:15: "Seurakunnassa olkoon laki sama teillä kuin muukalaisellakin, joka asuu teidän luonanne. Tämä olkoon teille ikuinen säädös sukupolvesta sukupolveen. Se, mikä koskee teitä, koskekoon myös muukalaista Herran edessä. "

Mal. 4:4: "Muistakaa minun palvelijani Mooseksen laki, jonka minä Hoorebilla hänelle säädin koko Israelia varten käskyiksi ja oikeuksiksi."

Matt. 5:17: "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään."(Näin sanoi Jeesus)

Joh. 1:17: "Sillä laki on annettu Mooseksen kautta; armo ja totuus on tullut Jeesuksen Kristuksen kautta."

Myönnän, minä kopsasin nuo hävyttömästi nettiraamatusta, jossa on hakutoiminto. Mutta olen minä ihan itsekin Raamattua lukenut.
Käyttäjän avatar
Veli Joosef

Viesti Zacha 13 Joulu 2007 14:25

Blueshit kirjoitti:
Tiedätkö miksi Maria oli Neitsyt Maria? Turha asiasta keskustella jos et ole viitsinyt edes tutustua lähteisiin ktsmoggbyebye.

Eli asia on sama, kuin että Maria olisi joutunut ottamaan hedelmöityshoidon pakotettuna :)
"
murhata ja raiskata
huomenna oon haudassa
kuolin isänmaan puolesta
Käyttäjän avatar
Zacha

Viesti Blueshit 13 Joulu 2007 17:30

Öööhh... pakotettuna? Kuka ei haluaisi olla Messiaan äiti?
Käyttäjän avatar
Blueshit
somali

Viesti Suomalainen 13 Joulu 2007 20:04

Zacha kirjoitti:
Blueshit kirjoitti:

Eli asia on sama, kuin että Maria olisi joutunut ottamaan hedelmöityshoidon pakotettuna :)

Kerro Zacha, etkö muka turvautisi kehenkään kuolinvuoteellasi? Tai kun pelkäät tai olet yksin? Kehen muuhun turvautuisit kuin jumalaan? Luuketo että kun kuollaan niin kaikki katoaa? Aika synkkiä ajatuksia sinulta. Luuletko että ihminen saa tehdä niinpaljon pahaa kuin haluaa eikä siitä mitään rangaistusta saa? Joko tässä tai seuraavassa elämässä. Kerro, kun nyt et usko jumalaan, mihin perustuu se että paha saa aina palkkansa? Näinhän on aina ollut, kun hieman maailman historiaa tai mitä nyt mieleen tulee, eikö pahalle ole lopulta aina käynyt huonosti, ja hyvien teot on aina palkittu tavalla tai toisella. Esimerkki. Hitler jonka tarkoituksena oli luoda puhdas rotu,menestyi sodassa aluksi hyvin, mutta lopulta tuli turmio. Paha sai palkkansa tässä elämässä, ja pahempi odotti seuraavassa. Hmm no Stalin sitten, kymmeniä miljoonia kuolleita,terroria ties mitä, hänen loppunsa kuulemma ei ollut kaunis, kun hän kuoli/oli kuolemassa hänen kasvonsa vääristyivät aivan kauhia näköisiksi, taisi tietää mikä häntä odotti. Äiti teresa luotti aina jumalaan ja uskoi saavansa herralta tehtävän. Kaikissa asioissa jumala häntä auttoikin, Sattumaako tämä kaikki on? Ei miettikää nyt vähän älkääkä viitsikö sanoa tyhmän tavoin "tämä ei ole totta kaikkiin löytyy selitys, tuurista kiinni" huh huh, miettikää ihan oikeasti hetki näitä asioita ennen kuin mitään alatte selittelemään. Mitä vanhemmaksi ihminen tulee sitä enemmän hän tuntee jumalan läsnäolon, näin on sillä ihminenhän on luotu jumalan yhteyteen. Ja luominen, jumala on voinut tehdä sen esim. evoluution kautta. Eikö kuullosta järkevältä?

Kiitos

PARAS VÄITTELIJÄ 2007!
PARAS VÄITTELIJÄ 2008!

Kansallinen Korppipuolue
Käyttäjän avatar
Suomalainen

Viesti Astraalipenis 13 Joulu 2007 20:15

Vaikken olekaan Zacha niin pakko vastata noihin kysymyksiin :]

Kehen muuhun turvautuisit kuin jumalaan?
Läheisiin ihmisiin kenties?
Luuketo että kun kuollaan niin kaikki katoaa?
Kyllä, en usko kuolemanjälkeiseen elämään.

Luuletko että ihminen saa tehdä niinpaljon pahaa kuin haluaa eikä siitä mitään rangaistusta saa?
Meillä on oikeuslaitos rangaistusten antamista ja säätämistä varten.
Kerro, kun nyt et usko jumalaan, mihin perustuu se että paha saa aina palkkansa?
Paha on (ainakin yleensä) aika subjektiivinen käsite, toisen paha on toisen jumala ja toisinpäin.

Mitä vanhemmaksi ihminen tulee sitä enemmän hän tuntee jumalan läsnäolon, näin on sillä ihminenhän on luotu jumalan yhteyteen. Ja luominen, jumala on voinut tehdä sen esim. evoluution kautta. Eikö kuullosta järkevältä?
Itse asiassa ei kuulosta yhtään järkevältä, luulisi että mitä vanhemmaksi ihminen kasvaa, sitä heikompi hänen uskonsa satuolentoja kohtaan on.

Jos olet tosiaan niin varma että jumala on olemassa, todista se. En tahdo mitään isäsi serkun kaverin sotakertomuksia miten reppuun ilmestyi pullaa tai vastaavaa paskaa. Haluan kunnon todisteita jumalan olemassaolosta. Jos saisit vaikka järjestettyä mulle puheenvuoron yläkerran miehen kans niin ois aivan ok.
haistakaa kaikki vittu, ei jaksa enää kiinnostaa. baibai.
Käyttäjän avatar
Astraalipenis

Viesti Zacha 15 Joulu 2007 13:24

Suomalainen kirjoitti:Kerro Zacha, etkö muka turvautisi kehenkään kuolinvuoteellasi?

Läheisiin?

Suomalainen kirjoitti:Tai kun pelkäät tai olet yksin?

Lääkitys on siinä vaiheessa melko vahva.

Suomalainen kirjoitti:Kehen muuhun turvautuisit kuin jumalaan?

Noin kymmenestä eri vaihtoehdosta valitsin pienen ystäväpiirini.

Suomalainen kirjoitti: Luuketo että kun kuollaan niin kaikki katoaa?

Jos ihan rehellisiä ollaan, uskon että uudelleen syntyminen on kaikista uskontojen tarjoamista vaihtoehdoista parhaimmalta kuulostavin. Mutta joo, luultavasti mätänen arkussa ikuisuuden verran.

Suomalainen kirjoitti: Aika synkkiä ajatuksia sinulta. Luuletko että ihminen saa tehdä niinpaljon pahaa kuin haluaa eikä siitä mitään rangaistusta saa?

En, sinuna tietäisin, että ns. maallinen rangaistus on keksitty.

Suomalainen kirjoitti:Kerro, kun nyt et usko jumalaan, mihin perustuu se että paha saa aina palkkansa?

Ihminen rankaisee, eikä jumala.

Suomalainen kirjoitti:Näinhän on aina ollut, kun hieman maailman historiaa tai mitä nyt mieleen tulee, eikö pahalle ole lopulta aina käynyt huonosti, ja hyvien teot on aina palkittu tavalla tai toisella. Esimerkki. Hitler jonka tarkoituksena oli luoda puhdas rotu,menestyi sodassa aluksi hyvin, mutta lopulta tuli turmio.

Huvittavaa. Stalin kuoli rauhallisesti kuolinvuoteellaan vanhuuteen.

Suomalainen kirjoitti: Paha sai palkkansa tässä elämässä, ja pahempi odotti seuraavassa. Hmm no Stalin sitten, kymmeniä miljoonia kuolleita,terroria ties mitä, hänen loppunsa kuulemma ei ollut kaunis, kun hän kuoli/oli kuolemassa hänen kasvonsa vääristyivät aivan kauhia näköisiksi, taisi tietää mikä häntä odotti. Äiti teresa luotti aina jumalaan ja uskoi saavansa herralta tehtävän. Kaikissa asioissa jumala häntä auttoikin, Sattumaako tämä kaikki on? Ei miettikää nyt vähän älkääkä viitsikö sanoa tyhmän tavoin "tämä ei ole totta kaikkiin löytyy selitys, tuurista kiinni" huh huh, miettikää ihan oikeasti hetki näitä asioita ennen kuin mitään alatte selittelemään. Mitä vanhemmaksi ihminen tulee sitä enemmän hän tuntee jumalan läsnäolon, näin on sillä ihminenhän on luotu jumalan yhteyteen. Ja luominen, jumala on voinut tehdä sen esim. evoluution kautta. Eikö kuullosta järkevältä?

Tuio "evoluutio on jumalan luoma" - juttu meni vanhaksi jo 1800-luvulla. Eiköhän kuitenkin pysytä siinä, että maailma on luotu kristinuskon mukaan vanhassa testamentissa selitetyllä tavalla. Ja kaikkein viimeksi olen koskaan jaksanut kuunnella kristinuskon löpinöitä. Jos ihan tarkkoja ollaan, niin kristinuskon uskottavuus on kulunut loppuun. Eiköhän 90 prosenttia joudu sen mukaan helvettiin, myös ns. Pakanat (vaikka he olisivatkin eläneet täysin raamatun lakien mukaan)

Ja lopuksi vielä pieni kuva aiheesta...
"
murhata ja raiskata
huomenna oon haudassa
kuolin isänmaan puolesta
Käyttäjän avatar
Zacha

Viesti Cohen 15 Joulu 2007 19:52

Suomalainen kirjoitti: Äiti teresa luotti aina jumalaan ja uskoi saavansa herralta tehtävän. Kaikissa asioissa jumala häntä auttoikin, Sattumaako tämä kaikki on?

Ihminen itse luo oman tulevaisuutensa, siihen ei tarvita Suurta Kaikkea Hallitsevaa Tietoisuutta Joka On Aina Ollut Ja Tulee Aina Olemaan.

Miksi ihmisen pitää uskoa johonkin? Missä kehityksen vaiheessa ihminen alkoi uskoa johonkin suurempaan? Mikä sai sen aikaan... Kiinnostavia kysymyksiä.
Käyttäjän avatar
Cohen

Viesti Suomalainen 15 Joulu 2007 22:54

Läheisiin?

Mikäli sinulla ei olisi läheisiä?

Lääkitys on siinä vaiheessa melko vahva.

Narkkariko olet? Vai etkö koskaan pelkää?

Noin kymmenestä eri vaihtoehdosta valitsin pienen ystäväpiirini.

Ajatellaan että sinulla ei olisi ystäviä, mitkä ne yhdeksän muuta vaihtoehtoa sitten olisi?

En, sinuna tietäisin, että ns. maallinen rangaistus on keksitty.

Ahaa että Stalin ja kaikki muutkin "voittajat" saavat jäädä ilman maallista rangaistusta? Kerro, saanko tappaa niin monta ihmistä kuin ikinä haluan ja jos en koskaan jäisi kiinni jäisin ilman minkäänlaista rangaistusta? Onko vaikia hyväksyä ettei kaikki rangaistus tule eläessä?

Ihminen rankaisee, eikä jumala.

Juu kaikki koston tielle vaan, luulin että olet sitä vastaan?

Huvittavaa. Stalin kuoli rauhallisesti kuolinvuoteellaan vanhuuteen.

Todella huvittavaa, lue tuosta kuinka kaunis loppu ihannoimallasi miehellä oli, samanlaisenko haluat? Kerro missä näet sen rauhallisuuden?

http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi? ... 0019247053

Tuio "evoluutio on jumalan luoma" - juttu meni vanhaksi jo 1800-luvulla. Eiköhän kuitenkin pysytä siinä, että maailma on luotu kristinuskon mukaan vanhassa testamentissa selitetyllä tavalla. Ja kaikkein viimeksi olen koskaan jaksanut kuunnella kristinuskon löpinöitä. Jos ihan tarkkoja ollaan, niin kristinuskon uskottavuus on kulunut loppuun. Eiköhän 90 prosenttia joudu sen mukaan helvettiin, myös ns. Pakanat (vaikka he olisivatkin eläneet täysin raamatun lakien mukaan)
Aha ja sinulla ei ole parempaa selitystä kuin "tuo juttu on mennyt vanhaksi" ? Ja miten sinä asioista muka jotain tiedät jos et ole mitään jaksanut kuunnella? Ja mitä tarkoitat kulunut loppuun? Eikö tuo sinun ateistisuutessa muka ole loppuun kulunutta. Ja miksi joutuisi helvettiin? Et oikein taida kristinuskosta tietää paskan vertaa, kunhan jotain keksit? Sinuna lukisin asioita enemmän ennenkuin tänne väittelemään tulet. Ja miksi vaikka hyvin elänyt budhalainen joutuisi helvettiin ja huonosti elänyt kristitty joutuisi taivaaseen? Niinkö mustavalkoisesti asiat oikein näet? Eiköhän olisi järkevä ajatella sillä tavalla että kuinka hyvin täällä elät ja miten muita autat. Ja kuten on raamatussa sanottu " Sen mitä teette muille teette minulle".

PARAS VÄITTELIJÄ 2007!
PARAS VÄITTELIJÄ 2008!

Kansallinen Korppipuolue
Käyttäjän avatar
Suomalainen

Viesti Quentin 19 Joulu 2007 17:45

Quark kirjoitti:Miksi ihmisen pitää uskoa johonkin? Missä kehityksen vaiheessa ihminen alkoi uskoa johonkin suurempaan? Mikä sai sen aikaan... Kiinnostavia kysymyksiä.

No siis uskontojen perusideanahan on pohdiskella elämisen ja olemassaolon syntyä, mutta ennen kaikkea tarkoitusta. Ihminen haluaa selvitellä olemassaolon tarkoitusta, ja näitä asioita pohdiskellessa joku turvautuu tieteeseen, joku filosofiaan, joku Isompaan kastiin. Olemassaolon syyn pohdiskelua on ollut niin pitkään kuin on ollut kaksijalkaisia ihmisiä, ja erilaisista filosofisista teorioista on aikanaan syntynyt myyttejä, tarinoita ja uskontoja. Tämä on siis minun käsitykseni asiasta, näistähän voi olla monen montaa mieltä.
[piilotettu kuva]
McDonalds, pepsi, coca cola company jne. Olkaa hyvä ja syökää paskaa.
Käyttäjän avatar
Quentin

Viesti Zacha 19 Joulu 2007 17:54

Suomalainen kirjoitti:Mikäli sinulla ei olisi läheisiä?

Toisin kuin uskovaiset, joillakin ihmisillä on sen verta hyvä psyyke, että kestävät elämää ilman ihmismassaa ympärillään.

Suomalainen kirjoitti:Narkkariko olet? Vai etkö koskaan pelkää?

Vaikka kuinka rukoilisisin, etten jää auton alle, mistään tuskin ilmestyy jumalan kämmentä, joka estää autoja kulkemasta?

Ajatellaan että sinulla ei olisi ystäviä, mitkä ne yhdeksän muuta vaihtoehtoa sitten olisi?

Minä,
erinäiset kristinuskoa älykkäämmät filosofiat, joita on ainakin yhdeksän.

Ahaa että Stalin ja kaikki muutkin "voittajat" saavat jäädä ilman maallista rangaistusta? Kerro, saanko tappaa niin monta ihmistä kuin ikinä haluan ja jos en koskaan jäisi kiinni jäisin ilman minkäänlaista rangaistusta? Onko vaikia hyväksyä ettei kaikki rangaistus tule eläessä?

Juu kaikki koston tielle vaan, luulin että olet sitä vastaan?

Eli sinun moraalikäsityksesi mukaan esim. sotarikoksita tuomitseminen on väärin, koska syylliset palavat kuitenkin helvetissä?

Todella huvittavaa, lue tuosta kuinka kaunis loppu ihannoimallasi miehellä oli, samanlaisenko haluat? Kerro missä näet sen rauhallisuuden?

http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi? ... 0019247053

Jos antaisit välillä jotain muutakin lähdettä, kuin Suomi24 paskan "keskustelun" Enkä ihannoi Stalinia.

Te kristityt olette kuule rikkoneet lakinne niin monta kertaa, että ajatuksenne menevät heti ristiin uskontonne kanssa.
"
murhata ja raiskata
huomenna oon haudassa
kuolin isänmaan puolesta
Käyttäjän avatar
Zacha