Minusta fyysinen kuritus on suotavaa pienissä määrin. En tarkoita tietenkään, että lasta hakattaisiin, mutta tukkapöllyä taikka korvapuustia pikkulapselle joka ei tahdo uskoa mitään.
Mieluummin minä tukkapöllyn ottaisin kuin pistävän katseen selkääni loppuvuodeksi, sillä joskus/yleensä henkinenkin kuritus on pahempaa kuin fyysinen. Tietty jonkinlainen raja siihenkin on vedettävä.
Minulle ei ole ostettu mitään sen jälkeen kun aloitin koulun.
Tosin muistan kerran, kun tarvitsin uutta kelaa, ja vapaa, niin isäni osti ne minulle. Usein, jos ollaan jossain lomilla, ja näen siellä kaupassa jotain, mitä tarvitsen, ja minulta uupuu siitä rahaa jonkin verran, äitini maksaa sen puuttuvan osan minulle, mutta maksan sen viikkorahoista takaisin.
Tämän kuitenkin voisi melkeinpä verrata lainaan, eikä "oikeassa maailmassa" laina tule niin helposti, ja korkoakin joutuu maksamaan paljon.
Lapsella pitää olla vapautta tehdä asioita, ilman että kokoajan ovat vanhemmat hengittämässä niskaan, mutta vapauden myötä pitää olla myös vastuuta tekosistaan. Raja pitää olla kaikessa.