Klassikko, Monopoly

Keskustelua lautapeleistä.

Monopoly on..

Huono
2
1%
Hyvä
105
80%
Keskiverto
11
8%
En omista kyseistä peliä/En ole pelannut kyseistä peliä.
3
2%
EOS
0
Ei ääniä
Tämän aiheen tekijällä oli krapula
9
6%

Ääniä yhteensä : 130

Klassikko, Monopoly

Viesti Uusis 29 Heinä 2007 11:54

Peli: Monopoly
Pelaajia: 2-8
Ikäsuositus: 7+
Monimutkaisuus: matala
Strategisuus: keskitasoa
Satunnaisuus: korkea
Pelintavoite: Tavoitteena on saada haltuun mahdollisimman monta katua/kaupunkia/paikkaa, riippuen pelistä, kuten Juniori versiossa, huvipuiston laitteita. Tai yksinkertaisesti vain: Olla rikkain pelin lopussa.
Kesto: 60-600 minuuttia
Versiota: Monopoly Junior, Monopoly Eurooppa, Monopoly Maailman ihmeet, Monopoly Tässä ja nyt. Nuo ainakin ovat Parkerilta, muista erikoisversioista en tiedä, kuten Disney Monopoly tai sitten tämä kummajainen: [img:local=0a602919f4037428462ac5e3d169a76b.png:a722a]http://supak.com/robin/Pokemon/pokemon_monopoly_box.gif[/img:a722a]
Suomeksi sanottuna, Monopolysta on niin monta versiota, ettei niitä viitsi luetella näin julkisilla foorumeilla.

Vinkkinä, Googlen kuvahaulla löytyy ihmeellisiä peliversioita..

Mielipiteitä tästä pelistä.

Itselläni on tällä hetkellä: normi Monopoly, Juniori ja Eurooppa.

Lähteet: Wikipedia
Viimeksi muokannut Uusis päivämäärä 29 Heinä 2007 12:26, muokattu yhteensä 1 kerran
- Tuli ei polta Uusista. Uusis polttaa tulen.
- Uusis syö hiekkaa ja paskantaa graniittia.
- Suomen ensimmäinen vittuilu on löydetty kalliomaalauksena vuodelta 600 eKr.
Käyttäjän avatar
Uusis

Viesti Silence 29 Heinä 2007 12:00

Monopolihan on todella legnedaarinen peli. Muistan kun pikkupoikana pelasin serkkujen kanssa monopolia, ja sitten leikimme niillä pelimerkeillä. Onhan sitä tullut nyt vähän myöhemminkin pelattua, mutta itse en sitä omista.

Oftopik: Minä ehdotin tätä aluetta MJ: lle. Tästä alueesta on ollut jo kauan ehdotuksia mutta niitä ei ole toteutettu, mutta nyt on!
[piilotettu kuva]
Käyttäjän avatar
Silence

Viesti Tehsaxi 29 Heinä 2007 12:00

Kyllähän tuo monopoly oikea klassikko on.. Sitä jaksaa aina pelata :)
Käyttäjän avatar
Tehsaxi

Viesti Suomalainen 29 Heinä 2007 12:01

Lautapelien kunkku!
<SeeDub> Ehkä suurin oikeusmurha jo kahdesti ollut se, että Suomalainen voittaa parhaan väittelijän palkinnon
Kateus se on joka puhuu ;)

PARAS VÄITTELIÄ 2007!
PARAS VÄITTELIÄ 2008!
Käyttäjän avatar
Suomalainen

Viesti Fonzie 29 Heinä 2007 12:01

Hyvää ajanvietettä, olen pelannut vain perus-Monopolia.
On kivaa hallita puolta osaa pelilaudasta! :tähän tulisi rakas mrgreen, jos sellainen olisi vielä. :(:
Hentainimihirviö (おかび) pois Jonnewebin foorumeilta!

no voi vittu kun en oo enää 1337 ku kaikki newfagit hommaa kans E8400:n ":DDDDDDDDDDDDDD" ja kellottaa ja vetää sitten niin vitun egokikkelimarkit
Käyttäjän avatar
Fonzie

Viesti Pehmolelu 29 Heinä 2007 12:03

Minä omistan Monopoli Euroopan, on muuten aika hemmetin hieno lauta =)
Kyllä Monopoli on lautapelien isä, siitä on tehty yli 55 eri versiota.
Oma ennätys Monopolin peluussa on 8h.
ASUS P5Q | Intel Core 2 Duo E8400 3GHz | ASUS EAH4850 512mb | Kingston 1gb x2 | WD Caviar640gb SATA2 x2 | Nexus Clodius
Käyttäjän avatar
Pehmolelu

Viesti Teme91 29 Heinä 2007 12:29

Minä omistan Monopolyn markkaversion, pitää varmaan jouluna päivittää uusimpaan. Hyvää ajanvietettä esim. sadepäivänä.
[piilotettu kuva]
Käyttäjän avatar
Teme91

Viesti Timbeeer! 29 Heinä 2007 12:43

Lautapelien valtias. Matsit jää valitettavasti aina kesken.
KYLLÄ! olen taas mukana Jwebissä muutaman kk:n tauon jälkeen.
Käyttäjän avatar
Timbeeer!

Viesti Titan 29 Heinä 2007 12:59

Monopolin junior, pokemon ym. erikoisversiot eivät vedä mitenkään vertoja normi monopolylle. Mukavassa seurassa mukavaa viihdykettä. Ja pelimerkeistä iso plussa, ne ovat omaperäisiä, ja nuorempana tuli niillä leikittyäkin sitten :wink:
Käyttäjän avatar
Titan

Viesti Suddeth. 29 Heinä 2007 13:08

Lautapelien eliittiä, pelaisin tätä harva se päivä, jos saisin pelikavereita siihen. Isäni eikä siskoni oikein innostu siitä.

Mukava omistaa jopa puolet laudasta, jonka olen joskus onnistunut saamaan. Pelitaktiikkani on että ostan aluksi ne vaaleansiniset siintä ekalta suoralta, eli siis kauppatorin yms. Sitten kerään rahaa ja ostan niihin taloja ja hotelleja. Siitä sitte rahaa ja sitte ostetaan lisää tontteja.
[piilotettu kuva]
Suddeth.

Viesti Anal Satan 29 Heinä 2007 13:28

Liika tuurista kiinni ja turhan pitkäveteinen peli. Lisäksi perussäännöt kusevat, pelikaverin tippuessa hän on poissa pelistä parhaimmillaan useita tunteja.
Käyttäjän avatar
Anal Satan

Viesti Usopp 29 Heinä 2007 13:48

Omistan perus- ja junior-monopolin.

Junior-monopolia ei jaksa nykyään pelata, mutta se on melko nopeasti pelattava, ei kestä niin pitkään kuin perus.

Perus-monopolia pelatessa aikaa menee, mutta kyllähän siitä voi pelata myöskin pika-versiota, joka on paljon lyhyempi, siinä ei pitäisi kauaa mennä ko.
kitarasankari.net
Käyttäjän avatar
Usopp

Viesti Vincent 29 Heinä 2007 14:23

Aivan mahtava peli. Voi jatkua jopa useita tunteja , ja vielä hyvässä seurassa. Harmittelen vain kun olen hävittänyt oman monopolini osake -lappuja. Saisiko näitä orginaali monopoleja vielä kaupasta?

Yksi lautapelien parhaimmistoa , 9½
SRO | IGN: Devica | Server: Poseidon | LVL: 33 | Class: Warlock/Cleric |
Bullet for my valentine @ Kaapelitehdas 8.12

4.8 Vinski täyttää vuosia! \o/
Käyttäjän avatar
Vincent

Viesti MeZmer 29 Heinä 2007 16:38

Lautapelien parhaimmistoa! Varsinkin perusversio. Tuota jaksaa aina pelata kauan
Kolme ja puoli vuotta jo...
Käyttäjän avatar
MeZmer

Viesti Nazgûl 29 Heinä 2007 18:44

Monopoly on legenda! Itse ostan kaiken mitä eteen tulee (ja sitten kiinnittämään :) ) Täältä löytyy normaali monopoly ja joku Monopoly Junior joka kestää 15 min. Normaali voi kestää jopa useita tunteja.
"Ash nazg durbatulûk, ash nazg gimbatul,
ash nazg thrakatulûk, agh burzum-ishi krimpatul."
Yksi sormus heidät löytää, se yksi heitä hallitsee,
se yksi heidät yöhön syöksee ja pimeyteen kahlitsee.
Käyttäjän avatar
Nazgûl

Palaa alueelle Lautapelit