Kitaran haussa.

Keskustelua musiikista.

Viesti RhymeWorm 20 Heinä 2007 22:50

En ole aloittelija, paitsi että tarkoitit tietysti kitaran ostossa :P Joo se on halpis se alle kolmensadan euron, mutta en rupea mitään kahden tonnin nimikkokitaroita ostamaan. Pitäs muuten vahvistinki ostaa kesällä.

Ostan ehkä hetfield kitaran, alexi laihon v-kitaran, lp mallisen, sg mallisen TAI 7 kielisen kitaran.

En taidakaan ostaa diddleytä, kun en tiiä onko se miten laadukas. Ja pitemmän päälle on parempi vaan ostaa tollanen kunnon kitara.

Sitten sellaset perkeleen isot marshall kajarit pitäs saada. Tonnin hinnalla ois hyvä saada kitara, ja vahvistin.. Mutta ei taida olla mahdollista että saisin molemmat, ainakaan mitään kovin hyviä.
[piilotettu kuva]
Riimimato ^^
Käyttäjän avatar
RhymeWorm

Viesti Lawa 20 Heinä 2007 22:58

No todellakin on mahdollista saada hyvät vehkeet tonnilla.

http://www.muusikoiden.net
Käyttäjän avatar
Lawa

Viesti RhymeWorm 21 Heinä 2007 23:44

Kannattaako ostaa thomannista tollanen 500 euron (499e :D) alexi laiho kitara? Onko se laaduton halpis koirankakka, vai ihan hyvä?

Vai onko parempia vaihtoehtoja?
[piilotettu kuva]
Riimimato ^^
Käyttäjän avatar
RhymeWorm

Viesti Leuka 22 Heinä 2007 12:46

Alexi-200 on totaalisen PASKA! Tiedän, koska semmosta olen kokeillut. Lisenssifloikka, lisenssimikki ja pulttikaula eivät ole minun makuuni, ja kaikista kamalinta on metalliosien väri.
Jos jotain 50-400 mallista floikallista LTDtä ostat, niin älä ostakkaan. Esim. Schecterin lisenssifloikat ovat paljon parempia, ja niissä on EMG-HZ tai Duncan Desingnet laatumikit. Demon 6 FR on ihan hyvä. Ja Ibanezin Edge-tallat ovat parhaita.

Itse olen tollasta Demon 7 ei-floikallista versiota hankkimassa.
Käyttäjän avatar
Leuka

Viesti RhymeWorm 23 Heinä 2007 01:31

Demon 7 ois kyllä aika hyvä, lisää vinkkejä vaan. En siis osta tota alexi kakssatasta. : P Hintahaarukka on siis 100-900.

Oisko tollanen jacksonin kitara sitten hyvä? Just toi v malli.
[piilotettu kuva]
Riimimato ^^
Käyttäjän avatar
RhymeWorm

Viesti Leuka 23 Heinä 2007 13:51

Mikä niistä? X-, JS-, Pro- vai US-sarjalainen? X-sarjan King V ja muutkin on ihan käteviä keppejä. JS-sarjaan en koskisi pitkällä tikullakaan. Ehkä ekana kitarana semmonen ois ihan kätevä.

Ibanezin RG350DX on kova skitta. Talla päihittää kaikki lisenssifloikat (Schalleria ja Gotohia lukuunottamatta.) Eikä hintakaan ole paha, saksasta saat tilattua 450€ postikulut lukuunottaen. Mukana tulee hihna ja kantopussi.
Käyttäjän avatar
Leuka

Viesti RhymeWorm 27 Heinä 2007 01:14

Ehkä demon seiskan tai kutosen kannalla olisin tällä hetkellä. Nyt ois aika tärkeää että se on kevyt soittaa, hyvä soolokäytössä.

Onko noi demonit kuinka laadukkaita?
[piilotettu kuva]
Riimimato ^^
Käyttäjän avatar
RhymeWorm

Viesti MuHeLo 27 Heinä 2007 13:46

Kattos tätä http://ever-dream.de/htmls/eq_esp_v.html

Ps.en voi sille mitään että oon nightwish fani mutta tossa on tyyli kyl.

Viesti RhymeWorm 31 Heinä 2007 13:09

http://www.thomann.de/fi/jackson_ke3_blk.htm

Oisko tossa hyvä jacksoni? Hieno on, mutta laadusta en tiedä.

En tiedä edes kuuluuko tuo x,js,pro, tai muihin serieseihin, koska siinä ei mun mielestä lue.

Eli te enemmän minua tietävät, auttakaa.
[piilotettu kuva]
Riimimato ^^
Käyttäjän avatar
RhymeWorm

Viesti Leuka 31 Heinä 2007 13:29

Prohan se on. Tuo on ihan hyvä skitta, mutta jos laitat 50e lisää, niin saat tämän.
Siinä on sentään kunnon Seymour Duncanit, eikä Duncan Desingedit.

Ja Jacksoneistä kaikki JS-sarjaa paremmat skitat on laadukkaita ja hyviä. Kannattais mennä kattomaan mitä lähistön musaliikkeistä löytyy, ja sitten testata jos tykkää näkemästään.
Käyttäjän avatar
Leuka

Viesti ToxicRone 02 Elo 2007 18:47

Vanhassa kun on talla vinossa, kaula vinossa ja ei pysy vireessä!

Tämäkö on se syy miksi olet hankkimassa uutta kitaraa? Nämä ongelmat saat
halvalla ja helposti kuntoon viemällä kitara jollekkin soitinrakentajalle. Ei tuossa nyt ole mitään järkeä mennä kauppaan ostamaan uutta kitaraa tuollaisen asian takia. Millainen kitara muuten löytyy? Pistäisitkö linkkiä? Jos olet Oulun tienoilla niin Haukiputaalla löytyy Amfisound ja Rauno Härönen asuu Pietarsaaressa.

Muuta et tarvitse. Ja jos sulla on 900e varaa käyttää, osta kallein minkä saat.

Kallein kitara ei aina välttämättä ole paras!

Ostan ehkä hetfield kitaran, alexi laihon v-kitaran, lp mallisen, sg mallisen TAI 7 kielisen kitaran.
Sitten sellaset perkeleen isot marshall kajarit pitäs saada. Tonnin hinnalla ois hyvä saada kitara, ja vahvistin.. Mutta ei taida olla mahdollista että saisin molemmat, ainakaan mitään kovin hyviä.

Jos aiot tonnilla kitaraa ostaa niin mitää järkeä Alexi-malleja ostella. Teetä custom-kitara niin ei tarvitse pähkäillä. Ja vahvistimeksi suosittelen Peavey 6505 212 comboa jonka ainakin oulun soitin ja tarvike myy 1165€
Käyttäjän avatar
ToxicRone

Viesti RhymeWorm 06 Elo 2007 17:43

Jos vahvari maksaa yli tonnin, niin ei jää rahaa kitaraan. Ja on siinä muitakin syitä : P Se on ruma : D Kielet ovat liian kaukana kaulasta, vaikea soolokäytössä. (ainakin mulla)
[piilotettu kuva]
Riimimato ^^
Käyttäjän avatar
RhymeWorm

Viesti Fixed 06 Elo 2007 20:15

Vihdoin aihe jonne pääsee kunnolla vuodattamaan ^^ <33
Itse hankkimassa juuri uutta kitaraa.
Viestistä tuli selväksi että sähkökitaraa haet?
Ajattelin ite Esp ltd tai Jacksonia,
Tällä hetkellä Squier Strato jolla soitellut viimeiset 4vuotta.
Kuinka kauan oot soittanut ja minkälaista musaa.?
Millasissa olosuhteissa/tiloissa soitat?
Moni nauhaista mietit?

Itse ajattelin kitarasta maksaa 600e-1000e
Joten Laatu ja soitettavuus on tärkeää.
Flying-V malli oli ensiksi mielessä, mutta soitan paljon istualteen joten karsin sen pois, ainakin siihen asti jos vastaan tulee joku erittäin hyvä tarjous.
Tulevan kitaran ajattelin tilata Jenkeistä.
vaikkakin moni kasataan jossain indokiinassa nykään. -.-

http://www.jacksonguitars.com/products/ ... 2910103544

Tässä erittäin hyvä valinta.
Laadukkaat laattamikit
24-nauhanen.
Vaikkakin monen mielestä liian tavallisen näköinen.

myös Les Paul kopiot ja aidot ovat erittäin hyviä hankintoja.

Aivan unelma kitara olisi Van Halenin 3500e kitara jota pääsin kokeilemaan Helsingissä Fazer Musicissa ja huomasi heti että rahalla saa. ^^
Käyttäjän avatar
Fixed

Viesti xBMTHx 06 Elo 2007 23:05

mä ainaki suosittelisin merkkinä Esp:tä tai jacksonia . ittelläni on Esp-Ltd mmv-sn, siis ns. "wanna be sawtooth".muuten ihan kelpo kitara mutta istualteen plugin paikka jää reiden alle :? mutta itselläni se ei haittaa koska soitan seisaalteen vaikka olisi eri kitara :wink:
We Will Never Sleep, Cos' Sleep Is For The Weak. And We Will Never Rest Till' We're All Fucking Dead.Bmth - Diamonds Aren't Forever
[piilotettu kuva]
Käyttäjän avatar
xBMTHx

Viesti ToxicRone 07 Elo 2007 15:03

Kielet ovat liian kaukana kaulasta, vaikea soolokäytössä. (ainakin mulla)

Et tainnut lukea aiempaa kommenttiani. Vie se kitarasi soitinrakentajalle. Ei tuollainen maksa paskaakaan. Itellä makso 10e ku se sääti ja viritti tallan ja kiristi "rautaputkee" tai mikä sen nimi on virallisesti onkaan niin otekaudan sisältä ja tuloksena oli kuin uusi kitara. Soitan itse Ibanez Rg1570 Mrr Prestige kitaralla, tuossa linkki http://www.oulunsoitinjatarvike.fi/kaup ... p?p=139702
Käyttäjän avatar
ToxicRone

Palaa alueelle Musiikki