Doodii. Tällä alueella on kaikennäköistä luontoon liittyvää, mutta en nähnyt suoraan luonnonsuojeluun keskittyvää aihetta.
Niin tuotanoin, olen nyt muutaman päivän seurannut tuota Ruissalon luonnonsuojelu kampanjaa. Eli; Ruissalossa on joku hieman harvinaisempi koppakuoriainen, jonka vuoksi Ruisrock pitäisi lopettaa siellä. Joskus taas on tutkittu, että tuo yhden viikonlopun tapahtuma ei horjuta Ruissalon ekosysteemiä. Taas joillekkin suojelioille se festarien pito tuolla käy, joillekin ei. Vaihtoehtona olisi, että Ruisrock siirretään. Onko se sitten enää Ruisrock? Onhan se joskus ollut muualla (en muista missä) mutta silti Ruissalo tuntuu siltä oikealta paikalta sille, ja jos se sieltä karkotetaan, Ruisrockia ei enää ole.
Tässä vain yksi esimerkki luonnonsuojelusta. Se kuitenkin innoitti minua kirjoittamaan näinkin hurjan mittaisen viestin.
Kenen mielestä luonnonsuojelijat menevät liian pitkälle hankkeissaan? Greenpeacen nyt kaikki tietävät. Itse ainakin olen jyrkästi heidän toimiaan vastaan. Liika on liikaa.
Tekstin laadusta en tiedä, kun tähän aikaan päivästä en yleensä mitään tee, mutten voinut huomiseenkaan odottaa...
HS keskustelua
Edit:Minun kelloni ainakin näyttää 01:jotain Onkohan aikavyöhykkeeni väärässä?