Yleinen Harry Potter keskustelu

Keskustelua kirjoista ja kirjallisuudesta.

Viesti Feodora 08 Heinä 2007 22:30

--TeTriX-- kirjoitti:Onko kellään muuten pilaversiota nimeltä Barry Brotter?

Tarkoitatko Trotter? Ostin sen ensimmäisen osan (Barry Trotter ja häpeämätön parodia) siskolle joululahjaksi ja tulin sitten itsekin aloittaneeksi sitä vähän. Kovin pitkälle en kuitenkaan jaksanut lukea. Vaikka ne parodiat ovatkin vain ja ainoastaan keino tehdä paljon rahaa, olisi sen mielestäni voinut silti kirjoittaa huomattavasti paremmin. Sen verran, mitä sitä luin, se oli vain sekava, yököttävä ja yksinkertaisesti huono (parodiaksikin). En suosittele.

SMusta kirjoitti:Nykyään tulee enemmän luettua Potter ficcejä kuin kirjoja.

Samoin.

Zacha kirjoitti:Ficcejä luin joskus, mutta niiden kirjoittajat eivät yleensä osaa kirjoittaa.

Suurin osa ficcareista on niin nuoria, etteivät ole edes ehtineet lukea kunnolla kielioppia koulussa, mutta luettuaan muiden ficcejä, luulevat itse pystyvänsä samaan. Mutta ne harvat oikeasti hyvät ficit ovat monesti itse Pottereita parempia.
Yksi sormus löytää heidät, se yksi heitä hallitsee,
se yksi heidät yöhön syöksee ja pimeyteen kahlitsee.
Käyttäjän avatar
Feodora

Viesti SMusta 08 Heinä 2007 23:59

Tuokin ficcien huonous riippuu vähän keiden ficcejä lukee ja mistä. Osa on niitä 10 minuutin räpellyksiä joista tulee se eka luku ja sitten se jääkin kesken. Mutta sitten löytyy myös niitä laadukkaita ficcejä jotka yltävät kirjojen tasolle niin laadussa kuin pituudessakin.
Tällähetkellä ei vaan löydy yhtä sivustoa miltä löytäisi paljon noita suomenkielisiä ficcejä, kun tuo FinFanFun hajosi ja paljon hyviä ficcejä katosi samalla.
SMusta

Viesti Seneca 09 Heinä 2007 04:33

SMusta kirjoitti:Tuokin ficcien huonous riippuu vähän keiden ficcejä lukee ja mistä. Osa on niitä 10 minuutin räpellyksiä joista tulee se eka luku ja sitten se jääkin kesken. Mutta sitten löytyy myös niitä laadukkaita ficcejä jotka yltävät kirjojen tasolle niin laadussa kuin pituudessakin.
Tällähetkellä ei vaan löydy yhtä sivustoa miltä löytäisi paljon noita suomenkielisiä ficcejä, kun tuo FinFanFun hajosi ja paljon hyviä ficcejä katosi samalla.
Hajosiko? Ei apua, tämä alkaa olla vakavaa. Monet hyvät fanfiction sivustot ovat tuhoutuneet jonkun palvelimen tai jonkun tuommoisen takia. Kopsiakin siirrettiin kai juuri sen takia. :P
"My son, why hide your face in fear?"
"See you not, Father, the Erlking?
The Erlking with crown and flowing cloak?"
"My son, it is a wisp of fog."
Käyttäjän avatar
Seneca

Viesti SMusta 10 Heinä 2007 15:25

Seneca kirjoitti:Hajosiko? Ei apua, tämä alkaa olla vakavaa. Monet hyvät fanfiction sivustot ovat tuhoutuneet jonkun palvelimen tai jonkun tuommoisen takia. Kopsiakin siirrettiin kai juuri sen takia. :P

Joku hakkeri otti ja tuhos sen ilmeisesti ihan piruuttaan. Tuossa lisätietoa asiasta --> http://www.setbb.com/finfanfun/viewtopic.php?t=43&mforum=finfanfun

Toi on Finin väliaikainen foorumi ja uus tulee jossain vaiheessa.

Edit: Tuossapa onkin uusi Fini --> http://finfanfun.arkku.net/
SMusta

Viesti EveningStar 10 Heinä 2007 15:29

Feodora kirjoitti:Ostin sen ensimmäisen osan (Barry Trotter ja häpeämätön parodia) siskolle joululahjaksi ja tulin sitten itsekin aloittaneeksi sitä vähän. Kovin pitkälle en kuitenkaan jaksanut lukea. Vaikka ne parodiat ovatkin vain ja ainoastaan keino tehdä paljon rahaa, olisi sen mielestäni voinut silti kirjoittaa huomattavasti paremmin. Sen verran, mitä sitä luin, se oli vain sekava, yököttävä ja yksinkertaisesti huono (parodiaksikin). En suosittele.

Itsekin joskus luin kirjan, enkä todellakaan voi kehua. "Huumori" ei pistänyt edes hymyilemään, teksti oli aika hengetöntä ja muutenkin aika kankea kokonaisuus. Olen täysin samaa mieltä kanssasi, eli kaikille kiinnostuneille: älkää vaivautuko!
[piilotettu kuva]
Jokelan ampumavälikohtauksen uhrien muistolle
Se on ohi nyt minun osaltani.
Käyttäjän avatar
EveningStar

Viesti Lupin 10 Heinä 2007 17:12

Jupi kirjoitti:Vaikuttaa egoon, jos kieltäytyy Potterista.

Itse olen lukenut kaikki kirjat väh. 2 kertaa, mutta elokuvista olen katsonut vain 2 ekaa, pelejä ei ole tullut pelattua kuin hieman. Tämä interaktiivinen krääsä on täyttä soopaa kirjoihin verrattuna.

voih, vain 2 kertaa? itse olen ainakin 10 (oikeasti, en pelleile) ja leffat olen nähnyt kaikki paitsi ensimmäisen (3kertaa) kerran
http://www.eternalwars.com/NewHero.php?ref=3956209387 klikkaa tuosta ja kokeile eternal warsia! lupin kiittää =D

Peking 2008 YAY

http://bux.to/?r=kurkokala klikkaa, rekisteröidy, katso mainos ja saat ilmaista $$$(USD) tilillesi noin vain!
Käyttäjän avatar
Lupin

Viesti Zero:) 24 Heinä 2007 13:53

Uusin kirja tekstiversiona koneella oon saanu kaks lausetta suomennettuu!!!! (APLODIT) Kaikki luettu väh. kymmeneen kertaan ja leffoja en ole nähny yhtään. Uusimmasta kirjasta oon kuullu paljon spoileja en nyt tähän viitti niitä kirjottaa mutta YV:ellä saa kun kiltisti pyytää. Uusin kirja puolen tai vuoden päästä suomeks :(

Barry Trottereita olen muistaakseni kaksi lukenu ja ne oli hyviä. Niiden huumori on vaan vähän krhm juttuja.
Käyttäjän avatar
Zero:)

Viesti Raze 31 Heinä 2007 14:17

Uusimman kirjan oon lukenu, ei siinä menny ku 2 päivää, ja Barry Trottereistakin olen kaksi lukenut, en kyllä tiedä onko niitä enempää.
Käyttäjän avatar
Raze

Viesti Shalafi 31 Heinä 2007 20:50

Kirjoina kaapista löytyy 1, 2 ,4 ja 6 -sarjat. Videona on Viisasten kivi, ja oli myös Salaisuuksien kammio mutta se meni mäsäksi. DVD:nä on Azkabanin vanki.
Tosin 3 ja 5 kirjat olen joskus lainannut kirjastosta ja lukenut.
Olen kinunut seuraavaksi lahjaksi tulevaa suomennosta 7 kirjasta, ja aion ostaa 5 DVD:nä kun se ilmestyy.
Zizou kirjoitti:kalkaros sanoo adava kedavra ja joku kuolee

"Katotaa ny, mitä täst tulee" -Kassope
Käyttäjän avatar
Shalafi

Viesti Okali 01 Elo 2007 12:08

Potterit rulz! Alotin kuukausi sitten lukemaan uusiksi ja täydellistä ajanviettoa se oli.
Okali

Viesti xboxman 04 Elo 2007 11:04

En kyllä ole kauhenan kiinnostunut mutta kyllä ne menettelee :(
:twisted::twisted::twisted::twisted::twisted:
xboxman

Re: Yleinen Harry Potter keskustelu

Viesti Zero:) 16 Loka 2007 23:00

Uusimmasta kirjasta spoileja kuullu ja niitten mukaan tulossa hyvä kirja oottelen sitä suomennettavaks kun en tosta enkusta kauheesti perusta.. En tähän pistä spoileja edes tuolla spoiler jutulla etten pilaisi jännitystä. Paitsi yhden jutun:
Spoileri (sisältää juonipaljastuksia):
Harry ei kuole.
Luulen kyllä että suurinosa tuon jo tietää.
Käyttäjän avatar

Viesti kettusalad 17 Loka 2007 07:53

joskus mäki olin ihan "IIH MILLON ILMESTYY SEURAAVA", mut ei ne enää nii paljoo innosta ;)
kyl niitä on joskus ihan kiva lueskella.
whyz quo kemali.
Käyttäjän avatar
kettusalad

Viesti Zero:) 24 Loka 2007 07:49

Tämä Rowlingin uusi paljastus oli aika hätkähdyttävä:
Spoileri (sisältää juonipaljastuksia):
Albus Dumbledore on homo!
Laitoin sen noin varmuuden vuoksi jos joku sitä ei halua tietää. Tämä ei ole kyllä juonipaljastus mutta ihan sama.
Käyttäjän avatar

Viesti Anthrax 24 Loka 2007 09:11

Eivät iske, luin ja katoin ennen. En kyllä aio tuhlata rahoja uusimpaan.
[piilotettu kuva]
Käyttäjän avatar
Anthrax

Palaa alueelle Kirjat