Lista
Babylon 5
Eragon
Hot Fuzz
Italian Job, The
Pirates of the Caribbean: At World's End
Silent Hill
Spider-man 3
Live Free or Die Hard
-------
Minä olin juomatta ja syömättä kymmenen viikkoa ja harhailin Jonnewebin foorumilla etsien elokuva-arvosteluaiheista ketjua. Sellaista ei löytynyt, menin syömään ja päätin korjata ongelman väsäämällä itse sellaisen kasaan. Eli lapset, tähän ketjuun elokuva-arvostelut. Voipa täällä arvioida tietysti myös tv-sarjoja tai vaikkei miksei Salattuja elämiäkin. Itse aloitan hampaissani muutama kutkuttava nykyelokuva.
Pirates of the Caribbean: At World's End
Kyllä, elokuvissa tapahtui se jolle on vitsailtu maailman laita lehdissä, TV:ssä, elokuvissa.. minä nukahdin. Torkahdus tapahtui elokuvan puuduttavan puolenvälin tienoolla, enkä ehtinyt nuuppua kuin viitisen minuuttia jonka jälkeen heräsin yhteen elokuvan kymmenistä räjähdyksistä.
Vaikka uneliaisuuteni ei ollutkaan ehkä relevanteinta tietoa elokuvan tasosta se kertoo hyvin rainan kaavan. Alussa mentiin, keskivaiheilla torkuttiin ja lopussa kuultiin muutama kappale pamauksia. En ollut nähnyt aikaisempia osia, joten juoni oli täyttä utopiaa. Paikasta toiseen hypittiin, puhuttiin ummet ja lammet ja välillä kalisteltiin miekkoja. Olipa mukana limanuljaskoita, irtoavia ruumiinosia ja mustekalan sydämiäkin. Ota siitä sitten selvää.
Elokuvan suurin kompastuskivi oli sen pituus. Saman asian olisi saanut sanottua puolet lyhyemmässä ajassa. Ehkä silloin olisi ollut kivempaa myös katsojilla. Pisteitä täytyy antaa railakkaan komeasta lopusta ja Deppin vähintäänkin kohtuullisesta roolisuorituksesta. Loppukohtauksen tapaista toimintaa olisi sietänyt nähdä enemmänkin. Nyt PoC jäi liian pitkäksi, puolivillaiseksi rahastusyritykseksi ilman mainittavaa (=järkevää) juonta.
[img:local=9ea3ce6ee63c15afc5536a644172ca1b.png]http://www.kyttaajat.net/ku/2tahtea.gif[/img]
Spider-man 3
Ennakko-odotus: Erikoistehosteita ja kliseinen juoni.
Tulos: Erikoistehosteita ja kliseinen juoni.
Hämähäkkimies on parempi, onnellisempi ja ihanampi kuin koskaan. Siitä polkaistaankin käyntiin melkoinen tapahtumaketju, johon kuuluu esimerkiski kiljuvien typyköiden pelastaminen tornista, inhoja työkavereita, maailman pelastaminen, lukkipoijaan pimeä puoli ja äkillinen suosion romahtaminen. Ei siis mitään kummalisempaa.
Mukaan on napattu vanhoja partoja viihdyttämään Venom ja uudempi sankari Hiekkamies. Molemmat ovat toteutettu vimpan päälle, ja taisteluskohtauket ovat selvästi olleet suolaisen hintaisia. Ne eivät silti yllä aivan edellisosien tasolle - täytyy tunnustaa, etten muista yhtään Seittikolmosen taistelukohtausta. Tobey Maguire on totutun hyvä.
Spiderman 3 ei ole huono elokuva. Siinä nähdään erittäin hyviä näyttelijäsuorituksia, komeita erikoistehosteita, pari nokkelaa vihollista ja komeita maisemia. Valitettavasti siinä ei ole juuri minkäänlaista tarttumapintaa, juoni on paperinohut ja suuhun jää rahastuksen maku. Kaiken kaikkiaan elokuva on hivenen liian pitkä. Korneimmaksi kohtaukseksi nousevat wanhan ja wiisaan isoäidin kaikkitietävät neuvontatukiot.
[img:local=186fe5052860d7e1cffedfa282269aa5.png]http://www.kyttaajat.net/ku/3tahtea.gif[/img]
MJ