Mitä mieltä olette, teinien viiltelystä?
Itse sanon, että ihmiset haluavat vain esittää kovista ja huomionkipeää kun he viiltelevät ranteensa auki.
onpas matti tuhmaNike kirjoitti:Niin haluavat, ja se on heidän tapansa kertoa, että kaikki ei ole kunnossa, ja huomiota tarvitsisi saada enemmän? Niinhän ne pikkulapsetkin tulevat mustasukkaiseksi, kun perheeseen syntyy uusi lapsi ja huomio kiinnittyy pelkästään nuorimpaan lapseen, eli vanhemmat lapset eivät heidän mielestään saa tarpeeksi huomiota.
On eri tapoja osoittaa jonkinmoisia tunteita, tämäkin niistä yksi. Ehkä jotkut pitävät itseään vahingoittamista hulluna, mutta ei tämä loppujen lopuksi hullumpaa ole, kuin se, että perheen vanhin lapsi, vaikka Matti 7v lyö nuorempaa lasta, kun Matti ei saa tarpeeksi huomiota omasta mielestään. (Viitaten siis viiltelyyn).
Nike kirjoitti:Niin haluavat, ja se on heidän tapansa kertoa, että kaikki ei ole kunnossa, ja huomiota tarvitsisi saada enemmän?...blablabla.....bla...
Nike kirjoitti:...että kaikki ei ole kunnossa, ja huomiota tarvitsisi saada enemmän...
Rigel kirjoitti:Mutta, eihän tämä touhu nyt järkevää kummiskaan ole. Vai mitä?
Rigel kirjoitti:Siis, jos tiedätte jonkun kaverin viiltelevän itseään, niin ettekai te ajattele "Pyh! Vittuako mä tuota meen auttaan, huomiota vaan kaipaa!", ei noin. Vaan, heidän todellakin pitäisi saada se huomionsa, eikä jäädä sivuun.
Nike kirjoitti:Rigel kirjoitti:Mutta, eihän tämä touhu nyt järkevää kummiskaan ole. Vai mitä?
En missään vaiheessa maininnut, että viiltely olisi oikein, ja sitä pitäisi harrastaa.
Tämän saat kuulostamaan siltä, että vika ei ole viiltelijässä, vaan lähiomaisissa, kavereissa jne. Jos asia on todellakin näin, ei angstaajia pitäisi vihata, vaan heidän lähiomaisiaan, hehän eivät anna tarpeeksi huomiota angstaajille!
Rigel kirjoitti:Siis tätähän minä tarkoitin, pitääkö siitäkin rueta inttämään?!
[täten sanon itseni pois offista, enkä enää rupea kertomaan enempää omista mielipiteistäni, koska olen jo kertonut sen.]
Rigel kirjoitti:Todellakin, kaikki ei voi olla kunnossa, jos ihminen päätyy viiltelyy, tai en minä ainakaan usko, että sinäkään menet heti viiltelemään itseäsi, jos et pääse tivoliin.
Rigel kirjoitti:Siis tätähän minä tarkoitin, pitääkö siitäkin rueta inttämään?!Nike kirjoitti:Tämän saat kuulostamaan siltä, että vika ei ole viiltelijässä, vaan lähiomaisissa, kavereissa jne. Jos asia on todellakin näin, ei angstaajia pitäisi vihata, vaan heidän lähiomaisiaan, hehän eivät anna tarpeeksi huomiota angstaajille!
Tähtityttö kirjoitti:He eivät pysty kertomaan siitä kenellekään ja tuska patoutuu sisimpään ja viiltely ja itsensä satuttaminen on ainoa keino jonka he ovat keksineet lievittämään tuskaansa. Ja siihenkin voi jäädä koukkuun. :p
Olen aina välillä puhut ihmisten kanssa joiden elämä menee perseelleen eikä kukaan ole auttamassa ja he ovat päätyneet viiltelyyn. He eivät niinkään nauti siitä, mutta se auttaa aina hetkiseksi kunnes tunnekuohu tulee kaksinkertaisena takaisin.
En osaa oikein sanoa tähän mitään muutakaan.
Mitä sä sit siin naurat? Noei läppä :pTähtityttö kirjoitti:Omastamielestäni angstaaminen ei ole naurun asia. Voi olla, että pienet tyttöset kehuskelevat sillä, että elämä menee huonosti ja he viiltelevät (yrittäen sillä saada huomiota), mutta on myös ihmisiä joilla todellakin menee huonosti. He eivät pysty kertomaan siitä kenellekään ja tuska patoutuu sisimpään ja viiltely ja itsensä satuttaminen on ainoa keino jonka he ovat keksineet lievittämään tuskaansa. Ja siihenkin voi jäädä koukkuun. :p
Olen aina välillä puhut ihmisten kanssa joiden elämä menee perseelleen eikä kukaan ole auttamassa ja he ovat päätyneet viiltelyyn. He eivät niinkään nauti siitä, mutta se auttaa aina hetkiseksi kunnes tunnekuohu tulee kaksinkertaisena takaisin.
Tähtityttö kirjoitti:Omastamielestäni angstaaminen ei ole naurun asia. Voi olla, että pienet tyttöset kehuskelevat sillä, että elämä menee huonosti ja he viiltelevät (yrittäen sillä saada huomiota), mutta on myös ihmisiä joilla todellakin menee huonosti. He eivät pysty kertomaan siitä kenellekään ja tuska patoutuu sisimpään ja viiltely ja itsensä satuttaminen on ainoa keino jonka he ovat keksineet lievittämään tuskaansa. Ja siihenkin voi jäädä koukkuun. :p
Palaa alueelle Yleinen keskustelu