Angsti!

Aiheet jotka eivät sovi muualle.

Angsti!

Viesti speedy9311 05 Touko 2007 01:01

Mitä mieltä olette, teinien viiltelystä?
Itse sanon, että ihmiset haluavat vain esittää kovista ja huomionkipeää kun he viiltelevät ranteensa auki.
Käyttäjän avatar
speedy9311

Viesti Nike 05 Touko 2007 01:14

Niin haluavat, ja se on heidän tapansa kertoa, että kaikki ei ole kunnossa, ja huomiota tarvitsisi saada enemmän? Niinhän ne pikkulapsetkin tulevat mustasukkaiseksi, kun perheeseen syntyy uusi lapsi ja huomio kiinnittyy pelkästään nuorimpaan lapseen, eli vanhemmat lapset eivät heidän mielestään saa tarpeeksi huomiota.

On eri tapoja osoittaa jonkinmoisia tunteita, tämäkin niistä yksi. Ehkä jotkut pitävät itseään vahingoittamista hulluna, mutta ei tämä loppujen lopuksi hullumpaa ole, kuin se, että perheen vanhin lapsi, vaikka Matti 7v lyö nuorempaa lasta, kun Matti ei saa tarpeeksi huomiota omasta mielestään. (Viitaten siis viiltelyyn).
Käyttäjän avatar
Nike

Viesti TheFolio 05 Touko 2007 01:50

Nike kirjoitti:Niin haluavat, ja se on heidän tapansa kertoa, että kaikki ei ole kunnossa, ja huomiota tarvitsisi saada enemmän? Niinhän ne pikkulapsetkin tulevat mustasukkaiseksi, kun perheeseen syntyy uusi lapsi ja huomio kiinnittyy pelkästään nuorimpaan lapseen, eli vanhemmat lapset eivät heidän mielestään saa tarpeeksi huomiota.

On eri tapoja osoittaa jonkinmoisia tunteita, tämäkin niistä yksi. Ehkä jotkut pitävät itseään vahingoittamista hulluna, mutta ei tämä loppujen lopuksi hullumpaa ole, kuin se, että perheen vanhin lapsi, vaikka Matti 7v lyö nuorempaa lasta, kun Matti ei saa tarpeeksi huomiota omasta mielestään. (Viitaten siis viiltelyyn).
onpas matti tuhma :D mutta onhanse huomiota herättävää jos viiltelee itseänsä.
Käyttäjän avatar
TheFolio

Viesti BeRsEkER 05 Touko 2007 08:07

Nike on oikeassa noin se menee. :)
Avasta kiitos Sliph!
[piilotettu kuva]
[piilotettu kuva]
[piilotettu kuva]
Kiitos userbareista Purkkiruoka!
Käyttäjän avatar
BeRsEkER

Viesti tehhfury 05 Touko 2007 09:01

Nike kirjoitti:Niin haluavat, ja se on heidän tapansa kertoa, että kaikki ei ole kunnossa, ja huomiota tarvitsisi saada enemmän?...blablabla.....bla...

Tietenkin, tietenkin... Mutta, eihän tämä touhu nyt järkevää kummiskaan ole. Vai mitä? Siis, jos tiedätte jonkun kaverin viiltelevän itseään, niin ettekai te ajattele "Pyh! Vittuako mä tuota meen auttaan, huomiota vaan kaipaa!", ei noin. Vaan, heidän todellakin pitäisi saada se huomionsa, eikä jäädä sivuun.
Nike kirjoitti:...että kaikki ei ole kunnossa, ja huomiota tarvitsisi saada enemmän...

Todellakin, kaikki ei voi olla kunnossa, jos ihminen päätyy viiltelyy, tai en minä ainakaan usko, että sinäkään menet heti viiltelemään itseäsi, jos et pääse tivoliin.
Angstaajille huomionne!
[piilotettu kuva]
[piilotettu kuva]
[piilotettu kuva]
[piilotettu kuva]
[piilotettu kuva]
WoW privaservo kaikille kiinnostuneille - Highratet, custommall jne! *KLIKKAA*
tehhfury

Viesti Nike 05 Touko 2007 13:05

Rigel kirjoitti:Mutta, eihän tämä touhu nyt järkevää kummiskaan ole. Vai mitä?

En missään vaiheessa maininnut, että viiltely olisi oikein, ja sitä pitäisi harrastaa. Viiltely tuo tekijöilleen ns. "mielihyvää", samantapaista kuin sinun syömäsi hyvä karkki. Syöt karkkia, koska se maistuu hyvältä. Viiltelet, koska se tuntuu hyvältä.

Rigel kirjoitti:Siis, jos tiedätte jonkun kaverin viiltelevän itseään, niin ettekai te ajattele "Pyh! Vittuako mä tuota meen auttaan, huomiota vaan kaipaa!", ei noin. Vaan, heidän todellakin pitäisi saada se huomionsa, eikä jäädä sivuun.

Tämän saat kuulostamaan siltä, että vika ei ole viiltelijässä, vaan lähiomaisissa, kavereissa jne. Jos asia on todellakin näin, ei angstaajia pitäisi vihata, vaan heidän lähiomaisiaan, hehän eivät anna tarpeeksi huomiota angstaajille!
Käyttäjän avatar
Nike

Viesti Seneca 05 Touko 2007 13:19

Omastamielestäni angstaaminen ei ole naurun asia. Voi olla, että pienet tyttöset kehuskelevat sillä, että elämä menee huonosti ja he viiltelevät (yrittäen sillä saada huomiota), mutta on myös ihmisiä joilla todellakin menee huonosti. He eivät pysty kertomaan siitä kenellekään ja tuska patoutuu sisimpään ja viiltely ja itsensä satuttaminen on ainoa keino jonka he ovat keksineet lievittämään tuskaansa. Ja siihenkin voi jäädä koukkuun. :p

Olen aina välillä puhut ihmisten kanssa joiden elämä menee perseelleen eikä kukaan ole auttamassa ja he ovat päätyneet viiltelyyn. He eivät niinkään nauti siitä, mutta se auttaa aina hetkiseksi kunnes tunnekuohu tulee kaksinkertaisena takaisin.

En osaa oikein sanoa tähän mitään muutakaan.
"My son, why hide your face in fear?"
"See you not, Father, the Erlking?
The Erlking with crown and flowing cloak?"
"My son, it is a wisp of fog."
Käyttäjän avatar
Seneca

Viesti tehhfury 05 Touko 2007 13:25

Nike kirjoitti:
Rigel kirjoitti:Mutta, eihän tämä touhu nyt järkevää kummiskaan ole. Vai mitä?

En missään vaiheessa maininnut, että viiltely olisi oikein, ja sitä pitäisi harrastaa.

Enkä minä, että olisit maininnut, että se olisi oikein. Sanoin vaan mielipiteeni.
Tämän saat kuulostamaan siltä, että vika ei ole viiltelijässä, vaan lähiomaisissa, kavereissa jne. Jos asia on todellakin näin, ei angstaajia pitäisi vihata, vaan heidän lähiomaisiaan, hehän eivät anna tarpeeksi huomiota angstaajille!

Siis tätähän minä tarkoitin, pitääkö siitäkin rueta inttämään?!
[täten sanon itseni pois offista, enkä enää rupea kertomaan enempää omista mielipiteistäni, koska olen jo kertonut sen.]
[piilotettu kuva]
[piilotettu kuva]
[piilotettu kuva]
[piilotettu kuva]
[piilotettu kuva]
WoW privaservo kaikille kiinnostuneille - Highratet, custommall jne! *KLIKKAA*
tehhfury

Viesti Nike 05 Touko 2007 13:31

Rigel kirjoitti:Siis tätähän minä tarkoitin, pitääkö siitäkin rueta inttämään?!
[täten sanon itseni pois offista, enkä enää rupea kertomaan enempää omista mielipiteistäni, koska olen jo kertonut sen.]

Kerrotko vielä, miksi ensiksi sanot, että viiltelijällä ei kaikki ole kunnossa jos viiltelee, mutta yhtäkkiä vika onkin lähiomaisissa?

Rigel kirjoitti:Todellakin, kaikki ei voi olla kunnossa, jos ihminen päätyy viiltelyy, tai en minä ainakaan usko, että sinäkään menet heti viiltelemään itseäsi, jos et pääse tivoliin.

Rigel kirjoitti:
Nike kirjoitti:Tämän saat kuulostamaan siltä, että vika ei ole viiltelijässä, vaan lähiomaisissa, kavereissa jne. Jos asia on todellakin näin, ei angstaajia pitäisi vihata, vaan heidän lähiomaisiaan, hehän eivät anna tarpeeksi huomiota angstaajille!
Siis tätähän minä tarkoitin, pitääkö siitäkin rueta inttämään?!

Koittaisitko jo ensi kerralla ihan oikeasti päättää mitä mieltä olet?
Käyttäjän avatar
Nike

Viesti Demobath 05 Touko 2007 13:33

Tähtityttö kirjoitti:He eivät pysty kertomaan siitä kenellekään ja tuska patoutuu sisimpään ja viiltely ja itsensä satuttaminen on ainoa keino jonka he ovat keksineet lievittämään tuskaansa. Ja siihenkin voi jäädä koukkuun. :p

Olen aina välillä puhut ihmisten kanssa joiden elämä menee perseelleen eikä kukaan ole auttamassa ja he ovat päätyneet viiltelyyn. He eivät niinkään nauti siitä, mutta se auttaa aina hetkiseksi kunnes tunnekuohu tulee kaksinkertaisena takaisin.

Näyttävästi ymmärrät ihmisiä joihin minäkin lukeudun. Kukaan ei tajua, paitsi oma tyttöystävä... Hänellä on samat ongelmat kuin minulla, eli Ei ole ystäviä, vanhemmat ei välitä. Ennen minulla ei ollut ketään kenelle puhua, mutta nyt onneksi on. Ja olen saanut vähennettyä viiltelyä jakamalla asiat.
Demobath

Viesti AtukkA 05 Touko 2007 13:49

Kyllähän se viiltely on sitä huomion kaipuuta. Ehkäpä huonoin tapa itsemurhan jälkeen osoittaa että kaikki ei ole kunnossa ja haluan apua. Tämä avun pyytämisen hankaluus on jotenkin juurtunut meihin suomalaisiin. Liian usein sanotaan että ¨Matti oli niin mukava mies päälleppäin.¨ Se on surullista.

Mutta kuuluuhan angstiin muutakin. Minulla ne ovat sydänsuruja tai sitten musiikillisista vaatimuksista johtuvia. Yleensäkkin nykypäivänä ihmisiltä odotetaan liikaa. Media mainostaa ihanteita ja ihmisiä palvotaan sen takia.
Käyttäjän avatar
AtukkA

Viesti Not anymore Cooy- 05 Touko 2007 14:57

Tähtityttö kirjoitti:Omastamielestäni angstaaminen ei ole naurun asia. Voi olla, että pienet tyttöset kehuskelevat sillä, että elämä menee huonosti ja he viiltelevät (yrittäen sillä saada huomiota), mutta on myös ihmisiä joilla todellakin menee huonosti. He eivät pysty kertomaan siitä kenellekään ja tuska patoutuu sisimpään ja viiltely ja itsensä satuttaminen on ainoa keino jonka he ovat keksineet lievittämään tuskaansa. Ja siihenkin voi jäädä koukkuun. :p

Mitä sä sit siin naurat? Noei läppä :p

Minusta viiltely on tyhmää, koska sitä tekevät vain huomionkipeät hankkikoot Muulla tavalla huomiota. Ja voi tulla verenhukka. ;/
Not anymore Cooy-

Viesti Sub-Zero 05 Touko 2007 15:09

Tähtityttö kirjoitti:Omastamielestäni angstaaminen ei ole naurun asia. Voi olla, että pienet tyttöset kehuskelevat sillä, että elämä menee huonosti ja he viiltelevät (yrittäen sillä saada huomiota), mutta on myös ihmisiä joilla todellakin menee huonosti. He eivät pysty kertomaan siitä kenellekään ja tuska patoutuu sisimpään ja viiltely ja itsensä satuttaminen on ainoa keino jonka he ovat keksineet lievittämään tuskaansa. Ja siihenkin voi jäädä koukkuun. :p

Asiaa!!! Inhoan niitä jotka lesottavat viiltelyllä! Tunnen pari hekilöä jotka viiltelee ihan kunnon syystä ja kertoivat minulla itkien että viiltely on ainoa tapa lieventää tuskaa. Mutta tunnen pari tyyppiä jotka viiltelee vaan koska se on muka ''lesoa''.

Pah minä sanon viiltelylle, mutta se on vain minun mielipide.... Mutta jollekin se on ainoa tapa saada murheet unohtumaan....
Tits or GTFO!
[piilotettu kuva]
Käyttäjän avatar
Sub-Zero

Viesti Shatraug 05 Touko 2007 15:53

Tyhmää ja noloa huomionhakemista. Kyllähän täälläkin päin on joillain tyypeillä kädet ollu ruvilla joskus, ja aika karmeen näköstä.
Käyttäjän avatar
Shatraug

Viesti Vepee 05 Touko 2007 18:57

Tunnen erään kaverin joka viiltelee itseään, koulu ja elämä menee huonosti. Ei halua puhua siitä. Ei mitään huomion hakemista.
Käyttäjän avatar
Vepee

Palaa alueelle Yleinen keskustelu