Mitä mieltä olet jonnesta?

Palautetta ja keskustelua Jonnewebistä. Tänne voit lähettää vaikka parannusehdotuksia. Täältä löytyvät myös kaikki foorumia koskevat ilmoitukset.

Viesti Sabu 03 Touko 2007 14:50

Mainitseppa 10 hyvää yksitoista-vuotiasta käyttäjää täältä :/

Olenhan tuota minäkin 11-vuotias.
En kyllä itseäni pidä minkäänlaisena spämmerinä.

Hearts On Fire, Hearts On Fire
Burning, burning with desire
Käyttäjän avatar
Sabu

Viesti Mahlainen jarruton 03 Touko 2007 15:22

Minä olen menettänyt uskoni Jonnewebin foorumiin. Sen moderaattorikunnan uusissa sääntölinjauksissa on todella toivomisen varaa, sillä nykymuodossaan niistä tulee mieleen lähinnä Mussolinin johtama fasistinen Italia. Tiedoitus niille, jotka ovat vaatimassa päätäni pölkylle perusteella "sä olet uus käyttäjä etkä tiedät mitään". Voin vakuuttaa että olen tutustunut jo pidemmän aikaa tämän foorumin olemukseen ja toimintaan, ja vaikka en ole vielä aivan kaikkea omaksunutkaan, niin olen silti saanut todella mainion käsityksen foorumin toiminnasta ja rakenteesta.

Jonnewebin tilanteessa onkin absurdia se, että se ei juuri korjaannu ylitiukoilla säännöillä. Minä kaipaan moderaattorikunnalta henkilökohtaisesti enemmän ymmärrystä kuin porttikieltoja. Välillä foorumia lukiessa vaikuttaa siltä, että moderaattorit seisovat mieluummin ylijyrkän egonsa kuin käyttäjän takana. Eikö ideana pitäisi olla aina se, että moderaattori pyrkii ymmärtämään käyttäjää ja olemaan tämän puolella, eikä ponkittämään omaa egoaan hitlermaisella auktoriteettihopotuksella?

Keskustelun tason nostaminen ei tarkoita sääntöuudistuksia. Uudistukset ovat lähinnnä silmänlumetta, joista ei hyödy juuri kukaan (paitsi ehkä moderaatorit painellessaan bannaa-nappulaa). Minusta tehokkain keino on jokaiselle käyttäjälle annettava, esimerkiksi kuukauden mittainen koeaika. Nollapostajat ja spämmärit vähäksi aikaa jäähylle, ja asiallisille kirjoittajille pysyvät foorumioikeudet löysemmillä säännöstöillä. Ja mitä tulee koeajan jälkeen poisraakattuihin käyttäjiin, niin he voisivat halutessaan saada uuden mahdollisuuden vähän ajan kuluttua. Edes jotain armoa!

Minä kannatan rennompaa meininkiä. Tällä hetkellä Jonnewebin foorumilla vallitsee jonkilainen jatkuva sotatila. En osaa sanoa mistä se johtuu, mutta ainakin osaksi syyttävän sormi osoittaa - jälleen kerran - moderaattorikunnan ja ylläpidon tekemiin linjauksiin esimerkiksi Kloonikirjoittajat-ketjun suhteen.

Minua ihmetyttää tilanne, jossa Jonneweb on julkinen häpeäpaalu. Kenen etu on, että kaksoisnimimerkkien polulle hairahtaneet lynkataan yksi kerrallaan armottomien foorumilaisten edessä? Kenen etu on, että moderaattorit pilaavat monen asiallisenkin kirjoittajan "foorumiuran" kyseisessä aiheessa? Kautta historian ihmiset ovat nauttineet toisten ihmisten nöyryyttämisestä. Jonneweb antaa siihen mitä ihanimman alustan.

Minä esitän teille kysymyksen. Onko perusteltua, että kaikki moderointipäätökset tapahtuvat julkisesti? Minun ymmärrys ei yksinkertaisesti riitä. En usko, että siitä on hyötyä itse käyttäjälle. En usko, että siitä on hyötyä moderaattoreille. Mielestäni se ei ole kenenkään etu. Paitsi tietysti niiden, jotka haluavat naulaa häpeäpaaluun naulatulle foorumitoverilleen. Ihminen on raadollinen eläin. Ja jos joku väittää ettei ole, niin silmäys täysin järjettömään lynkkausketjuun "Ärsyttävin palstalainen" riittää.

Myös Kahvihuone-palsta herättää minussa jonkinasteista kummeksumista. Osioon pääsevät lähinnä ne lauhkeat lampaat, joilla ei ole koskaan mitään sanottavaa. Minä uskon, että myös toisinajattelijoilla olisi paljon sanottavaa kyseisessä osiossa. Mutta ei; lampaat valitsevat lampaita.

Hyvää kevättä toivottaa palstanoviisi MJ
Käyttäjän avatar
Mahlainen jarruton

Viesti napix 03 Touko 2007 15:34

Moderaattoreilta kaivattaisiin tosiaan parempaa asennetta, heidän kirjoitus ja olemus tuntuu kuin he olisivat jotain 11v
Käyttäjän avatar
napix

Viesti Noudon 03 Touko 2007 15:40

Enpä ole oikeastaan vieraillut Jonnewebin muilla osioilla kovinkaan paljoa, kuin Huijauskoodit- ja Foorumi-osiolla, mutta hyvät sivut on.
Juusto.
Käyttäjän avatar
Noudon

Viesti Mahlainen jarruton 03 Touko 2007 15:46

napix kirjoitti:Moderaattoreilta kaivattaisiin tosiaan parempaa asennetta, heidän kirjoitus ja olemus tuntuu kuin he olisivat jotain 11v

Niin. Moderaattorit vaikuttavat työhönsä kyllästyneiltä kehäraakeilta, joiden ainoa hupi on porttikieltojen jakaminen ja käyttjille kettuilu. Eli aika lähellä suomalaista bussikuskia, jonka päivän kohokohta on jättää pysäkille bussin perään juokseva pikkunaskali.

MJ
Käyttäjän avatar
Mahlainen jarruton

Re:

Viesti X-racer 09 Heinä 2008 22:18

napix kirjoitti:Moderaattoreilta kaivattaisiin tosiaan parempaa asennetta, heidän kirjoitus ja olemus tuntuu kuin he olisivat jotain 11v

Ehkä se johtuu siitä että jotku niistä saattaa olla 11v :D
tottahan mäki osasin laittaa ikäni oleen 20 jo 11 vuotiaana
no tokihan vanhemmakkin jotain kiksejä saavat.
joku kuitenkin bännää mut tästä (tai ainakin varoitus tulee).
ja nyt ne likaiset kädet pois housuista!
X-racer

Toimii

Viesti Ripper 09 Heinä 2008 22:34

Itse olen 12wee enkä mielestäni epä-asiallinen... Foorumit toimivat... Eipä sen enempää... :D
Mopot 80 km/h
+Jos painat tästä ja kehität itsesi lvl 15 kyseisessä pelissä, niin autat minua hieman.
Käyttäjän avatar
Ripper

Re: Re:

Viesti praKKA 09 Heinä 2008 23:12

X-racer kirjoitti:

Harmi ettei ole :) Onkohan 13v (vai 14v nyt) nuorin moderaattori atm.
Intel C2D E4400@vakio | 1Gb DDR2 800MHz (sitten joskus 2Gb) | 250Gb WD Caviar SE SATA | Club 3D GF 8600GT | Antec Sonata III | Asus P5B
Ajaahan ihmiset ylinopeutta, virittää mopoja ja ovat amiksia. - X-racer
Rapakuntoinen nörtti haastaa kaikki punnertamaan, pystyttekö?
Keksit loppu.
Käyttäjän avatar
praKKA

Viesti Dnuorda 10 Heinä 2008 11:37

praKKA kirjoitti:
X-racer kirjoitti:

Harmi ettei ole :) Onkohan 13v (vai 14v nyt) nuorin moderaattori atm.
PraKKA, sinä olet nuorin, mikäli tämä pitää paikkaansa:

Jupi - 17
Anzee - 15
PraKKa - 14
Altair - 16
Quark - 15
Suomalainen - 18 ( muokattu 81:stä 18:sta. )
SeeDub - Tuntematon
Cloaca - Tuntematon
Ayame - Tuntematon

Ja adminien ikää en tiedä.
Viimeksi muokannut Dnuorda päivämäärä 10 Heinä 2008 11:40, muokattu yhteensä 1 kerran
Käyttäjän avatar
Dnuorda

Re: Mitä mieltä olet jonnesta?

Viesti Yajiko 10 Heinä 2008 11:38

Joo ihan jees paikka ajankuluttamiseks. : D

Enpä keksi enempää. :p
[piilotettu kuva]
paina:gfx
Three cheers for what we used to be; Pathetic. Wasted. Soulless. Compromised.
Käyttäjän avatar
Yajiko

Viesti Fonzie 10 Heinä 2008 11:39

Dnuorda kirjoitti:PraKKA, sinä olet nuorin, mikäli tämä pitää paikkaansa:

Jupi - 17
Anzee - 15
PraKKa - 14
Altair - 16
Quark - 15
Suomalainen - 81
SeeDub - Tuntematon
Cloaca - Tuntematon
Ayame - Tuntematon

Pitääkö feilata?

Suomalainen ei todellakaan ole 81. :D:D:D.

Ayame (?) taitaa olla nuorin moderaattoreista, eiköskä?
Hentainimihirviö (おかび) pois Jonnewebin foorumeilta!

no voi vittu kun en oo enää 1337 ku kaikki newfagit hommaa kans E8400:n ":DDDDDDDDDDDDDD" ja kellottaa ja vetää sitten niin vitun egokikkelimarkit
Käyttäjän avatar
Fonzie

Viesti Dnuorda 10 Heinä 2008 11:40

Fonzie kirjoitti:Pitääkö feilata?

Suomalainen ei todellakaan ole 81. :D:D:D.

Ayame (?) taitaa olla nuorin moderaattoreista, eiköskä?
Oho nyt kyllä pomppasi nuo numerot väärinpäin. ;D Hän on 18

Itse puolestani olen 12.
Käyttäjän avatar
Dnuorda

Viesti Jupi 10 Heinä 2008 12:14

Prakka täyttää muutaman päivän päästä 15 (:)), SeeDub on 19/20, Cloaca 15. Ayame on jopa minulle tuntematon :S
Paras irkkaaja | Mukavin käyttäjä | Paras moderaattori | Eniten logeja | Olen viettämässä sapattia
Käyttäjän avatar
Jupi

Viesti Anzee 10 Heinä 2008 12:15

Dnuorda kirjoitti:Jupi - 17
Anzee - 15
PraKKa - 14
Altair - 16
Quark - 15
Suomalainen - 18 ( muokattu 81:stä 18:sta. )
SeeDub - Tuntematon
Cloaca - Tuntematon
Ayame - Tuntematon

Vaikkei tämä nyt aiheeseen kuulukaan, niin tässä moderaattoreiden/ylläpitäjien syntymävuodet:

Altair - 92
Anzee - 92
Ayame - 92
Cloaca - 93
Jupi - 91
Jii - 92
praKKA - 93
Quark - 92
SeeDub, Suomalainen ja tseitsei ovat hieman vanhempaa porukkaa. SeeDub ja Suomalainen päälle 18 ja tseitsei varmaankin yli 20.

Eli kyllä, praKKA on meistä nuorin (syntynyt heinäkuussa 1993, kun toiseksi nuorin Cloaca on syntynyt tammikuussa 1993).
Käyttäjän avatar
Anzee

Viesti praKKA 10 Heinä 2008 12:57

Hmm. Sitten muistelin jotain ikiwanhaa modetaattoria :) Onnellista kyllä ettei ole enää alle 15v modeja kuin tämän päivän ajan :)
Intel C2D E4400@vakio | 1Gb DDR2 800MHz (sitten joskus 2Gb) | 250Gb WD Caviar SE SATA | Club 3D GF 8600GT | Antec Sonata III | Asus P5B
Ajaahan ihmiset ylinopeutta, virittää mopoja ja ovat amiksia. - X-racer
Rapakuntoinen nörtti haastaa kaikki punnertamaan, pystyttekö?
Keksit loppu.
Käyttäjän avatar
praKKA

Palaa alueelle Jonneweb.net