HaxBox kirjoitti:M ainoa ongelma on radioaktiiviset jätteet, joiden säteilypitoisuus laskee radikaalisti heti reaktorista poistettua.
Uraanilouhokset saastuttavat myös luontoa ympäriltään.
HaxBox kirjoitti:M ainoa ongelma on radioaktiiviset jätteet, joiden säteilypitoisuus laskee radikaalisti heti reaktorista poistettua.
Suomalainen kirjoitti:Käyköhän suomessakin kohta niin että neekerit päättävät mitää tehdään ja valkoisilla ei ole mitään sanomista?
Olet kuullut vetyautosta. Vedessähän on vetyä, mutta sen erottaminen siitä onkin toinen juttu. Eikä vielä taideta sentään vedellä toimivaa autoa olla kehitetty, mutta vetyautoja on jo olemassa. Vetyautoissa on tällähetkellä muutamia ongelmia:Scoutmaster kirjoitti:Eikö joskus keksitty jollain Vesihöyryllä käyvä auto tjsp? En ole yhtään varma, luin jostain. Mutta sitten sitä ei toteutettukaan. Miksi? Sehän olisi vähentänyt reilusti ilmansaastetta. (Ei ihme jos erehdyin, mutta muistan jtn tuollaista.)
Scoutmaster kirjoitti:Eikö joskus keksitty jollain Vesihöyryllä käyvä auto tjsp? En ole yhtään varma, luin jostain. Mutta sitten sitä ei toteutettukaan. Miksi? Sehän olisi vähentänyt reilusti ilmansaastetta. (Ei ihme jos erehdyin, mutta muistan jtn tuollaista.)
Matso kirjoitti: Vedessähän on vetyä, mutta sen erottaminen siitä onkin toinen juttu...
plaplaplaa...
- Räjähdysherkkyys (vety räjähtää päästessään kosketuksiin hapen kanssa, muistaakseni)
Matso kirjoitti:Tulevaisuus lienee kuitenkin vetytalouden. Kehitteillä on ns "hypergrid" verkko, joka toisi kerralla ratkaisun sekä vetyongelmaan, että sähkö-ongelmaan.
Joo, mutta tuo sähköllä vedyn tuottaminen ei vaan ole kovin käytännöllistä, koska ensinä täytyy sitten tuottaa se sähkö.Reikäleipä kirjoitti:Ei se kovin vaikeata ole, vetää vaan sähköjohdot veden väliin (vai pitikös niihin päihin laittaa toiseen kuparia ja toiseen sinkkiä, en ole varma).
Matso kirjoitti:Joo, mutta tuo sähköllä vedyn tuottaminen ei vaan ole kovin käytännöllistä, koska ensinä täytyy sitten tuottaa se sähkö.Reikäleipä kirjoitti:Ei se kovin vaikeata ole, vetää vaan sähköjohdot veden väliin (vai pitikös niihin päihin laittaa toiseen kuparia ja toiseen sinkkiä, en ole varma).
Vaihtoehtoja on monia. Myös joidenkin kasvien yhteyttämisessä saadaan sivutuotteena vetyä. Normaalisti kasvit kai käyttää tämän niiden kasvamiseen, mutta tuo voitaisiin ottaa talteen, joko tekemällä viljelmiä, tai matkimalla tätä ja tekemällä vastaava viritys.Reikäleipä kirjoitti:Matso kirjoitti:Joo, mutta tuo sähköllä vedyn tuottaminen ei vaan ole kovin käytännöllistä, koska ensinä täytyy sitten tuottaa se sähkö.Reikäleipä kirjoitti:Ei se kovin vaikeata ole, vetää vaan sähköjohdot veden väliin (vai pitikös niihin päihin laittaa toiseen kuparia ja toiseen sinkkiä, en ole varma).
JOS fuusioreaktoreita tullaan tulevaisuudessa rakentamaan, niin vesi, tuuli ja aurinkovoima luultavasti aika pitkälti hoitavat vedyn tuoton.
Ei ole. Yhtä tehoton kun Fissiovoima. Maapallon energiantarve kasvaa kokoajan exponentaalisesti, joten aletaan tarvita tehokkaampaa energianlähdettä.Reikäleipä kirjoitti:Ja kun fuusiota joskus opitaan hyödyntämään, niin ihmiskunnalla ei ole mitään hätää niin kauan kuin vettä riittää, on se kuitenkin todella tehokas energianlähde. :D
wiipe_ kirjoitti:En ainakaan tältä istumalta jaksa koko topikkiin perehtyä joten näin alkuna sanoiksi pääsevät omat tuumailuni aiheesta.
Ihminen itsessään on kuin rutto, syöpä, loinen. Tarkkaa kuvaavaa termiä ei nyt välttämättä ole, mutta pointti lepää siinä että jotain hemmetin pahaa. Ne joiden oman navan vetovoima on ylivoimainen ja hyppivät jo paikallaan "en mä en mä!! mä oon hyvä!!" voivat minun puolestani jäädä ihan hiljaa. Me.
Kommunistisista maista on yhtä sun toista sanottu, saastuttivatpa ne luontoa vähän niin ja näin, mutta on viisaampaa nähdä takaa se, miten kommunismi pyrki tuomaan ihmiset yhteen, toimeen keskenään ja sitä kautta rakentaa parempaa. Nyt näin mieleentulleena, ihan totta ettei tsernobylin onnettomuudesta tiedotettu asianmukaisesti juuri mihinkään suuntaan, mutta kyllä paikallisten asukkaiden tulevaisuudesta huolehdittiin, heidät siirrettiin ja toimeentulo turvattiin yhteiskunnan puolesta. Se välkky joka nyt ilveilee tai ajattelee kovin vastaisia ajatuksia voi palata lukemaan aikaisemman kohdan tekstiäni. Oma napa vetää, luonnosta paskat.
Sinänsä kyllä, kommunistiset yhteiskunnat siinä missä kapitalistisetkin kuluttivat ja saastuttivat, mutta minä näen kapitalististen maiden potentiaalia kääntää suuntaansa yhtenäisenä yhteiskuntana parempaan säälittävän pienenä.
Ihminen tuhoaa luonnon. Vielä toistaiseksi luonto ei ole kyennyt ihmistä tuhoamaan, eikä ihminen itsekään. Se, että kourallinen ihmisiä siellä täällä on oikeasti tarmollaan herännyt siihen että jotain on tehtävä ei riitä, eikä itsekkäät pukuherrat mersu autotallissa juuri välitä ajatella, saati edes sitten kuunnella kun yritetään kertoa. Elämä on liian makoisaa. Kommunismin voima on nähty jo kiinassa, syntyvyyden rajoittamisena mikä kapitalistisissa maissa on aivan mahdoton ajatuksenakaan. Kaikkien on herättävä, tai kaikki on herätettävä. Jos osa makaa kaduilla maassa, osa purjehtii miljoonahuvipurrella ja osa keksii että luontoa täytyy suojella, lähinnä koska aika käy niin tylsäksi, niin voiko niitä tuloksia odottaakaan?
Minä elän luontoa rasittaen, mukavasti ja omanapaomanapa-periaatteella. Se toki asettaa oman panoksensa siihen missä määrin voin puhua yhtään mistään, mutta ihminen on totta todella sellainen olento että ellei niitä arvoja omasta takaa jostain omaa, niin ne on vain rautalangasta väännettävä. Eikä kapitalistinen yhteiskunta tätä missään muodossa tarjoa, ei poliittiselta järjestelmältään voisikaan tarjota.
Mutta mitä minä siis henkilökohtaisesti? Odotan ihmisten kolmatta rientoa toisiaan tuhoamaan. Näillä näkymin ei ole syytä odottaa että yhtään mikään muukaan voisi rajoittaa ihmisten toimintaa ja avata silmiä kokonaan uusille ajatuksille.
Palaa alueelle Vanha kahvihuone