Kannattaako ostaa tämä soitin?

Keskustelua musiikista.

Kannattaako ostaa tämä soitin?

Viesti Duracell 26 Helmi 2007 17:01

Nyt kun tässä rikastuin niin meinasin ostaa tämmöisen.
http://www.thomann.de/fi/harley_benton_ms15bk.htm
Onko kenelläkään kokemusta näistä harley bentoneista. Halpoja tunuu olevan mutta mites laatu???

E: Tänne siis jatkossa nämä "Kannattaako ostaa soitin X?"/"Mikä olisi hyvä soitin X aloittelijalle?".
[piilotettu kuva]
Käyttäjän avatar
Duracell

Viesti Hemuli92 26 Helmi 2007 17:08

meillä on Harley Bentonin kitara ja basso. Kitara toimi pari kolme vuotta ja basso nyt on aika uus ni toimii ihan hyvin.
No osta jos tykkäät.
Hemuli92

Viesti AtukkA 26 Helmi 2007 17:15

Taisitkin rikastua aika paljon... No kuitenkin. Itse en ostaisi tuollaista kitaraa. ¨exact copy of the original in shape and sound at a superprice¨ Niin minkä kopio? Stratocasterista varmaankin puhe. Hinta 79,- on ehkä hieman epäilyttävä. Lisäksi Harley Bentoneilla on ehkä huonoin maine näistä halpojen kopioiden valmistajista. Itse en ole kokeillut.

Jos olet kuitenkin kitaran soittoa aloittamassa niin kannattaa ottaa huomioon että jos ostat sähkökitaran niin tarvitset myös plugipiuhan, hihnan kitaraan ja VAHVISTIMEN.

Tämä näyttää jo paremmalta: http://www.thomann.de/fi/epiphone_les_p ... ny_ltd.htm

Lessut on sopivia lähes mihin tahansa. Taittuu hevi sekä humppa. Silti vaikka saattaakin himottaa ostaa tuollainen lessun kopio siltä isumalta niin aina paras vaihtoehto on mennä musiikki liikkeesen ja kokeilla siellä erilaisia keppejä että mikä sopii käteen. Liikkeessä on asiantuntevampi palvelu kuin tällaisilla ¨ihmisten¨ hallitsemilla foorumeilla.

Minkäslaista musiikkia meinasit soitella sillä?
Käyttäjän avatar
AtukkA

Viesti Duracell 26 Helmi 2007 17:30

No en tod. ole mikään aloittelija. Jotain hieman raskaampaa mä sillä soittasin. Olen itsekkin kokeillut tuota ja ihan hyvin kävi käteen ynm... Mutta pitemmältä ajalta ei ole kokemusta tuosta, esim. miten kestäviä?
[piilotettu kuva]
Käyttäjän avatar
Duracell

Viesti AtukkA 26 Helmi 2007 17:33

Duracell kirjoitti:No en tod. ole mikään aloittelija. Jotain hieman raskaampaa mä sillä soittasin. Olen itsekkin kokeillut tuota ja ihan hyvin kävi käteen ynm... Mutta pitemmältä ajalta ei ole kokemusta tuosta, esim. miten kestäviä?

Et ole aloittelija? Minkäslaisella olet ennen soittanut? Akustisella? No joka tapauksessa suosittelen sitä visiittiä sinne musaliikkeeseen ja jos aiot kuitenkin ostaa sian säkissä niin Tuo lessun kopio on varmasti paljon parempi hevanderia soitettaessa. Muutenkin Heviin sellainen tikku jossa on humbucckerit mikkeinä. Ei tuommoisilla ykskelasilla mikeillä lähe oikein uskottavia hevisoundeja. Esp- Ltdllä löytyy hyviä malleja jos aiot tosi wnb kepittäjäks ruveta.
Käyttäjän avatar
AtukkA

Viesti Tempo 26 Helmi 2007 17:48

Duracell kirjoitti:No en tod. ole mikään aloittelija. Jotain hieman raskaampaa mä sillä soittasin. Olen itsekkin kokeillut tuota ja ihan hyvin kävi käteen ynm... Mutta pitemmältä ajalta ei ole kokemusta tuosta, esim. miten kestäviä?
RASKAAMPAA? Soitat Strato 80e kopiolla raskasta.. w00t!!
Jos heviä haluat soittaa niin ostaa ESP (tai LTD) tai Jackson.
ESP-LTD MMV BO on hyvä, ja Jackson RX10D myös.
[piilotettu kuva]
Käyttäjän avatar
Tempo

Viesti Duracell 26 Helmi 2007 17:49

No entäs tämä?
http://www.thomann.de/fi/harley_benton_hbs200bk.htm
On ainakin humpuunkeri mikit. Hintakaan ei olisi paha. Meinaan minulla on vain 70€ ja äiti varmaan maksaa loput.
[piilotettu kuva]
Käyttäjän avatar
Duracell

Viesti Amadeus 26 Helmi 2007 17:55

Tästä lähtisi kohtuuhyvä Ibanez-setti melko halvalla. Minulla on kokemusta Ibanezin kitaroista, ja hyvin on pelittänyt. ESP-ltd:n kitarat ovat myös hyviä, laadullisesti ja hinnan puolesta.
Viikon kappale: Megadeth - Captive Honour
Paras moderaattori @ Syksy 2007
[piilotettu kuva]
Käyttäjän avatar
Amadeus

Viesti Duracell 26 Helmi 2007 17:58

Onkos tuota ibanezia erillisenä, kun minulta vahvistin ynnä muut heebelit löytyy?
[piilotettu kuva]
Käyttäjän avatar
Duracell

Viesti Tempo 26 Helmi 2007 17:59

Luovu jo noista Bentonin paskaläjistä, ja osta ESP-LTD tai Jackson. :|
[piilotettu kuva]
Käyttäjän avatar
Tempo

Viesti Duracell 26 Helmi 2007 18:06

Toki jos olisi vara ^^
[piilotettu kuva]
Käyttäjän avatar
Duracell

Viesti Amadeus 26 Helmi 2007 18:11

Duracell kirjoitti:Onkos tuota ibanezia erillisenä, kun minulta vahvistin ynnä muut heebelit löytyy?

En tuosta tiedä, mutta tässä olisi laadukas ja halpa Ibanezin kitara. Soitin tuonvärisellä ja näköisellä kitaralla itsekin, saattoi jopa olla samanlainen kuin tuo.
Viikon kappale: Megadeth - Captive Honour
Paras moderaattori @ Syksy 2007
[piilotettu kuva]
Käyttäjän avatar
Amadeus

Viesti AtukkA 26 Helmi 2007 18:12

Jos tosiaan on pakko olla HB niin kyllä tuo SG kopio sitten menee. Mutta se ei kyllä ole kovin katu-uskottava :D Mitenkäs paljon on äiti valmis pulittamaan? Ihan oikeasti ei uutena saa mitenkään hyvää keppiä alle 200e.
Käyttäjän avatar
AtukkA

Viesti Anzzi! 26 Helmi 2007 18:32

Hyvä merkki tuo Harley Benton.
Sinuna ostaisin tuon HB stratocasterin.
Käyttäjän avatar
Anzzi!

Viesti Fineday 26 Helmi 2007 19:39

Vanha klassinen neuvo: Halvalla et saa hyvää. Soitettavan kitaran kylläkin - niinkuin omani - mutta kun saa kalliimman kitaran käteen, niin ero on kuin taivaalla ja helvetillä näin karkeasti sanottuna.

Säästä pari sataa niin ei tarvitse kiroilla pienten asioiden parissa. Tai vähän suurenpien. Bändeihin on turha pyrkiä "satasen kepeillä" - ainakaan suurella tähtäimellä.

Tuo Amadeuksen kitara onkin sitten parempaa laatua.. Viidelläsadalla saa (käytettynä) jo oikeasti hyvän skitan, siitä ylöspäin on viilausta.

Kerran kun sellasta vähän päälle tonnin kitaraa kokeilin, ei tehnyt vähään aikaan mieli soittaa omaani...
Käyttäjän avatar
Fineday

Palaa alueelle Musiikki