Kannattaako ostaa tämä soitin?

Keskustelua musiikista.

Re: Kannattaako ostaa tämä soitin?

Viesti Jemini 04 Heinä 2009 20:23

MännynKäpy kirjoitti:Nyt tuli semmoinen tilanne että olisi rahaa vähän parempaan kitaraan. Olisi kaksi vaihto ehtoa:

Giben firebird: http://www.thomann.de/fi/gibson_firebird_v_cw.htm

tai

Toinen Gibbe: http://www.thomann.de/fi/gibson_eye_gui ... n_2009.htm

Onko kokemuksia millaisia ovat ja kannattaako ostaa? Tällä hetkellä meinaan tota ekaa, mutta pitää vielä katsoa kun on syksyyn asti melkein aikaa.

Ostappa tuo eka, paljon näpsäkämpi : D
Others are always left, I'm always right.
Käyttäjän avatar
Jemini

Viesti Blackslinga 10 Heinä 2009 23:51

(en ole lukenut koko hommaa, tiedän että on ollut jo kauan aikaa koko homman alusta mutta kuitenkin)

Huonon *köh*köh* kitaran saa kuullostamaan yhtä hyvältä kun joku 1200 € kitaran kunhan vahvistin on hyvä.

esimerkiksi:
jos ostaa 1200€ les paul ja käyttää vähemmän vahvariin, se kuullostaa samanlaiselta kuin 200€ kitara.
jos ostaa kitaran ~200€ ja hyvän vahvistimen, se kuullostaa melkein samalta kuin se 1200€ les paul OK vahvistimesta.

itse bändini kanssa treeneissä on käytössä 300€ ibanez, ja keikoille sitten 800€ fender.
ihan oma valinta

ihan 6 vuoden kokemuksesta vaan :)
Käyttäjän avatar
Blackslinga

Viesti Authentic 11 Heinä 2009 00:33

Blackslinga kirjoitti:(en ole lukenut koko hommaa, tiedän että on ollut jo kauan aikaa koko homman alusta mutta kuitenkin)

Huonon *köh*köh* kitaran saa kuullostamaan yhtä hyvältä kun joku 1200 € kitaran kunhan vahvistin on hyvä.

esimerkiksi:
jos ostaa 1200€ les paul ja käyttää vähemmän vahvariin, se kuullostaa samanlaiselta kuin 200€ kitara.
jos ostaa kitaran ~200€ ja hyvän vahvistimen, se kuullostaa melkein samalta kuin se 1200€ les paul OK vahvistimesta.

itse bändini kanssa treeneissä on käytössä 300€ ibanez, ja keikoille sitten 800€ fender.
ihan oma valinta

ihan 6 vuoden kokemuksesta vaan :)

No ehkä on silti vähän eroja kun vertaa jotain parin tonnin Gibsonia johonki Bentonin hikilankkuun, niin vahvistimella ei ole mitää merkitystä, niin silti on soundissa eroja.
Authentic

Viesti Jemini 14 Heinä 2009 01:09

Mitä mieltä? ESP SV standart ? Tarkotuksena kunnon hevi mättö ja muu Dime vingutuksien vetäminen : D
Käyttäjän avatar
Jemini

Viesti Studia 15 Heinä 2009 00:13

Otacon kirjoitti:Mitä mieltä? ESP SV standart ? Tarkotuksena kunnon hevi mättö ja muu Dime vingutuksien vetäminen : D

Kunnon hevimätöstä en oo varma mutta squealing tolla onnistuu loistavasti. Ainakin oletan niin. =D
Jos tollaseen on varaa niin suosittelisin ehkä jotain toista skebaa. http://www.thomann.de/fi/dean_guitars_r ... mebolt.htm
Tolla ainaki lähtis Dime vingutukset. Eiköhän mättökin.
[piilotettu kuva]
L2P kirjoitti:Niin, eikös pilasoittajat saa syytteen kotihäirinnän rikkomisesta?
Studia

Viesti Hampoturen 15 Heinä 2009 11:14

Se joka etsii minulle nettikaupoista halvimman viulun saa keksin. (Mieluiten uusi viulu, ei käytetty).
ObviousTroll kirjoitti:
Zyskowicz kirjoitti:Nii, mut tee ite asialle jotai nii poliisit on sun eikä kuvaajien perässä.
Julkkiksille paremmat oikeudet!

Tyhmyytesi ei taida rajoittua pelkästään siihen lukihäiriöön.
Käyttäjän avatar
Hampoturen

Viesti Studia 15 Heinä 2009 11:49

Hampoturen kirjoitti:Se joka etsii minulle nettikaupoista halvimman viulun saa keksin. (Mieluiten uusi viulu, ei käytetty).

http://www.dv247.com/invt/2205/
Tossa on halvin joka löysin. 56€
[piilotettu kuva]
L2P kirjoitti:Niin, eikös pilasoittajat saa syytteen kotihäirinnän rikkomisesta?
Studia

Viesti Hampoturen 15 Heinä 2009 12:47

Leetonen kirjoitti:
Hampoturen kirjoitti:Se joka etsii minulle nettikaupoista halvimman viulun saa keksin. (Mieluiten uusi viulu, ei käytetty).

http://www.dv247.com/invt/2205/
Tossa on halvin joka löysin. 56€

Kiitos, koiraveli. Voisi katsoakin jos vaikka pappa betalar
ObviousTroll kirjoitti:
Zyskowicz kirjoitti:Nii, mut tee ite asialle jotai nii poliisit on sun eikä kuvaajien perässä.
Julkkiksille paremmat oikeudet!

Tyhmyytesi ei taida rajoittua pelkästään siihen lukihäiriöön.
Käyttäjän avatar
Hampoturen

Viesti DirtyEye 16 Heinä 2009 01:47

Nyt löysin uuden vaihtoehdon. http://www.thomann.de/fi/jackson_rr5bk_egitarre.htm . Oisko kellään mitään kokemusta kitarasta. Mitä nyt ite olen katsonut niin hyvältä vaikuttaisi. Ja jos joku tietää samantapaista niin linkkiä vaan.
Käyttäjän avatar
DirtyEye

Viesti pietari-poika 16 Heinä 2009 12:43

MännynKäpy kirjoitti:Nyt löysin uuden vaihtoehdon. http://www.thomann.de/fi/jackson_rr5bk_egitarre.htm . Oisko kellään mitään kokemusta kitarasta. Mitä nyt ite olen katsonut niin hyvältä vaikuttaisi. Ja jos joku tietää samantapaista niin linkkiä vaan.

On tuo ainakin paljon kehuja saanut muusikoiden.netissä. Tosiaan, neckthru, Duncanin passiivit ja kiinteä talla.

Jos ei ole ihan pakko saada uutta, niin suosittelisin ostamaan käytettynä. Muusikoiden.netin torilla oli noita muutama myynnissä. 700€ ei ole mikään paha hinta tuosta tosiaankaan.

http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=331875
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=326501
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=323801
Käyttäjän avatar
pietari-poika

Viesti Jemini 16 Syys 2009 18:27

Pistämpä tännekkin, myynnissä olisi lähes uusi Ibanez RG Prestige.. Nopeimmalle 700€.. Lisä tietoa seuraavasta linkistä --> http://huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=115213336

Eli siis loisto kunnossa oleva huippu Japsi Iba myynnissä. Hevi miehillä ja myös rokki musiikiin soveltuva kitara.
Käyttäjän avatar
Jemini

Viesti Cohen 19 Syys 2009 23:23

Olen lähiaikoina kiinnostunut aasialaisista perinnesoittimista ja nyt olenkin miettimässä jonkin soittimen ostamista.
Ensimmäisenä tulee mieleen huilut, huilut ovat halpoja (ainakin kiinalaisia dizi-huiluja saa halvalla) ja hyvältä kuulostavia.
Bambuhuiluja on myös käsittääkseni melko helppo tehdä itse.

Toinen olisi kiinalaiset jousisoittimet, Erhut yms. Kyseiset soittimet olisivat todella hienoja, mutta omalle kukkarolleni hyvin kalliita (sattuukohan soittimia löytymään China Centeristä? Kouvolajonnet huomio!)

Noh kuitenkin. Kysymys kuuluu, kannattaako harrastuksen alussa käyttää paljonkin rahaa soittimiin?
Vai kannattaako peräti kokeilla soittimen rakennusta? Yksinkertainen huilu on helppo ja halpa rakentaa..
Käyttäjän avatar
Cohen

Viesti pietari-poika 20 Syys 2009 10:13

Cohen kirjoitti:Olen lähiaikoina kiinnostunut aasialaisista perinnesoittimista ja nyt olenkin miettimässä jonkin soittimen ostamista.
Ensimmäisenä tulee mieleen huilut, huilut ovat halpoja (ainakin kiinalaisia dizi-huiluja saa halvalla) ja hyvältä kuulostavia.
Bambuhuiluja on myös käsittääkseni melko helppo tehdä itse.

Toinen olisi kiinalaiset jousisoittimet, Erhut yms. Kyseiset soittimet olisivat todella hienoja, mutta omalle kukkarolleni hyvin kalliita (sattuukohan soittimia löytymään China Centeristä? Kouvolajonnet huomio!)

Noh kuitenkin. Kysymys kuuluu, kannattaako harrastuksen alussa käyttää paljonkin rahaa soittimiin?
Vai kannattaako peräti kokeilla soittimen rakennusta? Yksinkertainen huilu on helppo ja halpa rakentaa..

Jos yksinkertainen huilu on helppo ja halpa rakentaa niin siitä vaan. Voit tehdä niinkin että ostat jostain halvan huilun ja otat siitä mallia itserakentamaasi. Itse tekisin niinkuin yleisesti hyväksi on havaittu että harrastuksen alussa ei käytetä kauheasti rahaa, jos innostus sattuu laantumaan. (Nimimerkki huoneessa jossa nukun on digipiano, sähkörummut, basso, kitara, ukulelen kokoinen akustinen...)
Käyttäjän avatar
pietari-poika

Viesti Shatraug 20 Syys 2009 15:18

pietari-poika kirjoitti: Itse tekisin niinkuin yleisesti hyväksi on havaittu että harrastuksen alussa ei käytetä kauheasti rahaa, jos innostus sattuu laantumaan.

Jostain syystä kaikki vaan toitottaa aina sitä, että osta isolla rahalla hyvät vehkeet alkuun, niin innostus ei varmasti laannu. Itse olen kanssasi samaa mieltä, että ei alussa kannata mitään järjettömän kalliita vehkeitä hankkia, koska todellinen innostus ei riipu siitä, että onko kädessä 200 euron vai 500 euron soitin.
"Yes, in one short evening, I've become the most successful impresario since the manager of the Roman Colosseum thought of putting the Christians and the lions on the same bill."
Käyttäjän avatar
Shatraug

Viesti pietari-poika 20 Syys 2009 15:37

Shatraug kirjoitti:
pietari-poika kirjoitti: Itse tekisin niinkuin yleisesti hyväksi on havaittu että harrastuksen alussa ei käytetä kauheasti rahaa, jos innostus sattuu laantumaan.

Jostain syystä kaikki vaan toitottaa aina sitä, että osta isolla rahalla hyvät vehkeet alkuun, niin innostus ei varmasti laannu. Itse olen kanssasi samaa mieltä, että ei alussa kannata mitään järjettömän kalliita vehkeitä hankkia, koska todellinen innostus ei riipu siitä, että onko kädessä 200 euron vai 500 euron soitin.

Niin. Alkuun halvat vehkeet, mutta silti tarpeeksi hyvät. Jos on esim. ekaa kitaraa ostamassa niin kannattaa se kuitenkin ostaa ihan musaliikkeestä soittokuntoon säädettynä kuin anttilasta joku williams-paketti tai thomannilta harley benton. Sen ekan kitaran jälkeen kannattaa sitten jo katsoa huomattavasti parempi soittopeli, jos siis on varma ettei into laannu.

Esimerkiksi kitaransoittoharrastukseni alussa mulla oli isän vanha kitara käytössä (vuosimallia 79). Lespaul-tyyppinen, Vantage oli merkki (huom EI Vintage). Se käytettiin ammattilaisella säätämässä soittokuntoon (mm. nauhojen hionta uudelleen) ja rämpyttelin sillä noin vuoden. Sitten oli aika mennä skebatunneille ja rämpyttely muuttui soitoksi ekan vuoden aikana. Toiselle kitaratuntivuodelle hankinkin sitten synttäri/rippilahjana ESP Horizon FR -skeban, joka maksoi siis 1500 alennuksien kanssa. Kyllähän se innostus siitä sitten kasvoi huomattavasti kun sain kepin joka sopi lapaseen lepakkoa paremmin. 1500 alkaa olemaan sellainen hinta että sitä ylemmissä hintaluokissa kitaran specsit eivät enää paljoa parane vaikka hintaa tulisi lisää. Mutta siis esimerkiksi Muusikoiden.netin Torilta saa käytettynä 400-700 euron hintaluokassa oikein hyviä keppejä. Käytetyissä on myös se hyvä puoli että mikäli ostat kepin joltain joka on kitaroiden kanssa häärännyt melko paljon jo niin keppi on varmasti hyvissä säädöissä.
Käyttäjän avatar
pietari-poika

Palaa alueelle Musiikki