Päätin pitkästä aikaa tehdä aiheen jossa on oikeaa keskustelua, eikä mitään "ratee vikan..!" jne.
Mitä elämä merkitsee Sinulle? Minkälaista elämää elät? Miten uskot Elämän syntyneen? Elämästä herää monia kysymyksiä joista nämä ovat suuressa osassa. Harvinaisempi kysymys "Uskotko elämään?" herää Minun päähäni. En tiedä mihin uskontoon tai uskomukseen se liittyy, mutta tässä hieman informatuuria siitä mitä itse ihmettelen.
Elämä.. En usko elämään. Uskon että olen vain nukkumassa jossain paljon suuremmassa paikassa ja tämä on vain unta. En usko siihenkään - En usko mihinkään. En usko minkään olemassa-oloon, vaan siihen että kaikki tämä on vain Minun kuvitelmaani ja minä luon nämä kaikki. Uskon elämättömyyteen.
Miksi olen minä? Miksi olen Minä enkä vaikka naapurin Matti?
- Ihmettelen tätä kysymystä ja oma vastaukseni on tämä. Liittyy hindujen ja buddhien (sekä Pythagoraksen oppiin ja moneen muuhun) uskontoon, ja vastaus on lyhyesti uudelleensyntyminen. Uskon, että on hyvin pieni (yksi viidestätuhannesta biljardista) mahdollisuus syntyä juuri Minänä, ja vain kerran. Miksi synnyin silloin? Miksen vaikka syntyisi huomenna? Siksi että synnymme useasti. Uskon uudelleensyntymiseen ja pidän sitä erittäin todennäköisenä. Uskon että se on todella todennäköinen.
"psykiatrian professori Ian Stevenson on dokumentoinut ja tutkinut useita tuhansia väitettyjä jälleensyntymistapauksia, joissa pieni lapsi näyttäisi muistavan edellisen elämänsä."
- Itse väittäisin muistavani entistä elämääni. Muistan olevani nainen ja elimme 80-90' lukua. Muistan pätkiä joita en tässä halua niitä kertoa, koska ovat suuresti muistini syöverissä ja niiden kaivamiseen menisi aikaa jota en juuri nyt omista kovin paljoa.
Miten elät? Köyhästi? Rikkaasti?
- Elän itse hyvin köyhissä olosuhteissa. Pärjäämme, mutta varaa hullutuksiin ei ole. Isäni on eronnut äidistäni, sekä nykyinen isäpuoleni on työtön. Äitini tekee 8e päiväpalkalla työtä kouluttamattomana Ala-asteen 1. luokan koulunkäynti-avustajana + sitten 4veljeä ja lapsilisät = Meidän elämä. Voitte päätellä itse.
Uskon evoluutioteoriaan toisena mahdollisuutena. Oikeastihan en usko edes Elämään, tai siis. Mulla on monia vaihtoehtoja, kuten uudelleensyntyminen, "elämätön" elämä ja sitten vielä tämä evoluutioteoria. Todennäköisimpänä pitäisin itse tuota Elämättömyyttä.
Monien päähän ilmestyy välillä kysymys: Mitä elämä on? Siinä vaiheessa yleensä uppoan ajatuksiin ja päähäni tulee musta-aukko ja kaikki ajatukset kaikkoavat. Ikäänkuin Nirvanan portit aukeaisivat ja mieli tyhjentyy. Kysymys on haastava eikä siihen ole oikeaa vastausta / selitettävää vastausta.
Keskustelua, kiittos! \o/