praKKA kirjoitti:Ubuntu ja kun hommaat vielä pci-väylään digikortin niin mythbuntu
Siis toimiiko ubuntussa PCI-väyläiset TV-kortit? Täytyy vaan saada jotenkin tosta VGA:sta ulostulo TV:lle jos olohuoneen mediakoneeksi menee tää.
praKKA kirjoitti:Ubuntu ja kun hommaat vielä pci-väylään digikortin niin mythbuntu

G-DoG'X kirjoitti:Gigantti ei liity tähän mitenkään poju?! kuka vitun idiootti OSTAA koneensa?
Fonzie kirjoitti:ASUS P4PE
Pentium IV 2,53ghz
1GB DDR1 400mhz
Matrox G450 32mb
Jotain suht koht helppoa distroa, itse en ainakaan vielä näistä tajua oikeen mitään. Täytyy sitten lukea oppaita.
praKKA kirjoitti:Fonzie kirjoitti:ASUS P4PE
Pentium IV 2,53ghz
1GB DDR1 400mhz
Matrox G450 32mb
Jotain suht koht helppoa distroa, itse en ainakaan vielä näistä tajua oikeen mitään. Täytyy sitten lukea oppaita.
Kyllä Ubuntu tuossa toimii, Matroxin tuki on mainiota. Sitten kun olet hieman oppinut niin voit kokeilla vetää Ubuntun ihan komentoriviasennuksesta lähtien ja tehdä siitä niin pieni ja kevyt kuin osaat.
Jos luet Fonzien postauksen niin ymmärrät. Pehmeä lähtökohta.Duracell kirjoitti:Miksi helvetissä pitää edes lähteä Ubuntusta liikkeelle jos haluaa optimoidun käyttöjärjestelmän?
G-DoG'X kirjoitti:Gigantti ei liity tähän mitenkään poju?! kuka vitun idiootti OSTAA koneensa?
wiipe_ kirjoitti:Jos luet Fonzien postauksen niin ymmärrät. Pehmeä lähtökohta.Duracell kirjoitti:Miksi helvetissä pitää edes lähteä Ubuntusta liikkeelle jos haluaa optimoidun käyttöjärjestelmän?
Debian on huono vertauskohta koska valtaosaa Ubuntun ohjeista voi soveltaa suoraan Debianille :) Mutta totta pointtisi toki muuten.praKKA kirjoitti:Juu ja siis edelleenkin minä arvostan laajaa pakettivarastoa ja miljoonia ohjeita mitä taas ei Debianiin saa niin paljoa. Toki jos tietämystä löytyy ja jaksaa kääntää ja hakea paketteja niin mikäs siinä, mutta kyllä minä ainakin Ubuntussa pitäydyn siksi että jos ei osaa niin on helppo hakea ohjeita. Ei todellakaan kannata tapella siitä mikä on paras distro johtuen siitä että tarpeita ja mielipiteitä on todella paljon ja erilaisia. Jos sinä tykkäät Gentoosta niin ei se tarkoita että minäkin tykkäisin. Ei siinä ettenkö tykkäisi :)
wiipe_ kirjoitti:Debian on huono vertauskohta koska valtaosaa Ubuntun ohjeista voi soveltaa suoraan DebianillepraKKA kirjoitti:Juu ja siis edelleenkin minä arvostan laajaa pakettivarastoa ja miljoonia ohjeita mitä taas ei Debianiin saa niin paljoa. Toki jos tietämystä löytyy ja jaksaa kääntää ja hakea paketteja niin mikäs siinä, mutta kyllä minä ainakin Ubuntussa pitäydyn siksi että jos ei osaa niin on helppo hakea ohjeita. Ei todellakaan kannata tapella siitä mikä on paras distro johtuen siitä että tarpeita ja mielipiteitä on todella paljon ja erilaisia. Jos sinä tykkäät Gentoosta niin ei se tarkoita että minäkin tykkäisin. Ei siinä ettenkö tykkäisiMutta totta pointtisi toki muuten.