~ Mikä distro minulle? ~

Keskustelua Linuxista ja sen ohjelmista.

Re: ~ Mikä distro minulle? ~

Viesti Latemara 05 Heinä 2008 20:01

praKKA kirjoitti:Kokeile buutissa painaa Deleteä.

Tuo autto, tosin kun koneen laitto päälle, se ilmoitti jotain "206 Muisti jotakin plaa plaa", kokeilin ottaa toisen RAM kamman pois ja alko pelittämään. Tosin, nyt muistia onkin vain se 64 MB. Eli mulla ei vissiinkään kannata asentaa tuota Xubuntua, vaan joku kevyempi vielä? Vai...?
[piilotettu kuva]
Käyttäjän avatar
Latemara

Viesti praKKA 05 Heinä 2008 21:44

Kuinka iso kampa se on? Siis se jonka otit pois. Jos et saa yhdessä toimimaan niin laita vaikkapa D(amn)S(mall)L(inux).
Intel C2D E4400 | 4Gb DDR2 800MHz | 250Gb WD Caviar SE SATA + WD Caviar 500GB GP SATAII 8MB | XFX Radeon HD4770 | Antec Sonata III | Asus P5B | Fuj:tech DTV PRO USB | Win 7 RC 64-bit | Nokia 5800 XpressMusic | Logitech G25 + Rumblepad 2 | Logitech UltraX | Logitech MX518
http://tf2.prakka.org
praKKA
Nerd

Viesti Latemara 05 Heinä 2008 21:50

praKKA kirjoitti:Kuinka iso kampa se on? Siis se jonka otit pois. Jos et saa yhdessä toimimaan niin laita vaikkapa D(amn)S(mall)L(inux).

En tiedä kuin suuri se oli, toisessa kammassa on tarra missä luki/lukee "64MB plaa plaa" mutta tässä viallisessa ei lue mitään.
// Sain toimimaan, mutta ois yks kysymys. Eli jos nyt laitan nettokaapelin tohon wanhaan koneeseen kiinni niin pääsen nettiin? Kysyn siksi koska ennen Linuxia tuosa oli Windows 95 jolla ei ois päässy nettiin ku ei ollu laajakaista asennettuna tms...

//Wii-i, latasin sen Damn Small Linuxin ja poltin levylle, mutta kone ei toimi ilm,an sitä levyä. Eli se on mun tietääkseni Live-CD, mutta mistä voisin ladata sen DSL:än mikä ei ole Live-CD vaan se ns."normaali"?
[piilotettu kuva]
Käyttäjän avatar
Latemara

Viesti Latemara 07 Heinä 2008 21:36

No jes, nt kaverin enon vanhasta koneesta saatiin toinen samanlainen Ram kampa, nyt koneessa on 128MB RAMia, eli mik' Linuxi pit's laittaa? Eli koneen tehot on 433 Mhz prosessori, 128MB RAM, 800MB kovo - toinen koo jonka kapasiteetti' ei tiedet'.
[piilotettu kuva]
Käyttäjän avatar
Latemara

Viesti DJanne 08 Heinä 2008 14:43

Latemara kirjoitti:No jes, nt kaverin enon vanhasta koneesta saatiin toinen samanlainen Ram kampa, nyt koneessa on 128MB RAMia, eli mik' Linuxi pit's laittaa? Eli koneen tehot on 433 Mhz prosessori, 128MB RAM, 800MB kovo - toinen koo jonka kapasiteetti' ei tiedet'.

Jos siinä kerran on noin pieni kovo on niin sitten kantsii varmaan laittaa Damn Small Linux.
Asian tuntevampi voi kertoa lisää.
Tuleva kone: Sapphire Radeon HD4870 512MB | Intel C2Q Q6600 | Abit IP35 Pro | SE16 500Gb | 2GB DDR2 800Mhz | Antec P190 | Logitech G5 & G15 | Acer AL2216WSD
http://img34.picoodle.com/img/img34/4/7 ... 0c378f.png Keskiviikkona tilattiin, nyt odotellaan, max. 2 viikkoa ;(
.oOo.
Käyttäjän avatar
DJanne

Viesti exeli 08 Heinä 2008 15:05

DJanne kirjoitti:
Latemara kirjoitti:No jes, nt kaverin enon vanhasta koneesta saatiin toinen samanlainen Ram kampa, nyt koneessa on 128MB RAMia, eli mik' Linuxi pit's laittaa? Eli koneen tehot on 433 Mhz prosessori, 128MB RAM, 800MB kovo - toinen koo jonka kapasiteetti' ei tiedet'.

Jos siinä kerran on noin pieni kovo on niin sitten kantsii varmaan laittaa Damn Small Linux.

Tutkimme latemaran kanssa asiaa ja kävi ilmi että siinä olikin 8 gigan kovo, eli mikäs sellaiselle kannattaa laittaa? Kokeilimme Vector Linuxia, emmekä oikeen saaneet sitä toimimaan, aina valitti että osa tiedostoista oli korruptoitunut tai epäkelvollisia, ja kokeilimme uudelleen asentamista ja eri levyltä yms...
Lopetan Jonnewebissä käymisen, tosin neuvojen/apujen tarpeessa käyn ehkä lukemassa oppaita vain jos tarvitsee. Mutta muuten kiitos ja kumarrus.
Käyttäjän avatar
exeli

Viesti praKKA 08 Heinä 2008 15:20

exeli kirjoitti:
DJanne kirjoitti:

Tutkimme latemaran kanssa asiaa ja kävi ilmi että siinä olikin 8 gigan kovo, eli mikäs sellaiselle kannattaa laittaa? Kokeilimme Vector Linuxia, emmekä oikeen saaneet sitä toimimaan, aina valitti että osa tiedostoista oli korruptoitunut tai epäkelvollisia, ja kokeilimme uudelleen asentamista ja eri levyltä yms...

Jos ne oli korruptoituneita? Se kovalevyhän voi olla hajoamassa jolloin tavara korruptoituu. Tommoiseen romuun ei uutta kannatakkaan sitten ostaakkaan.
Intel C2D E4400 | 4Gb DDR2 800MHz | 250Gb WD Caviar SE SATA + WD Caviar 500GB GP SATAII 8MB | XFX Radeon HD4770 | Antec Sonata III | Asus P5B | Fuj:tech DTV PRO USB | Win 7 RC 64-bit | Nokia 5800 XpressMusic | Logitech G25 + Rumblepad 2 | Logitech UltraX | Logitech MX518
praKKA
Nerd

Viesti scumbägi 09 Heinä 2008 21:55

Onko kukaan kokeillut fedora corea? Itse ajattelin testailla tässä ja varmaan lyönkin sen tuohon xp:n/vistan kaveriksi kun pari komponenttia tipahtaa postiluukuun. Myöskin Mandriva vaikuttaa kokeiltavalta. Onko muuten hankalaa laittaa monta Linuxia yhdelle kovolle? Windows+Linux kyllä onnistuu täällä päässä mutta tuo triplaboottaus arveluttaa..
oot mun idoli ja mestari
scumbägi

Viesti praKKA 09 Heinä 2008 23:11

Eipä sillä väliä ole, osioit vain ahkerasti niin kyllä se grubi ne tunnistaa. Lähinnä on valinnanvaikeus buutissa ja se että on liikaa tekstiä grubin listassa (siis tietty oma mielipide).
praKKA
Nerd

Viesti Duracell 10 Heinä 2008 00:24

Iccolb kirjoitti:Onko kukaan kokeillut fedora corea? Itse ajattelin testailla tässä ja varmaan lyönkin sen tuohon xp:n/vistan kaveriksi kun pari komponenttia tipahtaa postiluukuun. Myöskin Mandriva vaikuttaa kokeiltavalta. Onko muuten hankalaa laittaa monta Linuxia yhdelle kovolle? Windows+Linux kyllä onnistuu täällä päässä mutta tuo triplaboottaus arveluttaa..

Fedora 8 on aika mahtava jos vaan rpm-pohjaset kiinnostaa. Ite tykkään ehkä graafisena versiona enemmän tästä kun ubuntusta. Tuo triplabootti onnistuu ihan hyvin kun asentaa vaan normaalisti grubin fedoran kanssa.
[piilotettu kuva]
Käy kirjoittamassa allekirjoitukseeni ^^
Käyttäjän avatar
Duracell
-pupu

Viesti scumbägi 10 Heinä 2008 20:10

Jos heitän koneelle XP+Mandriva+Fedora niin missä järjestyksessä kannattais asentaa. Ekana varmaan XP, mutta entäs sitte..?
oot mun idoli ja mestari
scumbägi

Viesti Duracell 10 Heinä 2008 20:26

Iccolb kirjoitti:Jos heitän koneelle XP+Mandriva+Fedora niin missä järjestyksessä kannattais asentaa. Ekana varmaan XP, mutta entäs sitte..?

No ainakin Fedora osaa etsiä muut käyttöjärjestelmät grubbia asentaessa joten itse laittaisin sen viimeisenä. En kuitenkaan väitä ettei Mandriva osaisi samaa, siitä kun ei vaan ole kokemusta.
[piilotettu kuva]
Käy kirjoittamassa allekirjoitukseeni ^^
Käyttäjän avatar
Duracell
-pupu

Viesti praKKA 10 Heinä 2008 21:41

XP eka, sit on ihan se ja sama.
praKKA
Nerd

Viesti pietari-poika 10 Elo 2008 21:17

Mikä distro tällaiseen koneeseen?

Intel Atom 1,6GHz
1Gt DDR2 533MHz
Intel 945GC NorthBridge
ICH7 Southbridge
Integroitu GMA 950 näytönohjain
Kiintolevytilaa tulee alustavasti olemaan 160GB

Käytettäisiin nettiselailuun, median toistoon (videot, musiikki) ja satunnaisesti servukoneena. Ubuntu?
Käyttäjän avatar
pietari-poika

Viesti praKKA 10 Elo 2008 21:43

Ubuntu ja kun hommaat vielä pci-väylään digikortin niin mythbuntu :)
praKKA
Nerd

Palaa alueelle Linux