Suomalainen kirjoitti:Suoraan sanottuna olisi sulaa HULLUUTTA liittyä noin mätään sotilasliittoon kuin NATO. Siellä eivät juuri muut maat saa päättää mitään muuta kuin USA, Suomen ei missään nimessä kannata liittyä NATO:oon koska muuten emme olisikaan niin turvassa kuin jotkut väittävät, USA haluaa vain käyttää maitamme sotatantereena jos venäjä hyökkäisi. Ja jos NATO:oon liityttäisiin niin miten kävisi venäjä suhteiden? Ja entäs turvallisuuden?
Hullumpaa olisi olla "puolueeton" maa mahdollisessa sodassa.
Tuossa olet ihme kyllä aika paljolti oikeassa että USA siellä johtaa niitä asioita, mutta eipä noiden NATO maiden ole pakko kuitenkaan jokaiseen USA:n sotaan lähteä. Joten siis eipä Suomenkaan tarvitsisi. Ja uskotko tosiaankin sitten johonkin EU:n puolustusjoukkoihin. Veikkaan että koko joukot tulevat olemaan samanlainen iso vitsi kuin koko EU. Huono vitsi kaikenlisäksi. NATO on Suomelle ainoa ja paras ratkaisu tällähetkellä ja tulevaisuudessakin.
Jos se Venäjä hyökkäisi niin kyllä minä tänne toivottaisin ilomielin tervetulleeksi mahd. paljon USA:n sotilaita torjumaan niitä ryssiä. Mielummin USA:n sotilaita puolustamaan ja lähtemään sodan jälkeen kuin ryssä miehittämään maata ennaltamääräämättömäksi ajaksi.
Tuskimpa se NATO:on liittyminen sen kummemmin noita Venäjä suhteita huonontaisi. Jos se huonontaisi niin mitäpä se Venäjä asialle voisi tehdä?Nytkin tuntuu jo nuo kauppa ja muutkin suhteet takeltelevan.
Turvallisuutta NATO:on liittyminen nimenomaan parantaisi eikä huonontaisi missään tapauksessa.
Ja kuvitteletko että se Venäjä kiertäisi Suomen jos se länteen lähtisi laajenemaan? Tännehän se ensimmäisten joukossa rynnisi ja siinäpä sitä sitten oltaisikin ryssän alusmaana jälleen kerran. Mielummin jenkki puolustamassa kuin ryssä valloittamassa.