Yliluonnolliset/pelottavat asiat

Aiheet jotka eivät sovi muualle.

Re: Yliluonnolliset/pelottavat asiat

Viesti sAmulii 18 Kesä 2008 21:51

Minkä takia kummituksiin ei uskota vaikka niistä on niin monia monia monia videoita, kuvia, kertomuksia, äänileikkeitä yms.. Miksi niin monet monet monet ihmiset näkisivät vaivaa tehdessään tuollaisia pilana? Miksi ylipäätänsä on keksitty kummitukset ja miksi siitä on tehty niin iso juttu? Miksei liikkuvista puista ole tehty miljoonia todisteita?

Jumalaan uskotaan, ainoa todiste raamattu. - Kummituksiin ei uskota, todisteita miljoonia joista 95% on huijausta. Mutta silti on se 5%. ?????

Eihän tämä mikään aave-topic ole, mutta yliluonnollinen asia se silti on. Omalla kohdallani nämä kummitustarinat jäävät yhteen, mikä ei niin näyttävä juttu olekaan. Isäni täti oli kuollut yöllä yhden aikoihin ja seuraavana yönä kun tätini oli isäni tädin asunnossa yötä, isäni tädin entinen herätyskello kaapissa soi yhden aikoihin. Tiedä sitten, oliko vika. Mutta eiköhän isäni täti olisi heittänyt sen sitten roskiin, jos se herätyskello olisi aiemminkin soinut.
Käyttäjätunnus vaihdettu : Laakko -> sAmulii
Käyttäjän avatar
sAmulii

Viesti Soulja 18 Kesä 2008 21:55

sAmulii kirjoitti:Jumalaan uskotaan, ainoa todiste raamattu. - Kummituksiin ei uskota, todisteita miljoonia joista 95% on huijausta. Mutta silti on se 5%. ?????

Kerro minulle yksikin kuva tai video, joka kuuluu tuohon viiteen prosenttiin. En ole vielä törmännyt mihinkään videoon tai kuvaan, jossa olisi todistettavasti oikeita kummituksia.

E; Niin ja mitä helvetin äänileikkeitä?
| Vuoden tulokas 2008 | Miksi ajaa BMWllä kun voi lentää LSDllä? |
Käyttäjän avatar
Soulja

Viesti sAmulii 18 Kesä 2008 22:58

Soulja kirjoitti:
sAmulii kirjoitti:Jumalaan uskotaan, ainoa todiste raamattu. - Kummituksiin ei uskota, todisteita miljoonia joista 95% on huijausta. Mutta silti on se 5%. ?????

Kerro minulle yksikin kuva tai video, joka kuuluu tuohon viiteen prosenttiin. En ole vielä törmännyt mihinkään videoon tai kuvaan, jossa olisi todistettavasti oikeita kummituksia.

E; Niin ja mitä helvetin äänileikkeitä?

Todistettuja todisteita ei tietenkään ole. Äänileikkeitä, esimerkiksi EVP:itä. Etkö ole koskaan seurannut mitään ohjelmaa, jossa puhutaan aaveista? EVP on aika yleinen juttu niissä. Nauhalle siis tulee selittämättömiä ääniä, sanoja yms. Onhan näitä paljon paljon videoita tai kuvia mitä ammattitutkijat eivät ole pystyneet todistaa sitä huijaukseksi, muokkaukseksi tms. Enpä jaksa nyt alkaa etsiä, mutta turha tulla sanomaan että yllätys etten jaksa. Tiedät varmasti itsekin että niitä sivustoja on. Mutta internet ei tähän ole ehkä luotettavin tietolähde. Televisio luultavastikin. Toki netistäkin luotettavaa materiaalia löytyy.
Käyttäjätunnus vaihdettu : Laakko -> sAmulii
Käyttäjän avatar
sAmulii

Viesti mökö 19 Kesä 2008 19:30

voi helkkari kuuluu kokoajan jotain askelii niin joudun kyttää nytkin tota ovee joka viies sekuntti. prkl liikaa kummitus juttui alkaa kuvittelee kaikenlaist.
Viimeksi muokannut mökö päivämäärä 25 Kesä 2008 14:19, muokattu yhteensä 2 kertaa
Regalis kirjoitti:
erikoinenjoonas kirjoitti:Lol se on ottanu sakarin täältä http://servut.us/nutshell/random/Sakarin_Villapaitapeli.swf

Ei kai. O_O Nyt kyllä huijaat...
mökö

Viesti Ozero 19 Kesä 2008 19:34

Öisin kuuluu jonkun "olennon" hengitystä siitä ihan takaa. Esim. viime yönä nukuin yksin huoneessani, mutta silti ihan takaatani kuului jotain huohotusta. Nukuin seinäänpäin, ja olin liian väsynyt kääntymään ja katsomaan. Aamulla sama ääni kuului jostain nurkasta, menin katsomaan ja se loppui. Kuvittelenko vai asuuko meillä haamu? Hmm... :? Taidanpa kuvitella.
Coca-Cola is not a drink, it's a way of life!

Ja ei, en kannata ydinsotaa tai ydinaseita.
Käyttäjän avatar
Ozero

Viesti Yajiko 19 Kesä 2008 20:42

OOOH! Pakko myöntää, tunsin De JaVu tunteen tänään (en sit tiiä miten se kirjotetaan mut w/e) mentiin moottoritiellä, ja kysyin mutsilta, että mihin toi väylä vie?

"Olariin."

Sit menin hiljaseks, ajattelin.. Tuntuu etten ois kuullu siitä, vaikka oon käyny siellä.. Outoa, en osaa selittää.
Rahalaskuri
Kasassa: 30€ Jäljellä: 159€
[piilotettu kuva]
Uutta kallista mopokortti uudistusta ei saa toteuttaa! <- allekirjoita plz (:
Käyttäjän avatar
Yajiko

Viesti MM0RE 19 Kesä 2008 22:21

Mulla on tosi monta tuommosta juttua mutta kerron pari.

1.kerran jouluna muut oli kaupassa minä jäin kotiin katsoon telkkaria meijän kuusen kynttilät oli sammutettu niin sitten yhtäkkiä ne räpsähti säikähin ihan kauheesti menin kattomaan mikä siinä oli niin sitä yhtä kuusen kynttilää oli löysätty vähä ja se sitte sai vähän sähköö niin kaikki valot kävi päällä.

2.Tää tapahtuu monesti meidän eteisessä on aika paljon tavaraa ainako oon yksin kotona pelaan tietsikkaa tai katon telkkaria niin sieltä hyllystä tippuu tavaraa eka kerran meinas paska tulla housuun. :D

3.joskus jos pesukone on päällä ja oon vaikka kattomassa telkkaria sitte se silleen niinkö alkaa hiljenemmään luulin että se sammu sitte menin kusella niin yhtäkkiä siinä meni linkous päälle ja kuulu hirvee ääni meni kusi pelkeen ohi. :(

Siinä oli pari sanokaa jos haluatte kuulla enmmän. :wink:
Entinen The Bart Simpson (tein uuden accountin)

[piilotettu kuva]
[piilotettu kuva]
Käyttäjän avatar
MM0RE

Viesti Jere1 19 Kesä 2008 23:58

Se ei kai ole ihan normaalia, jos Deja Vu kestää melko pitkään ja ja teidän etukäteen mitä tapahtuu.
Esim.
Näen kun kaverini kaatuu.
Sitten tuntuu, että on käynyt ennenkin ja mietin, että kohta toinen kaveri sanoo: "Haha jätkä kämmäs", ja sitten kaveri sanoo sen.
Tämä ei ole tapahtunut oikeasti. Se on vain esimerkki.
Tuommoisen jälkeen on aina semmoinen hyvin hämmentynyt olo.
Käyttäjän avatar
Jere1

Viesti MM0RE 20 Kesä 2008 14:26

No niin voin kertoo nyt lisää näitä juttui kun aloin muisteleen näitä.

1.Tää ei oo mun mutta tää on ihan hirvee löysin tuolta kauhu infosta -------->Mä ja mun kaveri oltii mökillä, tietysti vanhemmetki oli mukana, sit me päätettiin käydä metsäs kattomas paikkoi ku se tapahtu. Me kuultii mun kaverin kaa ääntä ja mentii sitä kohti kunnes joku ihan pieni kivenkokone lens mun kaverii päin. Mä sain melkein sydärin. Sit vast älysin et oli ollu hirvenmetsästyskausi ja menin tarkistaa oliks mun kaverii osunu joku panos ja nii oli käyny. Se oli viel kuollu. Se oli hirveetä enkä mä voinu tehä mitää... nykyää itken joka ilta sen takii enkä pääse siit koskaa ohi... :( Se oli kauheeta. Raivosin viel kaikenlisäks sille ampujalle ja jouduin sairaalaan ku olin nii shokissa.

2.mullekin on tapahtunu näitä enne unia no tässä ois yks ------>näin semmosta unta että olin semmosessa tosi korkeessa nosturissa ja mua pelotti jonku verran näin sitä varmaan joka viikko 3 kertaa jonku kuukauden ajan niin sitte kun me oltiin mun isän ja pikkusiskon kanssa ajelemassa autolla huomattiin semmonen nosturi mihin sai mennä kyytiin no en muistanu sitä mun unta ja menin siihen nosturiin ja se nous 96 metriin sitte alko vähän pelottaan kun se vähän heilu tuulessa kun tulin sieltä alas ja menimme kotiin niin illalla olin menossa nukkumaan niin muistin että olin nähny sitä unta sitte vähä oli outoo että näin enne une
Entinen The Bart Simpson (tein uuden accountin)

[piilotettu kuva]
[piilotettu kuva]
Käyttäjän avatar
MM0RE

Viesti toitza 20 Kesä 2008 15:30

Juu, en usko mihinkään yliluonnollisiin juttuihin, kummituksiin ym. Déjà vu on toki tuttu ilmiö, lähes viikoittain koen sen. Etenkin koulussa tuli hyvinkin useasti. Ja sitten kun kävelin kaupasta kotiin päin niin oli kainalossa pari lehteä ja laitoin ne vaistomaisesti pään ylle, ja parin sekunnin päästä siihen lensi jotain pikkukiviä. Ja kerran näin "enneunen" jossa olin kaverillani ja hän teki jotain ihme duudsonit-temppuja trampoliinilla ja mursi sormensa. Kolme päivää sen jälkeen kaveriltani ihan oikeasti murtui sormi trampoliinilla. :?
Käyttäjän avatar
toitza

Re:

Viesti suomi359 22 Kesä 2008 00:06

Halpahitleri kirjoitti:Okei, alan keskustella nyt asiallisesti. Tuli tuosta verenron jutusta mieleen, että, kun kerran menin nukkuun ja olin sammuttanu tietsikan, niin yhtäkkiä se meni päälle. Sitten sammutin uudestaan ja se meni taas päälle. Oli pakko vetää yks johto seinästä, ettei menis päälle.

En usko, että tuossa olisi millään kummituksella ym. ollut osuutta asiaan.

mulla tuli tosta mieleen yks pikku ykkosmyrsky niin asiaan
olin menossa nukkumaan ja kerran oli se ukkosmyrsky niin otin kaikki johdot seinästä irti kun olin menossa nukkumaan niin kone käynistyi ihan itse johdot oli pois seinästä. vähän pelotti
suomi359

Viesti Oyto 01 Heinä 2008 20:27

Tämä varmaan kuulostaa aika naurettavalta (ainakin minusta) eikä tässä mitään yliluonnollista ole mutta säikähdin kyllä vähän:
Olin kavereitten kanssa syönyt/juonut kaikkee makeaa ja sokerista eli mentiin siinä vähän sokerihumalaan. Sitten mentiin trampalle hyppiin ja kello oli jotai 23.15 ja oltiin edelleen sokerihumalassa ja vähän väsyneitä. Sitten siinä yht äkkiä eteeni ilmesty joku muumipekko (joka kyl katos melkeen heti) Ja säikähin eka ihan hitosti, mut sit mun kaverit kysy et mitä kävi ja koitin kertoo niille mut sit tajusin itekkin vast kunnol mitä kävi ja repesin siihen paikkaan XD Toi juttu nolottaa jotenkin edelleen :oops:
Oyto

Re:

Viesti GHsankari 07 Heinä 2008 00:01

Quentin kirjoitti:Tämä ei ole ehkä yliluonnollista tai pelottavaa, mutta minä näen usein enneunia. Unen tapahtuma voi sattua oikeassa elämässä vaikka seuraavana päivänä tai vaikka kuukauden kuluttua. Ja sitten kun muistaa että on nähnyt jutun unessaan, tulee todella ahdistunut olo.
mul on iha sama juttu! :shock::cry:
GHsankari

Re:

Viesti GHsankari 07 Heinä 2008 00:07

JamBoRee kirjoitti:Mä oon ruvennu aina välillä näkee varjo ihmisii jotenki pelottavaa ku näkyy et joku vilahtaa vierestä

mullekki käy tollasii jatkuvast! :cry: en koht kestä enää :cry:
GHsankari

Viesti Regalis 07 Heinä 2008 00:09

sAmulii kirjoitti:Todistettuja todisteita ei tietenkään ole. Äänileikkeitä, esimerkiksi EVP:itä. Etkö ole koskaan seurannut mitään ohjelmaa, jossa puhutaan aaveista? EVP on aika yleinen juttu niissä. Nauhalle siis tulee selittämättömiä ääniä, sanoja yms. Onhan näitä paljon paljon videoita tai kuvia mitä ammattitutkijat eivät ole pystyneet todistaa sitä huijaukseksi, muokkaukseksi tms. Enpä jaksa nyt alkaa etsiä, mutta turha tulla sanomaan että yllätys etten jaksa. Tiedät varmasti itsekin että niitä sivustoja on. Mutta internet ei tähän ole ehkä luotettavin tietolähde. Televisio luultavastikin. Toki netistäkin luotettavaa materiaalia löytyy.

Se, ettei jotain asiaa pystytä selittämään, ei tarkoita etteikö sille löytyisi luonnollista selitystä. Ei esimerkiksi ole keksitty aukotonta selitystä painovoimalle, mutta ei se tarkoita, että se olisi yliluonnollinen ilmiö.

Turhaa jargonia:
Oikeastaan koko yliluonnollinen-termi on täysin turha, koska yliluonnollisia asioita ei ole olemassa. On vain asioita joita on olemassa, ja niitä joita ei ole. Jos esimerkiksi aaveita olisi 100 % todistettavasti olemassa, niiden olemassaolo olisi tieteellisesti todistettavissa, eli ne olisivat luonnollisia.
Käyttäjän avatar
Regalis

Palaa alueelle Yleinen keskustelu