Oletko C(++), Python, Visual Basic tms kielen ammattilainen?

Keskustelua tietokoneohjelmista ja käyttöjärjestelmistä.

Oletko C(++), Python, Visual Basic tms kielen ammattilainen?

Viesti brains eater 09 Joulu 2006 19:42

Tuli vain mieleen että onko täällä ketään muun kielen "hyvin osaavaa" kaveria kuin jonkun PHP:n tai HTML:n? :?
Jotta topici ei jäisi näin lyhyeksi, voit myös sanoa missä olet oppinut koodaamaan juuri sitä kieltä?
brains eater

Viesti Cohen 09 Joulu 2006 20:14

Noh... en nyt sanoisi itseäni ammattilaiseksi, mutta kylhän minä jonkin verran osaan VBtä, sekä tietysti Blitz3Dtä
Käyttäjän avatar
Cohen

Viesti Duracell 09 Joulu 2006 20:38

CoolBasicia osaan/osasin jokin verran. Opin sitä ihan manuaaleja ja esimerkki koodeja selailemalla.
[piilotettu kuva]
Käy kirjoittamassa allekirjoitukseeni ^^
Käyttäjän avatar
Duracell
-pupu

Viesti Matso- 10 Joulu 2006 01:59

En ole ammattilainen missään, vielä.
E: enkä oikein usko että täällä paljoa ainakaan "ammattilaisia" on, ehkä harrastelijoita enemmän, kuten minä :) Javaa olen vähän alotellut. Ensin netistä, mutta päätin sitten ostaa tuollaisen kirjasen.
Matso -> Matso-
tong-simppel -> Matso
Käyttäjän avatar
Matso-

Viesti WildFinn 10 Joulu 2006 02:46

VB ja Java ME.
Kursseilla ja töissä...
--
"Käytä Googlea!" ei ole mikään vastaus...
[piilotettu kuva]
WildFinn

Viesti brains eater 10 Joulu 2006 10:59

Matso kirjoitti:En ole ammattilainen missään, vielä.
E: enkä oikein usko että täällä paljoa ainakaan "ammattilaisia" on, ehkä harrastelijoita enemmän, kuten minä :) Javaa olen vähän alotellut. Ensin netistä, mutta päätin sitten ostaa tuollaisen kirjasen.

Itsekin olen javaa kokeillut netti-oppaana, mutta näiden oppaiden vanhuus on 90-lukua.(Jopa 80) ja kääntäjät eivät aina suostu näiden kanssa pelaamaan. Ostitko jo siis sen kirjan vai aiotko ostaa? Kaikki omat löytämäni Java-kirjat ovat loppuunmyyty.... :cry:
brains eater

Viesti nipasenmaki 10 Joulu 2006 14:12

Visual Basicia hallitsen, tosin puoleen vuoteen mitään tehnyt niin vähän unholaan saattanut asiat jäädä. Visual basikkia opettelin http://ohjelmointiputka.net oppaalla ja koodivinkkejä selaamalla opettelin.

C/C++ osaan juuri ja juuri alkeet, mutta en mitään suurta kykene tekemään, tarkoitus kyllä olisi joskus lisää opetella.

Pythonia olen yrittänyt aloitella, kun hauskalta kieleltä ihan vaikuttaa ja lisäkirjastoja saatavilla aika hurjasti.

Web-ohjelmointi puolen ((x)html/css/php) hallitsen kaikkein parhaiten, jopa oikeasti jotain osaan :o

Ammatiksi näitä on vähän paha vääntää 14 vuotiaana.
[piilotettu kuva]
Käyttäjän avatar
nipasenmaki

Viesti Matso- 10 Joulu 2006 21:38

brains eater kirjoitti:Itsekin olen javaa kokeillut netti-oppaana, mutta näiden oppaiden vanhuus on 90-lukua.(Jopa 80) ja kääntäjät eivät aina suostu näiden kanssa pelaamaan. Ostitko jo siis sen kirjan vai aiotko ostaa? Kaikki omat löytämäni Java-kirjat ovat loppuunmyyty.... :cry:

Joo olen tilannut ja saanutkin jo aikaa sitten. Ihan hyvältä tuo kirja on vaikuttanut. Elikkö tällainen teos https://www.talentumshop.fi/talecom/. Siitä voit vaikka samantien tilata.
Edit: Niin ja tuo on varsin tuore teos. Julkistettu tänä vuonna (2006).
Edit2: Tuo linkitys ei näemmä toiminut, mutta pistä hakuun "java ohjelmointi" ja siitä se:

Vesterholm Mika, Kyppö Jorma
JAVA-OHJELMOINTI (SIS. CD)
Matso -> Matso-
tong-simppel -> Matso
Käyttäjän avatar
Matso-

Viesti Anzee 10 Joulu 2006 23:07

HTML:stä tiedän nämä perusjutut sun muut. Siitä olen lukenut jonkun kirjan kirjastosta ja Sivut.orgin oppaan.

Visual Basicia on tullut koulussa opeteltua ATK-tunnilla. Lisäksi olen lueskellut Ohjelmointiputkan oppaan aiheesta. Molemmistaa tiedän nämä perusjutut.
Käyttäjän avatar
Anzee
Leipuri

Viesti woodhead 10 Joulu 2006 23:32

En nyt ehkä ammattilainen, mutta osaan melko hyvin visual basicia + vbs:ää, quickbasicia, php:tä, html:ää ja jonkin verran myös javaa, C:tä/C++:aa ja jonkin verran myös linuxin/unixin komentokehoitteen scriptausta. Kaiken muun olen oppinut lähinnä itse kokeilemalla ja internetin esimerkkejä lukemalla, mutta javaa opiskellaan meillä datanomilinjalla.
woodhead

Viesti brains eater 11 Joulu 2006 15:50

Kiitos Matsolle. Taidanpa käydä tilaamassa.... :)
brains eater

Viesti MarkoK 12 Joulu 2006 08:18

Miksi täällä väheksytään www-ohjelmoijia :D
Noh anyway. VB (Visual Basic) on tuttua lähinnä makrojen koodailun takia.
Koulussahan ne opiskelujen aikana tako tota päähän kuten samaten Delphiä.
http://www.markokaartinen.net
*Häikäilemätöntä mainostusta*
Käyttäjän avatar
MarkoK

Viesti Matso- 12 Joulu 2006 13:54

Mazeman kirjoitti:Miksi täällä väheksytään www-ohjelmoijia :D
Noh anyway. VB (Visual Basic) on tuttua lähinnä makrojen koodailun takia.
Koulussahan ne opiskelujen aikana tako tota päähän kuten samaten Delphiä.
Ihmeellistä ettei datanomi linjalla ees C/C++:aa oo sulle opetettu O_o. Meillä heti alussa C:tä.
Matso -> Matso-
tong-simppel -> Matso
Käyttäjän avatar
Matso-

Viesti MarkoK 12 Joulu 2006 14:34

Matso kirjoitti:Ihmeellistä ettei datanomi linjalla ees C/C++:aa oo sulle opetettu O_o. Meillä heti alussa C:tä.

Riippuu koulusta ja koulutusohjelmasta :D
http://www.markokaartinen.net
*Häikäilemätöntä mainostusta*
Käyttäjän avatar
MarkoK

Re: Oletko C(++), Python, Visual Basic tms kielen ammattilainen?

Viesti markkustaven 29 Maalis 2009 12:22

OLIN Visual Basicin ammattilainen ja aion taas olla ja takana yli 5 vuoden kokemus. Opuksia olen nähnyt muutamia ja VAIN yhden hyvän tavannut ja se on tosi hyvä.
Joku kustantaa Visual-kirja sarjaa ja sain käsiini Kirsti Leppämaan opuksen Visual Basic 6. Opettaa lähes kädestä pitäen alusta alkaen ihan tietokantakäsittelyyn selkein esimerkein ja kuvin.
Sain kovan työn ja tuurin kautta Suomalaisesta Kirjakaupasta.
Voit kokeilla etsiä myös www.docendo.fi
markkustaven

Palaa alueelle Ohjelmistot ja käyttöjärjestelmät