Mopot (siis mopot, skootterit ehkä omaan topikkiin)

Aiheet jotka eivät sovi muualle.

Mopot (siis mopot, skootterit ehkä omaan topikkiin)

Viesti Rixu 03 Marras 2006 19:09

En löytänyt kuin älyvanhoja mopo topikkeja eli tein uuden :D .
Minkäslaisia mopoja täällä kaikilla on? Viritykset yms yms?

Itselläni on 4 mopoa, 2-tahti painotteisia vain yksi nelitahti (ja sekin epäkunnossa). Eli siis Suzuki S1 ja PV, Honda Z50 ja Pappatunturi

Tietoja:
Suzuki S1
vm. -92
virit: 50cc power+, 12mm mikuni (muuttuu ehkä 16mm), Gianellin tehari, 10/42 välit... kulkee varmaan jonku 70-75km/h
tuning: TnT Tuning tanko, -pehmuste ja karjikset, maalattu osa katteista, Polisport emx maski ja lokari

Suzuki PV
vm. -88
virit: 60cc läpiskä, Luhaoan tehari, kiihdytys ratastus... kulkee helekutin vähän...
tuning: punainen runko, s1:n tanko, kiilloitettu änkkä (:P)

Honda Z50
vm. ?
virit: ?
tuning: ?

Pappa
vm: ?
virit: vakio... kulkee silti yli 60km/h
tuning: rumaksi laitettu
Viimeksi muokannut Rixu päivämäärä 06 Marras 2006 18:01, muokattu yhteensä 1 kerran
fuk the sit
Käyttäjän avatar
Rixu

Viesti Apes 03 Marras 2006 21:29

Mulla on jincheng Q7 manki. en oo virittäny. Hyvä mopo mutta nyt on pieniä ketjuongelmia, jotka aattelin korjata.. Aina putoaa, katkeaa liitoksista ja liitin hukkaan. Pitäs korjata asia....
Käyttäjän avatar
Apes

Viesti 1473 04 Marras 2006 11:37

Tunturi Break -85. Luulin aluks ettei oo viritetty, sitten kun alettiin yhen kaverin kaa hiukan huoltamaan niin jaaha välit on hiukan muutettu ja sitten se kaasari kyljessä lukee dellorto 14:9, meinaa siis 14mm kuristettu 9mm no sitten mitattiin se niin oli hiukan mitä v****a olo kun se olikin 16 mm 8) . Ja niin se pakoputki, nyt se on melkein ontto kun me hakattiin ruuvimeisselin kaa ne palaset pois sieltä.
1473

Viesti N-Joy 04 Marras 2006 12:30

Ei mitään mopoja enään ;) Minulla oli vielä kesällä Derbi Senda Xtreme, mutta myin pois kevarin alta. Se oli täysin vakio, mutta kulki 60km/h. Täältä näette kuvia, "tuningia" oli vain vanneteipit ja kromilistat etukatteissa.
Käyttäjän avatar
N-Joy

Viesti Matti Näsä 04 Marras 2006 12:31

Mulla on sekasikiö Tunturi projekti. Siinä on Sportin runko,Startin kone(Pappatunskan jalkavaihteinen), takahaarukka jostain muusta ehkä Supersportista, Pappan äänäri tulee. Siinä on pienoinen projekti.

Kuva ennen ostoa: http://www.bikepics.com/pictures/216248/
98% Teineistä polttaa tai on polttanut tupakkaa. Jos olet yksi niistä 2%, kopioi tämä teksti sigiisi.
Käyttäjän avatar
Matti Näsä

Viesti L-o-L 04 Marras 2006 19:36

Ei ole vielä mopoa. Crossipyörä on, mutta se luokitellaan oikeastaan piikiksi.

Mutta voin jo sanoa, että mopo tulee olemaan nimittäin tälläinen. .:

http://www.derbi.fi/index.php?sivu=mall ... sm%20xtrem
Amd Athlon 6400+ Black Edition, NVIDIA GeForce 8800 Gtx, 500G sata2 kovo, 4g DDR2 ram, Xp Professional, ATX III 500w kotelo, Logitech MX518 pelihiiri&G11 näppis
Käyttäjän avatar
L-o-L

Viesti Masandero 04 Marras 2006 20:04

Honda Monkey Z50J löytyy, vm. ei tietoo, sain enolta ilmatteeks. Virejä 16/39 välit (12/42 vakio), ja patentti ledi ohitin. Kulkee semmosta 60km/h hyväs alamäes. 8)

Sit löytyy myös Yamaha DT, vm. 2004, se menee semmosta 70-80km/h. :)
Käyttäjän avatar
Masandero

Viesti Smirnoff_Ice 05 Marras 2006 20:25

Pappa
vm: ?
virit: vakio... kulkee silti yli 60km/h
tuning: rumaksi laitettu

Vakiokuriton se sillon on, vakiot kulkee yleensä n. 40-50km/h osien laadusta riippuen... tampio.

Jooo eli mulla on kaks pevettiä, en jaksa laittaa infoa tänne.. ette te niistä mitään sitten ymmärtäisikään.
Smirnoff_Ice

Viesti Regalis 05 Marras 2006 20:40

Mulla on Kinroad GY50, ja sitä ennen oli täysi paska PV. GY menee tällä hetkellä n. 55 km/h, koska se on ollut minulla vasta alle 2 kk enkä ole vielä tehnyt siihen muuta kuin ottanut rajoittimen pois.
Käyttäjän avatar
Regalis

Viesti N-Joy 05 Marras 2006 20:49

Darkpower kirjoitti:Mulla on Kinroad GY50, ja sitä ennen oli täysi paska PV. GY menee tällä hetkellä n. 55 km/h, koska se on ollut minulla vasta alle 2 kk enkä ole vielä tehnyt siihen muuta kuin ottanut rajoittimen pois.
Huhhuh, tuo oli virheostos. Motot.netissä on monelta hajonnut tuosta runko eikä muutenkaan ole hyvää palautetta tullut.
Käyttäjän avatar
N-Joy

Viesti Regalis 05 Marras 2006 20:59

Oxide kirjoitti:Huhhuh, tuo oli virheostos. Motot.netissä on monelta hajonnut tuosta runko eikä muutenkaan ole hyvää palautetta tullut.

Arvasin että kohta joku tulee sanomaan jotain tuollaista. ^^ Voi olla, että monella Kinroad ei ole kestänyt, mutta vähintäänkin yhtä monella ei ole ollut mitään vikaa. Kyllä se runko ihan tarpeeksi tukevalta on tähän mennessä vaikuttanut normaaliajoon. Olisi sitten ihan eri asia, jos ajelisin koko ajan jostain hyppyreistä/kuopista.
Käyttäjän avatar
Regalis

Viesti N-Joy 05 Marras 2006 21:15

Darkpower kirjoitti:Arvasin että kohta joku tulee sanomaan jotain tuollaista. ^^ Voi olla, että monella Kinroad ei ole kestänyt, mutta vähintäänkin yhtä monella ei ole ollut mitään vikaa. Kyllä se runko ihan tarpeeksi tukevalta on tähän mennessä vaikuttanut normaaliajoon. Olisi sitten ihan eri asia, jos ajelisin koko ajan jostain hyppyreistä/kuopista.
No siinäpä se, kun ei ole kuulemma kestänyt normaaliajossakan. Mutta mikäs siinä jos toimii sinulla, voihan niitä maanantaikappaleita tulla (todennäköisesti onkin tullut).
Käyttäjän avatar
N-Joy

Viesti Rixu 06 Marras 2006 17:56

Smirnoff_Ice kirjoitti:Vakiokuriton se sillon on, vakiot kulkee yleensä n. 40-50km/h osien laadusta riippuen... tampio.

Piut... luuletko sä että noissa ois kureja....? Ja mihin kohtaan sä ne laittasit :D tampio olet itse. Tunturi on tehty silleen että se kestää ja sillon kun se on valmistettu Suomessa ei ollut 45km/h:n nopeusrajoitusta. Miksi ne ois tehty kulkemaan 40-50km/h kun niillä sai ajaa 60km/h.....?

ja täällä on kuvia noista minun pikkusista...
fuk the sit
Käyttäjän avatar
Rixu

Viesti Smirnoff_Ice 06 Marras 2006 20:09

Rixu kirjoitti:Piut... luuletko sä että noissa ois kureja....? Ja mihin kohtaan sä ne laittasit :D tampio olet itse. Tunturi on tehty silleen että se kestää ja sillon kun se on valmistettu Suomessa ei ollut 45km/h:n nopeusrajoitusta. Miksi ne ois tehty kulkemaan 40-50km/h kun niillä sai ajaa 60km/h.....?

ja täällä on kuvia noista minun pikkusista...

Ku se nyt ei vaan ole mahdollista että puchin pilailumoottori kulkee vakiona yli 50km/h. :D

Btw, jos joku sanoo pv:tä paskaksi, ja kehuu jtn kinroad (?) kiinanihmettä, niin täytyy olla täysin tietämätön mistään mitään. :D

Onkos siinä kinroadissa kampikammion kattovaloa, tai männälisäpyöritintä?
Smirnoff_Ice

Viesti VisioN 06 Marras 2006 21:34

Minulla on Peugeot Speedfight vuosimallia -00. Käytettynä ostin ja hyvin on pelannut.
Olen uudelleen maalannut sen musta/kulta väriseksi. Alunperin skootteri oli keltainen.
Kahvat olen ostanut uudet sekä alumiiniset astinlaudat jotka löytyvät uusimmista Speedfighteista.
Kulkee mittariin hieman yli 80 km/h, mutta todellisuudessa n. 75 km/h. Rajoitin on poistettu.
Seuraavaksi ajokaudeksi olen kevaria hankkimassa.
VisioN

Palaa alueelle Yleinen keskustelu