Satanismi

Entinen sumppikuppila.

Satanismi

Viesti Altair 31 Elo 2006 17:24

Täällä on jo aihe saatananpalvonnasta, miksei satanismista myös.

Satanismi on käsite, joka voi tarkoittaa uskonnollista tai filosofista liikettä. Suomessa termillä tarkoitetaan yleensä Saatanan kirkon edustamaa antikristillistä uskontoa, nk. laveylaista satanismia. Nimitys saatanallisuus on myös mahdollinen, mutta harvinaisempi.

Satanismi on aate, joka painottaa ihmisen eläimellistä ja ruumiillista puolta, ja näkee Saatanan metaforana, joka edustaa ihmisen ajatusmaailmaa ja elämäntapaa.

Satanismia ei voida rinnastaa saatananpalvontaan, joka, toisin kuin satanismi, nimensä mukaisesti palvoo Saatanaa.

Satanismin kanta-isä on Anton Szandor LaVey, joka näki tarpeen uskonnolle, joka toisin kuin kristinusko, hyväksyisi ihmisen sellaisena kuin hän on, eivätkä painostaisi ihmistä muuttamaan perimmäistä olemustaan.

Satanisti ei palvo Saatanaa, vaan näkee että ihminen on itse keksinyt kaikki jumalat ja uskonnot. Näin ollen, Saatana ei ole satanistille elävä olento, lihaa ja verta, vaan vapauden, aistillisuuden, älykkyyden ja kaiken kehityksen arkkityyppi.

Satanismi on avoimen elitistinen filosofia. Se painottaa erityisesti luovuutta, älykkyyttä, voimaa ja yksilöllisyyttä.

Yhdeksän saatanallista julkilausumaa:
1. Saatana edustaa nautintoa pidättyvyyden sijaan!

2. Saatana edustaa vitaalista olemassaoloa hengellisten päiväunien sijaan!

3. Saatana edustaa turmeltumatonta viisautta tekopyhän itsepetoksen sijaan!

4. Saatana edustaa ystävällisyyttä niille, jotka sen ansaitsevat, sen sijaan että rakkautta tuhlattaisiin kiittämättömille!

5. Saatana edustaa kostoa toisen posken kääntämisen sijaan!

6. Saatana edustaa vastuuta vastuullisille psyykkisistä vampyyreistä huolehtimisen sijaan!

7. Saatana edustaa ihmistä vain eläimenä muiden eläinten joukossa, joka on joskus parempi, mutta useimmiten huonompi kuin muut eläimet, sillä hänen "jumalallinen, hengellinen ja älyllinen kehityksensä" on tehnyt hänestä julmimman kaikista elämistä!

8. Saatana edustaa kaikkea synniksi kutsuttua silloin, kun se tuottaa fyysistä, psyykkistä tai emotionaalista iloa!

9. Saatana on ollut kristillisen kirkon paras ystävä, mikä sillä on koskaan ollut, sillä Hän on pitänyt sen toiminnassa kaikki nämä vuodet!

Keskustelua tästä ideologiasta/uskonnosta, ja mielipiteitä myös.
Viimeksi muokannut Altair päivämäärä 01 Syys 2006 07:37, muokattu yhteensä 1 kerran
AMD Phenom II X4 940 BE @ 3,0GHz / Ati Radeon HD 4870 1GB / 4GB DDR2 800 MHz / Samsung 640 GB / Asus M4A78-E / BenQ E2200HD 21,5" TFT / Creative Fatal1ty Headset / Logitech MX518 / Nokia 5800XM (lelu <3)
[piilotettu kuva]
Käyttäjän avatar
Altair
Assassin

Viesti Nugetti 31 Elo 2006 18:12

Jos tiesit satanan palvojat olivat alunperin tiedemiehiä.
Juuri galileo galilei leimattiin saatanan palvojaksi, siksi että hän keksi aurinko kunnat ja sun muut. Kirkko ei tykännyt hänestä.
ELi saatanan palvojat olivat oikeasti tiedemiehiä.

Asia ymmärrettiin väärin 1800-1900 luvulla ja ruvettiin palvomaan saatanaa jumalanana.
Alkuperin saatanan palvojat olivat siis tuiki tavallisia jopa uskovaisia ihmisiä, mutta iteteen ystäviä. Saatanan palvonta on virheellisestä tiedotsa johtuva väärin ymmärretty aate. Nykyinen saatanan palvonta johtuu siispienestä virheestä jola nykyisiä " saatanan palvojia" rahastetaan.
Käyttäjän avatar
Nugetti

Viesti Altair 31 Elo 2006 18:17

Kyllä, tiesin tuon. Mutta se ei liittynyt tähän aiheeseen mitenkään joten en ottanut sitä tähän mukaan.
Ja halveksun saatananpalvojia satanismin ja satanistien maineen ja ideologian mustamaalauksesta vaikka eivät he sitä tahallaan teekkään.
AMD Phenom II X4 940 BE @ 3,0GHz / Ati Radeon HD 4870 1GB / 4GB DDR2 800 MHz / Samsung 640 GB / Asus M4A78-E / BenQ E2200HD 21,5" TFT / Creative Fatal1ty Headset / Logitech MX518 / Nokia 5800XM (lelu <3)
[piilotettu kuva]
Käyttäjän avatar
Altair
Assassin

Viesti Anal Satan 31 Elo 2006 18:24

DarkAssassinin pitäisi ennemminkin halveksua mediaa, joka opettaa satanismin olevan saatananpalvontaa.. -_-

Tunnustaudun satanistiksi. Kerätään nyt hei lista J-webin satanisteistä! ;)
hyperchondriac kirjoitti:Itse pidän satanismia enemmänkin ideologiana/aatteena kuin uskontona.
Samoin. Siinä ei palvota/uskota mihinkään yliluonnolliseen, se on aate.. En ymmärrä, miten joku siitä uskonnon saa repäistyä..
Viimeksi muokannut Anal Satan päivämäärä 01 Syys 2006 07:57, muokattu yhteensä 1 kerran
Käyttäjän avatar
Anal Satan

Viesti Seneca 31 Elo 2006 21:41

Onhan tämä satanismi mielenkiintoinen uskonto. Miellyin siihen lukiessani siitä muutamalta nettisivustolta ja voisin lukeakin sen The Satanic biblen vai mikä olikaan. Esimerkiksi lauseet "ihminenkin on eläin muiden joukossa" ja "ihminen on oma itsensä" kuulostivat kuin omasta suustani sanotuilta. Eli kai olen osin satanisti, enpä ole varma. : P
"My son, why hide your face in fear?"
"See you not, Father, the Erlking?
The Erlking with crown and flowing cloak?"
"My son, it is a wisp of fog."
Käyttäjän avatar
Seneca

Viesti Shamanisti 31 Elo 2006 22:57

Jeps, kuullostaa kyllä hassulta: "Satanismi vaikuttaa ihan kivalta", noin itse ajattelin kuin luin D-An viestin.

Siinä on mielipiteeni, enkä juuri keksi mitä muuta voisin sanoa, paitsi kiinnostavin aihe tänä vuonna ;l
Käyttäjän avatar
Shamanisti

Viesti Altair 01 Syys 2006 07:19

Nacht kirjoitti:Jeps, kuullostaa kyllä hassulta: "Satanismi vaikuttaa ihan kivalta", noin itse ajattelin kuin luin D-An viestin.

Siinä on mielipiteeni, enkä juuri keksi mitä muuta voisin sanoa, paitsi kiinnostavin aihe tänä vuonna ;l

Kiitos.
Itse en alennu sille tasolle että pitäisin satanismia "kivana", se nyt vain sattuu olemaan uskontoni, suurimmaksi osaksi juuri sen takia että se antaa ihmisen olla oma itsensä, toisin kuin kristinusko.

Arra kirjoitti:voisin lukeakin sen The Satanic biblen vai mikä olikaan.

Suosittelen. Itse tilasin sen tiistaina.

Arra kirjoitti: Eli kai olen osin satanisti, enpä ole varma. : P

(:
[piilotettu kuva]
Käyttäjän avatar
Altair
Assassin

Viesti Astraalipenis 01 Syys 2006 07:35

Satanismin ideologia on niin lähellä ajatusmaailmaani, että pidän itseäni kaiketi sitten satanistina.
Halveksin jtn wnbteinigootteja jotka kulkee ympäri kaupunkia mustat vaatteet päällä ja toitottavat "satanismin" sanomaa. He tietävät satanismista yhtä paljon kuin talitintti koripallosta..
Jos uskoo johonkin atteeseen/uskontoon, kannattaa ottaa asiasta selvää, ennekuin rupeaa selittelemään mitään ._.
Itse pidän satanismia enemmänkin ideologiana/aatteena kuin uskontona.
haistakaa kaikki vittu, ei jaksa enää kiinnostaa. baibai.
Käyttäjän avatar
Astraalipenis

Viesti Anzee 01 Syys 2006 08:06

Kuten Nacht jo sanoikin, alkoi kiinnostamaan tämä satanismi johtuen Dark Assassinin viestistä. Ennen pidin satanismia pahana ja rinnastin sen automaattisesti saatananpalvontaan, hautakivien kaatamiseeen jne. Nyt ainakin tiedän tarkkaan, mikä ero näillä kahdella on.

Nimen omaan, mitä hyperchondriac sanoi, nämä teinigootit eivät tiedä satanismista mitään. Meidänkin koulussa on muutama sellainen ja ne ovat ällöttäviä.

Tunnustaudun ainakin jossain määrin satanistiksi.
Käyttäjän avatar
Anzee
Leipuri

Viesti Mato 01 Syys 2006 09:22

Ääripään saatananpalvojat saattavat jopa uhrata omia lapsiaan...
Ja eikös heitetä tähän tömmöinen arvaus että n. 80% saatananpalvojista käyttää vahvempia aineita...
En luetettut tuohon niitä säälittäviä -jee mä alan saatananpalvojaksi!
Saatananpalvojathan näkevät sitten helvetissä kuinka mukavaa siellä sitten on...

Aamen...
Käyttäjän avatar
Mato

Viesti Shamanisti 01 Syys 2006 09:30

Kjeh, eilen liityin IRC-Galleriassa (aivan huvikseni) sellaiseen yhteisöön kuin: Satanismi ei ole saatananpalvontaa. Pari minuuttia sen jälkeen tuiki tuntematon käyttäjä alkoi väittämään että satanismi on samakuin saatananpalvonta. Törmäsin siinä samalla tälläiseen sivuun:
http://koti.mbnet.fi/crube/lakanaverkko/erimielta.html

Eipä ainakaan mua vakuuttanut tuo sivu.
Käyttäjän avatar
Shamanisti

Viesti Altair 01 Syys 2006 13:36

Nacht kirjoitti:Kjeh, eilen liityin IRC-Galleriassa (aivan huvikseni) sellaiseen yhteisöön kuin: Satanismi ei ole saatananpalvontaa. Pari minuuttia sen jälkeen tuiki tuntematon käyttäjä alkoi väittämään että satanismi on samakuin saatananpalvonta. Törmäsin siinä samalla tälläiseen sivuun:
http://koti.mbnet.fi/crube/lakanaverkko/erimielta.html

Eipä ainakaan mua vakuuttanut tuo sivu.

: P
Kiitos päivän nauruista. Tuo sivu ei vakuuttanut minua yhtään. Perustelutkin olivat harvinaiset perseestä.
[piilotettu kuva]
Käyttäjän avatar
Altair
Assassin

Viesti Not anymore Cooy- 01 Syys 2006 14:08

En paljoa tiedä asiasta,Mutta tiedän minkalainen on helvetinristi.
Not anymore Cooy-

Viesti Nogan 01 Syys 2006 14:54

Satanismi on jossain mielessä hyvästä, kun jossain taas pahasta.

Satanismiko saatananpalvontaa? Ei. Tämä on väärin.

Itse olen ateisti. En uskoisi Jumalaan/Saatanaan, vaikka molemmmat kävisivät luonani kahville.
Tai, en ehkä ole ihan ateisti.
Minä olen Noganuskoinen.
Nyt kyllä menee offiksi, mutta kun alkuun päästiin..

Tässä on minun vastineeni kymmenelle käskylle:

Minä olen Nogan, sinun Herrasi.
Sinulla saa olla vaikka tuhat Herraa, mutta kunhan olet edelleen uskollinen minulle.

Tapa vaan.

Voit varastaakkin.

Voit vaikka sylkeä vanhempiesi päälle.

Tähän en keksinyt mitään. Kunhan teet jotain pahaa.

Noin.

Mutta, satanismi on ihan ok, mutta en oikein pidä siitä.
Tämä allekirjoitus mitätöi mielipiteesi, sosiaalisen statuksesi, peniksesi koon, älykkyytesi ja seksikumppaniesi määrän koska Hitler.
Käyttäjän avatar
Nogan

Viesti Maketsuppi 01 Syys 2006 15:02

Tarkemmin ajatellen.
Satanismin perusajatus on paljon minun mielipidettäni kuvaava, uskon johonkin yliluonnolliseen, mutta se mihin uskon, ei ole taivaanvaltias, joka hallitsee maailmaa pikkurillillään o.O

Kuten Arra sanoi:

Arra kirjoitti:Esimerkiksi lauseet "ihminenkin on eläin muiden joukossa" ja "ihminen on oma itsensä" kuulostivat kuin omasta suustani sanotuilta.

Moneen kertaan olen samat asiat todennut, tarkemmin ajatellen minussa voisi
olla jotin Satanistin merkkiä?
Onhan se harmi, että monen on tälläistä elämänaatetta julkisesti vaikea tunnustaa, koska Satanistit sekoitetaan Saatananpalvojiin..
[piilotettu kuva]
~Last.fm~ |~Deviant-Art~
Kommenttia DA:han ja lisätkäähän Last.fm frendiksi, hihi ~
Käyttäjän avatar
Maketsuppi

Palaa alueelle Vanha kahvihuone

Samankaltaisia viestiketjuja