Satanismi

Entinen sumppikuppila.

Viesti Altair 27 Loka 2006 14:52

katepillar kirjoitti:Voin vain ryhtyä näihin sanoihin. Satanismi on vain aate, ei sitä voi verrata mihinkään muihin uskontoihin koska jos se olisi aivan oma uskonto, niin eikö siinä periaatteessa pitäsi olla oma kirkko?

Sitten saatkin yhtyä johonkin aivan muuhun sillä satanismi on uskonto, ja sillä on kuin onkin oma kirkko. Tietenkin riippuu mihin satanismin lahkoon kuuluu, itse seuraan Laveyismia, muitakin tietenkin on kuten Laveyismista eronneiden
pappien perustama Setiläisyys joka luokitellaan enemmänkin okkultismiksi eikä satanismiksi ja on Yhdysvalloissa tunnustettu uskonto.

Mutta tähän Laveyismista puhuaksemme, heillä on oma kirkko, ja kotisivut, saanen esitellä: Church Of Satan.
AMD Phenom II X4 940 BE @ 3,0GHz / Ati Radeon HD 4870 1GB / 4GB DDR2 800 MHz / Samsung 640 GB / Asus M4A78-E / BenQ E2200HD 21,5" TFT / Creative Fatal1ty Headset / Logitech MX518 / Nokia 5800XM (lelu <3)
[piilotettu kuva]
Käyttäjän avatar
Altair
Assassin

Viesti ysinelonen 18 Maalis 2007 19:40

Ihan kristinuskoinen olen. En satanisti. :roll:

Satanismi on kyllä aika sairasta.
Käyttäjän avatar
ysinelonen

Viesti Zacha 18 Maalis 2007 19:46

ysinelonen kirjoitti:Ihan kristinuskoinen olen. En satanisti. :roll:

Perustele. Ei se minun mielestäni sairasta ole.
"
no sehän on ainoo mitä ne osaa
murhata ja raiskata
odottaneet tilaisuutta koko elämänsä
huomenna oon haudassa
saan ristin, muistosanoja
kuolin isänmaan puolesta
nyt kiväärit ojossa mun haudalla kumarretaan"
kaaos - Kuka kuolee Kenen puolesta
Käyttäjän avatar
Zacha

Viesti ysinelonen 18 Maalis 2007 19:49

Kristin usko ei pyydä ihmistä muuttumaan. Mutta Satanismi on kyllä vain vähän.. no, ateisti olisi parempi, mutta.. no, jokainen valitkoot sitten uskontonsa itse olkoot vaikka Islamilainen.
Käyttäjän avatar
ysinelonen

Viesti Anal Satan 18 Maalis 2007 19:58

ysinelonen kirjoitti:Kristin usko ei pyydä ihmistä muuttumaan. Mutta Satanismi on kyllä vain vähän.. no, ateisti olisi parempi, mutta.. no, jokainen valitkoot sitten uskontonsa itse olkoot vaikka Islamilainen.
Satanismi juuri hyväksyy ihmisen sellaisena kuin ihminen on, eikä aseta turhia kieltoja, kuten kristinusko tekee.
Käyttäjän avatar
Anal Satan

Viesti EveningStar 18 Maalis 2007 20:08

Hmm... olen aina pitänyt satanismia ja saatananpalvontaa samanlaisena huuhaana kuin kristinuskoakin. Mutta nyt olen muuttanut käsitystäni ja itseasiassa ainakin osa tuosta kuulostaa erittäin järkevältä. Näen joitakin yhtäläisyyksiä realismin ja naturalismin kanssa. En näe mitään merkittäviä yhtäläisyyksiä satanismin ja saatananpalvonnan välillä, koska satanismi ei periaatteessa edes usko saatanan konkreettiseen olemassaoloon. Ja ihminen on kuitenkin todennäköisesti polveutunut apinasta, ja on näin ollen itsekin eläin. Mutta kyllä itse "uskon" ateismiin eniten. :)
[piilotettu kuva]
Jokelan ampumavälikohtauksen uhrien muistolle
Se on ohi nyt minun osaltani.
Käyttäjän avatar
EveningStar

Viesti SeeDub 18 Maalis 2007 20:50

Heimdallr kirjoitti:
ysinelonen kirjoitti:Kristin usko ei pyydä ihmistä muuttumaan. Mutta Satanismi on kyllä vain vähän.. no, ateisti olisi parempi, mutta.. no, jokainen valitkoot sitten uskontonsa itse olkoot vaikka Islamilainen.
Satanismi juuri hyväksyy ihmisen sellaisena kuin ihminen on, eikä aseta turhia kieltoja, kuten kristinusko tekee.

Satanismi taas johtaa äärettömään suuren itsekkyyteen. "Vain minulla ja minun hyvinvoinnillani on merkitystä".
Käyttäjän avatar
SeeDub
Moderaattori

Viesti Nordheim 19 Maalis 2007 20:08

Vähän spämmäyksen puolelle menee, mutta ihminen on luonnostaan itsekäs.
[piilotettu kuva]
Nordheim

Viesti Lombax 19 Maalis 2007 20:52

Kristinusko panostaa ihmistä parempaan elämään ja olemaan muille ihmisille ystävällinen ja avulias ja muutenkin elämään ns. hyvää elämää, mutta satanismi haluaa ihmisen olevan sellainen kuin on eli itsekäs ja laiska tappaja.
Kristinusko on hyväksi ihmisille se luo toivoa, uskoa, mutta satanismi on todella realistinen vaihtoehto.
Minusta satanismi on kyllä enemmän aate kuin uskonto. Itse voisin kyllä olla periaattessa satanisti, mutta joissakin tilanteissa joissa ei näytä olevan toivoa niin turvautuu Jumalaan. Tätä satanisti ei voi tehdä.
[piilotettu kuva]
Lombax GFX
Käyttäjän avatar
Lombax

Viesti Zacha 24 Touko 2007 15:38

SeeDub kirjoitti:Satanismi taas johtaa äärettömään suuren itsekkyyteen. "Vain minulla ja minun hyvinvoinnillani on merkitystä".

Eikä ole. Esim. Yksitoista Maan saatanallista sääntöä

9. Älä tee pahaa lapsille.

10. Älä tapa ei-ihmiseläimiä paitsi itsepuolustukseksi tai ravinnoksesi.
"
murhata ja raiskata
huomenna oon haudassa
kuolin isänmaan puolesta
Käyttäjän avatar
Zacha

Viesti SeeDub 24 Touko 2007 17:24

Zacha kirjoitti:
SeeDub kirjoitti:Satanismi taas johtaa äärettömään suuren itsekkyyteen. "Vain minulla ja minun hyvinvoinnillani on merkitystä".

Eikä ole. Esim. Yksitoista Maan saatanallista sääntöä

9. Älä tee pahaa lapsille.

10. Älä tapa ei-ihmiseläimiä paitsi itsepuolustukseksi tai ravinnoksesi.

Ei tuo nyt kyllä kerro yhtään mitään siitä etteikö satanismi ole itsekkyyttä. Voin minäkin olla itsekäs vaikka en metsästystä harrastaisi tai lapsia hakkaisi. En näe missään käskyjä esimerkiksi heikoimpien auttamisesta.

Satanismi painottaa induvidualistista, liberaalia, hedonistista ja jokseenkin anarkistista ajattelutapaa. Satanismin perustaja Anton LaVey kannattaa kirjoissaan ns "vasemman käden polkua", jolla tarkoitetaan käytännössä oman edun ja nautinnon asettamista etusijalle. Itse kokonaan kirjoja en ole lukenut, mutta eräästä lyhennyksestä parhaiten jäänyt mieleen lainaus siitä, että ihmisten heikkouksia ei pitäisi ulkopuolisten mitenkään puolustaa.
Käyttäjän avatar
SeeDub
Moderaattori

Viesti Zacha 24 Touko 2007 17:48

SeeDub kirjoitti:Ei tuo nyt kyllä kerro yhtään mitään siitä etteikö satanismi ole itsekkyyttä. Voin minäkin olla itsekäs vaikka en metsästystä harrastaisi tai lapsia hakkaisi. En näe missään käskyjä esimerkiksi heikoimpien auttamisesta.

Satanismi painottaa induvidualistista, liberaalia, hedonistista ja jokseenkin anarkistista ajattelutapaa. Satanismin perustaja Anton LaVey kannattaa kirjoissaan ns "vasemman käden polkua", jolla tarkoitetaan käytännössä oman edun ja nautinnon asettamista etusijalle. Itse kokonaan kirjoja en ole lukenut, mutta eräästä lyhennyksestä parhaiten jäänyt mieleen lainaus siitä, että ihmisten heikkouksia ei pitäisi ulkopuolisten mitenkään puolustaa.

Satanismi laittaa oman hyödyn kaiken edelle. Oma hyöty on laaja käsite. Jos laskee hyödyksi oman ystävänsä, voi ihan rauhassa auttaa häntä. Anton LaVeyllä oli ystäviä, joten tuskin hän tarkoitti 'omaa hyötyä' kirjaimellisesti. Jos ystäväni kuolisi, minulla ei olisi hyvä olo, joten se ei olisi hyötyjen mukaista. Satanismi ei tuomitse seksuaalisen suuntautumisen vuoksi, Kristinusko tuomitsee. Satanismiin eivät usko pelkät hyödyn tavoittelijat, ei ole ns. tapasatanistia. Satanismi ei ole pakolla käännyttänyt ketään, kristinusko on.
"
murhata ja raiskata
huomenna oon haudassa
kuolin isänmaan puolesta
Käyttäjän avatar
Zacha

Viesti Suomalainen 24 Touko 2007 18:19

Satanismi ja saatananpalvonta, onko niilläkään nyt mitään eroa??
Korppi on OIKEUS! Liity sinäkin kansalliseen korppipuolueeseen!

PARAS VÄITTELIJÄ 2007!
PARAS VÄITTELIJÄ 2008!
TOISEKSI PARAS VÄITTELIJÄ 2009!

Kansallinen Korppipuolue
Käyttäjän avatar
Suomalainen

Viesti Zacha 24 Touko 2007 18:22

Suomalainen kirjoitti:Satanismi ja saatananpalvonta, onko niilläkään nyt mitään eroa??

On. Ne ovat kaksi täysin eri asiaa. Niiden ero on yhtä suuri, kuin Islamilla ja Kristinuskolla. Saatananpalvonnalla ei ole selkeää päämäärää. 'Poltetaan pari kirkkoa, ryypätään, teurastetaan vuohi, ryypätään, lähetään norjaan, ryypätään, tapetaan joku, ryypätään ja sitten kotiin'
"
murhata ja raiskata
huomenna oon haudassa
kuolin isänmaan puolesta
Käyttäjän avatar
Zacha

Viesti Sieldaren 24 Touko 2007 18:41

SeeDub]
Satanismi painottaa induvidualistista, liberaalia, hedonistista ja jokseenkin anarkistista ajattelutapaa. Satanismin perustaja Anton LaVey kannattaa kirjoissaan ns "vasemman käden polkua", jolla tarkoitetaan käytännössä oman edun ja nautinnon asettamista etusijalle. Itse kokonaan kirjoja en ole lukenut, mutta eräästä lyhennyksestä parhaiten jäänyt mieleen lainaus siitä, että ihmisten heikkouksia ei pitäisi ulkopuolisten mitenkään puolustaa.[/quote]
Jos nyt satanismi leimataan hedonistiseksi itsekkyydeksi niin valtaosa Euroopan ja Pohjois-Amerikan väestöstä ovat satanisteja.
[quote="ysinelonen kirjoitti:
Ihan kristinuskoinen olen. En satanisti. :roll:

Kuka tämänkin kakaran tänne päästi?Omasta mielestäni kristinusko on enemmänkin sairasta.Täynnä hurskautta, omien mielipiteitten ja uskomuksien ristiriitaisuutta ja kaikennäköistä muutakin yliyrittämistä.
Suomalainen kirjoitti:Satanismi ja saatananpalvonta, onko niilläkään nyt mitään eroa??

Lue aloitusviesti, idiootti.Jos kommenttisi ovat joko luokkaa "sivarit on homoja, senkin kommunisti ituhippi" tai pelkkä merkityksetön postaus joka ei tuo keskusteluun mitään uutta näkökulmaa voisit vaikka olla postailematta.
* Sieldaren sets mode: +b *!*@jw-irc.net
Suomalainen kirjoitti:Käyköhän suomessakin kohta niin että neekerit päättävät mitää tehdään ja valkoisilla ei ole mitään sanomista?

Suomalainen, foorumin korrektein moderaattori.

<SeeDub> Ehkä suurin oikeusmurha jo kahdesti ollut se, että Suomalainen voittaa parhaan väittelijän palkinnon
Sieldaren

Palaa alueelle Vanha kahvihuone

Samankaltaisia viestiketjuja