Satanismi

Entinen sumppikuppila.

Viesti Altair 01 Syys 2006 15:21

Ayame kirjoitti:Moneen kertaan olen samat asiat todennut, tarkemmin ajatellen minussa voisi
olla jotin Satanistin merkkiä?
Onhan se harmi, että monen on tälläistä elämänaatetta julkisesti vaikea tunnustaa, koska Satanistit sekoitetaan Saatananpalvojiin..

Minulla ei olisi mitään vaikeuksia tunnustaa uskontoani jos minulta sitä kysyttäisiin, vaikkakin kyllä sen tunnustaisin vaikka ei kysyttäisi.
Olen ylpeä siitä mikä olen.

Arra kirjoitti:Esimerkiksi lauseet "ihminenkin on eläin muiden joukossa" ja "ihminen on oma itsensä" kuulostivat kuin omasta suustani sanotuilta.

Tämä on juuri kristinuskon kompastuskivi. Satanismi ymmärtää ja hyväksyy ihmisen faktana, eläimenä, sellaisena kuin hän pohjimmiltaan on, kun taas kristinusko ei tätä hyväksy, vaan vaatii ihmistä muuttumaan.
AMD Phenom II X4 940 BE @ 3,0GHz / Ati Radeon HD 4870 1GB / 4GB DDR2 800 MHz / Samsung 640 GB / Asus M4A78-E / BenQ E2200HD 21,5" TFT / Creative Fatal1ty Headset / Logitech MX518 / Nokia 5800XM (lelu <3)
[piilotettu kuva]
Käyttäjän avatar
Altair
Assassin

Viesti Dessu 01 Syys 2006 15:22

Ei minua innosta mikään satanismi. Vaikka raskaammasta musiikista pidänkin. Itse tunnen monta Satanismisiä (miten hemmetissä kirjotetaankaan ^^) ja ihan mukavia ovat, eikä ole mitään niitä vastaan. Hekin kuuntelevat raskaampaa musaa ja pukeutuvat raskaammin.

Elikkä lyhyesti kasattuna minä en vastusta Satanismia, mutta itse en ole Satanisminen :P Kumminkin kaikkia kiinnostaa että nuo ihmiset kenestä puhuin ovat Serkkuni kavereita 19v - 25v.
I'M OUT OF DA BUSINES [OFFLINE]
Käyttäjän avatar
Dessu

Viesti Astraalipenis 01 Syys 2006 16:00

Desdrencs kirjoitti:Ei minua innosta mikään satanismi. Vaikka raskaammasta musiikista pidänkin..

Räppärikin voi olla satanisti.
haistakaa kaikki vittu, ei jaksa enää kiinnostaa. baibai.
Käyttäjän avatar
Astraalipenis

Viesti Anzee 01 Syys 2006 16:11

Mato kirjoitti:Ääripään saatananpalvojat saattavat jopa uhrata omia lapsiaan...
Ja eikös heitetä tähän tömmöinen arvaus että n. 80% saatananpalvojista käyttää vahvempia aineita...
En luetettut tuohon niitä säälittäviä -jee mä alan saatananpalvojaksi!
Saatananpalvojathan näkevät sitten helvetissä kuinka mukavaa siellä sitten on...

Aamen...

Kuka helvetti tässä on saatananpalvojista puhunut?

Desdrencs kirjoitti:Ei minua innosta mikään satanismi. Vaikka raskaammasta musiikista pidänkin.

En kiipeile puissa, vaikka pidänkin jalkapallosta?
Käyttäjän avatar
Anzee
Leipuri

Viesti B-Button 01 Syys 2006 17:26

"Mitalli!!!11" :P

Joo'o, sain kyllä aika paljon uutta infoa, itseasiassa tuohan vaikuttaa todella loogiselta uskonnolta nimi, ehkä vähän harhaanjohtava, eniweis kiitos darkkis informaatiosta..
If want a picture of the future,
imagine a boot stamping human face.. FOREVER
Käyttäjän avatar
B-Button

Viesti Falcon 03 Syys 2006 16:00

Dark Assassin kirjoitti:Kiitos päivän nauruista. Tuo sivu ei vakuuttanut minua yhtään. Perustelutkin olivat harvinaiset perseestä.

Tai sitten voi lukea ne sivut kokonaan, niin älyää mistä on kysymys...

Lakanaverkko kirjoitti:Asia voidaan katsoa useammalta kannalta ja silti ylläoleva väittämä on totta.
Ensiksi otetaan pinnallinen, galleriasatanistien suosima satanismi,
jonka pyhä kirja on pakanaverkko.fi ja jonka profeetta on Anton LaVey.
(Siis tietenkään Pakanaverkon ihmiset eivät ole koskaan lukeneet Anton LaVeyn
tekstejä, mutta sillä nyt ei ole väliä, koska ketä kiinnostaa, kunhan ne julkilausumat ovat oikein.)

Eli mikäli otetaan tyystin pinnallinen, egoistinen ja typerille sopiva kanta,
voidaan satanismin sanoa olevan saatananpalvontaa sen vuoksi, että satanisti palvoo
itseään ja satanisti pitää itseään Saatanana. Se on jo aika yksinkertaista.
Mutta koska minä en ole yksinkertainen, toisin kuin galleriasatanistit, joudun katsomaan asiaa toiselta kannalta.

http://koti.mbnet.fi/crube/lakanaverkko/index.html

Kuten tuollakin mainitaan, LaVey ei ole satanismin kantaisä, hän vain kehitti 'säännöt' satanismiin, jotka ovat lähinnä kehoituksia ja ohjeita, ja hänen henkilökohtainen näkemyksensä ko. filosofiasta. Äärimmäisen yksilöllisyyden takia itseään voi pitää satanistina, ilman että on koskaan kuullutkaan LaVeystä.

En pidä itseäni satanistina, vaikka osa filosofiasta käykin yhteen oman elämänkatsomukseni kanssa, mikä se sitten onkaan. :|
Käyttäjän avatar
Falcon

Viesti Shamanisti 03 Syys 2006 21:06

Hmm.. varmaan tuon lakana verkon ylläpitäjä pitää itseään viisaanakin? Ainakin siltä vaikuttaa kun lukee hänen kirjoitustaan, tulee lähinnä mieleen entis ajan papit jotka pitivät itseään niin erikoisina.
Käyttäjän avatar
Shamanisti

Viesti Falcon 04 Syys 2006 11:43

^
Tai tekstistä huokuva itsevarmuus johtuu siitä, että hän tietää mistä puhuu.
Käyttäjän avatar
Falcon

Viesti Altair 26 Loka 2006 20:05

Aikaa onkin kulunut ja siinä välissä tuli hommattua tämä ja luettua kolmeen kertaan tämä:
AMD Phenom II X4 940 BE @ 3,0GHz / Ati Radeon HD 4870 1GB / 4GB DDR2 800 MHz / Samsung 640 GB / Asus M4A78-E / BenQ E2200HD 21,5" TFT / Creative Fatal1ty Headset / Logitech MX518 / Nokia 5800XM (lelu <3)
[piilotettu kuva]
Käyttäjän avatar
Altair
Assassin

Viesti Seneca 26 Loka 2006 20:17

Itse olen etsinyt tuollaista jo kohta jokaisesta Tampereen kirjakaupasta kaverini kanssa vaikka kuinka moneen kertaan, mutta ei olla löydetty. Kerran olisin mennyt kysymään sitä kassalta, mutta eräs toinen kaverini sanoi ettei myönnä tuntevansa minua jos sen teen.
Joten ei ole tullut hankittua moista. Jospa pyydän joululahjaksi? Pukki varmaan tuo...
"My son, why hide your face in fear?"
"See you not, Father, the Erlking?
The Erlking with crown and flowing cloak?"
"My son, it is a wisp of fog."
Käyttäjän avatar
Seneca

Viesti Anzee 26 Loka 2006 21:13

Arra kirjoitti:Jospa pyydän joululahjaksi? Pukki varmaan tuo...

Salliiko satanismi joulupukkiin uskomisen? =)
Käyttäjän avatar
Anzee
Leipuri

Viesti Mato 26 Loka 2006 21:30

Anzee kirjoitti:

Juu mutta pukki on semmonen joka repii tuhmilta lapsilta perseen kautta selkärangan irti...
Käyttäjän avatar
Mato

Viesti Altair 26 Loka 2006 23:20

Anzee kirjoitti:

Joulu ei varsinaisesti kuulu satanistien joulupyhiin sillä miksi juhlia jonkin sellaisen syntyä johon ei usko?
Satanistien juhlapyhät ovat oma syntymäpäivä ja Halloween eli Walpurgisnacht.
[piilotettu kuva]
Käyttäjän avatar
Altair
Assassin

Viesti Seneca 27 Loka 2006 07:30

Vaikka sitten niin, mutta en kyllä ole juhlinut joulua ikinä kenenkään henkilön vuoksi. Sainhan vasta muutama vuosi tietää joulun juhlimisen perussyyn... Noh, satanisti tai en, juhlin joulua. Rakastan suklaata ja lahjoja. <3
"My son, why hide your face in fear?"
"See you not, Father, the Erlking?
The Erlking with crown and flowing cloak?"
"My son, it is a wisp of fog."
Käyttäjän avatar
Seneca

Viesti Katepillar 27 Loka 2006 07:50

Kontiainen kirjoitti:DarkAssassinin pitäisi ennemminkin halveksua mediaa, joka opettaa satanismin olevan saatananpalvontaa.. -_-

Tunnustaudun satanistiksi. Kerätään nyt hei lista J-webin satanisteistä! ;)
hyperchondriac kirjoitti:Itse pidän satanismia enemmänkin ideologiana/aatteena kuin uskontona.
Samoin. Siinä ei palvota/uskota mihinkään yliluonnolliseen, se on aate.. En ymmärrä, miten joku siitä uskonnon saa repäistyä..

Voin vain ryhtyä näihin sanoihin. Satanismi on vain aate, ei sitä voi verrata mihinkään muihin uskontoihin koska jos se olisi aivan oma uskonto, niin eikö siinä periaatteessa pitäsi olla oma kirkko? Minun mielestä siinä ei ole mitään järkeä palvoa paholaista. Hullut sitä palvoo. En voi oikeastaan käsittää että paljotaan ei-ketään, ajatella nyt niiten palvojien lapsia jos niitä on, ne varmaa pitää heitä hulluina. Siinä ei ole mitään järkevää. Hullujen hommaa.
Revolution is coming...
Katepillar

Palaa alueelle Vanha kahvihuone

Samankaltaisia viestiketjuja