Maailma sadan vuoden kuluttua

Entinen sumppikuppila.

Viesti Vilkkula 11 Elo 2006 11:49

nipasenmaki kirjoitti:Eiköhän niitä kännyköitä ja tietokoneita jo vuonna kaksituhattakin ollut :)

Tajusit väärin. Tarkoitin, että silloin kun luultiin vuonna 2000 olevan lentäviä autoja ei osattu arvata kännyköitä ja tietokoneita. Anteeksi jos kirjoitin epäselvästi.

ufoz kirjoitti:No porukka luulee nyt,että vounna 2200 on lentävät autot yms...
Eli siinä sitten taas miettimistä. Olihan elokuvassa irobot vuosi 2010 ja siinä oli kaikenmaailman vekottimia. On niitä monia muitakin elkuvia,jotka kertova nykyhetkestä tai muutama vuosi eteenpäin. Siinä on kyllä välillä hauska katso niitä kun autot lentää ja niinpois päin.

Tämä menee kyllä pilkunviilauksesksi, mutta I robot sijoittui vuoden 2035 Chigacoon.
Truecombat.fi<---- Kaikki Suomen Truecombat pelaajat rekisteröitykää foorumille!
Käyttäjän avatar
Vilkkula

Viesti Hippi 12 Elo 2006 19:11

Äsken tuli Yle Teemalta dokumentti geeneistä. Tulevaisuudessa voisimme itse määrittää, minkä näköisiä lapsemme olisivat, älykkyyden jne. :/

Lisäksi tutkijat uskovat, että vuoteen 2020 mennessä ihmisen vanhuutta säätelevää geeniä voidaan fixailla niin, että ihminen voi elää jopa 200-vuotiaaksi näyttäen silti nuorelta. Eli emme ehkä itse näe ennustuksiamme, mutta lapsemme näkevät, ja näkevät enemmänkin.

Aika karmivaa minusta. Aku Ankoista sen oppii, että ei luontoa vastaan pidä taistella :) Enpä itse ainakaan tahdo koskaan lasteni ulkonäköön vaikuttaa.
[piilotettu kuva]
Voyage Century | BF Pirates | Tatsumaki
Käyttäjän avatar
Hippi

Viesti Jii 12 Elo 2006 19:18

No niin, väittäilen jälleen äsköttäisten replyjen kanssa.
Maketsuppi kirjoitti:Ei välttämättä suuresti enemmän, kunhan porukka pysyy vetreänä ja liikuu paljon, robottien maailman valtaukseen on vielä aikaa, jos ne nyt ikinä ehtii vallatakkaan, kotirobotti olisi aika kiva varsinkin vanhuksille ^^ Siivoisi ja palvelisi, se tosin tulisi maksamaan todella paljon, ehkä tekniikan kehityksen mukana keksitään uusia materiaaleja ja säästytään kuluissa, jolloin mm. robotit valmistuisivat halvemmin/nopeammin, kuka tietää..

Joo, ja porukkaaakin täytyisi sitten vielä syntyä maailmaan. Näyttäisi todella oudolta jos miljardi vanhusta taistelee robotteja vastaan ilman ketään nuorta.
Maketsuppi kirjoitti:100 vuodessa? Ehheheee.. Tuskinpa, ehkä tulevaisuudessa, silloin kun roboteille annetaan tekoäy, jota ihmiset ei voi määrätä? Miksi tehdä sellainen tietokone ja kuka sellaisen osaa tehdä? o.O

Ootko nähnyt Spider-Man 2 leffan? Siinähän oli sellanen tekoäly siru joka meni helposti rikki. Eli mahd. siihen että ne voisi tehdä mitä tahansa kuten valloittaa maailma.
Vilkkula kirjoitti:Itse en usko lentäviin autoihin ja robotteihin vuonna 2100. Tekniikka saattaa kehittyä eri aloilla mitä uskomme, näin on ollut ennenkin. Kyllähän joskus uskottiin vuonna 2000 olevan lentäviä autoja ja ties mitä, mutta tietokoneista tai kännyköistä ei ollut aavistustakaan.

http://www.moller.com/skycar/
Hippi kirjoitti:Aika karmivaa minusta. Aku Ankoista sen oppii, että ei luontoa vastaan pidä taistella :) Enpä itse ainakaan tahdo koskaan lasteni ulkonäköön vaikuttaa.

Sen verran mä voisin vaikuttaa ettei niistä tulis kaljuja jos niin voisi tapahtua. (ei tää mun sairaus tietääkseni voi siirtyä seuraavalle sukupolvelle suoraan, tai miten sen ny sanotaan)
* is away: epäaktiivisuus ja rutiinejen siirto pois
Jii

Viesti Whiplash 23 Elo 2006 18:39

Heheh, eipä ollut 2001 maailma muuttunut kauheasti, toisin kuin luit Aku pokkarista Hippi.

Hmm, sadan vuoden päästä, 2106. Ehkä hieman edistystä tekniikassa, pari eläinlajia on kuollut sukupuuttoon. Sademetsiä on entistäkin enemmän hakattu. Kaikkialle rakennetaan, jotain ota rataa. Noista roboteista en oikein ole vakuuttunut, vaikka mistä sitä tietää. Kuollutkin olen 99% varmaan niin vaikea arvailla.

Tulipas lyhyt viesti, tai no.. Onhan siinä asiaa.
Viimeksi muokannut Whiplash päivämäärä 26 Elo 2006 15:50, muokattu yhteensä 1 kerran
Andrealin starts to flow
Käyttäjän avatar
Whiplash

Viesti Inferno 23 Elo 2006 19:16

Jonkun sadan vuoden päästä..

Ainakin paljon parempia koneita, kaikki on uusittu oikein kunnolla.

Robotit on ehkä vähäsen turhia.. Mutta jos niistä tulee sulavaliikkeisiä tarjoilioita, niin mikäs siinä. ;)

Olis se kyllä paha, jos autot lentelisivät. Tulisi varmaan pahoja onnettomuuksia.

Ja luin jostain, että lentävien autojen tekeminen on alkanut..
Inferno

Viesti Pelaaja^ 24 Elo 2006 08:31

Jos käytät 10tuhatta euroa tietokoneeseen nyt niin saat saman laisen 6 vuoden päässä 100e
Pelit kehittyy kokoajan, ja koko ajan tulee uutta rautaa markkinoille.
6 vuodessa on tietokoneet kehittyneet aivan helvetisti.
[piilotettu kuva]
Käyttäjän avatar
Pelaaja^

Viesti Rammstein fan 24 Elo 2006 16:21

Niin, tuskin mitään kovin suurta tapahtuu.

Teidän pohjoisnapa ja etelänapa sulavat maailma hukkuu on huono teoria, koska pohjoisnapa on pelkkää jäätä joka kelluu vedessä joten se syrjäyttää oman tilavuutensa verran vettä eli jos pohjoisnapa sulaisi vedenpinta tosiasiassa laskisi. Etelänapa kyllä tekisi tuhoa koska se on manner eikä kellu ja sen päällä on jonkin verran jäätä. Eikös Einstein sanonut että 4.(neljäs) maailmansota käydään kivin ja keihäin.

Jossain kirjassa oli kyselty tiedemiehiltä 1900-luvun alussa mitä on 2000 luvulla. Toiset olivat osuneet oikeaan ennustuksissaan, mutta monet olivat aivain päin persettä. Eniten minua kummastutti kun joku kun joku sanoi että 2000-luvulla jokaisella ihmisellä on mahdollisuus puhua milloin vain toiselle puolelle maapalloa. Ja kännykkähän mahdollistaa tämän.
[piilotettu kuva]
Käyttäjän avatar
Rammstein fan

Viesti Shinigami 26 Elo 2006 12:47

Pelit,tietokoneet,autot yms... Kehittyvät peleihin tulee parempaa grafiikkaa, autot ehkä liikkuu ilman renkaita (leijuu) . Öljy loppuu ja sen tai sitten puhtaan juomaveden takia tulee sota. Saattaa olla että tulee robotteja mutta ne maksaa ihan pirusti. Enää ei taidakkaan olla paljon oikeita lemmikkejä (Koiria yms...) Vaan niidenkin tilalle tulee roboja. Mutta kun öljy loppuu ihmiset tietenkin kulkee sähköautoilla tai vetyllä kulkevilla. (emt) Hmm... En osaa lopettaa tätä viestiä, mutta tossa ois kummiskin mun näkemys maasta n. 150 vuoden päästä.

EDIT:Eka viesti kahvihuoneeseen.
Viimeksi muokannut Shinigami päivämäärä 30 Elo 2006 16:46, muokattu yhteensä 1 kerran
[piilotettu kuva]
Shinigami

Viesti Dessu 28 Elo 2006 17:59

Luulisin että sadanvuoden kuluttua kaikilla on lentävät über modern autot, sekä puhelin josta ei löydy soitto mahdollisuutta vaan kaikki lähettelevät puhelimella sähköposteja. Kaikilta löytyy myös 100megaset Internet yhteydet.

Jonneweb lakkautetaan, samoin käy Messengerille. Heidät valtaa JonneXweb ja Livex mezzenger. Minä olisin elossa (113v). Pelaisisin Counter Strike: 2.8 ownage betaa, ja kuuntelisin metallicaa. Kaikki kertovat että: Silloin ennen wanhaan 2006 luvulla KAIKKI oli wanhaa!

Ihmiset pyyhkisivät perseensä luomu/bio paperiin. Autot eivät saastuttaisi vaan käyttäisivät jotain muuta kun bensaa ja öljyy. myöskin vuonna 2106 löytyisi norsun fossiili koska norsut olisivat kuolleet sukupuuttoon.

I Think so...
Viimeksi muokannut Dessu päivämäärä 29 Elo 2006 16:12, muokattu yhteensä 1 kerran
I'M OUT OF DA BUSINES [OFFLINE]
Käyttäjän avatar
Dessu

Viesti FinFury 29 Elo 2006 14:13

Esim jos huomattavasti ihmistä älykkäämmän tietokoneen päästää van nettiin, niin mitä siitä seuraa? Kuvittele itsenäisesti ajatteleva kone joka pystyy suorittamaan laskutoimituksia miljardeja kertoja nopeampaa kuin ihminen ja jolla on oma luovuus. Se pystyy kaikkeen mihin ihminenkin, mutta moninkertaisesti paremmin. Olen oikeasti sitä mieltä, että jossain vaiheessa ihminen tekee sen virheen, että se antaa koneelle liikaa valtaa. Kun ruvetaan laiskoiksi, annetaan koneiden hoitaa tärkeimmät tehtävät, ja joitakin tärkeitä tehtäviä ei ilman koneen omaa ajattelukykyä ja luovuutta voida täysin toteuttaa. Kun itsenäinen ajattelukyky ja luovuus yhdistetään, voi kone keksiä mitä vain, ja ryhtyä vaikka rikollisuuteen. 3. Maailmansota käydään koneita vastaan.

Olet selvästikkin katsonut ihan liikaa Terminaattori leffoja, kun luulet tietokoneen ottavan vallan ihmisistä, kun se ymmärtää pystyvänsä siihen. Jos nyt ajatellaan realistisesti, niin tässä kehitytään paljon hitaampaa vauhtia, kuin aikavälillä 1900-2000. Esim. joskus vuonna 1960 luultiin, että 2000-luvulla autot lentää tjsp... Nykyään ensimmäinen lentävä autot ovat kehitteillä korvatakseen jonain päivänä normi autot, mutta siihen menee vielä vähintään se 50 vuotta. Luulisin, että lentävän auton sarjavalmistuksen jälkeenkin kestää tovi , jos toinenkin ennen kuin tietokoneet ovat sillä tasolla, että ne itse ajattelisivat ja toimisivat ilman minkäänlaista ohjailua.
Käyttäjän avatar
FinFury

Viesti Anzee 29 Elo 2006 16:43

Ainakin olen sitä mieltä, että aikakonetta ei ikinä tulla rakentamaan. Nimittäin jos sellainen joskus onnistuttaisiin rakentamaan, niin kyllä me jo siitä tietäisimme ;)
Käyttäjän avatar
Anzee

Viesti Nugetti 30 Elo 2006 18:44

Vuonna 2100 on käyty jo 3 mailman sota läpi.
Suomi ei ollut onneksi muakana mutta amerikka on romuna, samoin kiina.
Ja venäjä joka ei myöskään ollut mukana on nyt mailman herra.
Käyttäjän avatar
Nugetti

Viesti Zacha 01 Tammi 2007 18:55

Ei länsimainen sivistys pysy pystyssä enää tuhattakaan vuotta. Sata vuotta menee luultavasti ihan hyvin, mitä nyt ilmasto lämpenee.
"
no sehän on ainoo mitä ne osaa
murhata ja raiskata
odottaneet tilaisuutta koko elämänsä
odottaneet tilaisuutta koko elämänsä
huomenna oon haudassa
saan ristin, muistosanoja
kuolin isänmaan puolesta
nyt kiväärit ojossa mun haudalla kumarretaan"
kaaos - Kuka kuolee Kenen puolesta
Käyttäjän avatar
Zacha

Viesti Halpahitleri 18 Tammi 2007 22:46

Sadan vuoden päästä autot ja muut kulkuvempeleet lentävät, tietokoneissa on tehoa 50000000Ghz(mitenköhän sekin onnistuu?) ja ne lukevat ajatuksia. Pelikonsolilla pelatessa kytketään itseensä kaikenlaisia johtoja ja kypäriä, että luulee oikeasti olevansa pelin sisällä. Tunnet myös kaiken, minkä pelin päähahmo tuntisi. Tunnet kauheaa kipua, jos jossain sotapelissä luoti osuisi sinuun.

Eiköhän tässä ollut jotain.
┏━━━━━━━━━
┏┫    |||┣┓   ┏┓
┗┫━━ ┃ ━━┣┛   ┣┫
 ┃ ━━━━━ ┃  ┏┳┫┣┳┓
 ┗━━━┳━━━┛  ┃    ┃
 ┏━━▇▇▇━━━━━┻━━━━━
Halpahitleri

Viesti Fineday 18 Tammi 2007 23:16

Ihan kiva ajatella nuita sci-fi laitteiden olemassaoloa sadan vuoden päästä. Öljy kuitenkin loppuu 30-vuoden päästä, jolloin noin 4 miljardia ihmistä kuolee sairauksiin ja loput elävät samallalailla kuin aikanaan 1920-luvulla.

"Ja luonnonsuojelijat ovat perseestä"

Öljyä menee noin 80 miljoonaa barrelia päivässä ja yksi barreli on noin 120 litraa... Ja puolet menevat kaikkiin kulkuneuvoihin, loput kosmetiikkaan, muoviin jne.

Ja sähköenergian kulutus on yksi pienimmistä huolenaiheista, vaikka sitä mediassa hehkutetaankin silloin tällöin.

Ettei ihan offtopicicsi mene, luulen että tulee uusi jääkausi tai jotain muuta yllättävää, ei ne tiedemiehetkään kaikkea tiedä, tai vaikka tietäisikin ei ne niitä saa kertoa.
On se luonto ennenkin ihmisiä tappanut, joten ehkei sadan, mutta mutta jonkun ajan päästää 'pallolla on joko muutama satsi ihmisiä tai ei ihmisiä ollenkaan. Tälläinen on oma, positiivinen näkemys. Joko ihminen tapattaa itse itsensä tai sitten luonto.

Illan jatkoja.
Käyttäjän avatar
Fineday

Palaa alueelle Vanha kahvihuone