Perillinen trilogia - Chirstopher Paolini

Keskustelua kirjoista ja kirjallisuudesta.

Perillinen trilogia - Chirstopher Paolini

Viesti Yawë 21 Heinä 2006 15:11

Eli, onko kukaan lukenut tätä kirjasarjaa, josta on ilmestynyt kaksi osaa?
1. Eragon
2. Esikoinen (Eldest)
Kolmas kirja ilmestyy ensi syksynä ja Eragon kirjasta on tulossa elokuva joulukuussa.
Christopher Paolini aloitti esikoisteoksensa Eragonin kirjoittamisen kun oli 15 vuotias. Hän suunnitteli koko perillinen-trilogian tarinan ja maailman jo tarkkaan tuolloin, vaikka teoksen kirjoittaminen ja loppuunsaattaminenn onkin vaatinut häneltä vuosien työn.
Kirja kertoo nuoresta Eragon nimisestä pojasta ja hänen lohikäärmeestään Saphirasta, jotka seikkailevat Alagaësiassa. He yrittävät syrjäyttää pahan kuninkaan vallasta, että lohikäärmeratsastajat pääsisivät takaisin valtaan ja rauha palaisi Alagaësiaan. Mutta tie lohikäärmeratsastajaksi on kivinen.
Suosittelen suuresti tätä kirjasarjaa kaikille fantasia-kirjallisuuden ystäville :)
Käyttäjän avatar
Yawë

Viesti Seneca 21 Heinä 2006 17:11

Olen lukenut Eragonin ja Esikoisen, joka on omanakin. Todella hyviä kirjoja ja elokuvankin aion todellakin käydä katsomassa. Elokuvateatterissa kun olin tullut katsomasta DaVinci-koodia en uskonut silmiäni, kun näin Eragon-julisteita seinillä. *-*

Muuten, eikös nickisi tarkoita jotain luottamuksen sidettä sillä Paolinin haltijakielellä? Niin muistaisin. (:
"My son, why hide your face in fear?"
"See you not, Father, the Erlking?
The Erlking with crown and flowing cloak?"
"My son, it is a wisp of fog."
Käyttäjän avatar
Seneca

Viesti Vengeance 25 Heinä 2006 22:14

itse olen myös lukenut kyseiset kirjan ja omasta mielestä ihan mielettömän hyvä kirjat... oota innolla kolmannen osan tuloa ja elokuvan aion ehkä mennä katsomaan
Käyttäjän avatar
Vengeance

Viesti Yawë 29 Heinä 2006 18:18

Arra kirjoitti:Muuten, eikös nickisi tarkoita jotain luottamuksen sidettä sillä Paolinin haltijakielellä? Niin muistaisin. (:

Kylläpi tarkoittaa :wink: Ja muute missä elokuvateatteris oli jo julisteita!? :shock:
[piilotettu kuva]
Käyttäjän avatar
Yawë

Viesti Vengeance 06 Elo 2006 21:01

Yawë kirjoitti: Ja muute missä elokuvateatteris oli jo julisteita!? :shock:

No ainakin kinopalatsis oli sillo ko kävin kattoo pirates of the carribeani
Käyttäjän avatar
Vengeance

Viesti Seneca 06 Elo 2006 22:13

Ja Tampereen Cine Atlaksessa vai mikä olikaan. Siellä Koskikeskuksen tiloissa. ^-^
Käyttäjän avatar
Seneca

Viesti Vengeance 14 Elo 2006 22:04

Leffan maailman ensi-ilta on 15.12.06
[link=http://www.battleon.com/aq-chardetail.asp?temp=4690385][image]http://sig.aqstats.com/font:gold;line:black;bg:df.gorgok/4690385.png[/image][/link]
Käyttäjän avatar
Vengeance

Viesti Yawë 29 Elo 2006 16:33

Ookkei, eli näis vähä isommis teattereis :roll: tääl ei näkyny viel mitään ku kävin kattoo pirates of the caribian... :( mut eiköhä se ilmesty viel tännekki.. Oon muuten vielä sellastaki kuullu, että ois tulossa Eragon videopeli?
[piilotettu kuva]
Käyttäjän avatar
Yawë

Viesti Ezkimo 10 Joulu 2006 18:45

Eragon kirjan olen lukenut ja se oli tosi hyvä.Mikä on sen kolmannen kirjan nimi? Onko kellään tietoa? Olen nähnyt myös kyseisen videopeli kaupassa.
Ezkimo

Viesti Seneca 11 Joulu 2006 16:43

Videopelikin? Oi voi... En sitten ollenkaan pidä siitä, että kirjoista/elokuvista/muista hörhötyksistä tehdään kaikki. Kirja kirjana ja siitä ehkä elokuva, mutta siihen se saisi minun mielestäni jäädäkin. ._.
Hyvänä esimerkkinä Crazy Frog. Alkuperäinen sammakko soittoäänenä hyvä, muttei minään muuna.

Ghihii, silti olen menossa katsomaan Eragonin elokuviin kunhan se tuleekin ensin sinne.
Mutta eikös mainoksessa sanottu, että Saphira on viimeinen lohikäärme? Eihän se edes ole. Se on vain viimeinen kauniimman sukupuolen edustaja lajistaan. :P
Käyttäjän avatar
Seneca

Viesti Zenzu 12 Joulu 2006 16:28

Kirjat olen lukenut.. Ja tykkäsinkin.. Mutta tässä oheiskrääsä jutussa olen samoilla linjoilla kuin Arra...Todennäköisesti käyn sen elokuvan katsomassa kuitenkin -_-
Phiuf.
Käyttäjän avatar
Zenzu

Viesti Regalis 12 Joulu 2006 17:29

Luin tuon joskus ~vuosi sitten, eikä kyllä ollut mikään erityisen hyvä. Perus fantasiaseikkailua niillä tavallisimmilla kliseillä höystettynä. Pitää tuo leffa varmaan silti käydä katsomassa... Tietoa tuleeko Esikoisestakin elokuva?
Ärsyttävää kun nyt tulee niitä true-eragon-faneja jotka eivät ole edes kuulleet kirjasta ennen elokuvaa... -.-'
Käyttäjän avatar
Regalis

Viesti Eragon fani 15 Kesä 2007 13:56

Olen kuullut että Esikoisesta tulisi elokuvakin en vain tiedä milloin.

Tietääkö kukaan muuten mikä olisi Perillisen-trilogian kolmannen kirjan nimi :?: olen itse pohtinut asiaa jo monta viikkoa enkä ole saanut internetistä mitään tietoa nimestä.
Eragon fani

Re: Perillinen trilogia - Chirstopher Paolini

Viesti Peto 11 Syys 2007 16:02

luultavasti nimellä "empire" minulle niin on ainakin kerrottu. tuleeko esikoisesta elokuva
AMD Athlon 64 3200+ | Club 3D geforce 6800 GS | 2GT DDR | Asus A8V-VM | 450GT HD | 300W | Nexus Clodius | 2x 120mm tuularia

Derbi Senda SM Xrace -07 ostoon menee pian.
Käyttäjän avatar
Peto

Re: Perillinen trilogia - Chirstopher Paolini

Viesti Veli Joosef 13 Syys 2007 21:34

Omistan ensimmäisen kirjan. Perusfantasiaa haltioineen ja hyvä-paha-jaotteluineen, jota mahtuu kolmetoista tusinaan. Kyllähän tuo ihan mukavaa luettavaa oli, mutta en kyllä nostaisi parhaimpien kirjojen joukkoon kliseisyytensä takia.
Käyttäjän avatar
Veli Joosef

Palaa alueelle Kirjat