Extreme-harrastukset

Keskustelua urheilusta ja harrastuksista.

Re: Extreme-harrastukset

Viesti Criss 13 Maalis 2008 21:26

Kaikki hulluus kelpaa :D Vähän niinkuin ED ja Jackass menoa, mutta kumminkin.

Nyt kysynkin tässä kun olen melko kiinnostunut tuosta parkourista:

-Minkälaisia temppuja voisin ensi kertaa kokeilla?

-Minkälainen vaatetus olisi parkouriin hyvä?

-Ja mitkä paikat ovat helpoiten hajottavissa parkourissa?
O o
/¯/___________________________ __
| BLAAAAAAAGGGHHHHHH!!!!!!
\_\¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯ ¯¯
Criss

Viesti ^^Crysis^^ 13 Maalis 2008 22:09

Criss kirjoitti:Kaikki hulluus kelpaa :D Vähän niinkuin ED ja Jackass menoa, mutta kumminkin.

1. Suosittelen ihan perus vaulteja esim: monkey, kong, mm.

2. Jos olet aloittamassa niin usosittelen pitkähihaista ja fliissi päälle. Huosuina sopisi hyvin verkkarit.

3. Puukaiteet yms muu puu sälä. Suosittelen jättämään kaiteet vielä sikseen ja keskittymään rolliin ja muihin temppuhin. Jos tarvitse lisää apua niin rekkaa : http://www.parkour.fi

Itsekkin olen kohta 1kk harjoitellut ja ikää löytyy 11-vuotta. Rolli menee ja monkey harjoiteltavissa juuri. (Pelottaa että varpaat ottaa kaiteesta kiinni ja lennän turvalleni. :P
Käyttäjän avatar
^^Crysis^^

Viesti Nosferatu 16 Maalis 2008 01:05

Criss kirjoitti:Kaikki hulluus kelpaa :D Vähän niinkuin ED ja Jackass menoa, mutta kumminkin.

- Ensiksi lähetään ihan peruskunnosta ja katsotaan riittääkö se. Jos riittää niin varmaan noita rolleja yms. Tasapainoa kannattaa myös harjoitella. Ja ofc punnerukset ja selät / vatsat ovat hyviä aamuisin ja iltaisin.

- Vaatteet, jotka mahdollistavat liikkumisen lulavasti. Eli pitkähiainen tai t-paita ja verkkarit ovat hyvät.

- Kaikista paras olisi jos sinulla olisi liikuntasali vuoro niinkuin itselläni oli pari vuotta sitten niin pääsi yksin harjoittelemaan, mutta se etu tulikin faijan työpaikan puolelta. Oli kaikki telineet yms sie harjoitteli hyvin voltit yms.

Mutta tietenkin kaupungilla on kaiteita yms siellä vain eiköhän joku paikka löydy.
Käyttäjän avatar
Nosferatu

Viesti ineartic 17 Maalis 2008 21:12

Vittu, muuttakaa topicin aiheeksi "extreme harrastukset ja parkour". Muussa tapauksessa voitte jättää parkourista keskustelemisen pois tästä aiheesta.
ineartic

Viesti Gaara 21 Maalis 2008 11:30

OMG parkour ei todellakaan ole extreme laji!Tiedän koska itse harrastan ja lajin huiput ja kaikki parkouraajat jotka tiedän sanovat ettei se ole extremeä.
[piilotettu kuva]
Käyttäjän avatar
Gaara

Viesti Pinles 28 Maalis 2008 15:43

Niin ja parkourissahan ei varsinaisesti ole temppuja, vaan liikkeitä. Parkourin idea on edetä nopeasti ja sulavasti. Freerunning on sitten sitä temppuilua.
Käyttäjän avatar
Pinles

Viesti Zelgre 28 Maalis 2008 23:28

Talvella lumikasoihin hyppelen ja kesällä satunnaisesti parkouraan. ( :o )
Käyttäjän avatar
Zelgre

Viesti ewelynea. 05 Huhti 2008 22:18

Lasken esteratsastuksen yli metrin luokissa kyllin extremeksi. Myös nuorten hevosten ratsastuttamisessa, sekä ajokouluttamisessa on useinkin käynyt mielessä, että jos tästä tilanteesta hengissä selviän, niin jatkossa valitsen urheilulajikseni shakin tai vastaavan.
Käyttäjän avatar
ewelynea.

Viesti NEMESIS!! 06 Huhti 2008 00:28

puutumpa keskusteluun omilla mielipiteilläni mutta ei parkour ole todellakaan extremeurheilua.
tietääkseni exrtemeurheiluksi luetaan laskuvarjohypyt kalliokiipeily yms.
mutta tämä on vain minun mielipide.
[piilotettu kuva]
Että sileen
Jos olet sitä mieltä että pakkoruotsi on PERSEESTÄ kopioi tämä allekirjoitukseesi, välittömästi.kiitos
Käyttäjän avatar
NEMESIS!!

Viesti Evottaja 06 Huhti 2008 13:23

Extreme parkourailijoille luettavaa http://fi.wikipedia.org/wiki/Extreme ja englantia osaaville enemmän tietoa http://en.wikipedia.org/wiki/Extreme_sports

Tuolla englannin kielisessä Wikissä on liutta lajeja. Laitetaan lista (huonoilla) suomennoksilla...
skydiving - laskuvarjohyppy
scuba diving - sukellus
surfing - surffaus
rock climbing - kalliokiipeily
snow skiing - lumihiihto, eli tarkoitetaan luultavasti vapaahiihtoa ja newschool hiihtoa
water skiing - vesihiihto
snowboarding - lumilautailu
mountain biking - maastopyöräily
mountaineering - vuorikiipeily
cave exploration - luolien tutkiminen(?)
storm chasing - tornaadojen, myrskyjen yms. jahtaaminen/etsiminen
hang gliding - riippuliito
bungee jumping - benji hypppy

Elikä nyt loppu väittely: PARKOUR EI OLE EXTREME LAJI!
Käyttäjän avatar
Evottaja

Viesti |NorthStar| 06 Huhti 2008 15:22

Minun extreme laji on crossilla stunttailu jos minulta kysytään niin on siinä henki vaaras ku tasapainottelee 30-40 km/h vauheis takapyörällä.
A? B? C? Keitä he ovat??
Autaha omenaa ->www.bux.to
GARIIPAGER SUA NÄE EN 100 VIESTIÄ 12.11.07!!
Tällä foorumilla oli 20.07.08 klo: 18:08 7167 sellaista käyttäjää jotka eivät ole kirjoittaneet mitään. (Osa oli melko vanhoja.)
Agapio kirjoitti:On minulla mukava isäpuoli. Oikean isän kanssa erosi jo ennen minun ja isoveljen syntymää.
Huoh.... :|
Käyttäjän avatar
|NorthStar|

Viesti Vessaharja 06 Huhti 2008 22:11

|NorthStar| kirjoitti:Minun extreme laji on crossilla stunttailu jos minulta kysytään niin on siinä henki vaaras ku tasapainottelee 30-40 km/h vauheis takapyörällä.

Mun mielestä motocrossissa on vasta FMX kunnon extremeä. En ole ainakaan ite kuollu vielä toistaiseksi kun olen kaatunut taakse päin selälleni. :F
Vessaharja

Viesti Sayonara 07 Huhti 2008 07:12

Parkouria hieman harrastelin. :roll:
[piilotettu kuva]
Sayonara

Viesti Evottaja 08 Huhti 2008 15:29

Sayonara kirjoitti:Parkouria hieman harrastelin. :roll:

Onko tuossa lajissa mahdollista uhrata henkeään? Vastaus: Ei, jotenka ei ole extreme laji... Uskokaa nyt jo stana!
Käyttäjän avatar
Evottaja

Viesti |NorthStar| 08 Huhti 2008 17:22

Vessaharja kirjoitti:Mun mielestä motocrossissa on vasta FMX kunnon extremeä. En ole ainakaan ite kuollu vielä toistaiseksi kun olen kaatunut taakse päin selälleni. :F

Ja "crossis" oli honda z50? Jääppä vaikka jonku ison crossin alle voin taata, että haluaisit sen painavan vähemmän tai äkkiä pois alta. Sitä paitsi jos käy sillälailla, että lähdet keulimaan sun mankilla 30 vauhis ja vedät siit 10 m sit rupee horjuu taaksepäin ja mopo nytkähtää selälleen nii jos se osuu keuhkoihin siin voi olla jonku 3 minuuttia henki ahtaalla ja tuntua et tukehtuisit pahimmassa tapauksessa siinä voi kuolla tuskallisesti siihen tukehtumisee.
A? B? C? Keitä he ovat??
Autaha omenaa ->www.bux.to
GARIIPAGER SUA NÄE EN 100 VIESTIÄ 12.11.07!!
Tällä foorumilla oli 20.07.08 klo: 18:08 7167 sellaista käyttäjää jotka eivät ole kirjoittaneet mitään. (Osa oli melko vanhoja.)
Agapio kirjoitti:On minulla mukava isäpuoli. Oikean isän kanssa erosi jo ennen minun ja isoveljen syntymää.
Huoh.... :|
Käyttäjän avatar
|NorthStar|

Palaa alueelle Urheilu ja harrastukset