Humahuta 22 Kesä 2006 14:57
Summer of -06
Esipuhe - Kesän alku
Olin jo keväällä päättänyt, että vietän kesäni oman aforismini mukaan, olen, siis laiskottelen.
Ja sitä nyt teenkin: syön vain jäätelöä, olen koneella, katson telkkaria tai nukun.
Silloin kun jäätelö loppuu, ostan uuden.
Silloin kun telkkarista ei tule mitään ohjelmaa, waretan koneelle uuden leffan jonka sitten katson.
Tämähän alkaa olla jo melkein tylsää.
"Ihana" onnettomuus
Kesän alussa olin putsaamassa korvaa pumpulipuikolla, ja horjahdin. Pumpulipuikko osui syvälle korvaan, millin päähän tärykalvosta.
Silloin se sattui niin prkleesti, mutta ei näyttänyt miltään vakavalta.
Mutta sitten kun aamulla heräsin, tyyny oli aivan verinen, samoin korva.
Menin sairaalaan ja lääkäri tutki korvaa. Hän sanoi, että pumpulipuikko oli tehnyt haavan korvakäytävän takaosaan,
ja että minun pitäisi ottaa antibiootteja seuraava viikko.
Olin jo lähtemässä, kun hän vielä sanoi: "Ainiin, sinulla sitten on uima- ja sukeltamiskielto kuukauden ajan".
Ihanaa... Kesän kuumimmat päivät enkä pääse uimaan.
Pelastava enkeli
Eräänä tylsänä, kuumana päivä ovikello soi.
Luulin että se oli joku siskon kavereista, mutta koska sisko oli suihkussa, menin avaamaan.
Siellä oli Yli-Vieskaan muuttanut kaverini Petri, joka oli tullut Mäntyharjuun tapaamaan äitiään ja kavereitaan koko kesäksi.
Hymy levisi kasvoilleni. Laitoin automaattisesti kengät jalkaan, otin vähän rahaa mukaan ja lähdimme kylälle.
Ihan kuin edellisinä kesinä.
Kylällä kaverin kanssa
Ensimmäisenä ostimme ihan tavalliset mehujäät K-kaupasta.
Naureskelin kun näin sen päärynämehujään, ja muistelin kuinka viime kesänä semmoinen oli melkein tappaa minut.
Puraisin silloin siitä melkein puolet pois, ja se pala jäi kurkkuun. Osoittelin tuskaisena kurkkuani ja koitin saada sitä pois,
mutta kaveri sanoi vain "Joo, tää on kylmää", koska ei tajunnut mitä oli tapahtunut.
Lopulta sain nielaistua mehujään, ja kerroin Petrille mitä oli tapahtunut. Nauroimme monta minuuttia.
Oi niitä aikoja.
Nyt kuitenkin olimme kasvaneet sen verran, ettei viitsitty tehdä mitään semmoista hölmöä, niinkuin aina ennen tehtiin. Eikä oikeastaan kiinnostanutkaan.
Kavereilla
Valittelimme kummatkin kokoajan tylsyyttä, ja sitä ettei ole mitään tekemistä.
Mutta kyllä se kuitenkin sisällä kököttämisen voitti.
Päätimme etsiä kylältä minunluokkalaisia. Ketään ei löytynyt,
vaikka tavallisesti on koko kylä täynnä heitä, varsinkin tyttöjä.
Sitten ehdotin, että kävisimme parilla kaverilla ihan kotona.
Lähdimme eräälle Pasille, samanlaiselle nörtille kuin minäkin. (Ei millään pahalla Pasi, tiedän että luet tämän jossain vaiheessa :p)
Minä ja Pasi siinä sitten juttelimme nörttiasioista, joista Petri ei tajunnut mitään.
Näytin pari ihanaa Cradle of Filthin musavideota, ja heidänkin mielestä ne oli ihania. IhQ.
Lopulta sitten sielläkin oli tylsää. Sitten Petri keksi tyhmän idean: "Tehdään Roopelle (minä :F) drinkki!".
Se oli ehkä vähän lapsellista, mutta kun oli niin tylsää, lähdin mukaan pelleilyyn.
Laitoimme vaikka mitä siihen: Kokista, vaniljaa, kahvia, kaakaota, pippuria ja lopulta kermavaahtoa... Se oli itseasiassa aika hyvää.
Sitten lähdimme pois.
Toinen kaveri jolla kävimme, oli Riku. Riku oli vähän yllättynyt visiitistä, koska hän asui 5,5 kilometrin päässä keskustasta.
Petri kutsuttiinkin melkein heti sinne päästyämme pois, mutta minä jäin.
Rikun kanssa oli hauskaa, niinkuin aina. Pelasimme sulkapalloa, ja hän ampui minua kuuliksellaan kun minä juoksin karkuun.
(Jälkimmäistä en tehnyt vapaaehtoisesti...)
Sitten minäkin lähdin.
Jokkiskisoissa
18.6 kävin katsomassa jokkiskisoja kaverini Markon kanssa. Tai no, katsoimme noin puolet kisoista.
Loput ajasta etsimme pulloja ja roskia katsomosta, saimme kerättyä noin 7 korillista lasipulloja.
Palkaksi saimme ottaa mitä tahansa syötävää ruokateltasta, ja vähän rahaa.
Palkintojenjaossa näin Aapelista tutun Mimmun (Mimmuska76). En kuitenkaan viitsinyt mennä juttelemaan...
Mutta paras osa oli vielä tulossa.
Nimittäin tapahtuman loputtua kännykästä oli loppunut akku, eikä ollut enää ketään jolta lainaisi kännykkää.
En päässyt soittamaan ketään hakemaan.
Joten kävelin sitten 8km kotiin, oli kyllä mukavaa hommaa tuntemattomalla tiellä.
Home alone - Nämä päivät
Mutta koko loma ei ole ollut pelkkää kavereiden kanssa oloa ja hauskanpitoa.
Välillä, kun olen yksin kotona, olen melko masentunut.
Ajattelen vieläkin entistä tyttöystävääni... Tiedän että se oli teinix-suhde, mutta silti sitä on vaikea unohtaa.
Enempää ei tästä asiasta.
The End
Joitain kohtia jätin pois, mitään ylimääräistä en ole lisännyt.
Kerroin nyt jo menneestä kesästä, vaikka kesää on vielä jäljellä paljon.
Perustuu oikeisiin tapahtumiin.
Sanoja noin 580, jos laskin oikein...
Ima gonna go to hell when I die