Eli Kerron hieman rummuista:
Rumpusetin tärkein osa on virveli jota pidetään jalkojen välissä telineessä. Sen alakalvoa vasten on kiristetty jousista koottu virvelimatto, joka saa aikaan virvelille ominaisen pärinän. Maton kireyttä voi säätää ja sen voi myös säätää pois päältä kokonaan. Virveli on tärkein rumpu ehkä siksi koska sitä soitetaan koko ajan. Virveli rumpu
Basso rumpu on rumpusetin isoin rumpu. Se on maassa ja sitä poljetaan pedaalilla. Joillain rumpaleilla on tupla-pedaalit. Tupla-pedaaleilla voi soittaa nopeammin kuin yhdellä pedaalilla. Pedaali ja tupla-pedaali ja itse basso rumpu. Jotkut rumpalit käyttävät kahta basso rumpua.
Basso rummun päällä on kaksi (tai useampia) pikku tom-tom rumpuja. Ne ovat rumpujen pienimmät rummut tom-tom rumpu.
Rummuissa käytetää peltejä (symbaali). Peltejä on erilaisia:Hi-hat, Crash (minulla on tällänen samanlainen), ride (minulla tällänen samanlainen). ja Splash
Rumpuja soitetaan kapuloilla
Kapuloita on paljon erilaisia. Puu-kapuloista--->Hiilikuitu-kapuloihin.
Jos joku haluaa ruveta soittamaan rumpuja, kannattaa ostaa joku rumpukirja esim itselläni on: "Leevi Leppäsen rokkaavat rummut" kirja jossa tulee mukana CD.
Kannattaa myös mennä rumpukursille, itsekin kävin ja sain hyviä neuvoja ja vinkkejä. Minun paikkakunnan opettaja oli Harri Kaari. Kaarta voin suositella. Hän todella hyvä.
Minulta voi myös kysyä jotain rummuista YV:llä. Yritän vastata niin hyvin kuin osaan
Linkkejä valmistajien sivuille:
Pearl
Tama
Dw
Mapex
Sitten parit peltien valmistajat:
Paiste
Sabian
Osa tekstistä on lainattu wikipediasta.