Kuolema

Entinen sumppikuppila.

Viesti Bullshit 16 Kesä 2006 13:46

blackdragon kirjoitti:Musta kaikkein ilkein tapa kuolla, on jokin onnettomuus ja jos ihminen on nuori ja elämä edessä vielä. :-/

Jep. Kuten Maketsuppikin tuolla alussa sanoi.

Mitä luulette, että kuoleman jälkeen tapahtuu?

Smaoin kuin KoLLo:lla, synnytään uudelleen.

Ja hautauksen saisi hoitaa kyllä ihan vain hautaamalla.
[piilotettu kuva]
[piilotettu kuva]
~ AMD Athlon 64 AM2 X2 6000+ DualCore ~ 4gt RAM ~ 400gt kovo ~ nVidia GF 8600 GTS ~
Kovat jätkät ei nosta penkistä, vaan tililtä.
Käyttäjän avatar
Bullshit

Viesti Maketsuppi 18 Kesä 2006 20:31

Bullshit kirjoitti:Jep. Kuten Maketsuppikin tuolla alussa sanoi.

Niinhän minä sanoin ja varsinkin jos kyseessä on sisko,isä,äiti,veli,huoltaja se kirpaisee taatusti ja syvältä..

Yleensä kuoleman jälkeen olo on järkyttynyt ja mielessä pyörii ajatus "Äitini kuoli,enkä näe häntä enää koskaan"yms. Jos joku...kuka vaan teistä selittää mistä johtuu läheisen kuoleman jälkeinen tuska,ennen itse sitä koettuaan,saa minun kunniani ja arvon..

Blackdragon,tätä ideaa käytetään valitettavan usein elokuvissakin ja se on siellä havaittavissa,kuten nuoren henkiinjättäminen ja vanhemman menehtyminen,minusta se ei ole "hyvää" edistystä nuorille,koska mielestäni kuolemaa pitäisi käsitellä vähemmän ja jättää se enemmän taustalle,mutta kun läheinen kuolee se nousee pakosta pinnalle..Valitettavasti.
[piilotettu kuva]
~Last.fm~ |~Deviant-Art~
Kommenttia DA:han ja lisätkäähän Last.fm frendiksi, hihi ~
Käyttäjän avatar
Maketsuppi

Viesti Eternity 18 Kesä 2006 22:03

Mitä luulette, että kuoleman jälkeen tapahtuu?

Luulen että synnymme tähän samaan maailmaan, mutta muistimme on pyyhitty ja emme muista/tiedä mitään... Eli toisinsanoen jälleensyntyminen...

Se ei olisi hauskaa jos joku lähimmäinen kuolee. Lähimmäistään ei voi ostaa takaisin vaikka olisi 1,000,000,000€ rahaa. Raha ei tee onnelliseksi, mutta rakkaus tekee! :) Aah rakkaus... Ihana asia. Kuolema on aina surullinen asia, esim. Jos vihaat isääsi ja toivot hänen kuolemaa, mutta mitä toivot sitten kun hän on kuollut? Olet surullinen että olit aina vihainen hänelle...
Vaikka vihaisit isääsi, sisimmässäsi rakastat häntä...

[off] Ohhoh pitkä viesti...[/off]
[piilotettu kuva]
http://www.razaeros.com | Suurin Yllättäjä 2008!
Käyttäjän avatar
Eternity

Viesti Jupi 18 Kesä 2006 22:14

Kai minäkin rustaan jotain tähän. Eli:

Kuolema on luonnollinen asia, mutta kun joku läheinen kuolee, sitä ei todellakaan ajatele niin. "Miksi, voi miksi juuri nyt?" Toisaalta kuolema voi olla hyväkin asia. Jos joku kärsii, kuolema vapauttaa hänet tuskista ja pelosta. Vanhukset eivät niinkään pelkää kuolemaa, kyllä moni odottaa sitä.

Uskon, että kuoleman jälkeen tulee jonkinlainen tyhjyys. Olen miettinyt sitä, mutta edes parhaat tiedemiehet eivät voi sanoa mitä tulee kuoleman jälkeen. Tuleeko mitään, pääseekö taivaaseen vai syntyykö ihminen uudelleen? Siinäpä pähkinää purtavaksi.

Itku on luonnollinen, jopa suotava tapa näyttää tunteensa. Kllä läheisen kuolema ottaa aina koville, vaikka ei sitä haluaisi näyttääkään.
Paras irkkaaja | Mukavin käyttäjä | Paras moderaattori | Eniten logeja | Olen viettämässä sapattia
Käyttäjän avatar
Jupi

Viesti FinFury 19 Kesä 2006 01:33

Kyllähän se surullista on kun sukulaiset ja tutut menevät manalan majoille ennen, kuin sinne itse pääsee. Tosin isomummini hautajaisissa en itkenyt, vaan olin suht normi lukemilla koska olin monta vuotta käynyt vierailemassa hänen luonaan ja viimeisinä vuosinaan isomummini oli kovin etäinen eleli omissa maailmoissaan ja oli kovin tuskissaan, joten oli se helpottavaa, kun hän pääsi tuskistaan "parempaan paikkaan" kuten usein uskotaan.

Rankempaahan on jos kuolema korjaa kovin nuoren henkilön, jolla on "tukka takana ja elämä edessä" mutta näissäkään tapauksissa ei pitäisi olla surullinen siitä mitä hän ei koskaan kokenut vaan ennemmin ajatella sitä, mitä hän sai kokea elämänsä aikana ja mitä iloisia asioita tuli koettua yhdessä. :roll:
Käyttäjän avatar
FinFury

Viesti B-Button 19 Kesä 2006 21:38

Maketsuppi kirjoitti:
Bullshit kirjoitti:Jep. Kuten Maketsuppikin tuolla alussa sanoi.

Niinhän minä sanoin ja varsinkin jos kyseessä on sisko,isä,äiti,veli,huoltaja se kirpaisee taatusti ja syvältä..

Yleensä kuoleman jälkeen olo on järkyttynyt ja mielessä pyörii ajatus "Äitini kuoli,enkä näe häntä enää koskaan"yms. Jos joku...kuka vaan teistä selittää mistä johtuu läheisen kuoleman jälkeinen tuska,ennen itse sitä koettuaan,saa minun kunniani ja arvon..

Eikö se ole aika luonnollista, että läheisen kuoleman jälkeen on järkyttynyt ja allapäin? Itsellä kuollut läheisistä mm, Pappani ja olo oli niin, kuin olet moneen kertaan selitellyt:

maketsuppi kirjoitti:Yleensä kuoleman jälkeen olo on järkyttynyt ja mielessä pyörii ajatus "Äitini kuoli,enkä näe häntä enää koskaan"yms.

Eli mikä on nyt epäselvää :?
If want a picture of the future,
imagine a boot stamping human face.. FOREVER
Käyttäjän avatar
B-Button

Viesti .yoko 20 Kesä 2006 12:45

Olen aina ajatellut kuolemaa siltä kannalta, että jos kuolen toivon että kuolen nopeasti ja ilman kärsimyksia. On aivan sama kuolenko 20-vuotiaana syöpään tai 30-vuotiaana jonkun ammuttua minut, kunhan se käy nopeasti ja kivuttomasti.

Kyllähän läheisen menettämisen täytyy tuntua kauhealta, niin kuin tässä on moneen kertaan todettu.
Mutta asialle ei enää voi mitään, asiaa täytyy surra, mutta siitä pitää päästä yli ja jatkaa elämää.
.yoko

Viesti Anzee 20 Kesä 2006 14:07

Kuolema on luonnollinen asia, ja jokaisen pitää joskus kuolla, ja suunnilleen jokaiselta kuolee joskus joku läheinen tai vähemmän läheinen. Tietenkin kuolema on surullinen asia varsinkin jos kuolija on lähisukulainen, paras kaveri tai jokin sellainen. Mutta kuten jo sanoinkin, kuolema on luonnollista, ja läheisen kuolemasta pitää päästä yli. Jatkaa elämää. Ajatella, että kunhan tästä itsekin kuolen, niin pääsen samaan paikkaan. Elämä voi tuntua vaikealta ilman sitä läheistä, mutta kaikkeen tottuu paitsi jääpuikkoon perseessä, sillä se ehtii sulaa ennen kuin siihen tottuu (en tosin ole itse kokeillut).
Käyttäjän avatar
Anzee

Viesti Jupi 20 Kesä 2006 14:46

Yokomo kirjoitti:Olen aina ajatellut kuolemaa siltä kannalta, että jos kuolen toivon että kuolen nopeasti ja ilman kärsimyksia. On aivan sama kuolenko 20-vuotiaana syöpään tai 30-vuotiaana jonkun ammuttua minut.

Syöpään ei kuolla nopeasti ja kivuttomasti!

Vaariltani oli leikatu toinen keuhko pois. Sitten hän joutui sairaalaan, ja selvisi, että hänellä on keuhkosyöpä. Hänelle ei kerrottu siitä kuin vasta joulun alla. Hän oli llut jo paranemaan päin, ja odotti innoissaan, että saisi nähdä meidät jouluna. Mutta sitten, kun hän sai tietää syövästään, hän lannistui. Hän kuoli seuraavana yönä.
Paras irkkaaja | Mukavin käyttäjä | Paras moderaattori | Eniten logeja | Olen viettämässä sapattia
Käyttäjän avatar
Jupi

Viesti .yoko 20 Kesä 2006 15:52

jupi kirjoitti:
Yokomo kirjoitti:Olen aina ajatellut kuolemaa siltä kannalta, että jos kuolen toivon että kuolen nopeasti ja ilman kärsimyksia. On aivan sama kuolenko 20-vuotiaana syöpään tai 30-vuotiaana jonkun ammuttua minut.

Vaariltani oli leikatu toinen keuhko pois. Sitten hän joutui sairaalaan, ja selvisi, että hänellä on keuhkosyöpä. Hänelle ei kerrottu siitä kuin vasta joulun alla. Hän oli llut jo paranemaan päin, ja odotti innoissaan, että saisi nähdä meidät jouluna. Mutta sitten, kun hän sai tietää syövästään, hän lannistui. Hän kuoli seuraavana yönä.

Otan osaa.

En tarkoittanut että syöpään kuolisi kivuttomasti, vaan tarkoitin että minulle sama miten kuolen, kunhan se käy kivuttomasti.
Syöpä ei ollut mikään paras esimerkki.
.yoko

Viesti Bonez 20 Kesä 2006 20:19

jupi kirjoitti:

Usein hitaasti, mutta kivuttomasti nyky teknologialla ja lääketieteellä pystytään saamaan melkeimpä kaikki kivut pois, jos olen oikein ymmärtänyt.
404 - Life not found
Bonez

Viesti Altair 21 Kesä 2006 02:57

blackdragon kirjoitti:
jupi kirjoitti:

Usein hitaasti, mutta kivuttomasti nyky teknologialla ja lääketieteellä pystytään saamaan melkeimpä kaikki kivut pois, jos olen oikein ymmärtänyt.

Mutta mikään lääke, mikään teknologia ei voi ottaa kaikkia kipuja pois, ei mitenkään, jos ymmärsit tarkoitukseni blackdragon. Oman mielipiteeni kuolemasta olen jo kertonut, unohtui vain sanoa että minut saisi haudata ihan perinteisesti.

Edit: Ja Jupi, otan osaa.
[piilotettu kuva]
// 250GB WD HDD // 4GB DDR2 // Geforce 9500M GS 512MB (1791MB TurboCache) // Intel Core 2 Duo T5750 @ 2Ghz //
They said hold your head up high, raise your fist up in the air! Play metal, louder than hell!
They can't stop us, let em try, for heavy metal we would die!
Käyttäjän avatar
Altair

Viesti Taffel 23 Kesä 2006 03:46

Itse en pelkää kuolemaa enkä sitä paljoa ajattelekkaan.
Mitä näihin "miten en haluaisi kuolla"- juttuihin tulee jos ette kuole sodassa saatatte halvaantua tai saatetaan ottaa sotavangiksi jolloin saatat joutua kidutetuksi. Ja jos nyt joku ohjus lentäisi ikkunasta sisään että tuntisi oikeastaan mitään kun olisitte jo kuollut.
[piilotettu kuva]
Taffel

Viesti L-o-L 23 Kesä 2006 15:44

Ajatella, jos ihmiset eivät kuolisi ikinä.
Kuinkakohan paljon olisi maailmalla nyt ihmisiä, jos kukaan ei olisi kuollut.
Joku 3000 vuotta vanha pappa selittäisi, että minkälaista siihen aikaan oli. . heh. :D

Ihmismäärä pysyy kurissa, esim. kun oli se Tsunami. Se vei monta henkeä. .kaikki maanjäristykset, tulvat, pyörremyrskyt. .yms. tappavat monta ihmistä. Tavallaan se on hyvä, että ei maapallolle tulisi liikaa ihmisiä. En nyt tarkoita sitä, että on kiva kun ihmisiä kuolee, mutta kai se on luontoäiti tarkoittanut näin.
Amd Athlon 6400+ Black Edition, NVIDIA GeForce 8800 Gtx, 500G sata2 kovo, 4g DDR2 ram, Xp Professional, ATX III 500w kotelo, Logitech MX518 pelihiiri&G11 näppis
Käyttäjän avatar
L-o-L

Viesti StandingInLine 25 Kesä 2006 12:39

L-o-L kirjoitti:Ajatella, jos ihmiset eivät kuolisi ikinä.
Kuinkakohan paljon olisi maailmalla nyt ihmisiä, jos kukaan ei olisi kuollut.
Joku 3000 vuotta vanha pappa selittäisi, että minkälaista siihen aikaan oli. . heh. :D

Huomasin juuri, että pääsin Kahvihuoneeseen. :)

Hyvä huomio. Mutta eipä elämä kovin kivaa olisi vaikkapa 300 vuotiaana, koska olisi niin huonossa kunnossa, ettei kävelemään pystyisi. :|

Nesrofobia = Kuoleman pelko
Tanatofobia = Kuoleman tai kuolemisen pelko

Itse en omaa kuolemaani pelkää, mutta lähiesten. Tuntui jo pahalta, kun hyvä ystävä, joka asui vastapäätä, muutti Savonlinnaan. :|
Onneksi nyt tapasin hänet täällä Varkaudessa hänen isänsä luona.[/quote]
[piilotettu kuva]
StandingInLine

Palaa alueelle Vanha kahvihuone

Samankaltaisia viestiketjuja