paras kirja

Keskustelua kirjoista ja kirjallisuudesta.

Re: paras kirja

Viesti razze81 25 Elo 2008 21:32

Harry Potter, Viisikko, Amy, Haluatko velhoksi?, Pelit - lehti :D syvintä taikuutta, korkeinta taikuutta yms. hyviä kirjoja :P

EDIT: Sitten vielä lisäisin tohon listaan: kaikki Everworld kirjat

EDIT2: Ajan pyörä, joka on ihan huippusarja
Viimeksi muokannut razze81 päivämäärä 02 Kesä 2009 12:33, muokattu yhteensä 2 kertaa
Morsian katosi mutta vainukoira pääsi vihille
Käyttäjän avatar
razze81

Viesti Uloste 22 Syys 2008 11:13

Teal'c kirjoitti:luin muummmi kirijan siin oli mörkö mulla tuli kaka vaippaa mut äitti pesi mun pepu

CopyPastella edetään siis... Missä modet?
Dreams kirjoitti:
Bananaphone kirjoitti:Mitä säkkejä tarkotat? Tarkoitatko perunasäkkejä? En yleensä nuole Mitään perunasäkkejä.

hihihihihi oletpas vitsikkäällä tuulella tänään Bananaphone
Uloste

Viesti marge14 09 Loka 2008 21:39

hellevi salmisen "Sivari" oli mun mielestä tosi hyvä kirja, itellä ollu vähän sama tilanne, joka kyllä saa kyyneleet silmiin ku ajattelee vaan sitä :,( Tosin hieman eritavalla kävi mun kaverille, mutta silti..
Käyttäjän avatar
marge14

Viesti DungeonMaster 16 Joulu 2008 02:01

Taru Sormusten Herrasta. Tolkienia on vuosien aikana ylistetty nerona lukuisia kertoja, ja teen nyt samoin. En ala pitempään sepittämään ajatuksiani kirjasta. Sanon vain, että kun se loppui- tuli tippa linssiin.
Yksinään hän vaeltaa mis' varjot lankeaa, Halki usvan ja roudan vain teräs seuranaan...
Sydämensä kylmä on kuin maa routainen, Mutta silmissään viha polttava kuin kiuas tulinen!
Käyttäjän avatar
DungeonMaster

Viesti nero 29 Joulu 2008 16:37

Salamavaras on paras kirja mielestäni.
Salamavaras on fantasiakirja joka kertoo kreikkalaisista taruolennoista ja jumalista.
Käyttäjän avatar
nero

Viesti VkmaX 31 Joulu 2008 05:14

Pidän Edward bunkerin kirjoista... Konnakoulu kolahti eniten. Upeasti kirjoitettu. Mötley cruen elämän kerta eli "The dirt-törkytehdas" saa melkein kenet vain kunnioittamaan sitä, ettei ole syntynyt kasareiden rock-tähdeksi. Kumpikin upeita kirjoja kaikin puolin. Suosittelen lämpimästi.
Olet vapaa lisäämään messengereni

We all suck at life, Livé with it! Or life sucks at itself...
VkmaX

Viesti FlaSh 31 Joulu 2008 15:43

En paljoa lue ,mutta bändi kirjat menee paras varmaan panteran kirja.
Käyttäjän avatar
FlaSh

Viesti Soundi 31 Joulu 2008 15:51

Harry Potterit, lukuunottamatta viimeisintä josta en niinkään pitänyt. Sitä en laittaisi parhaiden kirjojen joukkoon. Sittenpä Remekset, Narniat ja LOTR:it.
|| Paras artikkeli 2009 || Kolmanneksi mukavin käyttäjä 2009 ||
Käyttäjän avatar
Soundi

Viesti Hampoturen 31 Joulu 2008 17:14

Edgar Allan Poen novellit, Art of Rozz Williams ja eipä tule muuta mieleen.
ObviousTroll kirjoitti:
Zyskowicz kirjoitti:Nii, mut tee ite asialle jotai nii poliisit on sun eikä kuvaajien perässä.
Julkkiksille paremmat oikeudet!

Tyhmyytesi ei taida rajoittua pelkästään siihen lukihäiriöön.
Käyttäjän avatar
Hampoturen

Viesti Zakejo 02 Tammi 2009 02:41

J.R.R Tolkienin Hobitti.
Vitun pätemispakkoiset runkkarit, minä häivyn.
Zakejo

Viesti whitepike 04 Tammi 2009 01:26

Douglas Adamssin Linnunradan Käsikirja Liftareille kirjasarja.
not all jokes are funny
Käyttäjän avatar
whitepike

Viesti Maxwell_von_Karma 10 Tammi 2009 00:32

David ja Leigh Eddingsin

Althalus - Matka maailman ääriin.

Nimi nyt ei hetkauta ketään, mutta kyseinen fantasiakirja on erittäin taidokkaasti kirjoitettu, juoni on yllättävä ja hienosti keksitty, kaikki asiat tulevat esille, eikä mikään jää varjoon. Kirjassa on kunnioitettavat 907 sivua, ja teksti vielä jotenkin pienehköä, joten lukemista riittää. Tilanteen vaatiessa jokin sivu (Kirjassa on 7 osaa, yleensä kartta on osien aluissa) on korvattu maan kartoilla, jotka selventävät tilannetta huomattavasti, vaikkeivat ihan välttämättömiä olisikaan.

Oman mielipiteenne saatte kirjasta (jos siis vaivaudutte lukemaan ;)) aivan itse.
Pitäkää tytöt pilluistanne kiinni

-Pate Mustajärvi

Far North 2D troll-RPG, testaa sitä NYT, jumalauta!
Käyttäjän avatar
Maxwell_von_Karma

Viesti Regalis 10 Tammi 2009 02:36

Lovecraftin the Dreams in the Witch House. Ei oikeastaan kirja vaan novelli, mutta samapa tuo. Novellissa on jotenkin ihan järjettömän ahdistava tunnelma, vaikka en osaa selittää mikä siitä tekee niin ahdistavan. Sen luettua minulla oli vähän samanlainen olo kuin miettisi edellisenä yönä näkemäänsä painajaista: ei ymmärrä mikä siinä oli niin ahdistavaa, vaikka muistaa sen lukiessa olleen tunteen.

Brown Jenkin on IMO paljon pelottavampi hahmo kuin vaikka Cthulhu tai Yog-Sothoth, ehkä sen takia, että se on paljon helpompi kuvitella. Lovecraftin yleensä käyttämä "se oli niin kauhistuttava, ettei ihminen voinut sitä käsittää" ei ainakaan minun mielestäni tee hahmosta kovinkaan paljon pelottavampaa, mutta Brown Jenkininiä kuvaillessa sitä tyyliä ei erityisemmin käytetty.

Päähenkilön näkemissä abstrakteissa unissa oli myös jollain tavalla painostava tunnelma, vaikka uhka koostui näennäisen vaarattomista asioista. Arvasin kyllä melko alkuvaiheessa keitä ne kaksi hahmoa olivat, joiden kanssa päähenkilö kulki unissaan, mutta se ei vähentänyt tarinan tunnelmaa - oikeastaan jopa paransi.

Novelli on luettavissa täällä.
Käyttäjän avatar
Regalis

Viesti Mr.nobolity 08 Huhti 2009 19:32

Mikael Niemi - Nahkakolo
Suosittelen kaikille!
Mr.nobolity

Viesti jjozzee 10 Huhti 2009 22:43

Exhalator kirjoitti:Miksi jonnelassa on tyhmiä 12v syskovitseja ja seedeeässiä ja deeseitä ja jozzeja ja herranollia?
Käyttäjän avatar
jjozzee

Palaa alueelle Kirjat