Rasismi

Entinen sumppikuppila.

Rasismi

Viesti Maketsuppi 06 Touko 2006 23:47

Mitä mieltä olette Rasismista?

Omasta mielestäni se on kauheata.Esimerkkinä voin sanoa noin pari viikkoa sitten vieraili koulullamme tummaihoinen henkilö ja satuin kuulemaan kun osa meidän luokkalaisita alkoi nauramaan kavereilleen: "Voi vit** mikä neekeri heh heh"Se kuulostaa surulliselta :(, Koska kohta maassamme ei ole enää Ulkomaisia ihmisiä,myöskään ruotsalaisten halveksuminen ei ole minun mielestäni oikein, vaikkakin Joudumme muun muuassa "pakko Ruotsia" opiskelemaan. eivät he kansalaiset sille voi mitään.

Rasismi on todella halveksuttavaa ja rasistiset ihmiset pitäisi eristää, jos kerran eivä kaikkien kanssa voi elää =).

Rasismi eli rotusyrjintä on ideologia tai toimintaa, jossa ihmisten ulkonäön, fyysisten piirteiden, kansanluonteen, kielen tai kulttuurin erilaisuus oikeuttaa myös eriarvoisen kohtelun eli syrjinnän. Rasismia ovat myös toimintatavat ja sellaiset yhteiskunnalliset rakenteet, jotka johtavat näihin seikkoihin perustuvaan eriarvoisuuteen.

Siinä vähän tarkemmin rasismista.

Sivuaiheena kahvihuoneessa on jo monta topiccia, jotka kertovat vääryyksistä, joita valitetaan, mutta kukaan ei edes yritä kitkeä niitä.Niskasta Kiinni ihmiset!!!.
[piilotettu kuva]
~Last.fm~ |~Deviant-Art~
Kommenttia DA:han ja lisätkäähän Last.fm frendiksi, hihi ~
Käyttäjän avatar
Maketsuppi

Viesti Nike 07 Touko 2006 00:25

En pidä homoista, myönnän sen, mutten mielestäni ole rasisti. Olen ennakko luuloinen tummaihoisia kohtaan, mutten mielestäni ole rasisti.

Jos totta puhutaan, mielestäni meno täällä Suomessa menee...Hmm...Naurettavaksi. Juuri niin, naurettavaksi. Erityisesti tummaihoisten osalta. Jos hiukankin puhut tummaihoisesta pahaan sävyyn, sanomatta mitään itse ihonväristä --> olet rasisti. Väittelette tummaihoisen kanssa --> olet rasisti.

Heh, on kyllä jännä juttu, ja tuo Wikistä lainattu pätkä todistaa sen. Puhut ruotsalaisista paskaa --> Olet hauska jätkä. Pilkkaat ruotsin kieltä, haukut niitä homoiksi jne. ---> Olet sika hauska jätkä.

Eli pointtini oli se, että ei oikein taideta tajuta mitä rasismi tarkoittaa. Pikku Reijo valittaa kaverilleen kuinka kaveri on rasisti, sanottuaan tummaihoista poikaa tyhmäksi. Samaan aikaan kuitenkin Reijo kertoo ruotsalaisvitsejä hihittäen niille.

Rasismihan on ikävää, liittyi se keneen tahansa, missä tahansa, milloin tahansa. Ikävän usein kuitenkin kuulee yhdenkin asian väärin, että olisi rasisti kun sanoisi homoa homoksi. Homoudeksi kutsutaan heidän henkilökohtaista sukupuolisuuntaustaan, joten eihän se voisi olla rasismia, eihän?
"Ajattele nyt parikymppistä ihmistä. Se jaksaa keskittyä kahteen asiaan. Jos yrittää opiskella, urheilla ja naida, niin siinä on yks liikaa. Opiskelemaan ehtii myöhemminkin." - Seppo Räty
Käyttäjän avatar
Nike

Viesti Benny-Boy 07 Touko 2006 00:36

Homoudeksi kutsutaan heidän henkilökohtaista sukupuolisuuntaustaan, joten eihän se voisi olla rasismia, eihän

Sama kuin haukkuisit heteroa heteroksi.
Tosin kukaan ei hauku homoa heteroksi, kuten heteroa haukutaan homoksi.

Kun katsoo mitä rasismi on pahimmillaan, uskaltaa sanoa, etten itse ainakaan rasisti ole. Ehkä epäluuloinen joitakin kohtaan. Kyllähän ulkomaalaiset vastaantulijat ajatuksia herättää.

mielestäni meno täällä Suomessa menee...Hmm...Naurettavaksi

Tilanne taitaa Suomessa olla vielä aika kesy. Serkkuni Kanadan-matkan puheiden perusteella, meno on siellä hieman toista mitä Suomessa.
[piilotettu kuva]
Miten käy pandan? Miten käy puun?
Käyttäjän avatar
Benny-Boy

Viesti Seneca 07 Touko 2006 00:57

Rasismi on... Miten sen nyt ilmaisisi? No vaikka sieltä ja syvältä.

Omalla ala-asteellani on ollut tummaihoisia, ja eräskin entienen luokkalaiseni haukkui häntä kaikilla nimityksillä mitä keksi, vaikka oli noin 4 vuotta nuorempi jätkä, kuin itse tummaihoinen.
Tai vaikka nykyinen luokkalaiseni. Hän vieroksuu kaikkia ulkomaalaisia. Ruotsalaisia, saksalaisia, venäläisiä, tummaihoisista en tiedä ja idän kansaa. Alkaa hieman ärsyttämään hänen kommenttinsa.

En sano, että itse pitäisin esimerkiksi Ruotsista kielenä, mutta minulla ei ole mitään itse ruotsalaisia vastaan. Jos heitä tulisi kadulla vastaan, niin en alkaisi nauramaan heille tai supattelemaan kavereiden kanssa.
Myönnän, että pelkään olevani rasisti. En tiedä olenko. Kaverini aina matkivat minun kommentteja joihinkin asioihin esimerkiksi: "Voisitteko olla puhumatta rasistisia juttujanne kuulteni?"
Kun joku tummaihoinen tulee vastaan, niin en viitsi katsoa häntä ettei hän luule, että olen rasisti. Tyhmän kuuloista? Tiedän sen.
No ei sen puoleen, en yleensäkään katso ihmisiä silmiin. En tiedä siihenkään syytä... : P
"My son, why hide your face in fear?"
"See you not, Father, the Erlking?
The Erlking with crown and flowing cloak?"
"My son, it is a wisp of fog."
Käyttäjän avatar
Seneca

Viesti Anal Satan 07 Touko 2006 08:15

Phew.. Jos mennään tummaihoisista puhumaan, tuntuu, että suurin osa on reippaasti rasistisempiä, kuin suurin osa suomalaisista. Katsokkin vähän kohti, niin on jo 25 sukulaista mukana ensin kurittamassa, sitten itkemässä poliisille (taino koulussa opettajalle, sukulaiset ovat koulun tummaihoiset..), kuinka rasistinen henkilö, joka katsahti heitä, on. Jos tummaihoinen alkaa oikeasti vituilemaan, sanoo jotain takaisin, niin heti leimautuu rasistiksi, tummaihoinen ei ole, kuin pahan suomalaisen äärettömän solvimisen ja väkivallan uhri.´Jos aikuiselle matmattaa epäreilusta kohtelusta, tulee vain takaisin viesti: "Kyllä sinäkin olet jotain tehnyt, ei hän muuten olisi suutttunut" tms.

Mutta, en tunne itseäni rasistiseksi, vaan ennakkoluuloiseksi, kuten on sanonut usea muukin. Jos vastaan tulee tummaihoinen, en ala solvaamaan, haukkumaan, nauramaan tai mitään muuta, vaan katson aluksi varauksella, onko hän yllä mainittuja tyyppejä, vai hyviä tyyppejä. Ja vaikka ruotsalaisvitsit naurattavat, niin naurattavat venäläisvitsit, turkulais vitsit, laihialaisvitsit, helsinkiläisvitsit jne., jopa omaa paikkakuntaa koskevat vitsit, kunhan vain juttu on järkevä..
Käyttäjän avatar
Anal Satan

Viesti Leet 07 Touko 2006 10:52

Kukaan tuskinpa voi väittää, ettei jokaisessa meissä asuisi pientäkään rasistia. Rasismihan on kylläkin väärin ja muutenkin, mutta mustalaisetkin on vain leimattu sellaisiksi.

Tuskinpa kaikki varastavat kaupasta tai mitä ihmiset ikinä sanovatkaan. En tarkoita siltikään sitä, että valkoisetkaan ei varastelisi kaupasta.

Toki, mielestäni en ole rasisti, mutta silti kaikilla on ennakkoluuloja jotakin kohtaan.
Taistelu rauhan puolesta on samaa kuin naiminen neitsyyden puolesta.
Käyttäjän avatar
Leet

Viesti Taffel 07 Touko 2006 13:45

No sanotaan ny niin että kun ns. "manne" puhkoo kaverin renkaat pyörästä. Sitten sille mennään sanomaan jtk.: "Vitun manne saata puhkoit mun pyörästä renkaat" niin on 99% varmasti koulussa sitten puhuttelu tai jopa kytät ovella.

Minä ainakin vihaa ns. "manneja" koska ne tulevat tänne ruinaamaan sossulta rahaa ja aukomaan päätään sitten suomalaisille jos jotakin "pahaa" niille sanoo ja sitten istutavat kotona kattomassa jotakin helvetin jalka palloa ym. Hyvällä lykyllä ne laiskat paskat saattavat perustaa jonkun helvetin kebab ravintolan.

Kyllä, minua saa haukkua tämän tilityksen jälkeen rasistiksi, mutta asiat vain ovat näin.

(Useimman kohdalla.)
[piilotettu kuva]
Taffel

Viesti Crazy_Satan 07 Touko 2006 17:47

Rasismia käsittelimme juuri lakitiedossa koulussa. Myönnän, olen rasisti,minkäs teet. Ulkomaalaiset, tietyt vähemmistöryhmät, ja muut eivät välttämättä kuulu Suomeen.

Esim. Virolaiset ymmärrän, usein ahkeria työntekijöitä ja kieli on samankaltainen.

Mutta esim. Mustaihoiset. Yhtään ahkeraa n**keriä en ole nähnyt. Ja nämä nuorisorikolliset, ja heidän tekemänsä rikkomukset, niin melko suuri osa on ulkomaalaisten aiheuttamia, verrattuna heidän määräänsä.

Suomessa ulkomaalaisten oikeudet ovat liian suvaitsevat, samoin ulkopolitiikka. tarvitseeko Suomi muka lisää erilaisilla tuilla eläviä työttömiä rikollisia??? Tuskin, ainakaan minun mielestäni. Tietyissä tilanteissa rasismi on yleisesti sallittavaa, jopa toivottavaa. Siis minun mielestäni.

Miksi Suomen pitäisi vastaanottaa hyödyttömiä ulkomaalaisia vastaan. Miksi Suomalaisten pitäisi hyväksyä heidät? Tuskin he saisivat samanlaista vastaanottoa heidän kotimaassaan.

Miksi haluamme tehdä Suomesta Somalian?
AMD Athlon64 X2 5600+ @ 3,0GHz || 6Gb DDR2 800MHz || 2x 250Gb S-ATA || 250Gb USB || Nvidia GF8800 GTS 640Mb ||22' & 19' tft ja crt ||
[piilotettu kuva]
Crazy_Satan

Viesti ^RaGe^ 07 Touko 2006 19:04

Itse olen rasismia vastaan, koska kaikilla on oikeus elää.

Suurin osa rasisteista on luultavasti valkoihoisia, koska en ole kuullut mustasta rasisitista (?). Rasistien mielestä valkoihoiset ovat "parempia" rotuna ja ihmisenä. En käsitä mistä tuollaista voi saada päähänsä. Missä me muka olemme parempia? Auringossa palamisessa vai?

Täällä Hämeenkyrössä on kaksi mustaa. Itse en ole huomannut mitään kiusaamista tai syrjintää. Taitaa olla aika suvaitsevaa väkeä täällä?

Itse olen kyllä manneja vastaan, sillä he eivät osaa olla kunnolla. Rikkovat paikkoja, puukottavat porukkaa ja ryöstävät kaikkea.
Intel Core2 Duo E8400 @ 3,4GHz | nVidia 8800GT 512Mb | 2Gb 800MHz RAM (myöhemmin lisää) | Samsung 320Gb
Pakkoruåtsi alas
Käyttäjän avatar
^RaGe^

Viesti Benny-Boy 07 Touko 2006 19:57

En käsitä mistä tuollaista voi saada päähänsä. Missä me muka olemme parempia? Auringossa palamisessa vai?
....
...
Itse olen kyllä manneja vastaan, sillä he eivät osaa olla kunnolla. Rikkovat paikkoja, puukottavat porukkaa ja ryöstävät kaikkea.

Tulee mieleen Austin Powersin läppä:
"There are only two things I can't stand in this world: People who are intollerant of other peoples' cultures, and the dutch."

Rage.
Olet melkoisessa ristiriidassa itsesi kanssa ._.
[piilotettu kuva]
Miten käy pandan? Miten käy puun?
Käyttäjän avatar
Benny-Boy

Viesti ^RaGe^ 07 Touko 2006 20:02

Niinpä, olisi luultavasti pitänyt muotoilla tuo vähän paremmin.
Korjaan vähän:
Olen niitä "manneja" vastaan, jotka tekevät laittomuuksia ja pelottelevat ihmisiä.

Edit: Vielä lisää korjausta: Olen kaiken maailman rikollisia vastaan, mutta näillä manneilla rikollisuus tuntuu olevan veressä.
Intel Core2 Duo E8400 @ 3,4GHz | nVidia 8800GT 512Mb | 2Gb 800MHz RAM (myöhemmin lisää) | Samsung 320Gb
Pakkoruåtsi alas
Käyttäjän avatar
^RaGe^

Viesti Anal Satan 07 Touko 2006 21:27

RaGe kirjoitti:Suurin osa rasisteista on luultavasti valkoihoisia, koska en ole kuullut mustasta rasisitista (?)
Minä olen, ja näen sitä. Ja tummaihoisia rasisteja vielä puolustellaankin..
Käyttäjän avatar
Anal Satan

Viesti luonnollisesti 07 Touko 2006 23:07

Leet puhuikin jo tuossa viisaita sanoja. Voisin hiukan jatkaa.

Sekä maahanmuuttajissa että meissä suomalaisissa on suurinpiirtein yhtä suuri osuus yhteiskuntakelvottomia idiootteja. Otan vapauden haukkua näitä idiootteja silläkin uhalla, että minut koetaan rasistiksi tai isänmaanpetturiksi.

Ja te, jotka olette kyllästyneet steissillä pelkoa levittäviin ja kännyköitä pölliviin maahanmuuttajiin, niin kerrottakoon, että nämä kyseiset henkilöt eivät edusta keskivertomaahanmuuttajia, vaan ovat ongelmallisia poikkeustapauksia. Valtaosa maahanmuuttajista viettää iltansa kotonaan ihan niin kuin kuka tahansa suomalainenkin.

Tuskin kukaan meistä on niin pyhimys, etteikö ajatuksen tasolla olisi sadatellut jotain ihmisryhmää jonkin yksittäisen huonon esimerkin takia. Venäläisiä diskriminoidaan, ruotsalaisia miehiä haukutaan homoiksi, virolaisista tehdään pilaa, turkkilaisten kebab-baareista heitetään herjaa jne jne.

Miksi kukaan ei nosta älämölyä siitä?

Muuten moniko käyttää homoa haukkumasanana? Sama, kun sanoisin naispuolista kaveriaan lesboksi. Miltä se vaikuttaa? Erittäin hölmöltä. Hiukan offtopikkia.

"Rasismi tarkoittaa, että suhtaudutaan epäluuloisesti ja jopa halveksivasti ihmisiin, joilla on erilainen ulkonäkö ja kulttuuri."
-Tahar Ben Jelloun-

"Rasistit yleistävät yksittäistapauksia. Jos vaikka arabi varastelee, niin rasisti yleistää tapauksen kaikkiin arabeihin"
-Tahar Ben Jelloun-

Kuka tunnistaa itsensä?

Killer_Qd kirjoitti:
Minä ainakin vihaa ns. "manneja" koska ne tulevat tänne ruinaamaan sossulta rahaa ja aukomaan päätään sitten suomalaisille jos jotakin "pahaa" niille sanoo ja sitten istutavat kotona kattomassa jotakin helvetin jalka palloa ym. Hyvällä lykyllä ne laiskat paskat saattavat perustaa jonkun helvetin kebab ravintolan.

Kyllä, minua saa haukkua tämän tilityksen jälkeen rasistiksi, mutta asiat vain ovat näin.

Moniko suomalainen mahtaa saada sossusta rahaa? Tosin maahanmuuttajat saavat vielä ekstraa, koska ovat vieraassa maassa, mutta kuitenkin. Luultavasti sinäkin alkaisit aukomaan päätäsi, jos joku sulle tulee riehumaan? Mikseivät hekin sitten saisi? Moniko suomalainen mahtaa katsoa kotonaan/baarissa/tai jossakin kesän MM-kisoja. Luultavasti aika moni, eikö se häiritse sinua? Mitä vikaa turkkaisten ja muiden kebab-ravintoloissa? Hyvää safkaahan sieltä saa ja vielä kohtuu halvalla.
"Our growing hair speaks of rebellion" - Matti p
"Sun hulluus? Se on nimelt murrosikä" - Tommishock
”En aio ikinä pyytää anteeksi Yhdysvaltain puolesta. Faktoilla ei ole merkitystä.” George Bush
Missä sun eurot liikkuu?
Käyttäjän avatar
luonnollisesti

Viesti Konsumies 07 Touko 2006 23:26

Onko muuten neekerien Suomeen rahtaaminen oikotie onneen? Mikä asia siinä paranee?
Onko rasistista jos kritisoi ylenmääräistä somalien, jne ottaamista?

Aiheeseen liittyen.
"Mutta retkuilu ei sowi nuorille/ sillä se sopii waan meille wanhoille."

Olen palannut
Käyttäjän avatar
Konsumies

Viesti Falcon 08 Touko 2006 11:53

Tuosta Konsumiehen antamasta linkistä löytyi juttuja joissa tuotiin esille mielenkiintoisia asioita.

Somalien syksyisen rikosaallon jälkeen Hesarin Nyt-liitteen kiihkomielinen toimittaja Ville Similä kävi nuorisotalolla säälimässä somalinuoria ja ihmetteli, miksi roistoja piti kutsua lehdissä "somaleiksi". Miksi Suomessa asuvaa, suomea puhuvaa ihmistä ei voi kutsua suomalaiseksi ?
....
Faktisesti tilanne on se, että maahanmuuttajan pitää saada olla maahanmuuttaja silloin, kun häntä syrjitään tai kun hän valmistuu datanomiksi tai kun hän saa työpaikan, mutta suomalainen silloin, kun hän tekee rikoksen.

Lähde

Eipä siinä mitään, jos joku ulkomaalainen haluaa tulla Suomeen vapaaehtoisesti/ pakon edessä ja työskennellä täällä, mutta jos he eivät kykene noudattamaan lakia, säännösten pitäisi olla tiukempia. Esim. muutaman vuoden koeaika, jonka aikana lain rikkomisesta seuraa karkoitus, olisi kova sana. Ei tietenkään mistään parkkisakoista yms.
Myös työpaikan hankkiminen/koulutukseen hakeutuminen pitäisi olla edellytyksenä oleskeluluvan/kansalaisuuden saamiseen, parasiitteja meillä on omasta takaa.

Tietysti tuo rikkoisi sitä periaatetta vastaan, että laki on sama kaikille, mutta olisi siitä huolimatta paras ratkaisu.
Käyttäjän avatar
Falcon

Palaa alueelle Vanha kahvihuone

Samankaltaisia viestiketjuja