COOLBASIC

Keskustelua tietokoneohjelmista ja käyttöjärjestelmistä.

COOLBASIC

Viesti Dee-Games 05 Touko 2006 08:06

MITÄ MIELTÄ OLETTE COOLBASICISTA?

se on sellainen pelin teko ohhjelma! Tosi hyvä sellainen, vaikka silä voi tehdä vain 2D pelejä! :evil:
Dee-Games 2006 Edition
Dee-Games

Re: COOLBASIC

Viesti praKKA 05 Touko 2006 10:11

Dee-Games kirjoitti:MITÄ MIELTÄ OLETTE COOLBASICISTA?

se on sellainen pelin teko ohhjelma! Tosi hyvä sellainen, vaikka silä voi tehdä vain 2D pelejä! :evil:

Olenhan minä joskus koettanut tuota coolbasiccia. Se on helppo oppia, mutta jos ei ole kunnolla kiinnostusta, et jaksa tehdä hyviä pelejä, koska niihin voi mennä kauan, ja pitää kirjoittaa monta riviä.
Intel C2D E4400 | 4Gb DDR2 800MHz | 250Gb WD Caviar SE SATA + WD Caviar 500GB GP SATAII 8MB | XFX Radeon HD4770 | Antec Sonata III | Asus P5B | Fuj:tech DTV PRO USB | Win 7 RC 64-bit | Nokia 5800 XpressMusic | Logitech G25 + Rumblepad 2 | Logitech UltraX | Logitech MX518
praKKA
Nerd

Viesti s_aukko 05 Touko 2006 12:17

Itse tein CoolBasicilla pienen 2D räiskintäpelin vähän TK:n tapainen.
Oli 5 vastustajaa jotka ampui, mutta kun kaikki oli tapettu niin peli vain jatkui eikä loppunut :oops: noh kuitenkin todella helppo tehdä pelejä, tosin ei kovin hyvälaatuisia.
s_aukko

Viesti Zelgre 05 Touko 2006 13:11

Dee-Games kirjoitti:MITÄ MIELTÄ OLETTE COOLBASICISTA?

Korjaas nuo kirjoitusvirheet. Ei minusta ole sellaiseen. =/ En osaa tehdä pelejä millään. :D
Käyttäjän avatar
Zelgre

Viesti Maija_mehiläinen 05 Touko 2006 13:46

voiko ite tekemiä pelejä laittaa nettii että niitä vois ladata ja jos voi nii laittakaa :twisted
Suomalainen kirjoitti:Niiltä ulkomaalaisilta pitäisi leikata pallit pois ja lähettää sinne mistä ovat tulleetkin!
kertokaa oma mielipiteenne asiasta.
Käyttäjän avatar
Maija_mehiläinen

Viesti praKKA 05 Touko 2006 14:40

retu kirjoitti:voiko ite tekemiä pelejä laittaa nettii että niitä vois ladata ja jos voi nii laittakaa :twisted

Meeppäs Coolbasicin foorumeille eli http://www.coolbasic.com/forums/index.php
ja sieltä löytyy niitä foorumeita mille voi laittaa pelejä.
Intel C2D E4400 | 4Gb DDR2 800MHz | 250Gb WD Caviar SE SATA + WD Caviar 500GB GP SATAII 8MB | XFX Radeon HD4770 | Antec Sonata III | Asus P5B | Fuj:tech DTV PRO USB | Win 7 RC 64-bit | Nokia 5800 XpressMusic | Logitech G25 + Rumblepad 2 | Logitech UltraX | Logitech MX518
praKKA
Nerd

Viesti Cohen 05 Touko 2006 14:43

Itse asiassa ei ole pelinteko ohjelma :wink: Vaan ohjelmointi kieli. Pelinteko ohjelmat ovat naksutinaks ohjelmia joissa ei tarvitse ohjelmoida
Käyttäjän avatar
Cohen

Viesti gfdagdfa 05 Touko 2006 14:48

Linkki? :roll:
[piilotettu kuva]
Avasta ja sigistä kiitoi Praidet:ille ^^
Käyttäjän avatar
gfdagdfa

Viesti Hommahoituu 05 Touko 2006 14:53

Tuota, tuota...
Sillä voi tehdä myös 3D pelejä, mutta täytyy osata koodata tosin hyvin ja koodia tulee paljon...
Itse olen tehnyt tekstipelejä ja räiskintä...
Hommahoituu

Viesti gfdagdfa 05 Touko 2006 15:06

Löysin sen, joo guuggelilla, niin, totaah... miten siihe nsaa kuvia ja sillee..? :oops:
[piilotettu kuva]
Avasta ja sigistä kiitoi Praidet:ille ^^
Käyttäjän avatar
gfdagdfa

Viesti Cohen 06 Touko 2006 09:01

Koodaamalla. Oppaat ovat avuksi. Site ku oot opetellu ton alat ehkä kaivata lisää haastetta ja siirryt vaikeampiin ja parempiin ohjelmointikieliin kuten C++, C, VisualBasic, C#...
Käyttäjän avatar
Cohen

Viesti RICHA 07 Touko 2006 17:29

juholius kirjoitti:Itse asiassa ei ole pelinteko ohjelma :wink: Vaan ohjelmointi kieli. Pelinteko ohjelmat ovat naksutinaks ohjelmia joissa ei tarvitse ohjelmoida

Korjausta tuohon:
Miten sen nyt sanoisi, sillä tuo on mielestäni epävirallinen, koska se on täysin visual basiccia ja qbasiccia. Sillä ei tietääkseni ole mtn omaa komentoa. Ja coolbasichan ei ole Täydellinen kieli, vaan siitä uuppuu vielä paljonkin komentoja, ja niitä tulee koko-ajan lisää.
Mutta jos ei ole niin nökönuka niin voihan sen sitten ristiä "Ohjelmointikieleksi".;)
Käyttäjän avatar
RICHA

Palaa alueelle Ohjelmistot ja käyttöjärjestelmät