Uskonnot

Entinen sumppikuppila.

Uskonnot

Viesti Nike 02 Touko 2006 20:25

Eli, nyt kun tämä uusi alue on tehty, niin toivotaan, että täältä löytyy myöskin asiallista keskustelua.

Eli, aloitan aiheesta Uskonnot. Mitä mieltä olette, onko Uskonto hyvä asia, vaiko paha asia?

Uskonnoista johtuvat useat sodat, jotka varmasti luetellaan huonoihin puoliin. Huonoja puolia sen lisäksi ovat mm. erimielisyydet, jotka eivät johda kuitenkaan sotaan, tuoreimpana esimerkkinä Muhammedista piirretty pilakuva. Asiasta lisää tietoa

Uskonnon hyviä puolia varmasti ovat Jumalaan turvautuminen, pelon loittoneminen, sekä usko tuonpuoleiseen. Ilman mitään merkitystä varmasti olisi turha elää?

Eli kysyisin mielipiteenne uskonnosta, hyvästä vaiko pahasta? Entä uskontojen määrä, ja nämä mitkä liittyvät uskontoon.

Tietenkin tästäkin aiheesta (uskonnosta) olisi voinut tehdä paremman avauksen, mutta olkoon näin. ;/
"Ajattele nyt parikymppistä ihmistä. Se jaksaa keskittyä kahteen asiaan. Jos yrittää opiskella, urheilla ja naida, niin siinä on yks liikaa. Opiskelemaan ehtii myöhemminkin." - Seppo Räty
Käyttäjän avatar
Nike

Viesti Maketsuppi 02 Touko 2006 20:31

No uskonnoista valitettavasti syntyvät sodat, kuten myös öljystä yms.

Uskonnoista tai niiden lajittelusta en pidä, koska saatananpalvontahan lasketaan uskonnoksi?Mitä ihmiset ovat Saatananpalvontaa kieltämään?Maailmassahan pitäisi olla uskonnonvapaus ja siltikin Saatananpalvojia syrjitään?.

Muuten uskonnot ovat ok, koska ne ovat Suurimmalle osalle maapallostamme hyvin tärkeitä niin maanhistorainkin kannalta kuin Suvun.

Edit:Sain juuri D-a:lta kuulla,että Saatanan palvojat eivät ole "hyviä" Miksi?Siksikö,että muutama menee Kaatelemaan hautoja? (Ei ole mitään hyvää,mutta tarkoitin että tarviiko kaikkia syyttää?).Itsekkin tunnen pari Saatananpalvojaa eivätkö ole mitään hulluja,vaan ihan normaaleja ihmisiä,kuten muutkin.
Viimeksi muokannut Maketsuppi päivämäärä 02 Touko 2006 20:41, muokattu yhteensä 1 kerran
[piilotettu kuva]
~Last.fm~ |~Deviant-Art~
Kommenttia DA:han ja lisätkäähän Last.fm frendiksi, hihi ~
Käyttäjän avatar
Maketsuppi

Viesti Humahuta 02 Touko 2006 20:38

Onhan näistä uskonnoista sodittu jo vuosisatojen ajan.

Uskontoja on niin monenlaisia...
Toisissa urhataan suunnilleen kaikki mitä käsiin saadaan, toisissa taas kunnioitetaan puitakin.

Itse olen jossain määrin ateisti.
Ima gonna go to hell when I die
Käyttäjän avatar
Humahuta

Viesti Burned Out 02 Touko 2006 20:40

Noh, niin ja näin. Uskonnoistahan ne sotii ne itsemurhapommittajatkin.

Itse en ole kovinkaan uskonnollinen. Tietysti uskon että Jeesus on ollut olemassa, mutten kuitenkaan täysin näitä kaikkia teh-tarinoita joita on. Eli esim se että se käveli vetten päällä jne.

Mutta onhan se ihan hyvä asia, että on jokin mihin uskoa. Meinaan vaikeella hetkellä se saattaa auttaa jotenkin masennukseen tai jotain =O.. Mutta en tiedä.

Onse kuitenkin hyvä asia :>
[piilotettu kuva]
FF rlz 4-evah..!! ^^

Uus siq, niinkq..!
Burned Out

Viesti LumisorsaX 02 Touko 2006 20:43

Djaa, mielestäni kaikenlaiset uskonnot otetaan liian tosissaan.
Kun jokainen nyt omassa päässää miettii, jotakin pilakuvapiirrosta, niin ei se ole mitään kamalaa, järkyttävää, maatamullistavaa, mutta joillekkin se vain tuntuu olevan.
Tästä minulle ainakin herää kysymys, että miksi. Ei siihen Jumalaan tarvitse olla niin "rakastunut", että tekee kaiken mahdollisen suojellakseen Jumalan mainetta ja kunniaa.
Siellä se jumala tai jumalat nyt vain on, ja eiköhän se tai ne hoida sen "pahojen ihmisten" raingaistamisen, jos heille nyt ylipäätään rangaistus kuuluu.

Toinen on sitten nämä terroristi-iskut... Miksi lentää lenkoneella taloon ja tuhota monen ihmisen henki? Ei harmainta aavistusta.

Eikö olisi toisaalta hyvä, että kaikki puhuisi samaa kieltä, uskoisi samaan Jumalaan, ja olisi muutenkin ns. yhtä, jolloin säästyttäisiin kokoajan myllääviltä sodilta ja erimielisyyksiltä.
Tämä nyt kuitenkin vaatisi jonkinlaisen konkreettisen todistusaineiston jonkin Jumalan olemassaolosta ennen kuin voitaisiin uskoa siihen _todella_, joka taas on melkeimpä mahdoton tehtävä.

Elikkä tämä mailman rauha ja sopu on hyvin kaukana tulevaisuudessa, liekkö tulee ikinä loppumaan. Kaikki uskoo siihen mikä hyvältä tuntuu, toiset ei ollenkaan.
Ennen suurta ihmettä ihmisten on vain kestettävä sodat ja jatkuvat riidat.
Lumppari around me. Lumppari in me. Lumppari be with me.
[piilotettu kuva]
Käyttäjän avatar
LumisorsaX

Viesti Altair 02 Touko 2006 20:44

Eihän uskonnossa itsessään ole mitään pahaa vaan siinä tavassa jolla sitä tulkitaan, kuten esim. saatananpalvojat ja satanismi.
Satanisteja pidetään automaattisesti pahoina/saatananpalvojina vain sen takia miten jotkut "saatananpalvojat" tulkitsevat satanismia omin sanoin ja liian kirjaimellisesti.

Tuohon liittyen vielä mainittakoon Irakin sota ja Bushin mahtava perustelu sodalle jonka Valkoinen Talo kyllä kiirehti perumaan kiireesti sen jälkeen.

En ole itse kovin uskonnollinen ihminen, uskon kyllä että Jeesus saattoi hyvinkin olla olemassa, mutta voidaanko se todistaa aivan vedenpitävästi.
Do you feel it, mortal? Death seeps through me, enveloping all that I touch. With just a snap of my finger your soul will languish in damnation for all eternity. But... It is not yet your time to serve the Lich King. Yes, a greater destiny awaits you. Power... You must become more powerful before you are to serve me.
Käyttäjän avatar
Altair

Viesti Matso 02 Touko 2006 21:15

Maketsuppi kirjoitti:Edit:Sain juuri D-a:lta kuulla,että Saatanan palvojat eivät ole "hyviä" Miksi?Siksikö,että muutama menee Kaatelemaan hautoja? (Ei ole mitään hyvää,mutta tarkoitin että tarviiko kaikkia syyttää?).Itsekkin tunnen pari Saatananpalvojaa eivätkö ole mitään hulluja,vaan ihan normaaleja ihmisiä,kuten muutkin.

Kannattaa ihan ensiksi tutustua saatanan palvontaan, niin tiedät, miksi niistä ei välttämättä pidetäkään.

Wikipedia kirjoitti:...saatananpalvojiksi tunnustautuvat henkilöt ovat useimmiten yksittäistapauksia, joiden tavallisimpana motiivina on järkytyksen ja pelon synnyttäminen toisissa ihmisissä. Tällaisille henkilöille tyypillisiä itseilmaisun muotoja ovat merkkien piirtelyt, kuvioiden viiltelyt ihmisiin ja eläimiin sekä hyökkäykset vallitsevaa uskonnollista instituutiota kohtaan esimerkiksi hautakiviä kaatamalla...
Käyttäjän avatar
Matso

Viesti Maketsuppi 02 Touko 2006 21:26

Matso kirjoitti:
Maketsuppi kirjoitti:Edit:Sain juuri D-a:lta kuulla,että Saatanan palvojat eivät ole "hyviä" Miksi?Siksikö,että muutama menee Kaatelemaan hautoja? (Ei ole mitään hyvää,mutta tarkoitin että tarviiko kaikkia syyttää?).Itsekkin tunnen pari Saatananpalvojaa eivätkö ole mitään hulluja,vaan ihan normaaleja ihmisiä,kuten muutkin.

Kannattaa ihan ensiksi tutustua saatanan palvontaan, niin tiedät, miksi niistä ei välttämättä pidetäkään.

Wikipedia kirjoitti:...saatananpalvojiksi tunnustautuvat henkilöt ovat useimmiten yksittäistapauksia, joiden tavallisimpana motiivina on järkytyksen ja pelon synnyttäminen toisissa ihmisissä. Tällaisille henkilöille tyypillisiä itseilmaisun muotoja ovat merkkien piirtelyt, kuvioiden viiltelyt ihmisiin ja eläimiin sekä hyökkäykset vallitsevaa uskonnollista instituutiota kohtaan esimerkiksi hautakiviä kaatamalla...

Tiedän mitä Saatananpalvonta on, mutta se käsitetään väärin ja siitä asiasta on monta mielipidettä, jos koskaan olet lukenut raamattua?Siinä mainitaan petona saatana, mutta äskeisessä vastauksessasi ei ollut suoraa vastausta miksi saatananpalvonta on edes lisätty raamattuun?Miksi siitä kerrotaan, jos he ovat vain ryhmä mielenvikaisia ihmisiä?Edelleenkään ei ole esitetty loogista vastausta.
[piilotettu kuva]
~Last.fm~ |~Deviant-Art~
Käyttäjän avatar
Maketsuppi

Viesti Anzee 02 Touko 2006 21:48

Niin kuin muutama tässä jo sanoikin, jotkut muslimit/hindut/buddhalaiset ottavat uskonnon paljon enemmän tosissaan kuin me. Esim. en minä suuttuisi jos muslimit piirtäisivät Jumalasta pilakuvia. Esim. muslimeille uskonto on varmaan koko elämän tärkein asia. He noudattavat näitä mitä lie elämän viittä peruskäskyä. Ei minulle ainakaan uskonto ole ainakaan kovin tärkeää. Toki uskon että Jeesus on ollut olemassa ja että Taivas ja Helvetti ovat olemassa. En nyt sentään voisi tappaa uskonnon tähden, toisin kuin eräät.
Käyttäjän avatar
Anzee

Viesti Mac 02 Touko 2006 22:05

Anzee kirjoitti:Niin kuin muutama tässä jo sanoikin, jotkut muslimit/hindut/buddhalaiset ottavat uskonnon paljon enemmän tosissaan kuin me. Esim. en minä suuttuisi jos muslimit piirtäisivät Jumalasta pilakuvia. Esim. muslimeille uskonto on varmaan koko elämän tärkein asia. He noudattavat näitä mitä lie elämän viittä peruskäskyä. Ei minulle ainakaan uskonto ole ainakaan kovin tärkeää. Toki uskon että Jeesus on ollut olemassa ja että Taivas ja Helvetti ovat olemassa. En nyt sentään voisi tappaa uskonnon tähden, toisin kuin eräät.
Samaa mieltä olen. Juuri heillä (etenkin muslimit) uskonto on kaikki kaikessa. Ilman sitä ei eletä. Mielestäni se on mennyt hieman liian pitkälle. Tai siis onko mennyt vaiko ollut jo iät ja ajat?

Saatananpalvontaa en välillä ymmärrä. Tietysti, jos jotkut hakevat siitä ns. hyvää oloa, niin ehkä, mutta vain joskus. Helpotusta. Se se sana oli.

Kuten Humahuta jo sanoikin: Uskontoja on monenlaisia.
Ehkä liiankin monenlaisia.

Itse en ota uskontoa juuri kuinkaan huomioon. Tarkoitan, että se ei vaikuta päivärytmiini mitenkään.
Käyttäjän avatar
Mac

Viesti Matso 02 Touko 2006 22:15

Mac kirjoitti:
Anzee kirjoitti:Niin kuin muutama tässä jo sanoikin, jotkut muslimit/hindut/buddhalaiset ottavat uskonnon paljon enemmän tosissaan kuin me. Esim. en minä suuttuisi jos muslimit piirtäisivät Jumalasta pilakuvia. Esim. muslimeille uskonto on varmaan koko elämän tärkein asia. He noudattavat näitä mitä lie elämän viittä peruskäskyä. Ei minulle ainakaan uskonto ole ainakaan kovin tärkeää. Toki uskon että Jeesus on ollut olemassa ja että Taivas ja Helvetti ovat olemassa. En nyt sentään voisi tappaa uskonnon tähden, toisin kuin eräät.
Samaa mieltä olen. Juuri heillä (etenkin muslimit) uskonto on kaikki kaikessa. Ilman sitä ei eletä. Mielestäni se on mennyt hieman liian pitkälle. Tai siis onko mennyt vaiko ollut jo iät ja ajat?

...

Itse en ota uskontoa juuri kuinkaan huomioon. Tarkoitan, että se ei vaikuta päivärytmiini mitenkään.

Vaikka suomi nyt on niin kristitty maa, niin todella harva on oikeasti niitä uskonnollisia. Ette voi vetää kristittyjen linjaa jos ette edes itse käy väkituisesti kirkossa (joka sunnuntai). Luulen, ettei kristitytkään (puhun nyt niistä aidoista kristityistä) ilahtuisi jos kristittyjen jumalasta pirrettäisiin pilakuvia.
Käyttäjän avatar
Matso

Viesti Azurea 02 Touko 2006 22:27

Jaa-a.. Tämä on juuri niitä aiheita mitkä kiinnostavat minua ihan hirveästi..
Wheee... Olen pakana.. En kuulu kirkkoon ja olen ylpeä siitä^^

Monia sotia on käyty uskontojen takia ja monia ihmisiä syrjitään sen takia.. Esim. Hitlerin aikaan tapattiin tuhottomasti juutalaisia, keski-ajalla oli puhdistus hommelit ja vastaavat.. Uskontojen takia maailmassa on kuollut toodella paljon porukkaa... Miettikään uskontojen pimeitä puolia. Nykyään kirkko on kaikkia murhia vastaan mutat yhteen aikaan se murhautti massoittain porukkaa.. On muuttunut hiukan tuo kirkon toiminta.
Viimeksi muokannut Azurea päivämäärä 02 Touko 2006 22:34, muokattu yhteensä 1 kerran
Azurea

Viesti Maketsuppi 02 Touko 2006 22:32

Pöppönen kirjoitti:Jaa-a.. Tämä on juuri niitä aiheita mitkä kiinnostavat minua ihan hirveästi..
Wheee... Olen pakana.. En kuulu kirkkoon ja olen ylpeä siitä^^

Monia sotia on käyty uskontojen takia ja monia ihmisiä syrjitään sen takia.. Esim. Hitkerin aikaan tapattiin tuhottomasti juutalaisia, keski-ajalla oli puhdistus hommelit ja vastaavat.. Uskontojen takia maailmassa on kuollut toodella paljon porukkaa... Miettikään uskontojen pimeitä puolia. Nykyään kirkko on kaikkia murhia vastaan mutat yhteen aikaan se murhautti massoittain porukkaa.. On muuttunut hiukan tuo kirkon toiminta.

Hitkerin aikanahan juutalaisia vasta tapettiinkin xD.

Et kuulu kirkkoon?Olen pakana, vaikka olen Kristinuskossa ja En kuulu lestadiolaisiin (?) (Luulen niin)

Niinpä kuten panna ja valta olivat pappien heikkouksia tuohon aikaan.Nykyään tilanne on rauhoittunut, vaikkakaan en ymmärrä tuota paavi juttua?Miksi?

Ei tässä muuta tälläkertaa ja allekirjoitan lisäksi enemmän aiheita ja kiinostavempia :wink:
[piilotettu kuva]
~Last.fm~ |~Deviant-Art~
Käyttäjän avatar
Maketsuppi

Viesti Finzero 02 Touko 2006 22:41

Aluksi, ihan yleisesti uskonnoista, olen itse kristitty ja uskon Jumalaan, se on turva heikoilla hetkillä, auttaa selviämään päivästä päivään, ainakin tunnen niin. En syrji muita uskontoja , mutta uskon että oma uskoni on oikea.

Sitten tuohon saatananpalvontaan, Sehän perjaatteessa syrjii meitä kristittyjä ja muita uskontokuntia. Sen takia heistä ei niin pidetäkään, he myös aiheuttavat väkivaltaa ja muuta tälläistä. Itse paheksun saatananpalvontaa, ja yleensäkkin paheksun tai en paheksu mutta en pidä "synkistä" ihmisistä.

Sitten Juutalaisuuteen, sanon tämän vain tässä. Raamatussahan sanotaan että eräänä päivänä Juutalaiset ympäri maailmaa kerätään kokoon, heitä tapetaan ja näin, Näin juuri kävi, Heitä kerättiin kokoon, syrjittiin. Raamatussa ennustetaan myös, että tämän jälkeen he muuttavat Israeliin, luvattuun maahan. Näinhän se on käynytkin, on se vaan ihmeellistä...

Edit: Aattelin vielä sanoa niille jotka eivät usko mihinkään uskontoon, tai niiden Jumaliin. Mitä ajattelette sitten kun kuoleman hetkenne tulee, oletteko ajatelleet ollenkaan sitä. Saattaa olla aika epäluottavainen olo. Oletteko ajatelleet sitä? Kuoleman jälkeen.. ?

Edit2: Luin tuon matson kommentin, en itsekään käy vakituisesti enkä juuri ollenkaan kirkossa, tunnen silti olevani kristitty..
"Näinhän se on, ettei kysyvä tieltä eksy ja hyvin suunniteltu on puoliks tehty ja puoliks tehty se on kelevannu ennenkii.."
Finzero

Viesti Anal Satan 02 Touko 2006 23:15

Uskonnot... Pah.. Pakanaksi minäkin julistaudun, ripillä en käynyt, en ole kuulunut kirkkoon koskaan, kaksi uskonnon tuntia olen käynyt.

Uskonto.. Hyvä asia niin kauan, kunnes oma uskontosi vahingoittaa muita. Tässä hyvä esimerkki, kuinka kristityt tekevät kirkkojaan pääasiassa verorahoilla, kuinka juuri nuo ääri-islamilaiset kuolevat uskontonsa eteen jne. lista on lähes loputon. Pidän ihmisen uskontoa ja ihmistä niin kauan terveenä ja kunnioitettavana, kun hän pitää uskonnon vain itsellään, omana ilonaan, omana murheenaan.

FinZero kirjoitti:Edit: Aattelin vielä sanoa niille jotka eivät usko mihinkään uskontoon, tai niiden Jumaliin. Mitä ajattelette sitten kun kuoleman hetkenne tulee, oletteko ajatelleet ollenkaan sitä. Saattaa olla aika epäluottavainen olo. Oletteko ajatelleet sitä? Kuoleman jälkeen.. ?
En tiedä mitä ajattelen, luultavasti en hirveän surullisia. En usko mihinkään jumalaan, miksi uskoisin juuri kuolinhetkellä, että tämän jälkeen elämämäni jatkuu? Ei. Uskon, että kuoleman jälkeen tulee tunnoton tila, tiedoton tila.
Käyttäjän avatar
Anal Satan

Palaa alueelle Vanha kahvihuone