Linux-distroja (Listaus)

Keskustelua Linuxista ja sen ohjelmista.

Linux-distroja (Listaus)

Viesti d-hunter 31 Joulu 2005 14:39

~ Auttamatta wanha lista, uutta sitten myöhemmin ~
Viimeksi muokannut d-hunter päivämäärä 19 Helmi 2007 17:45, muokattu yhteensä 3 kertaa
viewtopic43067.html ~~ Osta pelejä edullisesti ~~
Tietokone: Intel Pentium
d-hunter

Viesti Karpaasi 03 Tammi 2006 19:21

Olen miettinyt tuota linuxiin vaihtoa, kun pelejäkin pelailen enimmäkseen x360:llä. SuSe vaikutti mielenkiintoiselta ja vielä ainoa suomenkielinen.
*->menee lataamaan susea*.

Edit///
En löytänyt tuolta suomalaista, vain kiinalaisen, englantilaisen, ranskalaisen, saksalaisen ja espanjalaisen. Linkki suomalaiseen? :D
Käyttäjän avatar
Karpaasi

Viesti Astraalipenis 03 Tammi 2006 19:47

löytyisikö susesta pienempää, ubuntun tyylistä versiota?
Käyttäjän avatar
Astraalipenis

Viesti Matso 03 Tammi 2006 20:19

Puppy Linux
Mahdollista käyttää monenlaiselta medialta. Mm. Cd-levy, Flash-kortti, emulaattori, kiintolevy jne. Kooltaan pieni (50-60Mt). Laadukkaaksi sanottu.

Hmm.. 50-60mt... sopis mun 64mt muistikortille.
:roll: .. kätevästi matkalle mukaan.
Tärkeitä linkkejä: Huuto.net ; Kahvi.ws ; matso.info ; KaLinks
Käyttäjän avatar
Matso

Viesti d-hunter 03 Tammi 2006 20:42

qu-an kirjoitti:löytyisikö susesta pienempää, ubuntun tyylistä versiota?
On siitä tuo versio, jossa tarvittavat tiedostot ladataan netistä asennuksen aikana. Hitaanpaa se tosin niin on.
d-hunter

Viesti woodhead 04 Tammi 2006 20:09

dark jedi kirjoitti:Olen miettinyt tuota linuxiin vaihtoa, kun pelejäkin pelailen enimmäkseen x360:llä. SuSe vaikutti mielenkiintoiselta ja vielä ainoa suomenkielinen.

Edit///
En löytänyt tuolta suomalaista, vain kiinalaisen, englantilaisen, ranskalaisen, saksalaisen ja espanjalaisen. Linkki suomalaiseen? :D

Linux eroaa windowsista siinä, että asennusvaiheessa *YLEENSÄ* saa valita käytettävän kielen. Yleensä (ainakin isoimmissa) distroissa on valittavana jotain parisensataa eri kieltä, joista löytyy myös suomi. Tietenkään se ei suomenna kaikkea, mutta graafiset osuudet ovat yleensä vähintään 99%:sti suomeksi.

Ainoa distro, jossa ei saanut asennusvaiheessa valita kieltä oli Linspire, tosin asennusvaiheessa ei saanut itse päättää melkein mistään. Lähinnä vain käyttäjätunnuksen ja salasanan sai itse päättää.
woodhead

Viesti d-hunter 04 Tammi 2006 20:40

woodhead kirjoitti:
dark jedi kirjoitti:Olen miettinyt tuota linuxiin vaihtoa, kun pelejäkin pelailen enimmäkseen x360:llä. SuSe vaikutti mielenkiintoiselta ja vielä ainoa suomenkielinen.

Edit///

Linux eroaa windowsista siinä, että asennusvaiheessa *YLEENSÄ* saa valita käytettävän kielen. Yleensä (ainakin isoimmissa) distroissa on valittavana jotain parisensataa eri kieltä, joista löytyy myös suomi. Tietenkään se ei suomenna kaikkea, mutta graafiset osuudet ovat yleensä vähintään 99%:sti suomeksi.

Ainoa distro, jossa ei saanut asennusvaiheessa valita kieltä oli Linspire, tosin asennusvaiheessa ei saanut itse päättää melkein mistään. Lähinnä vain käyttäjätunnuksen ja salasanan sai itse päättää.

Susessa on nyt tuon 10.0 version myötä myös suomenkieli ;)
d-hunter

Viesti Shamanisti 04 Tammi 2006 22:57

Kertoisiko joku mitä distro tarkoittaa? Eipähän ole tuollaista sanaa ennen tullut vastaan. 100% späm

Btw, voiko Linuxilla pelata muita kuin pikku pelejä? Kuten esim. WoW?

Ok, tänks foor informaation :F
Viimeksi muokannut Shamanisti päivämäärä 04 Tammi 2006 23:26, muokattu yhteensä 1 kerran
Käyttäjän avatar
Shamanisti

Viesti d-hunter 04 Tammi 2006 23:22

Nacht kirjoitti:Kertoisiko joku mitä distro tarkoittaa? Eipähän ole tuollaista sanaa ennen tullut vastaan. 100% späm

distribution = "distro" = jakelu
-> Linux-distro = Linux-jakelu.

Linuxilla voi pelata pelejä. Tähän tarvitaan kuitenkin Wine tai mielummin Cedega
d-hunter

Viesti FinFury 04 Tammi 2006 23:24

Nacht kirjoitti:Kertoisiko joku mitä distro tarkoittaa? Eipähän ole tuollaista sanaa ennen tullut vastaan. 100% späm

Kyllähän sillä voi esim BF2:sta ja muutamaa muutakin kunnon peliä pelailla, mutta luullakseni Linuxilla toimivien pelien määtä on huomattavasti suppeampi, kuin Windowsilla.

Distrobution"Distro" jakelu/jako versio, joka on saatavilla verkosta.
Käyttäjän avatar
FinFury

Viesti woodhead 04 Tammi 2006 23:48

Ok, tänks foor informaation :F

Kyllä. Itselläni on natiivina linux-versiona sillaisia pelejä kuin Medal of Honor: Allied Assault, Return to Castle Wolfenstein, Enemy Territory, America's Army, Tribes 2, Doom 3 ja winen avulla Duke Nukem: Manhattan Project, Tribes 1, GTA 3 (hahmot tosin ovat osittain läpinäkyviä) ja Max Payne (hahmot osittain läpinäkyviä).

Ja näitä natiiveja linux-pelejä on paljon enemmänkin markkinoilla, mutta suomessa ei vain taida olla erityisemmin mitään linux-pelikauppoja...
woodhead

Viesti Shamanisti 05 Tammi 2006 00:42

Harmi ettei ole. Mutta jos joku tietää miten hyvin WoW toimii näillä Windows emulaattoreilla/rilla niin hihkaiskaa. Se nimittäin ratkaisee hankinko Linuxin vai en :F Toimiikos muuten AntiVir Linuxissa?

Eikös olisi hyvä tehdä oma topic Linux kysymyksille? Eipähän täyttyisi nämä Linux aiheiset topicit käyttäjien (minun ;F) kysymyksistä
Käyttäjän avatar
Shamanisti

Viesti Pepper 05 Tammi 2006 00:42

Meillä on toisella koneella se Ubuntu. Siinä toimii aika monet pelit. Ja myös Microsoft -Word. (ihme) Ja siinä tulee mukana Gimp. Se on aika pr0. :P
Game over.
Käyttäjän avatar
Pepper

Viesti nipasenmaki 05 Tammi 2006 00:56

Nacht kirjoitti:Toimiikos muuten AntiVir Linuxissa?

Tietääkseni AntiVir on Windows viruksia vastaan, joten vähintäänkään Linuxista siitä ei ole mitään hyötyä.
[piilotettu kuva]
Käyttäjän avatar
nipasenmaki

Palaa alueelle Linux