Linux-distroja (Listaus)

Keskustelua Linuxista ja sen ohjelmista.

Viesti woodhead 05 Tammi 2006 02:16

Nacht kirjoitti:Harmi ettei ole. Mutta jos joku tietää miten hyvin WoW toimii näillä Windows emulaattoreilla/rilla niin hihkaiskaa. Se nimittäin ratkaisee hankinko Linuxin vai en :F Toimiikos muuten AntiVir Linuxissa?

Eikös olisi hyvä tehdä oma topic Linux kysymyksille? Eipähän täyttyisi nämä Linux aiheiset topicit käyttäjien (minun ;F) kysymyksistä

1.Wine ja Cedega eivät ole emulaattoreita, ne ohjaavat ohjelmien API-kutsut linuxin vastaaviin, mutta eivät missään vaiheessa emuloi mitään.

2.Winellä WOW:
http://appdb.winehq.org/appview.php?versionId=2581

Cedegalla WOW:
http://transgaming.org/gamesdb/games/view.mhtml?game_id=3518
woodhead

Viesti Matso 05 Tammi 2006 15:46

woodhead kirjoitti:
dark jedi kirjoitti:Olen miettinyt tuota linuxiin vaihtoa, kun pelejäkin pelailen enimmäkseen x360:llä. SuSe vaikutti mielenkiintoiselta ja vielä ainoa suomenkielinen.
*->menee lataamaan susea*.

Edit///
En löytänyt tuolta suomalaista, vain kiinalaisen, englantilaisen, ranskalaisen, saksalaisen ja espanjalaisen. Linkki suomalaiseen? :D

Linux eroaa windowsista siinä, että asennusvaiheessa *YLEENSÄ* saa valita käytettävän kielen. Yleensä (ainakin isoimmissa) distroissa on valittavana jotain parisensataa eri kieltä, joista löytyy myös suomi. Tietenkään se ei suomenna kaikkea, mutta graafiset osuudet ovat yleensä vähintään 99%:sti suomeksi.

Ainoa distro, jossa ei saanut asennusvaiheessa valita kieltä oli Linspire, tosin asennusvaiheessa ei saanut itse päättää melkein mistään. Lähinnä vain käyttäjätunnuksen ja salasanan sai itse päättää.

Eikö windowseissa vai? Mulla ainakin voi valita muistaakseni noin 8 kielestä. Toisaalta tää oli joku puoliks asennettu windows kait. Eli tossa cd:llä ei ollut kaikkea.
Käyttäjän avatar
Matso

Viesti hyperchondriac 05 Tammi 2006 18:40

UAAH!!

Linukan sain viimein toimimaan ^^
Suosittelen kaikille teille windowsiin kyrpiintyneille.. ^^
Loistava.. Ubu on tällä hetkellä käytössä ja tykkään. paljon.
"Bow down before the one you serve, you're going to get what you deserve." -Halo 2:1
lastfm :: deviantART
Käyttäjän avatar
hyperchondriac

Viesti woodhead 05 Tammi 2006 19:06

Matso kirjoitti:
woodhead kirjoitti:
dark jedi kirjoitti:Olen miettinyt tuota linuxiin vaihtoa, kun pelejäkin pelailen enimmäkseen x360:llä. SuSe vaikutti mielenkiintoiselta ja vielä ainoa suomenkielinen.

Edit///
En löytänyt tuolta suomalaista, vain kiinalaisen, englantilaisen, ranskalaisen, saksalaisen ja espanjalaisen. Linkki suomalaiseen? :D

Linux eroaa windowsista siinä, että asennusvaiheessa *YLEENSÄ* saa valita käytettävän kielen. Yleensä (ainakin isoimmissa) distroissa on valittavana jotain parisensataa eri kieltä, joista löytyy myös suomi. Tietenkään se ei suomenna kaikkea, mutta graafiset osuudet ovat yleensä vähintään 99%:sti suomeksi.

Ainoa distro, jossa ei saanut asennusvaiheessa valita kieltä oli Linspire, tosin asennusvaiheessa ei saanut itse päättää melkein mistään. Lähinnä vain käyttäjätunnuksen ja salasanan sai itse päättää.

Eikö windowseissa vai? Mulla ainakin voi valita muistaakseni noin 8 kielestä. Toisaalta tää oli joku puoliks asennettu windows kait. Eli tossa cd:llä ei ollut kaikkea.

Ei voi. Siinä asennusvaiheessa saa päättää sen näppisasetuksen, jossa on valittavana vaikka mitä (englanti, us-englanti, ranska etc...), mutta se ei vaikuta käyttöjärjestelmän kieleen mitenkään. Windowsin kieltä voi vaihtaa ainoastaan ostamalla erikielisen windowsin.
woodhead

Viesti Matso 05 Tammi 2006 20:35

woodhead kirjoitti:
Matso kirjoitti:
woodhead kirjoitti:

Edit///

Ei voi. Siinä asennusvaiheessa saa päättää sen näppisasetuksen, jossa on valittavana vaikka mitä (englanti, us-englanti, ranska etc...), mutta se ei vaikuta käyttöjärjestelmän kieleen mitenkään. Windowsin kieltä voi vaihtaa ainoastaan ostamalla erikielisen windowsin.

Joo mutta mulla tuli kuitenkin 8 kielinen windows. Oikeen asennus cd:ssä lukee että 8 eri kieltä.

Muoks. Eiku niit olikin 13.
Käyttäjän avatar
Matso

Viesti Crazy_Satan 05 Tammi 2006 20:48

Tästä asennuksesta hieman, eli toimiiko hyvin windowsin ''rinnalla'' toisena käyttöjärjestelmänä? Ja miten asennus tapahtuu? poltan cd:lle ja asennan windowsin kautta? Jos joku jaksaisi selittää.. :?
AMD Athlon64 X2 5600+ @ 3,0GHz || 6Gb DDR2 800MHz || 2x 250Gb S-ATA || 250Gb USB || Nvidia GF8800 GTS 640Mb ||22' & 19' tft ja crt ||
[piilotettu kuva]
Käyttäjän avatar
Crazy_Satan

Viesti woodhead 05 Tammi 2006 21:00

Dark_One kirjoitti:Tästä asennuksesta hieman, eli toimiiko hyvin windowsin ''rinnalla'' toisena käyttöjärjestelmänä? Ja miten asennus tapahtuu? poltan cd:lle ja asennan windowsin kautta? Jos joku jaksaisi selittää.. :?

Helpoin olisi, kun asentaisit kummatkin samoihin aikoihin eikä niin, että windows on koneessa jo ollut kauankin. Silloin asennus kannattaisi suorittaa niin, että ensin asennat windowsin ja jätät kovalevyltä vähän levytilaa linuxillekkin (>10gt) ja heti windowsin asennuksen jälkeen aloittaisit linuxin asennuksen (eli cd koneeseen ja uudelleenkäynnistys, linuxin asennusohjelma käynnistyy) ja osioisit vapaan tilan linuxille ja antaisit asentaa itsensä.

Se on aika epäselvä selittää... pitäisi näyttää niin olisi paljon helpompi.
woodhead

Viesti woodhead 05 Tammi 2006 21:02

Matso kirjoitti:
woodhead kirjoitti:
Matso kirjoitti:
woodhead kirjoitti:

Edit///

Joo mutta mulla tuli kuitenkin 8 kielinen windows. Oikeen asennus cd:ssä lukee että 8 eri kieltä.

Muoks. Eiku niit olikin 13.

Enpä ole kuullut koskaan tuollaisesta windowsista. Enkä edes nähnyt. Eikä näyttäisi löytyvän verkkokaupasta tai jimm's pc storesta... ainoat mitä löysin oli Pro, Home ja plus ja niistäkin oli vain kolme erilaista (suomenkielinen, ruotsinkielinen ja englanninkielinen). Laita kuva siitä kotelosta...
woodhead

Viesti Crazy_Satan 05 Tammi 2006 21:12

woodhead kirjoitti:
Dark_One kirjoitti:Tästä asennuksesta hieman, eli toimiiko hyvin windowsin ''rinnalla'' toisena käyttöjärjestelmänä? Ja miten asennus tapahtuu? poltan cd:lle ja asennan windowsin kautta? Jos joku jaksaisi selittää.. :?

Helpoin olisi, kun asentaisit kummatkin samoihin aikoihin eikä niin, että windows on koneessa jo ollut kauankin. Silloin asennus kannattaisi suorittaa niin, että ensin asennat windowsin ja jätät kovalevyltä vähän levytilaa linuxillekkin (>10gt) ja heti windowsin asennuksen jälkeen aloittaisit linuxin asennuksen (eli cd koneeseen ja uudelleenkäynnistys, linuxin asennusohjelma käynnistyy) ja osioisit vapaan tilan linuxille ja antaisit asentaa itsensä.

Joo, tajusin kyllä mutta nyt tuohon ei ole oikein mahdollisuutta. Pitää katsoa jos hommaan jostain jonkun vanhan koneen johon kokeilen..
AMD Athlon64 X2 5600+ @ 3,0GHz || 6Gb DDR2 800MHz || 2x 250Gb S-ATA || 250Gb USB || Nvidia GF8800 GTS 640Mb ||22' & 19' tft ja crt ||
[piilotettu kuva]
Käyttäjän avatar
Crazy_Satan

Viesti hyperchondriac 05 Tammi 2006 21:24

Dark_One kirjoitti:
woodhead kirjoitti:

Joo, tajusin kyllä mutta nyt tuohon ei ole oikein mahdollisuutta. Pitää katsoa jos hommaan jostain jonkun vanhan koneen johon kokeilen..

kannattaa. ^^
linuxi on hyvä.
tosin pitäne hankkia toinen kovo, että saa sitten linukalle tallennustilaa.
ei nääs toimi NTFS.
"Bow down before the one you serve, you're going to get what you deserve." -Halo 2:1
lastfm :: deviantART
Käyttäjän avatar
hyperchondriac

Viesti Karpaasi 10 Tammi 2006 22:03

Noniin, nyt minäkin vaihdoin linuxiin.
Kiitos kaikille avusta!
Käyttäjän avatar
Karpaasi

Viesti Matso 11 Tammi 2006 17:17

Se on katos ihan fujitsusiemensin oma viritelmä joka tulee vain fujitsusiemensin markettimikroissa... voin laittaa kuvan jos haluat.
Käyttäjän avatar
Matso

Viesti woodhead 12 Tammi 2006 23:43

Matso kirjoitti:Se on katos ihan fujitsusiemensin oma viritelmä joka tulee vain fujitsusiemensin markettimikroissa... voin laittaa kuvan jos haluat.

Joo laitappa se...
woodhead

Viesti Shamanisti 13 Tammi 2006 21:54

Kertokaas hyvät ihmiset, että mikä mikä noista Linuxeista kannattais ladata? (Tai distroja mitä lievät. En tiedä oikein asiasta.) Mieluilen suomenkielinen. Ja mahdollisimman nopeasti kiitos :> Palaa hermot Wintoosan kanssa. Ostin WoWin muutamia tunteja sitten, mutta patchia en voi ladata koska kone kaatuu aina 41% kohdalla ;<
Käyttäjän avatar
Shamanisti

Viesti Matso 13 Tammi 2006 23:39

Nacht kirjoitti:Kertokaas hyvät ihmiset, että mikä mikä noista Linuxeista kannattais ladata? (Tai distroja mitä lievät. En tiedä oikein asiasta.) Mieluilen suomenkielinen. Ja mahdollisimman nopeasti kiitos :> Palaa hermot Wintoosan kanssa. Ostin WoWin muutamia tunteja sitten, mutta patchia en voi ladata koska kone kaatuu aina 41% kohdalla ;<

Hanki käsiis jostain Microbitti 8/2005 lehti, siinä on vertailussa 6 suosittua linuxia.

Ja se kuva: Kuva

Epäselvä, mutta siinä vasemmassa reunassa lukee ne kielet. En saanut selvempää tolla surkeella ale kameralla, enkä jaksa yrittää uudelleen.
Käyttäjän avatar
Matso

Palaa alueelle Linux