Juuri viime yönä näin ensimmäisen kunnollisen lucid-unen tai oikeastaan kaksi. Ihme kyllä en ollut ainakaan kuukauteen yrittänyt päästä lucidiin enkä tehnyt mitään siihen liittyvää. Tapa jolla pääsin lucid-uneen oli kyllä aika outo.

Menin tavallisesti nukkumaan. Sitten näin yöllä unta jossa luulin olevani hereillä, kun olin juuri sängyssä ihan kuin olisin juuri herännyt. Kiipesin (parvi)sängystä alas ikkunan eteen. Nojasin toisella kädellä ikkunaan, kun katsoin ulos ja kappas, käsihän sujahti läpi.

Ihmettelin että mitä helvettiä(ja taisin tajuta että olen unessa). Menin vielä takaisin sänkyyn ja tein nenätodellisuustestin. Ja pystyin hengittää. Pääsin vielä toisenkin kerran lucidiiin siten, että aloin nähdä unta ja taas luulin olevani hereillä. En avannut silmiäni ollenkaan sitten tein sen näpyttely taktiikan ja sitten todellisuustesti ja pääsin lucidiin. Tekemiseni lucideissa jäi kyllä melko vähäiseksi. Aluksi en pystynyt edes liikkua kun jalat eivät nousseet. Olin aivan kuin halvaantunut. Jatkoin yrittämistä ja pääsin liikkeelle. Unessa en ehtinyt oikeastaan muuta tehdä kuin luoda esineitä. Loin käsiaseen, porkkanan

lazer-miekan ja yritin kovasti luoda ihmistä mutta se ei onnistunut. Aseella ammuin muutaman kerran seinään, mutta ei tullut jälkeä eikä kuulunut ääntä.

Miekan työnsin seinään. Nyt aamulla tuntuu jotenkin epätodelliselta, että se olisi ollut vain ihan tavallista unta, mutta kyllä se olilucid, koska unessa vielä mietin, että aamulla tulen kirjoittamaan siitä tänne jonnewebbiin.