Aluksi tarvitaan muutama layer. Jokainen erikseen liikkuva osa (esim. käsi, pallo jne) tarvitsevat oman layerin.
Luo kolme layeria kuvan osoittamasta napista. Voit myös nimetä ne, kuten minä tein.
Piirrä hahmo ja pallo. Layeriin kroppa piirrät jalat, keskivartalon, pään ja toisen käden.
Käsi-layeriin piirrät toisen käden, jota liikutamme, ja tuohon jäljelle jäävään pallo-layeriin
pallo. Vaikka tennispallo tai golfpallo, ei väliä. Itse ruumis kannattaa piirtää oval toolilla,
samoin pää ja pallo. Kädet tein itse Brush Toolilla (täytin Paint Bucket Toolilla) ja kengät
Pencil toolilla (täytin myös Paint Bucket Toolilla). Layerin vaihto onnistuu klikkaamalla eri
layeria.
Kolmannessa vaiheessa lukitset kroppa-layerin tämän kuvan osoittamalla tavalla, koska sitä ei liikuteta (kuvassa se on jo lukittu).
Luo Motion Tweenit pallolle ja kädelle kuvan osoittamalla tavalla.
Nyt on edessä helpoin osuus. Valitse aluksi pallo-layer. Tämän jälkeen ota vaikka SubSelection Tool, ja klikkaa itse palloa.
Liikuta sitä pitämällä hiiren vasenta nappia pohjassa hiukan ylöspäin. Tee sama kädelle. Paina F6 Luodaksesi seuraavan framen.
Liikuta kättä ja palloa pikkuhiljaa vähän ylöspäin, muista painaa F6 aina kun olet sen tehnyt! Kun olet tehnyt tämän vaikkapa 4 kertaa,
lopeta käden liikutus. Liikuta silti yhä palloa. Kun pallo saavuttaa tuon valkoisen alueen yläreunan,
ala liikuttaa sitä alaspäin. Kun se saavuttaa käden, liikuta niitä taas yhtäaikaa alaspäin, kunnes
ne ovat samassa kohdassa, kuin aluksi.
Kannattaa tallentaa animaatio fla-muodossa, jolloin sitä voi myöhemmin muokata. Tämä tapahtuu seuraavasti: Valitse ylhäältä File, ja sieltä Save As. Sitten animaatio
pitää tallentaa myös toiseen muotoon, jotta sitä voi esitellä muille. Tämä tapahtuu painamalla File>Export>Export Movie. Sitten valitset tiedostomuodon. Vaihtoehtoja
ovat mm. Swf, gif ja avi. Jos animaatio sisältää ääniä, on swf hyvä muoto. Jos se on äänetön,
eikä sisällä preloadereita tai muuta sellaista, on hyvä rataisu valita Animated Gif.
Oma lopputulokseni on tällainen: