kertokaa pelin teko ohjelma kannattaa kattoo tää

Keskustelua tietokoneohjelmista ja käyttöjärjestelmistä.

kertokaa pelin teko ohjelma kannattaa kattoo tää

Viesti sammy112 30 Syys 2005 15:05

okei sanoisin vain että kertokaa pelien teko ohjelma jossa ois suomen kieliset ohjeet ja saa olla maksullinen mutta en tykkää nisstä kyllä oiken mutta saa olla se joka sanoo parhaimman saa mun luoman pelin ilmaiseksi ja jos joku haluu tietää minkä lainen siitä tulle kysykää vain !!! :roll: :roll: :roll:
mikä on teistä paras pelisivu
sammy112

Viesti Burned Out 30 Syys 2005 15:07

CoolBasic, mutta et varmasti osaa tehdä peliä joka menisi kaupaksi muille kuin sukulaisillesi. Ja pelinteko-ohjelmat on arsesta. Opettele ohjelmoimaan.
[piilotettu kuva]
FF rlz 4-evah..!! ^^

Uus siq, niinkq..!
Burned Out

hei

Viesti sammy112 30 Syys 2005 15:23

mä oon koittanu coolbasiccia (oli ihan paska) en tajunnu siitä mitään mutta kiitti mutta ei kiitos onkos parempia
sammy112

Re: hei

Viesti Marti 30 Syys 2005 15:54

sammy112 kirjoitti:mä oon koittanu coolbasiccia (oli ihan paska) en tajunnu siitä mitään mutta kiitti mutta ei kiitos onkos parempia

Muahaha!! Siis jumankavita! CoolBasic susta paska?!

Voi Ernesti! Älä vaan sano, että siit tulee maksullinen? Muilla ku CoolBasicilla ei saa ees pelattavaa jälkee... Ja sun kirjoitusasusta huomaa, että mikään über-pro et oo. Noh jaa... Burned sano ehdotukseks CB:n, ja mä yhdyn siihen. Se on paras, ilmainen ja sexyin (;D). Onnea mukaan, "über-pro".

Etkä edes tajunnu, miten käytetään CB:tä?!! Sun "pelistä" tulee liian kunnianhimoinen ollakseen hywä, mikä meinaa, että sä meinaat luultvasti nykästä lähimmästä pelattavasta pelistä kaiken hienon, ja muun.

Eräs viisas henkilö kirjoitti:Onnea mukaan.
Since 31.12.2004
Marti

Viesti ufoz 30 Syys 2005 16:09

Game maker,coolbasic,tekstipelimaker
laitan linkkejä tänne jos jaksan...
--
Käyttäjän avatar
ufoz

Re: kertokaa pelin teko ohjelma kannattaa kattoo tää

Viesti Lassi 01 Loka 2005 10:38

sammy112 kirjoitti:okei sanoisin vain että kertokaa pelien teko ohjelma jossa ois suomen kieliset ohjeet ja saa olla maksullinen mutta en tykkää nisstä kyllä oiken mutta saa olla se joka sanoo parhaimman saa mun luoman pelin ilmaiseksi ja jos joku haluu tietää minkä lainen siitä tulle kysykää vain !!!

Eipä tyrmätä yrittävää kättelyssä. Kerropa ensin minkä tyyppisestä pelistä on kyse. Liikkuvuutta, gafiikkaa, videota, ääntä. Sitten voitais ettiä sulle joku sopiva ohjelma. C++ on kääntäjä. Vaatii todella pitkän kokemuksen.
Isompien pelien teko on yleensä tiimityöskentelyä. Yksi osaa yhtä, toinen toista ja sitten palaset kasataan yhteen ja korjataan ja korjataan loputtomiin. Tasopelien tekeminen on yksinkertaisempaa. 3D pelit ei onnistu nyrkkipajoissa, eikä kannatakaan.

J-P
ps. Laita mulle vaikka meilinä ideasi, niin katotaan
Käyttäjän avatar
Lassi

Viesti nipasenmaki 01 Loka 2005 11:00

Darkbasic on hyvä. Sillä saa aikaa näyttäviä 3d-pelejä, ihan kaupallisiakin.

CoolBasic on kyllä todella helppo kieli opeteltavaksi.
[piilotettu kuva]
Käyttäjän avatar
nipasenmaki

Viesti Yerr 01 Loka 2005 11:01

Blitz basic (maksullinen) , mutta siinä mainitaan, että se on monipuolisin pelienteko basic kieli, niin ja se on englannin kielinen.
Yerr

s

Viesti sammy112 01 Loka 2005 16:34

sanokaa nyt niitä ilmasia ja siitä pelistä tulee aito räiskintä peli jota voui pelata kaksin ja silleen ja on mulla kaverit auttamassa kertokaa lisää (ja sanokaa onko ohjelmat suomen kielisiä) ja linkeejä kaipaan ja ohjeita ja onko toi darkbasic suomen kielinen ja en tarkottanu että se ois paska se coolbasic mutta mulla siinä oli vain tekstiä jota piti lukkee
sammy112

m

Viesti sammy112 01 Loka 2005 16:37

mikä toi kieli muuten on
sammy112

o

Viesti sammy112 01 Loka 2005 16:39

osaan kyllä tehdä hinonkin pelin kunhan ensin teen simppelin sitten aika hienon sitten hienon ja sitten sen jonka olin alun perin suunnitellut
sammy112

Re: s

Viesti Lassi 01 Loka 2005 17:12

sammy112 kirjoitti:sanokaa nyt niitä ilmasia ja siitä pelistä tulee aito räiskintä peli jota voui pelata kaksin ja silleen ja on mulla kaverit auttamassa kertokaa lisää (ja sanokaa onko ohjelmat suomen kielisiä) ja linkeejä kaipaan ja ohjeita ja onko toi darkbasic suomen kielinen ja en tarkottanu että se ois paska se coolbasic mutta mulla siinä oli vain tekstiä jota piti lukkee

Aivan. Pitää lukea. Ei ne ole automaatteja, ajatuksenlukioita noi ohjelmat. Ne on verrannollisesti työkaluja. Kuten on vasara ja saha. Niitä pitää oppia käyttämään ensin. Valitettavasti täytyy todeta, että yrität nyt ottaa ylivoimaisen tehtävän. Eikö noi netissä olevat ilmaispelit sittenkin kävis paremmin.

J-P
Käyttäjän avatar
Lassi

-------------

Viesti jere93 18 Loka 2005 15:25

myönnän ettei mulle sopis pelien tekeminen, oon halunnu tehä omat kotisivutkin mutta liian vaikeeta ja luovuin siitä. :D
xD
Käyttäjän avatar
jere93

Viesti Uhvomies 18 Loka 2005 15:41

Gamemaker. Sen saa http://www.gamemaker.com
Lotus on autoista PARAS....
Käväises täällä

Joo entinen nikki on johtaja uunoturhapuro.
Käyttäjän avatar
Uhvomies

Viesti migu 18 Loka 2005 17:53

Joo sammy hei tosta sun kirjotuksesta huomaa et oot näköjään...hmm..."alottelija"...Monet kielet eli ohjelmien ymmärtämät lauseet ovat vaikeita ja niissä kuluu pitkään ennen kuin niitä hallitsee.
Suosittelen aloittamaan tekstipeli-makerista (löytyy googlesta),
sitten vaikka click and play (löytyy googlesta), sit coolbasic (http://www.coolbasic.com) ja sit niitä vaikeempii mutta tos olis jo hyvä aloitus.....
Muistuu ite mieleen kun olin vielä tollanen hätähousu ja kuvittelin kaikkee... :)
(ei pahal)
Mut muutenkin, aloittelijoille pitäisi olla sellainen editori että ei olisi kuin valita ukko, muokata sitä (kuin sims:ssä) ja tehdä peli kartta kuin jollain coolbasicin kartoittajalla Tilesterillä..... :D
[piilotettu kuva]
Käyttäjän avatar
migu

Palaa alueelle Ohjelmistot ja käyttöjärjestelmät